H
Y
P
E
R
G
L
I
D
E
-
C
J
A
P
A
N
U
.
S
.
P
A
T
4
2
6
8
2
5
9
L
O
C
K
4
0
0
k
g
/
c
m
O
N
A
M
I
H
S
ap
as
34T
ap
as
30T
ap
as
26T
ap
as
23T
as
20T
17T
as
au
11T
as
au
13T
as
au
15T
C
S
-
6
J
P
A
A
N
M
9
0
H
P
Y
E
E
R
G
L
I
D
11
T
34T
ap
a
Q
ba
ar
16T
ap
a
Q
ba
ar
16T
ap
a
Q
ar
ba
14T
ap
a
Q
ar
ba
14T
9S
9S
9S
13T
12T
a
Q
ar
ba
12T
a
Q
ar
ba
11T
a
Q
a
r
ba
C
S
-
6
J
P
A
A
N
M
9
0
H
P
Y
E
E
R
G
L
I
D
11
T
C
S
-
6
J
P
A
A
N
M
9
0
H
P
Y
E
E
R
G
L
I
D
11
T
ap
a
Q
ar
ba
14T
CS-HG61 (ar)
CS-HG61 (au)
CS-HG61 (bg)
CS-HG61 (bh)
Nakrętka kasety
Nakrętka kasety
Podkładka dystansowa koronki
Nakrętka kasety
Nakrętka kasety
Informacje ogólne dotyczące bezpieczeństwa
OSTRZEŻENIE
• Przed jazdą na rowerze należy sprawdzić, czy koła są prawidłowo zamocowane.
Jeżeli koła są w jakikolwiek sposób poluzowane, mogą wypaść z roweru, powodując
w konsekwencji poważne zranienie.
• Przed zamontowaniem części należy uważnie przeczytać niniejszą instrukcję.
Poluzowane, zużyte lub uszkodzone części mogą doprowadzić do wywrócenia roweru, co
może spowodować poważne obrażenia. Zalecamy stosowanie jedynie oryginalnych części
zamiennych Shimano.
• Należy dokładnie przeczytać niniejszą techniczną instrukcję serwisową i zachować ją na
przyszłość.
• W przypadku zainstalowania w rowerze górskim kasety zębatek CS-HG61 (12-36T)
można uzyskać duży stosunek przełożeń między przednimi i tylnymi pierścieniami, co
pozwoli podjeżdżać rowerem pod strome zbocza, lecz zarazem będzie wywierać duże
obciążenie na tylną piastę. Firma Shimano oferuje tylną piastę cechującą się niezbędną
wytrzymałością i pozwalającą na stosowanie kasety zębatek w połączeniu z zestawem
mechanizmu korbowego (22-32-44T).
Użycie kasety zębatek w połączeniu z piastą inną niż FH-M629/FH-M529 może
spowodować uszkodzenie piasty. Najnowsze informacje dotyczące zgodnych piast firmy
Shimano można znaleźć na stronie internetowej Shimano. (http://www.shimano.com)
Uwaga
• Piasta FH-M629/FH-M529 jest zgodna z kasetą zębatek CS-HG61 (12-36T).
• Stosować CS-HG61 w połączeniu z łańcuchami 9-biegowymi
(CN-7701 / HG93 / HG73 / HG53).
• Jeżeli koło stanie się sztywne i będzie obracać się z oporem, należy je nasmarować.
• Nie wstrzykiwać jakiegokolwiek smaru ani oleju do wnętrza piasty, ponieważ mogą one się
wydostać na zewnątrz.
• Zębatki należy okresowo myć neutralnym środkiem czyszczącym i następnie ponownie
je smarować. Dodatkowo czyszczenie łańcucha neutralnym środkiem czyszczącym
i smarowanie może być skutecznym sposobem zwiększenia trwałości zębatek i łańcucha.
• Jeżeli łańcuch w czasie użytkowania nadal spada z zębatek, należy wymienić zębatki
i łańcuch.
• Gwarancja nie obejmuje normalnego zużycia ani pogorszenia działania wynikających
z normalnego użytkowania.
UWAGA
Uwaga: w razie wprowadzenia ulepszeń dane techniczne mogą ulec zmianie bez powiadomienia. (Polish)
SI-3SY0A-001-03
00
Techniczna instrukcja serwisowa SI-3SY0A-001
FH-M629 / FH-M595
FH-M590 / FH-M529
Dane techniczne
Montaż kasety zębatek
W przypadku każdej koronki,
powierzchnia z oznaczeniem grupy
powinna być skierowana na zewnątrz
i ustawiona tak, aby szerokie występy na
każdej koronce i część A (na której rowek
jest szeroki) główki piasty, były w jednej
linii.
Rowek jest
szeroki tylko
w jednym
miejscu.
A
a
c
-
1
4
T
Szeroki wypust
• Do montowania koronek użyć narzędzie specjalne (TL-LR15)
do dokręcenia nakrętki kasety.
* Stosowana piasta: FH-M629 / FH-M529
• Do wymiany koronek należy użyć narzędzia specjalnego
(TL-LR15) oraz TL-SR21, aby zdjąć nakrętkę kasety.
Moment dokręcania:
30 - 50 Nm
Nakrętka kasety
Narzędzie
(TL-SR21)
Demontaż
TL-LR15
Wymiana główki piasty
Śruba mocująca główkę piasty
Demontaż
Montaż
Moment dokręcania:
35 - 50 Nm
Upewnić się, że szprychy zostały
naplecione jak na rysunku.
Nie stosować naplecenia radialnego.
<FH-M629 / FH-M595 / FH-M529>
Kierunek obrotu koła
Tył, lewo Tył, prawo
Naplecenie szprych koła
Piasta tylna
Symbol modelu
FH-M529 / FH-M595
FH-M590 / FH-M629
Biegi
9
Liczba otworów na szprychy
36 / 32
Kombinacja zębów kaset zębatek
Symbol modelu Nazwa grupy Biegi Kombinacja ilości zębów
CS-HG61
ar 9 11, 12, 14, 16, 18, 21, 24, 28, 32T
au 9 11, 13, 15, 17, 20, 23, 26, 30, 34T
bg 9 11, 12, 13, 14, 16, 18, 21, 24, 28T
bh
*
9 12, 14, 16, 18, 21, 24, 28, 32, 36T
Po wyjęciu osi piasty
należy wykręcić śrubę
mocującą główkę
(wewnątrz główki piasty)
i wymienić główkę.
Uwaga: Nie należy
podejmować
prób demontażu
główki, ponieważ może
to osłabić wydajność
piasty.
Korpus główki
Klucz imbusowy
10 mm (TL-WR37)