Dell OptiPlex FX160 Instrukcja obsługi

Typ
Instrukcja obsługi
InstrukcjaserwisowakomputeraDell™OptiPlex™FX160/160
Model DC01T
Uwagi, ostrzeżenia i przestrogi
JeślizakupionokomputerfirmyDell™zseriin,niemajązastosowania żadne odwołania do systemu operacyjnego Microsoft®Windows®zawarte w tym
dokumencie.
Informacje zawarte w tym dokumencie mogąulec zmianie bez uprzedzenia. ©2008DellInc.Wszelkieprawazastrzeżone.
Powielanie tych materiałówwjakikolwieksposóbbezpisemnejzgodyfirmyDellInc.jestsurowozabronione.
Znaki handlowe użyte w tym tekście: Dell, logo DELL i OptiPlex sąznakami handlowymi firmy Dell Inc.; Intel jest zarejestrowanym znakiem handlowym firmy Intel Corporation w
U.S.A. i w innych krajach; Microsoft, Windows, Windows Vista i przycisk Start systemu Windows oraz Outlook sąznakami handlowymi lub zastrzeżonymi znakami handlowymi firmy
Microsoft Corporation w Stanach Zjednoczonych i/lub w innych krajach.
Tekst może zawieraćtakże inne znaki towarowe i nazwy towarowe odnoszące siędopodmiotówposiadającychprawadotychznakówinazwlubdoichproduktów.FirmaDellInc.nie
rości sobie żadnychprawdoznakówinazwtowarowychinnychniżjej własne.
Wrzesień2009wer.A01
Praca we wnętrzu komputera
Konfiguracja systemu
Selective USB (USB do wyboru)
Ponowna instalacja oprogramowania
Rozwiązywanieproblemów
Podstawka komputera
Pokrywy
Zespółdysku twardego (opcja)
ModułNVRAM
Karta sieci bezprzewodowej
Płyta we/wy
Zasilacz
Zespółradiatora procesora
Pamięć
Bateria pastylkowa
Prowadnica kabli
Antena
Zespółpłyty systemowej
Uzyskiwanie pomocy
Źródła informacji
UWAGA: Napis UWAGA wskazuje ważnąinformację, którapozwalalepiejwykorzystaćposiadany komputer.
PRZESTROGA: PRZESTROGA wskazuje na możliwośćuszkodzenia sprzętu lub utraty danych w razie nieprzestrzegania instrukcji.
OSTRZEŻENIE: Napis OSTRZEŻENIEinformujeosytuacjach,wktórychwystępuje ryzyko uszkodzenia sprzętu, obrażeńciała lub śmierci.
PowrótdoSpisutreści
Antena
InstrukcjaserwisowakomputeraDell™OptiPlex™FX160/160
Demontażanteny
Wymiana anteny
Demontażanteny
1. Wykonaj proceduręopisanąw rozdziale Przed rozpoczęciem pracy we wnętrzu komputera.
2. Wymontujzespółwspornika dysku twardego, jeśli jest zainstalowany (zobacz Wyjmowanie zespołu wspornika dysku twardego).
3. Wyjmij kartęsieci WLAN (patrz Demontażkarty sieci bezprzewodowej).
4. Wyjmij kabel anteny spod metalowej zakładki na panelu tylnym.
5. Ściśnij zatrzaski wewnątrz obudowy, jednocześnie wysuwając ostrożnie antenęku tylnej części komputera.
Wymiana anteny
1. Wyjmij wtyczkę(jeśli jest zainstalowana) z wnęki na antenęna panelu tylnym.
2. Jeśli we wnęce brakuje uchwytu na antenę, zainstaluj go.
3. Poprowadźprzewody anteny przez uchwyt anteny z tyłu obudowy.
4. Wyrównajzatrzaskidouchwytuantenynapanelutylnym,takabyrozłożona antena znajdowała siępowyżej komputera (umieszczonego pionowo).
5. Dociśnij zatrzaski na uchwycie anteny, aby zaskoczyły w swoich miejscach.
OSTRZEŻENIE: Przed dociśnięciemzatrzaskównależy sprawdzić, czy przewody anteny wewnątrz sąpoprowadzone centralnie. Jeśli przewody są
przesunięte w jednąze stron, pod dociśnięciuzatrzaskówmogązostaćuszkodzone.
1
2
uchwyt anteny
3
4
metalowa zakładka nad oczkiem na
przewody
6. Zamontuj kartęsieci WLAN (patrz Montażkarty sieci bezprzewodowej).
7. Poprowadźkabel anteny pod zakładkąz tyłu obudowy, tak aby oczko na przewody znajdowało sięponiżej zakładki.
8. Włóżzespółwspornika dysku twardego, jeśli zostałwyjęty (zobacz Montażzespołu wspornika dysku twardego).
9. Wykonaj proceduręopisanąw rozdziale Po zakończeniu pracy we wnętrzu komputera.
PowrótdoSpisutreści
1
uchwyt anteny
2
zatrzaski
3
oczko na przewody
PowrótdoSpisutreści
Praca we wnętrzu komputera
InstrukcjaserwisowakomputeraDell™OptiPlex™FX160/160
Zalecane narzędzia
Przed rozpoczęciem pracy we wnętrzu komputera
Po zakończeniu pracy we wnętrzu komputera
W niniejszym rozdziale opisano procedury dotyczące wymontowywania i instalowania podzespołówkomputera.Oileniepodanoinaczej,dlakażdej procedury
przyjęto następujące założenia:
l Zostały wykonane kroki podane w tej części.
l Użytkownik zapoznałsięz informacjami dotyczącymi bezpieczeństwa, jakie zostały dostarczone z komputerem.
l Instalowany element zostałuprzednio wymontowany z komputera, o ile byłw nim zainstalowany.
Zalecane narzędzia
Procedury przedstawione w tym dokumencie mogąwymagaćużycia następujących narzędzi i aktualizacji:
l Mały wkrętak z płaskim końcem
l Wkrętaki krzyżowe nr 1 i nr 2
l Mały rysik z tworzywa sztucznego
l Aktualizacja pamięci Flash BIOS (zobacz informacje zamieszczone w witrynie Pomocy technicznej firmy Dell pod adresem support.dell.com)
Przed rozpoczęciem pracy we wnętrzu komputera
Stosowanie siędo poniższych zaleceńdotyczących bezpieczeństwa pozwala ochronićkomputer przed potencjalnymi uszkodzeniami oraz ułatwi zapewnienie
własnego bezpieczeństwa.
1. Sprawdź, czy powierzchnia robocza jest płaska i czysta, aby uniknąćzarysowania obudowy komputera.
2. Zamknij komputer.
l W systemach Microsoft
®
Windows
®
XP i Windows XP Embedded: kliknij kolejno Start ® Zamknij ® Zamknij.
l W Microsoft Windows Vista®, kliknij Start , ikonęstrzałki, a następnie Zamknij w celu zamknięcia komputera.
3. Odłącz komputer i wszystkie podłączone urządzenia od gniazdek elektrycznych.
UWAGA: Kolorkomputeraorazniektóreelementymogążnićsięnieznacznie od pokazanych w tym dokumencie.
OSTRZEŻENIE: Przed przystąpieniem do wykonywania czynności wymagających otwarcia obudowy komputera należy zapoznaćsięz
instrukcjami dotyczącymi bezpieczeństwa dostarczonymi z komputerem. Więcej informacji na temat postępowania zgodnego z zasadami
bezpieczeństwa znajduje sięna stronie dotyczącejprzestrzeganiaprzepisówpodadresemwww.dell.com/regulatory_compliance.
OSTRZEŻENIE: Podczasnormalnejpracyniektórepodzespoły mająbardzo wysokątemperaturę. Przed dotknięciem takich podzespołów
systemowych zaczekaj ażostygną.
PRZESTROGA: Wielerodzajównaprawpowinnobyćwykonywanych tylko przez wykwalifikowanego pracownika serwisu. Użytkownik powinien
wykonywaćzadania związane z rozwiązywaniemproblemówidokonywaniemprostychnaprawtylkowtakimzakresie,wjakimzezwalanato
dokumentacja produktu, lub jeśli zostałodpowiednio poinstruowany telefonicznie lub drogąinternetowąprzez przedstawiciela działu pomocy
technicznej. Uszkodzenia powstałe na skutek czynności serwisowych nieautoryzowanych przez firmęDell nie sąobjęte gwarancjąna urządzenie.
Należy zapoznaćsięz instrukcjami bezpieczeństwa dostarczonymi z produktem i przestrzegaćich.
PRZESTROGA: Aby uniknąćwyładowania elektrostatycznego, należy odprowadzaćładunki z ciała za pomocąopaski uziemiającej zakładanej na
nadgarstek lub dotykając co pewien czas niemalowanej metalowej powierzchni (np. złącza z tyłu komputera).
PRZESTROGA: Podczas korzystania z komputera należy uważać, aby nie uszkodzićanteny sieci bezprzewodowej.
PRZESTROGA: Z elementami i kartami należy obchodzićsięostrożnie. Nie wolno dotykaćelementówanistykównakartach.Kartęnależy chwytać
za krawędzie lub za metalowe wsporniki. Takie elementy jak mikroprocesor należy trzymaćza krawędzie, a nie za styki.
PRZESTROGA: Odłączając kabel, należy ciągnąćza wtyczkęlub pętlęzabezpieczającą, a nie za kabel. Złącza kabli z zatrzaskiem należy otwierać
wciskając zatrzaski. Przed podłączeniem kabli należy sięupewnić, że złącza sąprawidłowo zorientowane i ustawione względem siebie, aby
zapobiec uszkodzeniu złączai/lubstyków.
UWAGA: Upewnij się, że komputer jest wyłączony lub znajduje sięw stanie wstrzymania w trybie zarządzania energią. Jeśli nie można zamknąć
komputera za pomocąodpowiednich funkcji systemu operacyjnego, naciśnij i przytrzymaj przycisk zasilania przez 6 sekund.
4. Odłącz od komputera wszystkie kable sieciowe.
5. W razie potrzeby zdemontuj podstawkękomputera (zobacz Demontażpodstawki komputera).
6. Zdejmij pokrywękomputera (patrz: Zdejmowanie pokrywy komputera).
Po zakończeniu pracy we wnętrzu komputera
Po zakończeniuprocedurwymianyelementów,aprzedwłączeniem komputera, należy podłączyćwszelkie urządzenia zewnętrzne, karty, kable itd.
1. Załóżz powrotem pokrywękomputera (patrz: Zakładanie pokrywy komputera).
2. Zainstaluj podstawkękomputera (zobacz Wymiana podstawki komputera).
3. W razie potrzeby podłącz kabel sieciowy do komputera.
4. Podłącz komputer i wszystkie podłączone urządzenia do gniazdek elektrycznych.
5. Włącz komputer.
PowrótdoSpisutreści
PRZESTROGA: Odłączając kabel sieciowy, należy najpierw odłączyćgo od komputera, a następnie od ściennego gniazdka sieciowego.
OSTRZEŻENIE: Aby uniknąćporażenia prądem, przed zdjęciem pokrywy należy zawsze odłączyćkomputer od gniazdka elektrycznego.
PRZESTROGA: Aby podłączyćkabel sieciowy, należy najpierw podłączyćgo do urządzenia sieciowego, a następnie do komputera.
PowrótdoSpisutreści
Prowadnica kabli
InstrukcjaserwisowakomputeraDell™OptiPlex™FX160/160
Demontażprowadnicy kabli
Montażprowadnicy kabli
Demontażprowadnicy kabli
1. Wykręćwkręt mocujący prowadnicękabli do płyty systemowej.
2. Wyjmij prowadnicęz komputera.
Montażprowadnicy kabli
1. Wyrównajotwórnaśrubęprowadnicy kabli do otworu na płycie systemowej.
2. Przymocuj prowadnicękabli do płyty systemowej przy użyciu śruby.
PowrótdoSpisutreści
PowrótdoSpisutreści
Bateria pastylkowa
InstrukcjaserwisowakomputeraDell™OptiPlex™FX160/160
Wyjmowanie baterii pastylkowej
Instalowanie baterii pastylkowej
W komputerze znajduje sięjedenzdwóchtypówgniazdbateriipastylkowych.Jedentypmazaciskizabezpieczające wzdłużkrawędzi baterii, przytrzymujące
jąw gnieździe. Drugi typ ma pojedynczy haczyk przytrzymujący baterię.
Wyjmowanie baterii pastylkowej
1. Wykonaj proceduręopisanąw rozdziale Przed rozpoczęciem pracy we wnętrzu komputera.
2. W zależności od typu gniazda baterii znajdującego sięw komputerze, dociśnij baterię, aby zwolnićzaciski zabezpieczające i wyciągnąćjąz gniazda
wzdłużjego krawędzi, lub odciągnij haczyk i wyciągnij baterięz gniazda.
Instalowanie baterii pastylkowej
1. Wsuńbateriędo gniazda pod niewielkim kątem, aby ominąćzaciski zabezpieczające.
2. Umieśćbateriępionowo, aby prawidłowo i bezpiecznie zainstalowaćjąw gnieździe przy użyciuzacisków.
3. Wykonaj proceduręopisanąw rozdziale Po zakończeniu pracy we wnętrzu komputera.
4. Ponownie uruchom komputer i przejdźdo systemu BIOS, aby skonfigurowaćjego ustawienia w żądanysposób(zobaczUruchamianie narzędzia do
konfiguracji systemu BIOS).
PowrótdoSpisutreści
PRZESTROGA: Po wymianie baterii pastylkowej zostanąprzywróconedomyślne ustawienia fabryczne systemu BIOS. Przed wymianąbaterii
pastylkowej warto zapisaćustawienia systemu BIOS, aby można je było odtworzyćw przyszłości. Więcej informacji na ten temat znajduje sięw
rozdziale Opcje narzędzia do konfiguracji systemu BIOS.
OSTRZEŻENIE: Nieprawidłowa instalacja baterii pastylkowej grozi jej wybuchem. Należy stosowaćtylko baterie typu zalecanego przez firmę
Dell. Zużyte baterie należy utylizowaćzgodnie z instrukcjami producenta.
1
gniazdo baterii pastylkowej
2
bateria pastylkowa
PowrótdoSpisutreści
Pokrywy
InstrukcjaserwisowakomputeraDell™OptiPlex™FX160/160
Zdejmowanie pokrywy komputera
Zakładanie pokrywy komputera
Zdejmowanie pokrywy bocznej
Wymiana pokrywy bocznej
Zdejmowanie pokrywy komputera
1. Odłącz kabel zabezpieczający od komputera (jeśli jest podłączony).
2. Umieśćkomputer w pozycji poziomej.
3. W razie potrzeby przesuńantenę, tak aby nie utrudniała dostępu do wkrętu w obudowie.
4. Wykręćdwa wkręty z tyłu komputera.
5. Przesuńpokrywęw kierunku przodu komputera i unieśją.
Zakładanie pokrywy komputera
1. Umieśćkomputer w pozycji poziomej.
2. Umieśćpokrywęna komputerze.
Zakładka z gniazdem na kabel zabezpieczający powinna byćskierowana do tyłu komputera, a pokrywa powinna byćoddalona od zakładek blokady
systemu o około 0,6 cm.
3. Wsuńpokrywędo tyłu komputera ażzakładki blokady systemu znajdąsięna swoim miejscu.
4. Wkręćdwa wkręty mocujące pokrywędo obudowy.
OSTRZEŻENIE: Przed otwarciem pokrywy należy zawsze odłączyćkomputer od gniazdka elektrycznego.
OSTRZEŻENIE: Podczasnormalnejpracyniektórepodzespoły mająbardzo wysokątemperaturę. Przed dotknięciem takich podzespołów
systemowych zaczekaj ażostygną.
1
wkręt (2)
2
gniazdo linki zabezpieczającej
5. W razie potrzeby ponownie podłącz kabel zabezpieczający do komputera.
Zdejmowanie pokrywy bocznej
1. Odciągnij tylnąkrawędźpokrywy bocznej od obudowy, a następnie wysuńhaczyki spod przedniej krawędzipokrywybocznej,któreznajdująsięw
gniazdach z boku obudowy.
Wymiana pokrywy bocznej
1. Utrzymując kąt 30 stopni między pokrywąbocznąa obudową, wsuńhaczyki pod przedniąkrawędźpokrywy bocznej do gniazd z lewej strony obudowy.
2. Odchyl tylnąkrawędźpokrywy bocznej na obudowę, aby zabezpieczyćkołeczki za pomocązatrzaskówwobudowie.
1
pokrywa boczna
2
gniazdahaczykówpokrywybocznej
PowrótdoSpisutreści
1
kołek (2)
2
zatrzask na kołek (2)
3
haczyki pokrywy bocznej (2)
4
gniazda na haczyki pokrywy bocznej (2)
PowrótdoSpisutreści
Źródła informacji
InstrukcjaserwisowakomputeraDell™OptiPlex™FX160/160
PowrótdoSpisutreści
UWAGA: Niektórefunkcjelubnośniki sąopcjonalne i mogąnie byćdostarczanezzakupionymkomputerem.Niektórefunkcjelubnośniki mogąbyć
niedostępne w pewnych krajach.
UWAGA: Z zakupionym komputerem mogąbyćdostarczane dodatkowe informacje.
Dokument/nośnik/etykieta
Spis treści
Kod Service Tag/Kod usług ekspresowych
Kod Service Tag/ kod usług ekspresowych znajduje sięna komputerze oraz na
ekranie systemu BIOS.
l Kod Service Tag pozwala zidentyfikowaćkomputer podczas
korzystania z witryny support.dell.com lub kontaktowania sięz
działem pomocy technicznej.
l Kod usług ekspresowych należy wprowadzićpodczas
kontaktowania sięz działem pomocy technicznej, aby odpowiednio
przekierowaćpołączenie.
UWAGA: Kod Service Tag i kod usług ekspresowych znajdująsięna
obudowie komputera.
Nośnik Drivers and Utilities (Sterowniki i programy narzędziowe)
Nośnik Drivers and UtilitiestodyskCDlubDVD,którymógłzostaćdostarczony z
komputerem.
l Program diagnostyczny do komputera
l Sterowniki do komputera
UWAGA: Aktualizacjesterownikówidokumentacjimożna znaleźćw
witrynie support.dell.com.
l Pliki Readme
UWAGA: Na nośniku mogąznajdowaćsiępliki Readme, zawierające
najnowsze informacje o zmianach technicznych wprowadzonych w
komputerze oraz zaawansowane materiały techniczne przeznaczone dla
pracownikówobsługi technicznej lub doświadczonych użytkowników.
Nośnik z systemem operacyjnym (Operating System)
Nośnik Operating System(Systemoperacyjny)todyskCDlubDVD,którymógł
zostaćdostarczony z komputerem.
l Ponowne instalowanie systemu operacyjnego
Dokumentacja dotycząca bezpieczeństwa,przepisówprawnych,gwarancjii
pomocy technicznej
Te informacje mogły zostaćdostarczone z komputerem. Dodatkowe informacje
o przepisach prawnych można znaleźćna stronie Regulatory Compliance w
witrynie www.dell.com pod adresem www.dell.com/regulatory_compliance.
l Informacje dotyczące gwarancji
l Warunki sprzedaży (tylko w Stanach Zjednoczonych)
l Instrukcje dotyczące bezpieczeństwa
l Informacje dotycząceprzepisówprawnych
l Informacje dotyczące ergonomii
l Umowa licencyjna dla użytkownika końcowego
PodręczniktechnologiiDell™
Podręcznik Dell Technology Guide (Przewodnik po technologiach firmy Dell) jest
dostępny w witrynie support.dell.com.
l Informacje o systemie operacyjnym
l Obsługa i konserwacja urządzeń
l Informacje o technologiach RAID, Internet, Bluetooth®, pracy w
sieci, poczcie e-mail itd.
Etykieta licencji systemu Microsoft
®
Windows
®
Etykieta licencji systemu Microsoft Windows jest umieszczona na obudowie
komputera.
l Zawiera klucz produktu systemu operacyjnego.
PowrótdoSpisutreści
Zespółdysku twardego (opcja)
InstrukcjaserwisowakomputeraDell™OptiPlex™FX160/160
Wyjmowanie zespołu wspornika dysku twardego
Montażzespołu wspornika dysku twardego
Wymontowywanie dysku twardego
Wkładanie dysku twardego
Zdejmowanie wentylatora dysku twardego
Wymiana wentylatora dysku twardego
Wyjmowanie zespołu wspornika dysku twardego
1. Odkręćdwie śruby mocujące na płycie systemowej i wykręćwkręt mocujący wspornik do panelu tylnego.
2. Ostrożniewyjmijzespółwspornika i odłącz kable od płyty systemowej.
a. Odłącz kabel danych dysku twardego SATA od płyty systemowej.
b. Odłącz kabel zasilający dysku twardego SATA od płyty systemowej.
c. Odłącz kabel wentylatora dysku twardego od płyty systemowej.
Montażzespołu wspornika dysku twardego
1. Podłącz kable dysku twardego do płyty systemowej (zobacz Złącza na płycie systemowej).
a. Podłącz kabel danych dysku twardego SATA do płyty systemowej.
b. Podłącz kabel zasilający dysku twardego SATA do płyty systemowej.
c. Podłącz kabel wentylatora dysku twardego do płyty systemowej.
2. Umieśćzespółwspornika w odpowiednim miejscu na płycie systemowej, dopasowując dwie śruby mocującewpodstawachwspornikadootworówna
śruby w płyciesystemowejorazotwórugórywspornikadootworunaśrubęwgórnejczęści panelu tylnego obudowy.
3. Dokręćdwie śruby mocującezespółwspornika do płyty systemowej i wkręćwkręt mocujący wspornik do panelu tylnego.
.
1
Kabel zasilający dysku twardego SATA
2
przewódwentylatora
3
kabel danych SATA
4
wkręt mocujący
5
śruby mocujące (2)
UWAGA: Sprawdź, czy kabel zasilający SATA jest poprowadzony pod zaciskiem zabezpieczającym kable przy wspornikach dysku twardego.
UWAGA: Przed przymocowaniem wspornika dysku twardego do płyty systemowej należy sprawdzićrozmieszczenie kabli. Po przymocowaniu wspornika
upewnij się, że kable nie zostały przyciśnięte.
Wymontowywanie dysku twardego
1. Wykonaj proceduręopisanąw rozdziale Przed rozpoczęciem pracy we wnętrzu komputera.
2. Wymontujzespółwspornika dysku twardego (zobacz Wyjmowanie zespołu wspornika dysku twardego).
3. Odłącz kabel danych SATA/kabel zasilający od dysku.
4. Wykręćcztery śruby mocujące dysk twardy do zespołu wspornika dysku twardego.
5. Wyjmij dysk twardy z zespołu.
Wkładanie dysku twardego
1. W miejsce wszystkich uszkodzonych lub brakujących podkładek gumowych wspornika dysku twardego należy włożyćnowe podkładki.
2. Umieśćdysk twardy w koszyku etykietąkugórze,azłączami kabli w kierunku otwartego końca wspornika.
3. Przymocuj dysk twardy do zespołu wspornika, wkręcając cztery śruby z podkładkami gumowymi.
4. Podłącz kabel danych SATA/kabel zasilający do dysku twardego.
1
Kabel zasilający dysku twardego SATA
2
przewódwentylatora
3
zacisk zabezpieczający kable
4
kabel danych SATA
5
wkręt mocujący
6
śruby mocujące (2)
1
śruby (4)
2
złącze dysku twardego
3
gumowe podkładki (4)
4
zespółwspornika dysku twardego
UWAGA: Zestawy do wymiany dysku twardego mogąbyćdostarczane z gumowymi podkładkami. Podkładki te należy umieścićw zespole wspornika
dysku twardego w przypadku ich braku lub wtedy, gdy zostały uszkodzone.
5. Zainstalujzespółwspornika dysku twardego (zobacz Montażzespołu wspornika dysku twardego).
6. Wykonaj proceduręopisanąw rozdziale Po zakończeniu pracy we wnętrzu komputera.
Zdejmowanie wentylatora dysku twardego
1. Wykonaj proceduręopisanąw rozdziale Przed rozpoczęciem pracy we wnętrzu komputera.
2. Wymontujzespółwspornika dysku twardego (zobacz Wyjmowanie zespołu wspornika dysku twardego).
3. Wymontuj dysk twardy, jeśli jest zainstalowany (zobacz Wymontowywanie dysku twardego).
4. Wykręćśrubęw dolnej części zespołu wspornika dysku twardego.
5. Wykręćśrubęwgórnejczęści zespołu wspornika dysku twardego.
6. Wymontuj wentylator ze wspornika dysku twardego.
Wymiana wentylatora dysku twardego
1. Umieśćwentylator we wsporniku dysku twardego (zobacz Zdejmowanie wentylatora dysku twardego).
Otwórnaśrubęw jednym narożniku wentylatora powinien znajdowaćsiępod zakładkąw dolnej części zespołuwspornikadyskutwardego.Drugiotwór
na śrubępowinien zostaćumieszczony na słupku zespołu wspornika dysku twardego.
2. Przymocuj wentylator do wspornika dysku twardego za pomocądwóchśrub - jednej włożonej od dołu oraz jednej włożonejodgórywspornika.
3. Włóżdysk twardy, jeśli zostałwyjęty (zobacz Wkładanie dysku twardego).
4. Zainstalujzespółwspornika dysku twardego (zobacz Montażzespołu wspornika dysku twardego).
5. Wykonaj proceduręopisanąw rozdziale Po zakończeniu pracy we wnętrzu komputera.
PowrótdoSpisutreści
UWAGA: Sprawdź, czy kabel zasilający SATA jest poprowadzony pod zaciskiem zabezpieczającym kable przy wspornikach dysku twardego.
PowrótdoSpisutreści
Zespółradiatora procesora
InstrukcjaserwisowakomputeraDell™OptiPlex™FX160/160
Demontażzespołu radiatora procesora
Montażzespołu radiatora procesora
Demontażzespołu radiatora procesora
1. Wykonaj proceduręopisanąw rozdziale Przed rozpoczęciem pracy we wnętrzu komputera.
2. Wymontujzespółwspornika dysku twardego, jeśli jest zainstalowany (zobacz Wyjmowanie zespołu wspornika dysku twardego).
3. Odkręćdwa wkręty mocującezespółradiatora procesora do płyty systemowej.
4. Wyjmijzespółradiatora procesora z komputera.
Montażzespołu radiatora procesora
1. Instalujączespółradiatora w innej płycie systemowej, należy usunąćmateriałlub pastętermoprzewodzącąz powierzchni chłodzącej radiatora, a
następnie w razie potrzeby nanieśćna niąnowąpastętermoprzewodzącą.
2. Wyrównajdwawkręty mocujące zespołuradiatoraprocesoradootworównapłycie systemowej.
.
OSTRZEŻENIE: Podczas normalnej pracy radiator może miećbardzo wysokątemperaturę. Przed dotknięciem go zaczekaj, ażostygnie.
PRZESTROGA: Instalujączespółradiatora w innej płycie systemowej, należy nanieśćnowąpastętermoprzewodzącąna powierzchnięchłodzącą
radiatora. Nowa pasta termoprzewodząca jest niezbędna dla zapewnienia właściwego odprowadzania ciepła, a tym samym umożliwienia
optymalnej pracy procesora.
3. Dokręćdwa wkręty mocujące, aby przymocowaćzespółradiatora procesora do płyty systemowej.
4. Włóżzespółwspornika dysku twardego, jeśli zostałwyjęty (zobacz Montażzespołu wspornika dysku twardego).
5. Wykonaj proceduręopisanąw rozdziale Po zakończeniu pracy we wnętrzu komputera.
PowrótdoSpisutreści
PowrótdoSpisutreści
Uzyskiwanie pomocy
InstrukcjaserwisowakomputeraDell™OptiPlex™FX160/160
Pomoc techniczna
Problemyzzamówieniem
Informacje o produkcie
Zwracanieproduktówwceludokonanianaprawygwarancyjnejlubuzyskaniazwrotupieniędzy
Zanim zadzwonisz
Kontakt z firmąDell
Pomoc techniczna
W razie wystąpienia problemu z komputerem można wykonaćponiższe czynności w celu ustalenia przyczyny problemu i rozwiązania go:
1. Aby zapoznaćsięz informacjami i procedurami postępowania dotyczącymi problemu, jaki wystąpiłw komputerze, zobacz Rozwiązywanieproblemów.
2. Aby uzyskaćinformacje o sposobach uruchamiania programu Dell Diagnostics, zobacz Program Dell Diagnostics.
3. Wypełnij formularz Diagnostyczna lista kontrolna.
4. Skorzystaj z obszernego pakietu usług elektronicznych firmy Dell, dostępnych w witrynie pomocy technicznej firmy Dell (support.dell.com) w celu
uzyskania pomocy dotyczącej procedur instalacji i rozwiązywaniaproblemów.Abyuzyskaćpełen wykaz elektronicznych usług pomocy technicznej firmy
Dell, zobacz Usługi elektroniczne.
5. Jeśli po wykonaniu powyższych czynności problem nie ustąpi, zobacz Kontakt z firmąDell.
Po usłyszeniu sygnału z automatycznego systemu telefonicznego firmy Dell należy wprowadzićswójkodusług ekspresowych (Express Service Code), aby
przekierowaćpołączenie bezpośrednio do właściwego personelu pomocy technicznej. W przypadku braku kodu usług ekspresowych należy otworzyćfolder
Dell Accessories (Akcesoria firmy Dell), kliknąćdwukrotnie ikonęExpress Service Code (Kod usług ekspresowych) i postępowaćzgodnie z wyświetlanymi
wskazówkami.
Aby uzyskaćzalecenia dotyczące korzystania z usługi pomocy technicznej (Dell Support), zobacz Pomoc techniczna i obsługa klienta.
Pomoc techniczna i obsługa klienta
Serwis pomocy technicznej firmy Dell odpowiada na pytania użytkownikówdotyczące sprzętuDell™.Personelpomocytechnicznejstarasięudzielaćszybkich i
dokładnych odpowiedzi, korzystając z komputerowych rozwiązańdiagnostycznych.
Aby skontaktowaćsięz pomocątechnicznej firmy Dell, zobacz Zanim zadzwonisz, a następnie zapoznaj sięz informacjami kontaktowymi dla swojego regionu
lub przejdźdo witryny support.dell.com.
NarzędzieDellConnect™
Usługa DellConnect jest prostym narzędzieminternetowym,któreumożliwia pracownikowi działu obsługi i pomocy technicznej firmy Dell uzyskanie dostępu do
komputera przez połączenie szerokopasmowe, dokonanie diagnostyki problemu i wykonanie naprawy pod nadzorem użytkownika. Aby uzyskaćwięcej
informacji, przejdźdo witryny support.dell.com i kliknij łącze DellConnect.
Usługi elektroniczne
Z informacjami o produktach i usługach firmy Dell można zapoznaćsięw następujących witrynach:
www.dell.com
www.dell.com/ap (tylko w krajach Azji i Pacyfiku)
OSTRZEŻENIE: Przed przystąpieniem do wykonywania czynności wymagających otwarcia obudowy komputera należy zapoznaćsięz
instrukcjami dotyczącymi bezpieczeństwa dostarczonymi z komputerem. Więcej informacji na temat postępowania zgodnego z zasadami
bezpieczeństwa znajduje sięna stronie dotyczącejprzestrzeganiaprzepisówpodadresemwww.dell.com/regulatory_compliance.
UWAGA: Do działu pomocy technicznej firmy Dell należy dzwonićz aparatu telefonicznego znajdującego sięw pobliżukomputera,któregodotyczy
problem (lub bezpośrednioprzynim),abypracownikpomocytechnicznejmógłpomagaćużytkownikowi podczas wykonywania wszystkich niezbędnych
procedur.
UWAGA: Systemkodówusług ekspresowych (Express Service Code) firmy Dell może nie byćdostępnywniektórychkrajach.
UWAGA: Niektórezniżej wymienionych usług sądostępne tylko na kontynentalnym obszarze USA. Informacje o ich dostępności można uzyskaću
lokalnego przedstawiciela firmy Dell.
www.dell.com/jp (tylko w Japonii)
www.euro.dell.com (tylko w Europie)
www.dell.com/la (w krajach Ameryki Łacińskiej i na Karaibach)
www.dell.ca (tylko w Kanadzie)
Aby uzyskaćdostęp do pomocy technicznej firmy Dell, można odwiedzićnastępujące witryny internetowe lub wysłaćwiadomośće-mail na jeden z
następującychadresów:
l Witryny pomocy technicznej firmy Dell:
support.dell.com
support.jp.dell.com (tylko w Japonii)
support.euro.dell.com (tylko w Europie)
l Adresy e-mail pomocy technicznej firmy Dell:
la-[email protected] (tylko w krajach Ameryki Łacińskiej i na Karaibach)
[email protected] (tylko w krajach Azji i Pacyfiku)
l Adresy e-mail działówmarketinguisprzedaży firmy Dell:
[email protected] (tylko w krajach Azji i Pacyfiku)
[email protected] (tylko w Kanadzie)
l Anonimowyprotokółtransmisjiplików(FTP):
ftp.dell.com - należy zalogowaćsięjako użytkownik anonymous, a jako hasła użyćswojego adresu e-mail.
Usługa AutoTech
Dzwoniąc na numer automatycznej pomocy technicznej firmy Dell - AutoTech - można uzyskaćzarejestrowane odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania
klientówfirmyDelldotyczącekomputerówprzenośnych i stacjonarnych.
W przypadku kontaktowania sięz usługąAutoTech należy użyćtelefonu z wybieraniem tonowym, aby wybraćtematy odpowiadające pytaniom użytkownika.
Aby uzyskaćnumer telefonu dla swojego regionu, zobacz Kontakt z firmąDell.
Automatyczna obsługastanuzamówienia
StanrealizacjizamówieniadowolnegoproduktufirmyDellmożna sprawdzićw witrynie support.dell.com lub dzwoniąc do serwisu automatycznej obsługi stanu
zamówienia.Automatzgłoszeniowy prosi użytkownikaopodanieinformacjipotrzebnychdozlokalizowaniazamówieniaidostarczeniasprawozdanianajego
temat. Aby uzyskaćnumer telefonu dla swojego regionu, zobacz Kontakt z firmąDell.
Problemyzzamówieniem
Wprzypadkuproblemówzzamówieniem,takichjakbrakczęści, niewłaściwe części lub błędy na fakturze, należy skontaktowaćsięz firmąDell w celu
uzyskania pomocy. Przed wybraniem numeru należy przygotowaćfakturęlub dokument dostawy. Aby uzyskaćnumer telefonu dla swojego regionu, zobacz
Kontakt z firmąDell.
Informacje o produkcie
W witrynie sieci Web firmy Dell pod adresem www.dell.com można znaleźćinformacje dotyczące innych dostępnychproduktówfirmyDell,atakże złożyć
zamówienie.Abyuzyskaćnumer telefonu dla swojego regionu lub aby skontaktowaćsiętelefonicznie ze specjalistąds. sprzedaży, zobacz Kontakt z firmąDell.
Zwracanieproduktówwceludokonanianaprawygwarancyjnejlubuzyskania
zwrotu pieniędzy
Wszystkieelementy,któremająbyćoddanezarównodonaprawy,jakidozwrotu,należy przygotowaćzgodnie z poniższymiwskazówkami:
1. Zadzwońdo firmy Dell, aby uzyskaćnumer autoryzacji zwrotu materiału (RMA - Return Material Authorization), a następnie napisz go wyraźnie w
widocznym miejscu na zewnętrznej stronie pudełka.
Aby uzyskaćnumer telefonu dla swojego regionu, zobacz Kontakt z firmąDell. Dołącz kopięfaktury oraz list z opisem przyczyny zwrotu.
2. Dołącz kopiędiagnostycznej listy kontrolnej (zobacz Diagnostyczna lista kontrolna), określającej wykonane testy oraz komunikaty o błędach
wyświetlone w programie Dell Diagnostics (zobacz Program Dell Diagnostics).
3. W przypadku ubiegania sięozwrotkosztówzakupudołącz wszystkie akcesoria, związane ze zwracanąpozycją(kable zasilania, dyskietki z
oprogramowaniem, przewodniki itd.).
4. Zapakuj sprzęt przeznaczony do zwrotu w oryginalne (lub odpowiadające oryginalnemu) opakowanie.
Koszty wysyłki pokrywa użytkownik. Użytkownikjestrównieżodpowiedzialny za ubezpieczenie każdego zwracanego produktu i bierze na siebie ryzyko jego
ewentualnej utraty podczas wysyłki do firmy Dell. Paczki przesyłane na zasadzie pobrania przy doręczeniu (Collect On Delivery) nie sąakceptowane.
Zwroty niespełniające dowolnego z powyższychwarunkówbędąodrzucane przez firmęDell i odsyłane użytkownikowi.
Zanim zadzwonisz
Należy pamiętaćo wypełnieniu diagnostycznej listy kontrolnej (zobacz Diagnostyczna lista kontrolna). O ile to możliwe, przed wykonaniem połączenia z firmą
Dell w celu uzyskania pomocy należy włączyćkomputer i dzwonićz aparatu telefonicznego znajdującego sięprzy komputerze lub w jego pobliżu. Personel
obsługi może poprosićużytkownika o wpisanie pewnych poleceńnaklawiaturze,przekazanieszczegółowych informacji podczas wykonywania operacji lub
wykonanie innych czynności związanych z rozwiązywaniemproblemów,któremożna wykonaćtylko na komputerze. Należy teżmiećpod rękądokumentację
komputera.
Kontakt z firmąDell
Klienci w Stanach Zjednoczonych mogądzwonićpod numer telefonu 800-WWW-DELL (800-999-3355).
FirmaDelloferujekilkaróżnych form obsługi technicznej i serwisu, usług elektronicznych oraz telefonicznych. Ich dostępnośćżni sięw zależności od
produktuikraju,aniektóreznichmogąbyćniedostępne w regionie użytkownika. Aby skontaktowaćz firmąDell w sprawie sprzedaży, pomocy technicznej lub
obsługi klienta:
1. Przejdźdo strony support.dell.comiwybierzswójkrajlubregionzumieszczonejnadolestronylistyChoose A Country/Region (Wybierz
kraj/region).
UWAGA: Przed wybraniem numeru należy przygotowaćswójkodESC(ExpressServiceCode).Dzięki niemu automatyczny system telefoniczny firmy Dell
może sprawniej obsługiwaćodbierane połączenia. Może byćkonieczne podanie kodu Service Tag, umieszczonego z tyłu lub na dolnej części komputera.
OSTRZEŻENIE: Przed przystąpieniem do wykonywania czynności wymagających otwarcia obudowy komputera należy zapoznaćsięz
instrukcjami dotyczącymi bezpieczeństwa dostarczonymi z komputerem. Więcej informacji na temat postępowania zgodnego z zasadami
bezpieczeństwa znajduje sięna stronie dotyczącejprzestrzeganiaprzepisówpodadresemwww.dell.com/regulatory_compliance.
Diagnostyczna lista kontrolna
Imięi nazwisko:
Data:
Adres:
Numer telefonu:
Kod Service Tag (kod kreskowy na tylnej lub dolnej części komputera):
Kod usług ekspresowych (Express Service Code):
Numer autoryzacji zwrotu materiałów(jeśli zostałpodany przez pomoc technicznąfirmy Dell):
System operacyjny i jego wersja:
Urządzenia:
Karty rozszerzeń:
Czy komputer jest podłączony do sieci? Tak/Nie
Sieć, wersja i karta sieciowa:
Programy i ich wersje:
Korzystając z instrukcji zamieszczonych w dokumentacji systemu operacyjnego, ustal zawartośćsystemowychplikówstartowych.Jeśli do komputera jest
podłączonadrukarka,wydrukujposzczególnepliki.Jeśli drukarka nie jest dostępna, przed skontaktowaniem sięz firmąDell przepisz zawartość
poszczególnychplików.
Komunikat o błędzie, kod dźwiękowy lub kod diagnostyczny:
Opis problemu oraz procedur wykonanych przez użytkownika w celu rozwiązania problemu:
UWAGA: W przypadku braku aktywnego połączenia z Internetem informacje kontaktowe można znaleźćna fakturze, w dokumencie dostawy, na
rachunkulubwkataloguproduktówfirmyDell.
2. Kliknij łącze Contact Us (Skontaktuj sięz nami) po lewej stronie i wybierz łącze do odpowiedniej usługi lub strony wsparcia technicznego.
3. Wybierz odpowiadającąCi metodękontaktu z firmąDell.
PowrótdoSpisutreści
  • Page 1 1
  • Page 2 2
  • Page 3 3
  • Page 4 4
  • Page 5 5
  • Page 6 6
  • Page 7 7
  • Page 8 8
  • Page 9 9
  • Page 10 10
  • Page 11 11
  • Page 12 12
  • Page 13 13
  • Page 14 14
  • Page 15 15
  • Page 16 16
  • Page 17 17
  • Page 18 18
  • Page 19 19
  • Page 20 20
  • Page 21 21
  • Page 22 22
  • Page 23 23
  • Page 24 24
  • Page 25 25
  • Page 26 26
  • Page 27 27
  • Page 28 28
  • Page 29 29
  • Page 30 30
  • Page 31 31
  • Page 32 32
  • Page 33 33
  • Page 34 34
  • Page 35 35
  • Page 36 36
  • Page 37 37
  • Page 38 38
  • Page 39 39
  • Page 40 40
  • Page 41 41
  • Page 42 42
  • Page 43 43
  • Page 44 44
  • Page 45 45
  • Page 46 46
  • Page 47 47
  • Page 48 48
  • Page 49 49
  • Page 50 50
  • Page 51 51
  • Page 52 52
  • Page 53 53
  • Page 54 54
  • Page 55 55
  • Page 56 56
  • Page 57 57
  • Page 58 58
  • Page 59 59
  • Page 60 60
  • Page 61 61
  • Page 62 62
  • Page 63 63
  • Page 64 64

Dell OptiPlex FX160 Instrukcja obsługi

Typ
Instrukcja obsługi