ROZDZIAŁ 1 Pronar PT512
1.5
budowlanych, nawozów mineralnych oraz innych ładunków pod warunkiem spełnienia
wymagań określonych w rozdziale 4. Niestosowanie się do zaleceń przewozu i załadunku
towarów określonych przez Producenta oraz przepisów o transporcie drogowym
obowiązujących w kraju w którym przyczepa jest uŜytkowana, spowoduje uniewaŜnienie
świadczeń gwarancyjnych i jest traktowane jako uŜytkowanie maszyny niezgodnie
z przeznaczeniem.
Przyczepa została skonstruowana zgodnie z obowiązującymi wymogami bezpieczeństwa
i normami maszynowymi. Układ hamulcowy, oraz układ oświetlenia i sygnalizacji spełniają
wymagania wynikające z przepisów o ruchu drogowym. Dopuszczalna prędkość przyczepy
poruszającej się po drogach publicznych W Polsce wynosi 30 km/h (zgodnie z ustawą z dn.
20 czerwca 1997 roku, „Prawo o ruchu drogowym”, art. 20). W krajach, w których przyczepa
jest eksploatowana naleŜy przestrzegać ograniczeń związanych z obowiązującym w danym
państwie prawem o ruchu drogowym. Prędkość przyczepy nie moŜe być jednak większa niŜ
dopuszczalna prędkość konstrukcyjna 40 km/h.
UWAGA
Przyczepy nie wolno używać niezgodnie z jej przeznaczeniem. W szczególności zabrania
się:
• przewożenia ludzi, zwierząt, materiałów niebezpiecznych, ładunków
oddziaływujących agresywnie w wyniku reakcji chemicznych na elementy
konstrukcyjne przyczepy (wywołujących korozję stali, niszczących pokrycia
malarskie, rozpuszczających elementy z tworzyw sztucznych, niszczących
elementy gumowe itp.),
• przewożenia nieprawidłowo zabezpieczonego ładunku, który w trakcie jazdy
mógłby spowodować zanieczyszczenie drogi i środowiska naturalnego,
• przewożenia nieprawidłowo zamocowanego ładunku, który w trakcie jazdy
mógłby zmienić swoje położenie w skrzyni lub wypaść ze skrzyni ładunkowej,
• przewożenia ładunku, którego umiejscowienie środka ciężkości wpływa
ujemnie na stateczność przyczepy,
• przewożenia ładunku, który wpływa na nierównomierne obciążenie oraz/lub
przeciążenie osi jezdnych i elementów zawieszenia.