Shimano BR-CX75 Dealer's Manual

Typ
Dealer's Manual

Ten podręcznik jest również odpowiedni dla

(Polish)
DM-BR0009-02
BR-CX77
BR-CX75
BR-R517
BR-R515
BR-R317
BR-R315
Podręcznik sprzedawcy
SZOSA MTB Trekking
Rower miejski/
Komfortowy
MIEJSKIE SPOR
TOWE E-BIKE
Mechaniczne hamulce tarczowe
2
SPIS TREŚCI
WAŻNA INFORMACJA ...........................................................................................3
ABY ZAPEWNIĆ BEZPIECZEŃSTWO ...................................................................... 4
WYKAZ POTRZEBNYCH NARZĘDZI .......................................................................8
MONT ..............................................................................................................10
Montaż zacisków hamulca ........................................................................................................................10
REGULACJA ..........................................................................................................17
Regulacja w przypadku zużytych okładzin hamulcowych .......................................................................17
Sprawdzanie odstępu między okładzinami i wymiana ............................................................................19
KONSERWACJA ...................................................................................................21
Wymiana okładzin hamulcowych .............................................................................................................21
WAŻNA INFORMACJA
3
WAŻNA INFORMACJA
Ten podręcznik sprzedawcy jest przeznaczony głównie dla zawodowych mechaników rowerowych.
Użytkownicy, którzy nie zostali profesjonalnie przeszkoleni do montażu rowerów, nie powinni samodzielnie zajmować się montażem komponentów,
korzystając z podręczników sprzedawcy.
Jeśli jakiekolwiek informacje umieszczone w tym podręczniku nie są zrozumiałe, nie należy kontynuować montażu. Aby uzyskać pomoc, należy
skontaktować się z punktem sprzedaży lub sprzedawcą roweru.
Należy przeczytać wszystkie instrukcje obsługi dołączone do produktu.
Nie wolno demontować ani modyfikować produktu w sposób inny niż podano w informacjach znajdujących się w tym podręczniku sprzedawcy.
Wszystkie podręczniki sprzedawcy i instrukcje obsługi można przeglądać w trybie online na naszej stronie internetowej (http://si.shimano.com).
Klienci, którzy mają ograniczony dostęp do Internetu mogą skontaktować się z dystrybutorem SHIMANO lub którymkolwiek z biur SHIMANO, aby
zdobyć podręcznik użytkownika w wersji drukowanej.
Należy przestrzegać odpowiednich przepisów i regulacji prawnych danego kraju lub regionu, w którym podmiot prowadzi działalność jako sprzedawca.
Ze względów bezpieczeństwa należy dokładnie zapoznać się z niniejszym podręcznikiem sprzedawcy przed użyciem
produktu i przestrzegać go podczas jego użytkowania.
Poniższe instrukcje muszą być zawsze przestrzegane w celu zapobieżenia obrażeniom oraz uszkodzeniom wyposażenia i otoczenia.
Instrukcje zostały sklasyfikowane zgodnie ze stopniem niebezpieczeństwa lub wielkością możliwych szkód, które mogą wynikać z
nieprawidłowego użytkowania produktu.
NIEBEZPIECZEŃSTWO
Niezastosowanie się do podanych instrukcji skutkuje śmiercią albo poważnymi obrażeniami.
OSTRZEŻENIE
Niezastosowanie się do podanych instrukcji może skutkować śmiercią albo poważnymi obrażeniami.
PRZESTROGA
Niezastosowanie się do podanych instrukcji może skutkować obrażeniami albo uszkodzeniami wyposażenia i otoczenia.
ABY ZAPEWNIĆ BEZPIECZEŃSTWO
4
ABY ZAPEWNIĆ BEZPIECZEŃSTWO
OSTRZEŻENIE
Podczas montażu produktu należy przestrzegać procedur zawartych w instrukcji.
Zalecamy stosowanie jedynie oryginalnych części SHIMANO. Jeśli takie części jak śruby i nakrętki poluzują się lub zostaną uszkodzone, może to
spowodować nagły upadek z roweru i poważne obrażenia.
Ponadto jeśli regulacje nie zostaną wykonane prawidłowo, mogą wystąpić problemy i może dojść do upadku z roweru, co może spowodować
poważne obrażenia.
Przed wykonaniem czynności konserwacyjnych, np. wymiany części, należy założyć okulary ochronne, które będą chronić oczy.
Po uważnym przeczytaniu niniejszego podręcznika sprzedawcy należy zachować go na przyszłość.
Należy również przekazać użytkownikom następujące informacje:
Należy uważać, aby palce nie znalazły się w pobliżu obracającej się tarczy hamulca. Tarcza hamulca jest na tyle ostra,
że może doprowadzić do poważnego zranienia, jeżeli palce zostaną uwięzione w otworach obracającej się tarczy.
Zaciski i tarcza hamulca rozgrzewają się w czasie pracy hamulca; nie należy ich dotykać w czasie jazdy ani bezpośrednio po wymontowaniu z roweru.
W przeciwnym razie może dojść do oparzenia.
Należy uważać, aby nie dopuścić do dostania się oleju lub smaru na tarczę hamulca i klocki hamulcowe. W przeciwnym razie hamulce mogą działać
nieprawidłowo.
Jeśli olej lub smar dostanie się na powierzchnię okładzin hamulcowych, należy skonsultować się ze sprzedawcą lub punktem sprzedaży. W przeciwnym
razie hamulce mogą działać nieprawidłowo.
Jeśli podczas hamowania słychać hałas, okładziny hamulcowe mogły osiągnąć poziom zużycia
eksploatacyjnego. Po sprawdzeniu, że temperatura systemu hamulcowego wystarczająco się obniżyła,
sprawdzić, czy grubość każdej okładziny wynosi co najmniej 0,5 mm. Można też skontaktować się ze
sprzedawcą lub punktem sprzedaży.
*
Grubość nowych okładzin hamulcowych zależy od modelu.
2,4 mm 0,5mm
Na granicy
zużycia
Nowe
Jeśli okładziny hamulcowe są zużyte, należy przeczytać część "Regulacja w przypadku zużytych okładzin hamulcowych" w rozdziale "REGULACJA" i
wyregulować odstępy między okładzinami. Dalsza jazda na rowerze bez wykonania regulacji jest niebezpieczna, gdyż hamulce mogą przestać działać.
Jeśli tarcza hamulcowa jest pęknięta lub odkształcona, należy natychmiast przerwać użytkowanie hamulców i skontaktować się ze sprzedawcą lub
punktem sprzedaży.
Jeśli grubość tarczy hamulcowej wynosi mniej niż 1,5 mm lub widać na niej powierzchnię aluminiową, należy natychmiast przerwać użytkowanie
hamulców i skontaktować się ze sprzedawcą lub punktem sprzedaży.
Należy sprawdzić, czy linki hamulcowe nie są skorodowane, wyszczerbione ani popękane, a w razie zauważenia takich wad należy skontaktować się z
punktem sprzedaży lub sprzedawcą roweru. W przeciwnym razie hamulce mogą działać nieprawidłowo.
Każdy rower może mieć inne charakterystyki prowadzenia w zależności od modelu. Z tego względu należy nauczyć się odpowiedniej techniki
hamowania (w tym wyczucia siły nacisku dźwigni hamulca i charakterystyki panowania nad rowerem) oraz obsługi roweru.
Niewłaściwe zastosowanie układu hamulcowego roweru może spowodować utratę kontroli lub upadek, a w konsekwencji odniesienie poważnych
obrażeń ciała.
Aby zapewnić prawidłowe działanie, należy zwrócić się do profesjonalnego sprzedawcy rowerów lub zapoznać się z instrukcją obsługi roweru. Duże
znaczenie ma także ćwiczenie jazdy, hamowania itp.
Jeśli przedni hamulec zostanie przyciśnięty za mocno, może dojść do blokady przedniego koła, przewrócenia się roweru do przodu i poważnych obrażeń.
Przed jazdą na rowerze należy zawsze sprawdzać, czy przednie i tylne hamulce działają prawidłowo.
W deszczowej pogodzie droga hamowania wydłuża się. Należy zwolnić i hamować wcześniej oraz delikatniej.
Jeśli powierzchnia drogi jest mokra, opony mogą się łatwiej ślizgać. W przypadku poślizgu opon istnieje ryzyko upadku z roweru. Aby tego uniknąć,
należy zwolnić i hamować wcześniej oraz delikatniej.
ABY ZAPEWNIĆ BEZPIECZEŃSTWO
5
Montaż na rowerze i konserwacja:
Mocując zacisk do ramy, tarczę hamulcową należy ustawić pośrodku szczeliny zacisku.
Wyrównać prawy i lewy odstęp między tarczą hamulcową a okładzinami hamulcowymi. Jeśli okładziny hamulcowe
są zużyte, należy równomiernie wyregulować odstępy po stronie zewnętrznej i wewnętrznej, aby zapobiec stykaniu
się okładzin z tylko jedną stroną tarczy.
(Strona wewnętrzna: śruba regulacyjna okładzin, strona zewnętrzna: śruba regulacyjna ramienia/pokrętła
regulacyjne linki).
Wyregulowanie tylko odstępu z lewej strony lub tylko odstępu z prawej strony może spowodować, że odstępy będą
nierówne, a w rezultacie hamulce przestaną prawidłowo działać przed zużyciem się okładzin do minimalnej grubości
roboczej (0,5 mm).
Szczelina tarczy
Strona
wewnętrzna
Strona
zewnętrzna
Wyregulować linkę tak, aby wystawała na odległość mniejszą niż 20 mm. Jeśli wystający odcinek będzie dłuższy,
końcówka linki może utknąć w tarczy hamulcowej, co może spowodować zablokowanie koła, przekoziołkowanie
roweru i poważne obrażenia.
20 mm lub mniej
Hamulce tarczowe zostały zaprojektowane w celu uzyskania optymalnej wydajności podczas użytkowania w konfiguracjach przedstawionych w
tabelach zaleceń. Należy koniecznie sprawdzić znajdujące się w nich informacje. Połączyć dźwignie 2-palcowe z zaciskami hamulca. W przypadku
zastosowania dźwigni 4-palcowych siła hamowania będzie większa. Jednocześnie w pewnych warunkach, np. przy niektórych pozycjach podczas
jazdylub przy określonej masie całkowitej, rower może się przewrócić i spowodować obrażenia.
BR-CX77/R517/R317
Dźwignia do kierownicy
szosowej
ST-R9100/R9150/R9160/9070/9001/9000/R8000/R8050/R8060/6870/6871/6800/6770/6700/
R7000/5800/5700/4700/4600/4603/R3000/3500/R2000/2400/2403/R460/R353/R350/S705-R/S705-L
Dźwignia do kierownicy TT
ST-9071
BL-TT79
Dźwignia do prostej kierownicy
ST-R240*/ST-R243*
BL-4600*/3500*/2400*/R780*/R2000*
*
Dźwignie hamulca z mechanizmem przełączania trybu. Należy zapoznać się z częścią dotyczącą dźwigni hamulca z mechanizmem przełączania trybu.
Jeżeli dźwignia zacisku piasty znajduje się po tej samej stronie, co tarcza hamulca, istnieje zagrożenie, że mogą one przeszkadzać sobie nawzajem,
cojest niebezpieczne, dlatego należy sprawdzić, czy nie ma między nimi kontaktu.
ABY ZAPEWNIĆ BEZPIECZEŃSTWO
6
Dźwignie hamulca z mechanizmem przełączania trybu
Dźwignie hamulca są wyposażone w mechanizm przełączania trybu w celu zapewnienia ich zgodności z hamulcami Cantilever i hamulcami rolkowymi
lub hamulcami V-BRAKE z modulatorem siły hamowania.
W przypadku mechanicznych hamulców tarczowych do jazdy szosowej należy użyć pozycji trybu C/R. W przypadku mechanicznych hamulców
tarczowych do MTB należy użyć pozycji trybu V.
Jeżeli zostanie wybrany niepoprawny tryb, może dojść do zbyt silnego lub zbyt słabego hamowania, co jest bardzo niebezpieczne.
Wybrać właściwy tryb w sposób pokazany na rysunkach.
Pozycja trybu Odpowiednie hamulce
C: Pozycja trybu zgodnego z hamulcami Cantilever
R: Pozycja trybu zgodnego z mechanicznymi hamulcami tarczowymi
doJAZDY SZOSOWEJ
C/R
Mechaniczne hamulce tarczowe do jazdy szosowej
*
W tym trybie należy zastosować okładziny
BR-CX77/R517/R317.
V: Pozycja trybu zgodnego z hamulcami V-BRAKE
Pozycja V-Brake
Mechaniczny hamulec tarczowy do MTB
PRZESTROGA
Należy również przekazać użytkownikom następujące informacje:
Okres docierania
Tarcze hamulcowe mają okres docierania się i wraz z jego upływem siła hamowania będzie stopniowo wzrastać. Z tego względu należy pamiętać o
wzroście siły hamowania w przypadku używania hamulców w tym okresie. Taka sama sytuacja zaistnieje po wymianie okładzin hamulcowych lub
tarczy hamulca.
UWAGA
Należy również przekazać użytkownikom następujące informacje:
Gwarancja nie obejmuje naturalnego zużycia lub pogorszenia działania wynikającego z normalnego użytkowania.
Montaż na rowerze i konserwacja:
Jeżeli uchwyt montażowy zacisku hamulca i haki tylnego trójkąta nie mają standardowych wymiarów, może dochodzić do zetknięcia tarczy
hamulcowej i zacisku.
Tarcz oznaczonych jako "RESIN PAD ONLY" można używać wyłącznie w połączeniu z okładzinami żywicznymi. Używanie ich wraz z okładzinami
metalowymi spowoduje ich szybkie zużycie.
Rzeczywisty produkt może różnić się od pokazanego na rysunku, ponieważ ten podręcznik służy głównie do wyjaśnienia
procedur użytkowania tego produktu.
WYKAZ POTRZEBNYCH NARZĘDZI
WYKAZ POTRZEBNYCH NARZĘDZI
8
WYKAZ POTRZEBNYCH NARZĘDZI
Do montażu, regulacji i konserwacji roweru niezbędne są poniższe narzędzia.
Narzędzie Narzędzie Narzędzie
Klucz imbusowy 2,5 mm Klucz imbusowy 4 mm Śrubokręt płaski
Klucz imbusowy 3 mm Klucz imbusowy 5 mm
MONT
10
Ciąg dalszy na następnej stronie
MONTAŻ
Montaż zacisków hamulca
MONT
Montaż zacisków hamulca
1
(Z)
(Y)
Dokręcić śruby mocujące zacisk
hamulcaA.
Następnie tymczasowo dokręcić śruby
mocujące zacisk hamulca B, zostawiając
luz na zacisku.
(Y) Śruby mocujące zacisk hamulca A
(Z) Śruby mocujące zacisk hamulca B
Moment dokręcania (CX77)
6 – 8 Nm
Moment dokręcania (R517/R317)
6 – 8 Nm
2
Przełożyć linkę, a następnie dokręcić śrubę mocującą linkę, przytrzymując ramię w
pozycjiwyjściowej.
(X) Linka
(Y) Śruba mocująca linkę
(Z) Ramię
Moment dokręcania
6 – 8 Nm
WSKAZÓWKI
BR-CX77/BR-R517
W przypadku kierownicy szosowej linkę
można wyregulować za pomocą regulatora
linki, na przykład SM-CB70. Przymocować
regulator linki do pancerza, a następnie
przełożyć linkę. Dokręcić śrubę mocującą
linkę, przytrzymując ramię w pozycji
wyjściowej. Szczegółowe informacje dotyczące
montażu znajdują się w instrukcji obsługi
regulatora linki.
Pancerz
Regulator linki
(Y)
(X)
(Z)
(X)
11
Ciąg dalszy na następnej stronie
MONTAŻ
Montaż zacisków hamulca
3
Przymocować zacisk do ramy.
Nacisnąć dźwignię hamulca, aby mocno docisnąć okładziny do tarczy hamulcowej.
Po każdym naciśnięciu dźwigni hamulca lekko dokręcać na przemian dwie śruby mocujące
zacisk hamulca B.
Na końcu dokręcić całkowicie śruby mocujące zacisk, stosując określony moment dokręcania.
(Z) Śruby mocujące zacisk hamulca B
Moment dokręcania (CX77)
6 – 8 Nm
Moment dokręcania (R517/R317)
6 – 8 Nm
WSKAZÓWKI
Ta czynność powoduje ustawienie zacisku
równolegle do tarczy hamulcowej.
Sprawdzić, czy tarcza hamulcowa znajduje
siępośrodku szczeliny zacisku.
W tym momencie istnieje odstęp między
tarczą hamulcową i okładzinami
hamulcowymi po stronie zewnętrznej, ale
niepo stronie wewnętrznej.
Tarcza hamulca
Okładzina hamulcowa
Szczelina
tarczy
Śruba regulacyjna
okładziny
Strona wewnętrzna
Strona zewnętrzna
(Z)
12
MONTAŻ
Montaż zacisków hamulca
Ciąg dalszy na następnej stronie
4
(Z)
(Y)
(X)
Strona wewnętrzna Strona zewnętrzna
Odkręcić śrubę regulacyjną okładziny w
lewo o jedno lub dwa kliknięcia.
Ta operacja umożliwia uzyskanie
odpowiedniego odstępu między
okładziną hamulcową i tarczą
hamulcową po stronie wewnętrznej.
Sprawdzić, czy odstępy między tarczą
hamulcową a okładzinami są równe:
strona wewnętrzna = strona zewnętrzna.
(X) Okładzina hamulcowa
(Y) Śruba regulacyjna okładziny
(Z) Tarcza hamulcowa
5
(Z)
Nacisnąć dźwignię hamulca do oporu
około 10 razy i sprawdzić, czy nie
występują problemy z żadnym z
komponentów, a także czy tarcze
hamulcowe i okładziny hamulcowe nie
stykają się ze sobą podczas obracania
siękoła.
(Z) Dźwignia hamulca
13
Ciąg dalszy na następnej stronie
MONTAŻ
Montaż zacisków hamulca
6
Jeśli po wykonaniu czynności w punkcie 5 linka będzie poluzowana, należy ją dokręcić,
wykonując jedną z następujących procedur:
(W) Nakrętka regulacyjna linki
(X) Pokrętło regulacyjne linki
(Y) Regulator linki
(Z) Śruba mocująca linkę
WSKAZÓWKI
Jeśli skok dźwigni hamulca jest zbyt duży
Jeśli skok dźwigni hamulca jest zbyt duży
pomimo wykonania kroków regulacji
opisanych po lewej stronie, należy wykonać
następującą procedurę:
Odpowiedni skok można ustawić,
zmniejszając początkowe odstępy między
okładzinami.
Przed przejściem do punktu 3 obrócić
śrubęregulacyjną okładziny w prawo, aby
docisnąć okładziny hamulcowe do tarczy
hamulcowej.
Przy okładzinach hamulcowych
dociśniętych do tarczy hamulcowej obrócić
śrubę regulacyjną okładziny w lewo o
jedno lub dwa kliknięcia.
Przy użyciu pokrętła regulacyjnego linki
(Y)
(X)
(W)
Obrócić pokrętło regulacyjne linki w
lewo w celu wyregulowania luzu na
lince, a następnie ręcznie dokręcić
nakrętkę regulacyjną linki (jeśli
występuje).
Przy użyciu śruby mocującej linkę
(Z)
Poluzować śrubę mocującą linkę,
zamocować linkę i dokręcić śrubę
mocującą linkę.
7
Aby zapobiec luzowaniu się śrub, zabezpieczyć wszystkie trzy śruby za pomocą pierścieni
sprężynujących lub kabla.
14
Ciąg dalszy na następnej stronie
MONTAŻ
Montaż zacisków hamulca
Metoda z użyciem kabla (BR-R517/BR-R317)
Zabezpieczyć pierścieniami sprężynującymi śruby, aby się nie odkręciły.
(Z) Pierścień sprężynujący
UWAGA
Należy pamiętać o zamocowaniu pierścieni
sprężynujących podczas wkręcania śrub
mocujących zacisk hamulca.
WSKAZÓWKI
Do mocowania typu Post
Pierścień sprężynujący
Przód
(Z)
Tył
(Z)
15
MONTAŻ
Montaż zacisków hamulca
Metoda z użyciem drutu (BR-CX77)
Aby zapobiec luzowaniu się śrub, przygotować kabel w sposób pokazany na rysunku i owinąć nim
wszystkie trzy śruby (lub jedną śrubę w przypadku mocowania typu post).
(Y) Śruba
(Z) Kabel
WSKAZÓWKI
Do mocowania typu Post
Changed to: Owinąć kabel wokół śruby
mocującej między adapterem i ramą w sposób
pokazany na rysunku.
Kabel
Mechanizm połączeń elektrycznych
Jeżeli śruba [1] zaczyna się luzować (obracać
w lewo), kabel przenosi na śrubę siłę
dokręcającą (w prawo). Mimo to śruba [2] nie
może zostać bardziej dokręcona.
Jednocześnie chroni to śrubę [1] przed
dalszym luzowaniem, ponieważ jest ona
również połączona kablem.
Jeśli jedna ze śrub zaczyna się luzować,
powoduje to dokręcenie drugiej śruby. Innymi
słowy, system ten chroni przed odkręcaniem
się śrub.
Śruba [1]
Śruba [2]
(Y)
(Z)
REGULACJA
17
REGULACJA
Regulacja w przypadku zużytych okładzin hamulcowych
REGULACJA
Regulacja w przypadku zużytych okładzin hamulcowych
Jeśli okładziny hamulcowe są zużyte, należy ponownie wyregulować odstępy. Należy także pamiętać, aby jednocześnie wyregulować zarówno odstęp po
stronie wewnętrznej, jak i odstęp po stronie zewnętrznej.
UWAGA
Należy także pamiętać, aby jednocześnie wyregulować zarówno odstęp po stronie wewnętrznej, jak i odstęp po stronie zewnętrznej. Wyregulowanie tylko jednego
z odstępów może powodować poniższe problemy.
Stykanie się okładzin z tarczą hamulcową może występować nie tylko podczas hamowania.
Jeśli odstęp po jednej stronie będzie większy, może być niemożliwe uzyskanie wystarczającej siły hamowania.
Tarcza hamulcowa styka się z zaciskami podczas hamowania.
(W)
(V)
(X)
(Y)
(Z)
[1] [2]
Strona wewnętrzna Strona zewnętrzna
Wyrównać oba odstępy między tarczą
hamulcową a okładzinami hamulcowymi:
strona wewnętrzna [1] = strona
zewnętrzna [2].
Odstępy między okładzinami [1], [2]
0,2mm – 0,4mm
(V) Szczelina tarczy
(W) Okładzina hamulcowa
(X) Śruba regulacyjna okładziny
(Y) Zacisk
(Z) Tarcza hamulcowa
WSKAZÓWKI
Okładzin hamulcowych można używać,
dopóki ich grubość wynosi co najmniej
0,5mm.
Procedura regulacji odstępu między okładzinami
Strona wewnętrzna
BR-CX77/BR-R517/BR-R317
(Z)
Wyregulować śrubą regulacyjną
okładziny.
(Z) Śruba regulacyjna okładziny
18
REGULACJA
Regulacja w przypadku zużytych okładzin hamulcowych
Strona zewnętrzna
Procedura regulacji odstępu po stronie zewnętrznej zależy od modelu. Należy zapoznać się z poniższą tabelą.
Zacisk hamulca
Dźwignia hamulca
Kierownica prosta Kierownica szosowa
Śruba regulacyjna ramienia Pokrętło regulacyjne linki Pokrętło regulacyjne linki Regulator linki
BR-CX77 X - X X
BR-R517 X - X X
BR-R317 - X X X
X: prawidłowo
Regulować, obracając pokrętła regulacyjne przy zaciskach i dźwigniach hamulca lub
obracając śrubę regulacyjną.
(W) Śruba regulacyjna ramienia
(X) Pokrętło regulacyjne linki
(Y) Nakrętka regulacyjna linki
(Z) Regulator linki
BR-CX77/BR-R517
(W)
BR-R317
(X)
(Z)
(X) (Y)
(Z)
(X) (Y)
19
REGULACJA
Sprawdzanie odstępu między okładzinami i wymiana
Sprawdzanie odstępu między okładzinami i wymiana
Jeśli po całkowitym wciśnięciu dźwigni hamulców nie można uzyskać odpowiedniej siły hamowania lub jeśli skok dźwigni hamulców nie zmienia się
pomimo regulacji linek hamulca, należy wykonać następującą kontrolę.
Po naciśnięciu dźwigni hamulca sprawdzić, czy ramię nie styka się z zaciskiem.
UWAGA
Przed przeprowadzeniem kontroli upewnić
się, że temperatura układu hamulcowego
dostatecznie zmalała.
Ramię nie styka się z zaciskiem
(Stan prawidłowy)
Ramię styka się z zaciskiem
(Stan wymagający regulacji odstępów po
stronie wewnętrznej lub wymiany okładzin
hamulcowych)
Jeśli ramię styka się z zaciskiem, mogą wystąpić poniższe problemy. Wykonać konieczne procedury konserwacji.
Odstęp między okładzinami po stronie wewnętrznej jest zbyt duży (śruba regulacyjna okładziny nie jest właściwie wyregulowana):
Należy przeczytać część "Regulacja w przypadku zużytych okładzin hamulcowych" w rozdziale "REGULACJA" i wyregulować odstępy między
okładzinami po stronie wewnętrznej.
Okładziny hamulcowe mają grubość 0,5mm:
Czas wymienić okładziny hamulcowe. Należy przeczytać część "Wymiana okładzin hamulcowych" w rozdziale "KONSERWACJA" i wymienić okładziny
hamulcowe na nowe.
KONSERWACJA
  • Page 1 1
  • Page 2 2
  • Page 3 3
  • Page 4 4
  • Page 5 5
  • Page 6 6
  • Page 7 7
  • Page 8 8
  • Page 9 9
  • Page 10 10
  • Page 11 11
  • Page 12 12
  • Page 13 13
  • Page 14 14
  • Page 15 15
  • Page 16 16
  • Page 17 17
  • Page 18 18
  • Page 19 19
  • Page 20 20
  • Page 21 21
  • Page 22 22
  • Page 23 23
  • Page 24 24

Shimano BR-CX75 Dealer's Manual

Typ
Dealer's Manual
Ten podręcznik jest również odpowiedni dla