PL
4
• Widelec amortyzowany powinien zostać zamontowany przez autoryzowanego sprzedawcę Giant,
zgodnie z określonymi instrukcjami instalacji. Nieprawidłowa instalacja spowoduje nieprawidłowe
działanie widelca amortyzowanego i może doprowadzić do poważnych obrażeń lub śmierci.
• Wygięcie, zdeformowanie i pęknięcie powierzchni rury sterowej, może spowodować złamanie
widelca lub nieprawidłowe działanie, a w rezultacie poważne obrażenia lub śmierć.
• Wszelkie modyfikacje widelca SPOWODUJĄ UTRATĘ gwarancji. Wszelkie modyfikacje rury sterowej
poza jej ucięciem na odpowiednią długość w celu dopasowania do posiadanego roweru, mogą
spowodować złamanie widelca lub nieprawidłowe działanie, a w rezultacie poważne obrażenia lub
śmierć.
• Tuleje dystansowe rury sterowej nie powinny być dłuższe niż 30 mm, mierząc od dołu wspornika
kierownicy do powierzchni mufy sterowej. Tuleje dystansowe o wysokości powyżej 30 mm, mogą
spowodować złamanie widelca lub nieprawidłowe działanie, a w rezultacie poważne obrażenia lub
śmierć.
• Nie należy używać za krótkiej rury sterowej. Odstęp pomiędzy górną krawędzią rury sterowej i górną
powierzchnią wspornika kierownicy powinien wynosić 2-5 mm. Zbyt krótka rura sterowa może
spowodować złamanie widelca lub nieprawidłowe działanie, a w rezultacie poważne obrażenia lub
śmierć.
• W celu instalacji wspornika kierownicy należy sprawdzić instrukcję obsługi producenta wspornika
kierownicy. Nieprawidłowa instalacja może spowodować złamanie widelca lub nieprawidłowe
działanie, a w rezultacie poważne obrażenia lub śmierć.
1. Wybierz widelec który najlepiej pasuje do oryginalnej specyfikacji twojego roweru. Zdemontuj widelec ze
swojego roweru.
2. Zdemontuj bieżnie łożysk z korony widelca.
3. Zastosuj się do zaleceń producenta sterów, żeby odpowiednio zamontować bieżnię łożysk sterowych.
4. Zmierz długość rury sterowej w widelcu zamontowanym w rowerze i przenieś ten wymiar na rurę sterową
nowego widelca.
5. Przytnij rurę sterową w nowym widelcu przy pomocy odpowiednich narzędzi.
6. Użyj narzędzia do nabijania gwiazdki sterów i umieść ją na głębokości 12-16 mm od górnej części rury
sterowej.
7. Sprawdź czy stery są zainstalowane prawidłowo w ramie roweru
8.Zamontuj nowy widelec w ramie roweru.
9. Zainstaluj na rurze sterowej tuleję lub tuleje dystansowe. Należy pamiętać, że wysokość tulei dystansowej
nie powinna być mniejsza niż 30 mm.
10. Zainstaluj wspornik kierownicy na rurze sterowej. W celu prawidłowej instalacji wspornika kierownicy
należy sprawdzić instrukcję producenta wspornika kierownicy.
11. Dokręć kapsel sterów z odpowiednią siła w celu eliminacji luzów na sterach(zgodnie z zaleceniami
producenta sterów).
12. Dokręć śruby wspornika kierownicy z momentem obrotowym zalecanym przez producenta wspornika
kierownicy.
W przypadku problemów lub niejasności związanych z dowolnymi informacjami wymienionymi w tym
podręczniku użytkownika, należy się skontaktować z autoryzowanym sprzedawcą firmy Giant.
INSTRUKCJA INSTALACJI
! Ostrzeżenie
MONTAŻ WIDELCA AMORTYZOWANEGO