Shimano MU-UR500 Instrukcja obsługi

Typ
Instrukcja obsługi
shimano-steps.com
© Oct. 2020 SHIMANO Inc.
shimano-steps.com
Rowery wielu różnych marek są wyposażone w
systemy e-bike i e-MTB SHIMANO STEPS.
Odwiedź naszą witrynę internetową, aby poznać swoje
ulubione marki — i nie zapomnij zajrzeć do sekcji z
informacjami na temat wydarzeń, podczas których
można odbyć jazdę próbną tymi rowerami.
KATALOG PRODUKTÓW
EBIKE 2021
95
PRODUKTYWITRYNA E-TUBEFILOZOFIA ROZWOJU CZĘŚCI SERWISOWE
SERWIS I GWARANCJA/NAJCZĘŚCIEJ ZADAWANE PYTANIA
E-TUBE PROJECT dla systemu Windows, wer. 4 — najcściej zadawane pytania
https://bike.shimano.com/e-tube/project/forwindows/faq.html
E-TUBE PROJECT na urządzenia przenne — najcściej zadawane pytania
https://bike.shimano.com/e-tube/project/formobile/faq.html
https://www.shimano.com/en/100th/
Najcściej zadawane pytania
Witryna z okazji stulecia SHIMANO
Od 100 lat misją Shimano jest dawanie ludziom szcścia.
żymy do harmonii z naturą i tworzymy nowe wartości w
dziedzinach komponentów rowerowych, sprzętu wędkarskiego
oraz wioślarskiego. W Shimano zawsze dostarczaliśmy i
zawsze będziemy dostarczać sprawdzone, doskone produkty
najwyższej jakości przez kolejne 100 lat. Ta witryna jest
poświęcona 100-letniej historii Shimano i stanowi specjalne
podzkowanie dla tych, którzy nas wspierali.
SPIS TREŚCI
KONCEPCJA 04
———
FILOZOFIA ROZWOJU
SPRZĘT
11
TECHNOLOGIA 14
OPROGRAMOWANIE 16
———
WITRYNA ETUBE
SHIMANO SMART CONNECT ETUBE
26
———
PRODUKTY
WYBIERZ SWÓJ STYL JAZDY
28
ROWERY EMTB TERENOWE I WYSOKIEJ KLASY
30
EMTB | EP800 32
EMTB | E8000/E7000 40
MIEJSKIE I TREKKINGOWE | E6100/E5000 54
KOMPONENTY SYSTEMU 70
———
CZĘŚCI SERWISOWE 86
SERWIS I GWARANCJA/NAJCZĘŚCIEJ ZADAWANE PYTANIA
94
4
KWINTESENCJA KOLARSTWA
Opracowujemy nasze systemy e-bike, korzystając ze
stuletniego doświadczenia w tworzeniu zaawansowanych
technologicznie innowacji. W ciągu ostatnich 100 lat
zmieniliśmy oblicze kolarstwa oraz branżę kolarską, począwszy
od 1921 roku, gdy 26-letni Shozaburo Shimano zaprezentow
wolnobieg. Wzbogaciliśmy życie osób korzystających z roweru
jako środka transportu, rowerzystów rekreacyjnych i kolarzy
terenowych — a ponadto daliśmy zawodowym kolarzom
możliwość rywalizacji na najwyższym poziomie. Teraz
wykorzystaliśmy cą naszą wiedzę, aby opracow
jeden z najbardziej innowacyjnych systemów e-bike
dostępnych obecnie na rynku. Jeśli naprawdę chcesz
poczuć kwintesencję kolarstwa, wybierz system
SHIMANO STEPS.
SHIMANO STEPS
NASZE DZIEDZICTWO
Starannie Dopracowywane
Na Przestrzeni Stulecia,
Oparte Na Historii
Kolarstwa
5
6
SHIMANO STEPS ODMIENI NIE TYLKO
TWOJĄ JAZDĘ, ALE RÓWNIEŻ TWOJE ŻYCIE
SHIMANO STEPS
WSTĘP
Dodaj Więcej Energii
Do Swojego Stylu
Życia
Jazda miejska i trekking
Systemy E-bike Do Codziennego Użytku
7
Dbanie o formę jeszcze nigdy nie dawało
tyle frajdy. Niezależnie, czy kręcisz się po
mieście, przemierzasz wiejskie drogi, przebijasz
się przez teren czy zdobywasz górskie szczyty —
nasze najwyższej klasy systemy e-bike będą z Tobą na
każdym etapie trasy. Zaprojektowaliśmy je tak, aby dawy
poczucie jazdy jak na zwyym rowerze — dzięki intuicyjnemu
wspomaganiu pedałowania ledwo zauważysz, że jedziesz na
e-bikeu. Docenisz jednak zalety dodatkowego wsparcia.
Zaawansowane, płynne, ciche i wydajne — systemy e-bike
Shimano pozwolą Ci zadbać o zdrowie i kondycję niezależnie od
drogi, jaką wybierzesz — a do tego spędzisz wspaniałe chwile ze
znajomymi podczas podróży.
Rower Górski
Systemy E-bike Dla Śmiałków
3
2
1
4
8
NASZE WYSOKIEJ KLASY SYSTEMY EBIKE SKŁADAJĄ SIĘ Z MODUŁU
NAPĘDOWEGO, AKUMULATORA I PRZEŁĄCZNIKA WSPOMAGANIA  TWORZĄ
KOMPLETNY UAD NAPĘDOWY OPARTY NA KOMPONENTACH SHIMANO,
KTÓRE OPTYMALNIE ZE SOBĄ WSPÓŁPRACUJĄ, ZAPEWNIAJĄC NATURALNE,
LEPSZE WRAŻENIA Z JAZDY.
SHIMANO STEPS
WSTĘP
Tworzymy
Systemy
E-bike
9
1 — Moduł napędowy
Nasze wydajne i lekkie moduły nadowe gwarantują
ynne, inteligentne wspomaganie pedałowania, aby ułatwić
jazdę do maksymalnej prędkości 25 km/h dozwolonej w
przepisach. Silnik jest montowany centralnie w punkcie
środka cżkości roweru, dzięki czemu prowadzi się on
neutralnie. Natomiast mniejsza szerokość między pedałami
a ramą daje naturalne wrażenia z jazdy. Ponadto jest on
niezwykle trwały w każdych warunkach pogodowych.
3 — Komputer rowerowy
Nasze komputery rowerowe o niewielkich rozmiarach
umożliwiają wybór wyświetlanych danych oraz sposobu
ich wyświetlania. Szybko sprawdzisz prędkość, odległć,
przełożenie, czas jazdy, tryb wspomagania i wiele więcej.
Do wyboru są cztery opcje wyświetlacza. Ponadto masz
możliwość poączenia komputera, smartfonu lub tabletu
za pomocą aplikacji Shimano E-TUBE, aby dostosować
parametry i wykorzystać pełny potencjał: możesz nawet
przeksztcić smartfon w komputer rowerowy SHIMANO
STEPS.
2 — Akumulator
Nasze wysokiej jakości akumulatory litowo-jonowe
charakteryzują się bardzo długim okresem eksploatacji:
wytrzymują 1000 cykli ładowania bez wyrnej utraty pojemności.
Co więcej, szybko się je ładuje — to idealne rozwiązanie dla
tych, którzy są ciągle w ruchu. Dają również swobodę, ponieważ
zawsze masz pewność, że dotrzesz na miejsce i wrócisz bez
konieczności ponownego ładowania.
4 — Układ napędowy
W pełni zintegrowany uad nadowy działa w idealnej harmonii
z każdym komponentem — mechanizmem korbowym, tarc
mechanizm korbowego, łcuchem, kasetą, tylną przerzut
lub piastą z wewtrznymi przełożeniami — ponieważ wszystkie
te komponenty są oparte na sprawdzonej technologii Shimano.
Gwarantuje to najwyższą wydajnć i niezrównane osgi.
Rowery wielu różnych marek są wyposażone w systemy
e-bike i e-MTB Shimano. Przeglądaj swoje ulubione w
witrynie shimano-steps.com
Dostępne W Rowerach
Wielu Różnych Marek
10
Naturalna
Dynamika Jazdy
Filozofia
Projektowania
Kompletnego Systemu
aściwa Moc
We Włciwym
Czasie
SPRT
TECHNOLOGIA
OPROGRAMOWANIE
SHIMANO STEPS
WSTĘP
Filozoa
rozwoju
Przyjemne
wrażenia z jazdy
EP800
DU-E8000 DU-E8000
DU-EP800 DU-EP800
11
PRODUKTYWITRYNA E-TUBEFILOZOFIA ROZWOJU CZĘŚCI SERWISOWE
SERWIS I GWARANCJA/NAJCZĘŚCIEJ ZADAWANE PYTANIA
SPRT
Naturalna Dynamika Jazdy
Widok z tyłuWidok z lewej strony
Nie daj się zwić wielkością czy wyglądem. Ten
opływowy, smukły i wąski moduł napędowy generuje
moment obrotowy 85 Nm, by pomóc Ci osiągnąć szczyt
podczas kolejnej epickiej przygody.
Ponadto mniejsze rozmiary i zintegrowana
konstrukcja modu napędowego przeadają się na
większy prześwit, co pomaga podczas pokonywania
technicznych odcinków.
Niewielkie Rozmiary I Duża Moc
EP800
ERGONOMICZNA KONSTRUKCJA MECHANIZMU KORBOWEGO
ZAPEWNIA BARDZIEJ NATURALNĄ KONTROLĘ NAD ROWEREM
DU-EP800 w porównaniu z DU-E8000
Tak jak w przypadku kdego produktu Shimano, stale szukamy
sposow na zmniejszenie masy komponentów, aby popraw
prowadzenie i kontrolę nad rowerem.
Kluczem do optymalnych właściwości jezdnych w terenie jest
niska masa, zwinnć i zwrotnć. Moduł napędowy EP800
wy 2,6 kg, o 300 gramów mniej w porównaniu z poprzednimi
modułami napędowymi. To naprawdę jeden z najlżejszych
dospnych na rynku modułów napędowych, który charakteryzuje
się najlepszym w klasie stosunkiem generowanej mocy do masy.
Niska masa
EP800
Pomimo wkszej mocy moduł nadowy EP8 pracuje
niemalże beznie, nie zakłócając odgłosów przyrody
otaczającej szlaki.
Moduł napędowy EP800 jest o 2 dB cichszy niż moduł
E8000 (wytwarzany hałas jest na takim samym
poziomie jak w przypadku modelu E7000), a przy tym
zapewnia większą siłę wspomagania.
Cichsza praca
EP800
DU-EP800
DU-E8000
Dzięki przemyślanym rozwiązaniom poprawiającym
wymianę ciepła, jak zastosowanie magnezu dobrze
odprowadzającego ciepło, większa formowana
powierzchnia i zaprojektowana od nowa obudowa
silnika, EP8 nie przegrzewa się na podjazdach i może
użej generować maksymalny moment obrotowy.
Brak Problemów Z Przegrzewaniem Się
EP800
Stała wysoka moc przy maksymalnym momencie obrotowym
Moc wyjściowa
modułu napędowego
(Nm)
85 Nm
70 Nm
Czas
same as normal MTB
E8000EP800XTR
12
Naturalna Dynamika Jazdy
SPRT
Porównanie oporu (%)
opór mniejszy o
36%
Uwamy, że każdy kolarz powinien mieć pełną kontrolę
nad rowerem. Trzymając się tego i dodając naszą filozof
projektowania skoncentrowanego na użytkownikach, ponownie
podnosimy poprzeczkę i zmniejszamy opór o kolejne 36%.
Udoskonalony mechanizm spra poprawia reakcję
układu napędowego, umożliwiając płynniejsze oączanie
wspomagania podczas pedałowania powyżej pdkości 25 km/h.
EP8 zapewnia płynne pedałowanie bez żadnych niespodzianek.
Płynniejsze Pedałowanie
EP800
Współczynnik Q
Moduł napędowy został zaprojektowany w taki sposób,
aby rama miała taką samą długć dolnej rury tylnego
trójkąta jak w tradycyjnych rowerach.
Specyfikacja z krótką dolną rurą tylnego trójkąta
pozwala producentom ram projektować rowery ze
wspomaganiem, które prowadzą się tak samo jak
tradycyjne rowery i dają autentyczne poczucie, że jedzie
się jak na tradycyjnym rowerze.
Nasze systemy e-bike mają zerowe przesuncie i taki
sam współczynnik Q jak tradycyjne rowery. Zapewnia to
bardziej bezpośrednie przekazywanie mocy rowerzysty
z bioder przez nogi na pedały.
Po przekroczeniu prędkości granicznej wspomagania
silnikiem wynoszącej 25 km/h docenisz to
wrażenie naturalności, gdy będziesz maksymalnie
wykorzystywać każdy obrót pedałów.
Taka sama długość dolnej rury tylnego
trójkąta jak w tradycyjnych rowerach
177 mm
Węższe
Zerowe
przesunięcie
Zerowe Przesuncie Oraz Węższy Współczynnik Q
EP800/E8000/E7000/E6100/E6110/E5000
Krótka Dolna Rura Tylnego Trójkąta
EP800/E8000/E7000/E6100/E6110/E5000
(EP800 w porównaniu z E8000)
O 10% mniejsze rozmiary
°C
50
60
-10
-20
13
PRODUKTYWITRYNA E-TUBEFILOZOFIA ROZWOJU CZĘŚCI SERWISOWE
SERWIS I GWARANCJA/NAJCZĘŚCIEJ ZADAWANE PYTANIA
Wysoka Wytrzymałość I Odporność Na Wodę Oraz Szybkie Ładowanie (EC-E8004)
Akumulatory O Dużej Pojemności
Akumulatory SHIMANO
STEPS dłużej utrzymują
większą pojemność — aż 60%
maks. pojemności po 1000
ładowaniach. Dla przeciętnego
rowerzysty oznacza to wiele
lat niezawodnej eksploatacji
akumulatora.
Akumulatory SHIMANO
STEPS zachowują pojemnć
bliską maksymalnej
nawet przy bardzo niskich
temperaturach. 0°C
Aby zapewnić przyjemność z jazdy przez cały rok w kdych warunkach, akumulatory Shimano gwarantują długi okres
eksploatacji i przechowywania w szerokim zakresie temperatur.
Akumulatory i ładowarki Shimano mają klasę wodoodporności IPX5, wc nie trzeba ładować ich tylko w pomieszczeniu.
Możliwć szybkiego ładowania akumulatora roweru na zewnątrz to znaczne ułatwienie, szczególnie korzystne dla
rowerzystów, którzy chcą szybko zwiększyć zasięg, zatrzymuc się na posek lub spotykac się ze znajomymi.
ROZWIĄZANIA W ZAKRESIE AKUMULATORÓW SHIMANO
1000
ładowań
1000
ładowań
60%
50%
Po 1000 ładowaniach:
zachowuje 60%
maksymalnej pojemności
500
ładowań
500
ładowań
80%
70%
Po 500 ładowaniach:
zachowuje 80%
maksymalnej pojemności
Niezawodne Działanie Akumulatora W Niskiej Temperaturze
Eksploatacja w niskiej temperaturze 0°C
PRZEZ
CAŁY
ROK
WIOSNA
JESIEŃ
ZIMA LATO
EKSPLOATACJAPRZECHOWYWANIE
Uwaga: w przypadku ładowania
za pomocą EC-E8004
4,5 godz.
504 Wh 630 Wh
6 godz.
2,5 godz. 3,2 godz.
Poziom naładowania 100%
Poziom naładowania 80%
NEXUS INTER-8
NEXUS INTER-5E
1 2 3 4 5
1 2
3
4 5 6 7 8
0
25
100%
0%
0
25
100%
0%
14
Filozofia Projektowania Kompletnego Systemu
TECHNOLOGIA
Moduły napędowe z serii EP800/E6100 i E5000 w połączeniu z 8-/5-biegową piastą kompatybilną z DI2 zapewniają w pełni
automatyczną zmianę przełożeń. System SHIMANO STEPS automatycznie wybiera i zmienia na optymalne przełożenie w
zalności od liczby obrotów mechanizmu korbowego oraz prędkości.
Gdy rowerzysta ręcznie zmieni tryb na automatyczny, system SHIMANO STEPS wykorzystuje funkcję adaptacji do
rozpoznawania ręcznej zmiany przełożeń i w przyszłości automatycznie precyzyjnie dostosowuje momenty automatycznej
zmiany przełożeń odpowiednio do preferencji rowerzysty. Jazda staje się bezstresowa, gdyż nie trzeba się martw, czy jest
wybrane odpowiednie przełożenie lub czy trzeba zmienić przełożenie po nagłym zatrzymaniu się.
Automatyczna Zmiana Przełożeń Piasty DI2 Z Wewnętrznymi Przełożeniami W Rowerach E-bike (INTER-8/INTER-5E)
Piasta Z Wewnętrznymi Przełożeniami Przeznaczona Do Rowerów E-bike (INTER-5E)
NEXUS INTER-5E to rewolucyjna piasta z wewnętrznymi przełożeniami o ogromnym zakresie przełożeń 263%. Zosta ona zaprojektowana
specjalnie z myślą o rowerach e-bike i zbudowana tak, aby wytrzymywa znacznie większe obcżenie podczas zmiany przełożeń.
O 50% wksza trwć w porównaniu z serią SG-C6000
Niezawodna zmiana przełożeń przy trzykrotnie większym obciążeniu w pownaniu z serią SG-C6000
Opcjonalna funkcja automatycznej zmiany przełożeń DI2 oraz regulacja automatycznej zmiany przełożenia po zatrzymaniu
pozwala szybciej się rozpędzać.
FUNKCJE DI2 PRZEZNACZONE DO ROWERÓW E-BIKE
Wspomagany komputerowo system zmiany przełożeń SHIMANO STEPS zapewnia bardziej intuicyjną i stabilną zmianę
przełożeń. Ten innowacyjny system monitoruje ruchy rowerzysty i określa optymalną synchronizację chwilowego
zmniejszania mocy silnika wspomagania pedałowania Chwilowe zmniejszenie napięcia łańcucha gwarantuje płynną i
niezawodną zmianę przełożeń.
Porównanie zestopniowania przełożeń
Piasta NEXUS INTER-5E zmienia przełożenia szybciej pod większym obcżeniem
w porównaniu z innymi piastami z wewnętrznymi przełożeniami, ponieważ nie
wymaga obniżenia mocy wspomagania do 0%. Szersze zestopniowanie mdzy
przełożeniami 3. i 5. pozwala osgnąć prędkość 25 km/h dwa razy szybciej niż w
przypadku piasty NEXUS INTER-8 i przy mniejszej liczbie zmiany przeł.
2 razy szybsza zmiana
przełożeń niż w
przypadku INTER-8
Zmiana przełożeń
MOC
SILNIKA
Prędkość roweru
(km/h)
Prędkość roweru
(km/h)
MOC
SILNIKA
3.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
4.
5.
3.
4.
3.
4.
5.
6.
Czas
m/obrót ramienia mechanizmu korbowego
Numer przełożenia
Numer przełożenia
Czas zmiany przełożenia
Czas zmiany
przełożenia
Zmiana przełożeń
2.
Czas
Automatyczna zmiana przełożeń:
szybsze osiąganie pdkości jazdy 25 km/h
X
Y
5
6
4
3
2
1
1
2
15
PRODUKTYWITRYNA E-TUBEFILOZOFIA ROZWOJU CZĘŚCI SERWISOWE
SERWIS I GWARANCJA/NAJCZĘŚCIEJ ZADAWANE PYTANIA
Inteligentne Wspomaganie Prowadzenia Roweru*
EP800/E8000/E7000/E6100/E6110/E5000
Podczas prowadzenia roweru w górę szlaku funkcja inteligentnego wspomagania prowadzenia roweru automatycznie
reguluje moment obrotowy modułu nadowego, aby utrzymać prędkość roweru na poziomie 4 km/h, niezależnie od
ywanego przełożenia.
Począwszy od EP800, mechaniczne wspomaganie prowadzenia roweru zostało udoskonalone do poziomu odpowiadającego
funkcji inteligentnego wspomagania prowadzenia roweru DI2, aby jak najbardziej ułatwić prowadzenie roweru.
Włącz tryb [WALK].
Przytrzymaj naciśnty przycisk Y przez 0,5 s, aż pojawi się
komunikat [WALK], a następnie zwolnij przycisk.
Uruchom tryb [WALK].
Trzymaj nacnty przycisk Y przez cały czas
podczas prowadzenia roweru.
Ikona trybu wspomagania
prowadzenia roweru
przykładowy obraz ekranu SC-E5000
Inteligentne wspomaganie prowadzenia roweru
* Układ napędowy DI2 E8000/E7000/E6100/E6110/E5000 oraz układ napędowy EP800 zarówno DI2, jak i mechaniczny
Normalny tryb wspomagania prowadzenia roweru (specyfikacja mechaniczna)
[Sposób obsługi]
Prędkość roweru (km/h)
Przełożenie
WysokieŚrednieNiskie
Tryb Ruszania
Moduł napędowy automatycznie przełącza na
niższe przełożenie, aby ułatwić rowerzyście
ruszanie po zatrzymaniu na światłach, z
powodu korku lub w innych sytuacjach. Ułatwia
to ponowne ruszenie bez pochylania się do
przodu w razie trudności z pedałowaniem, gdy
zapomnisz zmienić przełożenie na niższe po
zatrzymaniu się.
Ta wyjątkowa technologia DI2 Shimano jest
szczególnie przydatna w miastach, gdzie
csto trzeba się zatrzymywać i ruszać. Ustaw
odpowiednie przełożenie podczas ruszania,
korzystając z komputera rowerowego lub
aplikacji E-TUBE PROJECT.
< Zwalnianie > < Zatrzymanie > < Ruszanie >
* Funkcja trybu wspomagania prowadzenia roweru me nie być dospna w pewnych regionach. (Singapur, Brazylia)
Inteligentne wspomaganie prowadzenia roweru
układ napędowy
Mechaniczny układ napędowy
NOWOŚĆ
EP800
E8000/E7000/E6100/
E6110/E5000
16
KOMFORT W KAŻDEJ SYTUACJI
Aby zapewnić naprawdę przyjemne wrażenia z jazdy na rowerze e-bike, nie można iść na żadne kompromisy. Tak jak w
przypadku wszystkich naszych grup, system SHIMANO STEPS współpracuje w idealnej harmonii z naszymi komponentami
rowerowymi. Tylko gdy wszystkie części systemu są razem projektowane i optymalizowane, można uzyskać komfort,
kontrolę i reakcję, które zachwycą rowerzystów. Większa wydajność systemu oznacza większy zasięg jazdy przy rzadszym
ładowaniu oraz dłuższy całkowity okres eksploatacji akumulatora.
Z każdym obrotem pedałów można praktycznie poczuć lata ciężkiej pracy pośwcone na uzyskanie wkszej synergii
między rowerzystą, pedałowaniem a wspomaganiem.
Możesz jeździć dłużej i odczuwać wkszą przyjemnć niezależnie od tego, czy wracasz malowniczą trasą do domu,
wybierasz się w dalszą podróż czy pokonujesz trudniejsze górskie szlaki.
OPROGRAMOWANIE
Włciwa Moc We Włciwym Czasie
17
40 60 80200
837057
443731
302621
40 60 80200
494134
433630
282319
40 60 80200
554638
433630
312622
18
OPROGRAMOWANIE
Włciwa Moc We Włciwym Czasie
DU-EP800
E-MTB
DU-E8000
E-MTB
DU-E7000
E-MTB
Oryginalne algorytmy wspomagania Shimano są opracowywane i udoskonalane z uwzględnieniem doświadczeń i potrzeb
rowerzystów. System SHIMANO STEPS opiera się na połączeniu czujników, regulacji modułu nadowego oraz wydajnego
pedałowania, dając poczucie zarazem nowoczesnej, jak i intuicyjnej jazdy.
Dane dotycce jazdy, pobierane w czasie rzeczywistym z czujników momentu obrotowego, kadencji i prędkości,
są analizowane w celu optymalizacji wspomagania w każdej chwili. Automatycznie włączane charakterystyki sy
wspomagania (intensywne i naturalne) pozwalają maksymalnie wykorzystać kdy obrót pedałów oraz energię z
akumulatora. Optymalna sa wspomagania w odpowiednim czasie ogranicza także duże i nagłe skoki mocy, pozwala na
płynne pedowanie i przekłada się na bardziej naturalną jazdę w każdych warunkach.
AŚCIWA MOC WE WŁAŚCIWYM CZASIE
TRAIL
TRAIL
TRAIL
418 Wh
418 Wh
418 Wh
418 Wh
418 Wh
418 Wh
418 Wh
418 Wh
418 Wh
504 Wh
504 Wh
504 Wh
504 Wh
504 Wh
504 Wh
504 Wh
504 Wh
504 Wh
630 Wh
630 Wh
630 Wh
630 Wh
630 Wh
630 Wh
630 Wh
630 Wh
630 Wh
Ustawienie fabryczne Shimano „profil 1” (ECO: charakterystyka wspomagania poz. 2-40%, maks. moment obrotowy 27 Nm, uruchamianie wspomaganie poz. 5
TRAIL: charakterystyka wspomagania poz. 5-142%, maks. moment obrotowy 85 Nm, uruchamianie wspomagania poz. 5
BOOST: charakterystyka wspomagania poz. 9-350%, maks. moment obrotowy 85 Nm, uruchamianie wspomagania poz. 5)
Ustawienia charakterystyki jazdy w trybie „DYNAMIC” (ECO: 60% 30 Nm, TRAIL: 70% 70 Nm, BOOST: 300% 70 Nm)
BOOST
ECO
BOOST
BOOST
ECO
ECO
Dystans
Przewyższenie
Ustawienia charakterystyki jazdy w trybie „DYNAMIC” (ECO: 57% 30 Nm, TRAIL: 80% 60 Nm, BOOST: 250% 60 Nm)
Wydajność na torze singletrack*
Uwaga: podane wartci dotyczą przewidywanego zasięgu w przypadku nowych akumulatorów i mogą zmieniać się wraz z upływem czasu lub w warunkach
innych niż określone warunki testowe.
EP800 generuje o 20% więcej mocy niż E8000, jednocześnie zapewniając równie daleki zasięg jazdy na torze testowym
singletrack* z wieloma stromymi podjazdami.
100 km
100 km
100 km
* Warunki testowe:
Rodzaj terenu: tor singletrack
Jedno okrążenie toru:
- Dystans: 3400 m
- Całkowite przewyższenie: 150 m
- Średnie nachylenie podjazw: 8,1%
- Maks. nachylenie podjazw: 16,7%
Masa rowerzysty: 80 kg
Kadencja: 60 obr./min
Rower MTB z oponami 27,5 x 2,6
Temperatura: 23ºC
Bez systemu elektronicznej zmiany przełożeń, bez oświetlenia
Specyfikacja 25 km/h
0 20 40 60 80 100 120 140 160 180 200 220 240 260
256177 216
12888 108
96
66 81
0 20 40 60 80 100 120 140 160 180 200 220 240 260
274189 231
164113 138
103
71 86
0 20 40 60 80 100 120 140 160 180 200 220 240 260
165114 139
11076
93
90
62 76
0 20 40 60 80 100 120 140 160 180 200 220 240 260
13190 110
11579 95
83
57 70
0 20 40 60 80 100 120 140 160 180 200 220 240 260
277191 233
13694 114
102
70 86
START
19
PRODUKTYWITRYNA E-TUBEFILOZOFIA ROZWOJU CZĘŚCI SERWISOWE
SERWIS I GWARANCJA/NAJCZĘŚCIEJ ZADAWANE PYTANIA
Podane poniżej wartości zasgu to zasięgi uzyskane na testowanych akumulatorach* o różnych pojemnciach głównie
podczas jazdy rekreacyjnej lub turystycznej w płaskim terenie w miastach i na przedmieściach. Rzeczywisty zasięg może b
mniejszy z powodu nieoptymalnych warunków, np. długie lub cste wzrosty przewyższenia, temperatury poniżej zera itp.
280 km
280 km
280 km
280 km
Ustawienie fabryczne Shimano „profil 1” (ECO: charakterystyka wspomagania poz. 2-40%, maks. moment obrotowy 27 Nm, uruchamianie wspomaganie poz. 5
TRAIL: charakterystyka wspomagania poz. 5-142%, maks. moment obrotowy 85 Nm, uruchamianie wspomagania poz. 5
BOOST: charakterystyka wspomagania poz. 9-350%, maks. moment obrotowy 85 Nm, uruchamianie wspomagania poz. 5)
DU-E8000
DU-E7000
DU-E6100
DU-E5000
TRAIL
NORMAL
NORMAL
418 Wh
418 Wh
418 Wh
418 Wh
418 Wh
418 Wh
418 Wh
418 Wh
418 Wh
418 Wh
418 Wh
418 Wh
418 Wh
418 Wh
418 Wh
504 Wh
504 Wh
504 Wh
504 Wh
504 Wh
504 Wh
504 Wh
504 Wh
504 Wh
504 Wh
504 Wh
504 Wh
504 Wh
504 Wh
504 Wh
630 Wh
630 Wh
630 Wh
630 Wh
630 Wh
630 Wh
630 Wh
630 Wh
630 Wh
630 Wh
630 Wh
630 Wh
630 Wh
630 Wh
630 Wh
Ustawienia charakterystyki jazdy w trybie „DYNAMIC” (ECO: 60% 30 Nm, TRAIL: 70% 70 Nm, BOOST: 300% 70 Nm)
HIGH
BOOST
HIGH
HIGH
HIGH
ECO
ECO
ECO
ECO
* Warunki testowe:
płaska utwardzona nawierzchnia, kadencja: 60 obr./min, masa kolarza: 80 kg,
prędkość: 23 km/h; temperatura zewtrzna: 2C, rower trekkingowy z oponami
700 x 38C, bez elektronicznej zmiany przełożeń, bez oświetlenia.
Warunki Na Trasie O Płaskiej Utwardzonej Nawierzchni*
Zasięgi jazdy na testowanych akumulatorach Shimano dla poszczególnych modułów napędowych i tryw
Ustawienia charakterystyki jazdy w trybie „DYNAMIC” (ECO: 57% 30 Nm, TRAIL: 80% 60 Nm, BOOST: 250% 60 Nm)
Ustawienia wzorca jazdy w trybie „COMFORT” (ECO: 40% 50 Nm, NORMAL: 100% 50 Nm, HIGH: 200% 50 Nm)
Ustawienia wzorca jazdy w trybie „COMFORT” (ECO: 40% 40 Nm, NORMAL: 100% 40 Nm, HIGH: 200% 40 Nm)
Uwaga: podane wartci dotyczą przewidywanego zasięgu w przypadku nowych akumulatorów i mogą zmieniać się wraz z upływem czasu lub w warunkach
innych niż określone warunki testowe.
DU-EP800
JAZDA PO PŁASKIM TERENIE
ECO
NORMAL
280 km
NORMAL
0
0 20 40 60 80 100
30
60
90
0
0 20 40 60 80 100
30
60
90
20
OPROGRAMOWANIE
Włciwa Moc We Włciwym Czasie
Charakterystyka sy wspomagania w trybie TRAIL Shimano jest nastawiona na zachowanie kontroli nad rowerem w
szybko zmieniających się warunkach jazdy MTB. Tryb TRAIL dostarcza optymalną siłę wspomagania, gdy potrzebna
jest najlepsza wydajność — otrzymujesz w ten sposób właściwą moc we właściwym czasie i wiesz, że zawsze masz
maksymalną przyczepnć i kontrolę. Czy to podczas pokonywania grskiego piasku, czy stromych pasm górskich, moduł
napędowy szybko i płynnie automatycznie dostosowuje parametry, pozwalając Ci w pełni skoncentrować się na trasie.
Dlaczego tryb TRAIL Shimano nadaje się do jazdy w tak wielu różnych warunkach? Dostarcza sę wspomagania o liniowej
charakterystyce bez naych zmian wyciowego momentu obrotowego ani utraty siły nadowej podczas pedałowania,
utrzymując stały współczynnik mocy wyjściowej. Tryb TRAIL daje rowerzyście optymalną kontrolę, zmniejsza zużycie
energii przy niskim weciowym momencie obrotowym i zapewnia dodatkowe wspomaganie na szlaku, gdy rowerzysta
intensywniej pedałuje.
Zoptymalizowana kontrola
i mniejsze zużycie energii
przy niskim wejściowym
momencie obrotowym.
Dodatkowe wspomaganie na szlaku, gdy
rowerzysta intensywniej pedałuje.
Opracowany Na Nowo Tryb TRAIL Shimano Do E-MTB
EP800/E8000/E7000
(EP800 -ustawienie fabryczne Shimano, profil 1)
Wyjściowy moment obrotowy wspomagania(Nm)
Wejściowy moment obrotowy pedałowania(Nm)
Tryb TRAIL
Stromy podjazd
Długi łagodny podjazd
Dość płaski odcinek
Cechy udoskonalonego trybu „TRAIL” EP800 w porównaniu z E8000
Wyjściowy moment obrotowy wspomagania(Nm)
Wejściowy moment
obrotowy pedałowania
(Nm)
Tryb TRAIL
<EP800>
Tryb TRAIL
<SERIA E8000>
Tryb TRAIL EP800 (ustawienie fabryczne Shimano, „profil 1”)
charakterystyka wspomagania poz. 5 (142%), maks. moment
obrotowy 85 Nm; uruchamianie wspomagania poz. 5
Tryb TRAIL E8000
poziom wspomagania „Medium” (średni); współczynnik
wspomagania 70%, 70 Nm
W nowym, udoskonalonym trybie Trail dostępny
jest pełny moment obrotowy modułu EP800,
aż 85 Nm. Gwarantuje to wygo, kontro
i pewność. Nasz najbardziej uniwersalny
do tej pory tryb wspomagania jest
idealnie skonfigurowany i nie wymaga
dostosowywania — sprawdzi się
praktycznie na kdym szlaku.
Im intensywniej pedujesz,
tym wksza jest siła
wspomagania.
  • Page 1 1
  • Page 2 2
  • Page 3 3
  • Page 4 4
  • Page 5 5
  • Page 6 6
  • Page 7 7
  • Page 8 8
  • Page 9 9
  • Page 10 10
  • Page 11 11
  • Page 12 12
  • Page 13 13
  • Page 14 14
  • Page 15 15
  • Page 16 16
  • Page 17 17
  • Page 18 18
  • Page 19 19
  • Page 20 20
  • Page 21 21
  • Page 22 22
  • Page 23 23
  • Page 24 24
  • Page 25 25
  • Page 26 26
  • Page 27 27
  • Page 28 28
  • Page 29 29
  • Page 30 30
  • Page 31 31
  • Page 32 32
  • Page 33 33
  • Page 34 34
  • Page 35 35
  • Page 36 36
  • Page 37 37
  • Page 38 38
  • Page 39 39
  • Page 40 40
  • Page 41 41
  • Page 42 42
  • Page 43 43
  • Page 44 44
  • Page 45 45
  • Page 46 46
  • Page 47 47
  • Page 48 48
  • Page 49 49
  • Page 50 50
  • Page 51 51
  • Page 52 52
  • Page 53 53
  • Page 54 54
  • Page 55 55
  • Page 56 56
  • Page 57 57
  • Page 58 58
  • Page 59 59
  • Page 60 60
  • Page 61 61
  • Page 62 62
  • Page 63 63
  • Page 64 64
  • Page 65 65
  • Page 66 66
  • Page 67 67
  • Page 68 68
  • Page 69 69
  • Page 70 70
  • Page 71 71
  • Page 72 72
  • Page 73 73
  • Page 74 74
  • Page 75 75
  • Page 76 76
  • Page 77 77
  • Page 78 78
  • Page 79 79
  • Page 80 80
  • Page 81 81
  • Page 82 82
  • Page 83 83
  • Page 84 84
  • Page 85 85
  • Page 86 86
  • Page 87 87
  • Page 88 88
  • Page 89 89
  • Page 90 90
  • Page 91 91
  • Page 92 92
  • Page 93 93
  • Page 94 94
  • Page 95 95
  • Page 96 96

Shimano MU-UR500 Instrukcja obsługi

Typ
Instrukcja obsługi