182 mm
53 mm
2
3
Zalecenia dla bezpieczeństwa
• Starannie wybrać miejsce instalacji, tak aby
radioodtwarzacz nie utrudniał normalnego kierowania
pojazdem.
• Unikać instalacji radioodtwarzacza w miejscach
narażonych na kurz, brud, nadmierną wibrację
i wysoką temperaturę – na przykład w bezpośrednim
oświetleniu słonecznym albo obok przewodów
ogrzewania.
• Aby instalacja była bezpieczna i pewna, używać tylko
dostarczonego zestawu elementów do montażu.
Regulacja kąta montażu
Zamontować urządzenie pod kątem mniejszym niż 45°.
Zdejmowanie kołnierza
ochronnego i obejmy
Przed instalacją urządzenia należy z niego zdjąć
kołnierz ochronny 5 i obejmę 1.
1 Zdejmij kołnierz ochronny 5.
1 Zaczep oba kluczyki odblokowujące 4
o kołnierz ochronny 5.
2 Pociągając za kluczyki odblokowujące 4,
zdejmij kołnierz ochronny 5.
2 Zdejmij obejmę 1.
1 Wsuń oba kluczyki odblokowujące 4 między
radioodtwarzacz a obejmę 1. Powinien rozlec
się lekki trzask.
2 Pociągnij obejmę 1 do dołu, po czym pociągnij
radioodtwarzacz do góry, odłączając go od
obejmy.
Przykład montażu
Instalacja w desce rozdzielczej
Uwagi
• W razie potrzeby należy odgiąć występy na zewnątrz,
zapewniając w ten sposób dokładne dopasowanie
(4-2).
• 4 zaczepy na kołnierzu ochronnym 5 muszą być
właściwie wprowadzone w otwory urządzenia (4-3).
Jak zdjąć i założyć panel
czołowy
Przed instalacją urządzenia należy zdjąć z niego
panel czołowy.
5-A Zdejmowanie
Przed zdejmowaniem panelu czołowego należy nacisnąć
przycisk (OFF). Następnie należy nacisnąć przycisk
i pociągnąć panel do siebie.
5-B Zakładanie
Dopasować część A panelu czołowego do części B
radioodtwarzacza, jak pokazano na ilustracji, po czym
wcisnąć lewą stronę na miejsce, tak aby rozległ się lekki
trzask.
Ostrzeżenie dotyczące instalacji
w samochodzie, którego
stacyjka nie ma położenia ACC
(akcesoriów)
Należy włączyć funkcję automatycznego wyłączania.
Szczegóły podano w instrukcji obsługi.
Radioodtwarzacz będzie się wówczas automatycznie,
całkowicie wyłączał po zadanym czasie, nie powodując
zużycia akumulatora.
Jeśli funkcja automatycznego wyłączania nie jest
włączona, przy każdym wyłączaniu zapłonu należy
nacisnąć przycisk (OFF) na urządzeniu i trzymaj go
dotąd, aż z wyświetlacza znikną wskazania.
1
1
4
Występy
Diagram połączeń
A Do przewodu przyłączeniowego telefonu
samochodowego
Ostrzeżenie
Jeśli posiadany siłownik antenowy nie jest wyposażony
w przekaźnik, podłączenie radioodtwarzacza za
pomocą dostarczonego przewodu zasilającego 3 grozi
uszkodzeniem anteny.
Uwagi o przewodach sterujących
• Przewód sterowania siłownikiem antenowym
(niebieski) dostarcza napięcie stałe +12 V po
włączeniu radia albo gdy jest włączona funkcja
AF (częstotliwości zastępczych) lub funkcja TA
(komunikatów o ruchu drogowym).
• Jeśli w tylną / boczną szybę samochodu jest
wbudowana antena UKF / ŚR / DŁ, trzeba podłączyć
przewód sterowania siłownikiem antenowym
(niebieski) lub przewód wejścia zasilania akcesoriów
(czerwony) do zacisku zasilania istniejącego
wzmacniacza antenowego. Szczegóły można uzyskać
w punkcie sprzedaży.
• Urządzenie nie współpracuje z siłownikiem
antenowym bez przekaźnika.
Podłączenie podtrzymujące zawartość pamięci
Jeśli jest podłączony żółty przewód wejścia zasilania,
obwód pamięci będzie zasilany stale, nawet po
wyłączeniu zapłonu.
Uwagi o podłączaniu głośników
• Wyłączyć urządzenie przed podłączaniem głośników.
• Użyć głośników o impedancji od 4 do 8 omów
i o wystarczającej mocy znamionowej. Inaczej głośniki
mogą ulec uszkodzeniu.
• Nie łączyć zacisków zestawu głośnikowego
z karoserią samochodu ani nie łączyć zacisków
prawych głośników z zaciskami lewych głośników.
• Nie łączyć przewodu masy radioodtwarzacza
z zaciskiem (–) głośnika.
• Nie próbować łączyć głośników równolegle.
• Podłączać tylko pasywne głośniki. Podłączenie
do zacisków głośnikowych aktywnych głośników
(z wbudowanymi wzmacniaczami) grozi
uszkodzeniem radioodtwarzacza.
• Aby uniknąć awarii, nie używać fabrycznie
zainstalowanych w samochodzie przewodów
głośnikowych, jeśli dla ujemnego bieguna (–) lewego
i prawego głośnika jest wykorzystywany wspólny
przewód.
• Nie łączyć między sobą przewodów głośnikowych
radioodtwarzacza.
Uwaga dotycząca połączeń
Jeśli głośnik i wzmacniacz są niewłaściwie połączone,
na wyświetlaczu pojawia się napis „FAILURE”.
Należy wówczas sprawdzić połączenie głośnika ze
wzmacniaczem.
Schemat podłączenia zasilania
Złącza pomocniczego zasilania mogą się różnić
zależnie od marki samochodu. Aby upewnić się, że
wyprowadzenia są właściwie dopasowane, należy
skontrolować schemat pomocniczego zasilania.
Istnieją trzy podstawowe typy (pokazane na ilustracji
pod spodem). Konieczna może być zamiana pozycji
czerwonego i żółtego przewodu w przewodzie
zasilającym radioodtwarzacza.
Po właściwym dopasowaniu wyprowadzeń
i przełączeniu przewodów zasilających należy
podłączyć radioodtwarzacz do zasilania w samochodzie.
W przypadku pytań i problemów dotyczących
urządzenia, a nie omówionych w tej instrukcji, prosimy
o porozumienie się ze sprzedawcą samochodu.
Złącze zasilania pomocniczego
A
5
CzerwonyCzerwony
CzerwonyCzerwony
4 Żółty ciągłe zasilanie Czerwony odłączane zasilanie7
Żółty Żółty
4 Żółty odłączane zasilanie Czerwony ciągłe zasilanie7
Żółty Żółty
Czerwony Czerwony
samochód bez
położenia ACC
Żółty Żółty
1
4
c
c
1
c
2
Prawidłowo ustaw kluczyki odblokowujące.
4
3
5
1
6
7
Deska rozdzielcza
Ścianka przeciwogniowa
B
5
Haczykiem do wewnątrz.
5