PL
3
2. OBSŁUGA SYSTEMU JABLOTRON 100+
Systemem bezpieczeństwa można sterować na różne sposoby. Do rozbrojenia alarmu zawsze
konieczne jest uwierzytelnianie w formie identyfi kacji użytkownika. System wykrywa tożsamość
użytkowników i pozwala im obsługiwać części systemu, do których otrzymali dostęp. Można
wybrać różne sposoby uzbrajania systemu z uwierzytelnianiem lub bez. W przypadku wykorzystania
standardowego rodzaju uwierzytelniania nie jest ono konieczne, ponieważ system można uzbroić
przez naciśnięcie prawego przycisku segmentu na klawiaturze. Przy każdym dostępie do systemu
zarejestrowana i przechowywana w pamięci jest nazwa użytkownika, data i godzina. Informacje te
są dostępne bez ograniczeń czasowych. Użytkownik może anulować uruchomiony alarm (wyłączyć
syreny) na podstawie uwierzytelnienia w dowolnej części systemu (zależnie od posiadanych
uprawnień dostępowych). Nie oznacza to jednak automatycznego rozbrojenia systemu (o ile nie
zmieniono domyślnego ustawienia systemu).
Uwaga: Zależnie od konfiguracji instalacji i ustawień systemu, niektóre z poniższych opcji
mogą nie być dostępne. Konfigurację instalacji należy skonsultować z serwisantem.
Użytkownicy i ich uprawnienia dostępowe
UWIERZYTELNIANIE
KODEM
OPIS TYPU
Kod SMA
Ten kod posiada najwyższy poziom uwierzytelnienia na potrzeby konfi guracji zachowania
systemu i jako jedyny służy do odblokowania systemu po aktywacji alarmu. Pozwala wejść
w tryb serwisowy, daje dostęp do wszystkich zakładek z opcjami, w tym do komunikacji SMA,
i może uniemożliwić dostęp do niej serwisantowi (kod serwisowy). Dopóki parametr „Usługa
ograniczona do administratora / uprawnienia SMA” pozostaje niezaznaczony, kod SMA może
sterować wszystkimi strefami i wyjściami PG w systemie. Ten kod pozwala dodawać nowych
Administratorów oraz innych użytkowników o niższym poziomie autoryzacji, a także przypisywać
im kody, breloki i karty RFID. Pozwala on także na dostęp do kasowania alarmu i pamięci
alarmów sabotażowych.
Liczbę kodów SMA ogranicza wyłącznie wolne miejsce w centrali sterującej, nie ma
kodu ustawionego fabrycznie.
Kod serwisowy
(serwis)
Ten kod pozwala wejść w tryb serwisowy i konfi gurować zachowanie systemu. Umożliwia dostęp
do wszystkich zakładek z opcjami, w tym do komunikacji SMA, jeżeli technik SMA nie ograniczy
dostępu. Dopóki parametr „Usługa ograniczona do administratora / uprawnienia SMA” pozostaje
niezaznaczony, kod serwisowy może sterować wszystkimi strefami i wyjściami PG w systemie.
Pozwala utworzyć użytkowników z pozwoleniem SMA, innych serwisantów, Administratorów
oraz innych użytkowników o niższym poziomie autoryzacji, a także przypisać im kody dostępu,
breloki i karty RFID. Pozwala on także na dostęp do kasowania alarmu i pamięci alarmów
sabotażowych. Liczbę kodów serwisowych ogranicza wyłącznie wolne miejsce w centrali
sterującej.
Domyślny kod fabryczny to 1010. Użytkownik z kodem serwisowym znajduje się
zawsze w pozycji 0 centrali sterującej i nie można go wykasować.
Kod
administratora
(główny)
Ten kod zawsze zapewnia pełny dostęp do wszystkich stref i umożliwia sterowanie wszystkimi
wyjściami PG. Administrator może utworzyć innego Administratora oraz inne kody o niższym
poziomie autoryzacji i przypisać im dostęp do stref i wyjść PG, kody dostępu, breloki i karty
RFID. Ten kod m możliwość kasowania pamięci alarmów. Może być tylko jeden główny
kod Administratora, którego nie można skasować. Kiedy opcja „Usługa ograniczona do
administratora / prawo SMA” jest aktywna, kod administratora wymaga uwierzytelnienia,
by potwierdzić dostęp dla techników SMA i serwisantów.
Domyślny kod fabryczny to 1234. Użytkownik z głównym kodem Administratora zawsze
znajduje się na pozycji 1 i nie można go wykasować.
Kod
administratora
(inny)
Posiada dostęp do stref zaznaczonych przez Administratora głównego, do których drugi
Administrator może dodawać nowych użytkowników o tym samym lub niższym poziomie
autoryzacji do sterowania strefami i wyjściami PG, przypisywać im kody dostępu, breloki
i karty RFID. Posiada pozwolenie na kasowanie pamięci alarmów w przypisanych strefach.
Kiedy opcja „Usługa ograniczona do administratora/uprawnienia SMA” jest aktywna, kod
administratora wymaga uwierzytelnienia, by potwierdzić dostęp. Liczbę kodów Administratora
(innego) ogranicza wyłącznie wolne miejsce w centrali sterującej.
Nie ma kodu ustawionego fabrycznie.