"Długość okresów międzykonserwacyjnych zależy od sposobu użytkowania i
warunków jazdy na rowerze. Łańcuch należy czyścić regularnie, używając
odpowiedniego środka do czyszczenia łańcucha. Nigdy nie stosować
rozpuszczalników na bazie kwasów ani zasad, takich jak odrdzewiacze. W razie
użycia takiego typu rozpuszczalnika łańcuch może się zerwać, powodując
poważne obrażenia ciała."
• W celu uzyskania dobrego działania przerzutki łańcuch CN-7901/6701/5701/4601 posiada stronę
przednią i tylną; są one tak oznaczone, że po zainstalowaniu CN-7901/6701/5701/4601 będzie
zwrócony we właściwym kierunku. Uzyskanie prawidłowego działania będzie możliwe po
zainstalowaniu CN-7901/6701/5701/4601 w odpowiednim kierunku. Jeżeli łańcuch zostanie
zamontowany w przeciwnym kierunku, może spaść, powodując przewrócenie się roweru i, w
konsekwencji, poważne
obrażenia rowerzysty.
• Do łączenia łańcuchów o
wąskich ogniwach stosować
tylko wzmocnione sworznie
łączące.
• W przypadku stosowania
sworzni innych niż wzmocnione
lub kiedy stosowany jest
sworzeń wzmocniony lub narzędzie niedostosowane do typu
łańcucha, połączenie łańcucha będzie za słabe, co może
spowodować rozerwanie lub spadanie łańcucha.
• Upewnij się, że sworzeń łączący nie wystaje znad zewnętrznej
powierzchni ogniwa od strony, od której sworzeń był wkładany. Należy
to sprawdzić, przesuwając palcem nad sworzniem. Sworzeń będzie
wystawał nieco z tyłu po usunięciu części odłamywanej.
• Jeżeli konieczne jest wyregulowanie długości łańcucha z powodu
zmiany liczby zębów koronek, należy skrócić łańcuch w innym miejscu
niż miejsce, w którym łańcuch został połączony, za pomocą
wzmocnionego sworznia łączącego. Łańcuch zostanie uszkodzony, jeżeli zostanie skrócony w miejscu,
gdzie został połączony za pomocą wzmocnionego sworznia łączącego.
• Sprawdzić, czy naprężenie łańcucha jest prawidłowe i czy łańcuch nie jest uszkodzony. Jeżeli
naprężenie jest zbyt małe lub łańcuch jest uszkodzony, należy wymienić łańcuch. W przeciwnym razie
może dojść do zerwania łańcucha i poważnego zranienia.
• Przed zamontowaniem części należy uważnie przeczytać niniejszą instrukcję. Poluzowane, zużyte lub
uszkodzone części mogą doprowadzić do wywrócenia roweru, co może spowodować poważne
obrażenia. Zalecamy stosowanie jedynie oryginalnych części zamiennych Shimano.
• Przed zamontowaniem części należy uważnie przeczytać niniejszą instrukcję. Jeżeli komponenty nie
zostaną prawidłowo wyregulowane, łańcuch może spadać, co prowadzi do upadku z roweru i
poważnych obrażeń.
• Należy dokładnie przeczytać niniejszą techniczną instrukcję serwisową i zachować ją na przyszłość.
Uwaga
• Jeżeli zmiana biegu nie jest płynna, wymyć przerzutkę i nasmarować wszystkie części ruchome.
• Jeżeli luz w ogniwach jest na tyle duży, że regulacja nie jest możliwa, należy wymienić przerzutkę.
• Należy okresowo czyścić przerzutkę i smarować wszystkie części ruchome (mechanizm i kółka).
• Jeżeli nie można wyregulować zmiany przełożeń, sprawdzić, czy rama i hak roweru są równoległe do
osi. Sprawdzić również, czy nasmarowana jest linka oraz czy pancerz nie jest zbyt długi lub zbyt krótki.
• Jeżeli w wyniku poluzowania słychać nietypowy dźwięk w kółku, należy wymienić kółko.
• Zębatki należy okresowo myć neutralnym środkiem czyszczącym i następnie ponownie je smarować.
Dodatkowo czyszczenie łańcucha neutralnym środkiem czyszczącym i smarowanie może być
skutecznym sposobem zwiększenia trwałości zębatek i łańcucha.
• Jeżeli łańcuch w czasie użytkowania nadal spada z zębatek, należy wymienić zębatki i łańcuch.
• W celu zapewnienia płynnej pracy stosować odpowiedni pancerz i ślizgi.
• Przed użyciem nasmarować linkę oraz wnętrze pancerza, aby zapewnić swobodne ślizganie się linki.
• Stosowanie ram z wewnętrznym prowadzeniem linek jest bardzo odradzane, ponieważ mają one
tendencję do pogarszania działania przerzutki SIS ze względu na duże opory linek.
• Kółko napinające ma strzałkę wskazującą kierunek obrotów. Kółko napinające należy zamontować tak,
aby strzałka była skierowana w prawo, patrząc od zewnętrznej strony przerzutki.
• Części nie są objęte gwarancją w zakresie normalnego zużycia lub pogorszenia działania wynikającego
z normalnego użytkowania.
• Wszelkie pytania dotyczące sposobu montażu, regulacji, konserwacji lub obsługi prosimy kierować do
profesjonalnego sprzedawcy rowerów.
4. Jak używać śruby regulacyjnej B
Założyć łańcuch na najmniejszą przednią tarczę i największą
koronkę tylną i obrócić ramię mechanizmu korbowego do
tyłu. Następnie obrócić śrubę regulacyjną B, aby ustawić
kółko prowadzące tak blisko koronki jak to możliwe, ale tak,
aby jej nie dotykało. Następnie ustawić łańcuch na
najmniejszej koronce i powtórzyć powyższe czynności,
pamiętając, aby
kółko prowadzące
nie dotknęło
koronki.
1. Regulacja górna
Obrócić śrubę regulacji
górnej, aby ustawić tak, że
kółko prowadzące znajdzie
się pod krawędzią
zewnętrzną najmniejszej
koronki, patrząc od tyłu.
5. Regulacja SIS
Kilka razy poruszyć dźwignią w celu przesunięcia
łańcucha na drugą koronkę. Następnie, naciskając na
dźwignię aż do oporu, obrócić ramieniem
mechanizmu
korbowego.
Informacje ogólne dotyczące bezpieczeństwa
OSTRZEŻENIE
Hak przerzutki
Klucz imbusowy 5 mm
Śruba regulacyjna B
Najmniejsza
zębatka
Największa
tarcza
Łańcuch
90°
Kółko
prowadzące
Kółko
napinające
Prawidłowy kąt z podłożem
Kółko prowadzące
Zewnętrzna krawędź
najmniejszej koronki
Śruba regulacji
górnej
Największa zębatka
Kółko prowadzące
Największa zębatka Najmniejsza zębatka
Śruba regulacji
dolnej
Śruba regulacyjna
B
2. Mocowanie i zabezpieczanie linki
Przyłączyć linkę do tylnej przerzutki i po
usunięciu luzu początkowego linki, ponownie
przymocować tylną przerzutkę, jak pokazano
na rysunku.
Pociągnąć
Dane techniczne
Montaż tylnej przerzutki
Długość łańcucha
Regulacja skoku i zabezpieczanie linki
Moment dokręcenia śruby haka: 8 - 10 Nm
Podczas instalowania należy uważać, aby śruba regulacyjna napięcia
B nie zetknęła się z hakiem na zakończeniu widełek. W przeciwnym
razie zostanie zniekształcona.
Moment dokręcania: 6 - 7 Nm
3. Regulacja dolna
Obrócić śrubę regulacji dolnej tak, aby kółko prowadzące
przesunęło się do położenia bezpośrednio w linii z największą
koronką.
Dodać dwa ogniwa (z
łańcuchem na największej
koronce i największej tarczy)
Największa
zębatka
Największa
tarcza
2
3
Łańcuch
+2 ogniwa
Dźwignia (A)
Kiedy następuje
zmiana na trzeci bieg
Dokręcać pokrętło
regulacyjne pancerza
dopóki łańcuch nie
wróci na drugą koronkę.
(w prawo)
Najlepsze ustawienie
Najlepsze ustawienie jest
wówczas, kiedy dźwignia zmiany
biegów jest przestawiana tylko
tyle, aby wykasować luz, a
łańcuch dotyka trzeciej koronki i
hałasuje.
* Przestawić dźwignię do pierwotnego położenia (położenie,
kiedy dźwignia przerzuciła łańcuch na drugą koronkę i
kiedy została puszczona) i obrócić ramię mechanizmu
korbowego w prawo. Jeżeli łańcuch dotyka trzeciej
koronki i hałasuje, obracać powoli pokrętłem regulacyjnym
pancerza, dokręcając go, dopóki hałas nie ustąpi i łańcuch
nie zacznie przemieszczać się płynnie.
Nacisnąć dźwignię w celu zmiany biegów i sprawdzenia
czy w położeniu któregoś z biegów występuje hałas.
W celu zapewnienia najlepszego działania przerzutki
SIS należy okresowo smarować wszystkie elementy
przeniesienia napędu.
Poluzować pokrętło
regulacyjne pancerza
dopóki łańcuch nie
dotknie trzeciej koronki i
nie zacznie hałasować.
(w lewo)
Kiedy nie słychać
dźwięku
Pokrętło regulacyjne
pancerza
Pokrętło regulacyjne
pancerza
* Instrukcje serwisowe w innych językach są dostępne na stronie:
http://techdocs.shimano.com
Uwaga: w razie wprowadzenia ulepszeń dane techniczne mogą ulec zmianie bez powiadomienia. (Polish)
Luz
Do koronki 28T lub o większej
liczbie zębów (tylko typ SS)
Wzmocniony sworzeń łączący
Sworzeń ogniwa Sworzeń ogniwa
Uwaga:
W celu uzyskania dobrego działania przerzutki łańcuch
CN-7901/6701/5701/4601 posiada stronę przednią i tylną; są one
tak oznaczone, że po zainstalowaniu CN-7901/6701/5701/4601
będzie zwrócony we właściwym kierunku.
Przód (strona
zewnętrzna)
Tył (strona
wewnętrzna)
Strona z oznaczeniem pokazanym na rysunku jest stroną przednią
(strona zewnętrzna).
Uwaga: Należy się upewnić, czy linka znajduje się w
rowku.
Wyżłobienie
SI-5XN0A-002-03
Przerzutka tylna
Techniczna instrukcja serwisowa SI-5XN0A-002
* W modelach dla juniorów należy zastosować CS-6600.
* W przypadku stosowania mechanizmu korbowego 52-39-30T
maksymalna liczba zębów na największej zębatce powinna wynosić 28T
lub mniej.
■ Wymiana kółka
Moment dokręcania kółka prowadzącego/
napinającego: 2,5 - 5,0 Nm
Klucz imbusowy 3 mm
W celu uzyskania najlepszych rezultatów zalecamy
wykorzystanie poniższej kombinacji.
● W przypadku potrójnego
mechanizmu korbowego
Nieprawidłowo
Prawidłowo
Łańcuch
Wzmocniony sworzeń
łączący
Wyciskacz do
łańcucha
10-rzędowy łańcuch o
wąskim ogniwie, taki jak
CN-7901/6701/5701/4601/
7801/6600/5600
z rowkiem (3)
TL-CN32
TL-CN23
TL-CN27
z rowkiem (2)
Grupa 105 TIAGRA
Dźwignia przerzutki
Dwurzędowa
dźwignia
ST-5700
Potrójna
dźwignia
ST-5703
Dwurzędowa
dźwignia
ST-4600
Potrójna
dźwignia
ST-4603
Biegi 10 10
Pancerz OT-SP41
Przerzutka tylna RD-5700-A RD-4600
Typ SS GS SS GS
Piasta tylna FH-5700 FH-4600
Kaseta zębatek CS-5700 CS-4600
Łańcuch
CN-5701
CN-5600
CN-4601
CN-5600
Ślizg SM-SP17 SM-SP17
Typ SS GS
Całkowita pojemność 34 zęby lub mniej 39 zęby lub mniej
Maksymalna liczba zębów
największej zębatki
30T
Minimalna liczba zębów
największej zębatki
25 T
Maksymalna liczba zębów
najmniejszej zębatki
15 T 14 T
Maksymalna liczba zębów
najmniejszej zębatki
11T
Różnica zębów w mechanizmie
korbowym
16 zęby lub mniej 22 zęby lub mniej