Marantec KD Instrukcja obsługi

Typ
Instrukcja obsługi
PL
Napęd do bram rolowanych KD / Rev. A 0.0 – 1
Instrukcja eksploatacji
Napęd z kołem łańcuchowym do bram rolowanych KD
2 – Napęd do bram rolowanych KD / Wer. A 0.0 Napęd do bram rolowanych KD / Wer. A 0.0 – 3
2 – Napęd do bram rolowanych KD / Rev. A 0.0
1. Spis treści
1. Spistreści. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .2
2. Informacjaodokumencie . . . . . . . . . . . . . . . .2
3. Ogólnewskazówkibezpieczeństwa. . . . . . . . .3
4. Przeglądproduktu . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .4
5. Montaż . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .5
5.1 Przygotowanie ......................5
5.2 Montaż wspornika mocującego..........5
5.3 Montaż napędu .....................6
5.4 Montaż awaryjnego łańcucha ręcznego
(tylko w przypadku napędów z awaryjnym
łańcuchem ręcznym) ..................8
6. Uruchomienie. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .9
6.1 Przygotowanie ......................9
6.2 Otwieranie napędu ...................9
6.3 Wprowadzenie i nałożenia kabla........10
6.4 Możliwości podłączenia ..............11
6.5 Ręczne ustawienia modelu KD 05 .......14
6.6 Ręczne ustawienia
od modelu KD 20 ...................15
6.7 Ustawienia cyfrowe –
Wyłącznik krańcowy i napęd łańcucha
bezpieczeństwa ....................16
6.8 Zamykanie napędu ..................17
6.9 Sprawdzenie instalacji................17
7. Obsługaawaryjna . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .18
8. Konserwacja. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .19
9. Danetechniczne. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .20
10. Deklaracjaproducenta. . . . . . . . . . . . . . . . . .36
Oryginalnainstrukcjaeksploatacji
Ochrona praw autorskich
Dodruk, również fragmentaryczny wzbroniony
Zastrzega się prawo do zmian prowadzących do
optymalizacji technicznych.
Wszystkie wymiary liniowe w milimetrach
Prezentacje nie są dokładnie wyskalowane
Objaśnieniesymboli
NIEBEZPIECZEŃSTWO!
Instrukcja bezpieczeństwa informująca o zagrożeniu
wypadkiem ciężkim lub śmiertelnym.
OSTRZEŻENIE!
Instrukcja bezpieczeństwa informująca o możliwym
zagrożeniu wypadkiem ciężkim lub śmiertelnym.
OSTROŻNIE!
Instrukcja bezpieczeństwa informująca o zagrożeniu
wypadkiem lekkim lub średniociężkimi skaleczeniami.
UWAGA!
Instrukcja bezpieczeństwa informująca o możliwym
uszkodzeniu lub zakłóceniu działania wyrobu.
KONTROLA
Informacja o konieczności przeprowadzeniu kontroli
ODNIESIENIE
Odnośnik do innej dokumentacji, z którą należy się
zapoznać i przestrzegać.
Wezwanie do działania
Lista, specykacja
ÔOdnośnik do innych miejsc w tym dokumencie
2. Informacja o dokumencie
2 – Napęd do bram rolowanych KD / Wer. A 0.0 Napęd do bram rolowanych KD / Wer. A 0.0 – 3
PL
3. Ogólne wskazówki bezpieczeństwa
NIEBEZPIECZEŃSTWO!
Zagrożenieżycianaskuteknieprzestrzegania
dokumentacji!
Należy przestrzegać wszystkich wskazówek
bezpieczeństwa zawartych w niniejszym dokumencie.
Gwarancja
Gwarancja w zakresie działania i bezpieczeństwa obowiązuje
wyłącznie wtedy, gdy przestrzegane są ostrzeżenia i
wskazówki bezpieczeństwa zawarte w niniejszej instrukcji
obsługi.
Produzent nie odpowiada za szkody osobowe i materialne
spowodowane nieprzestrzeganiem ostrzeżeń i wskazówek
bezpieczeństwa.
Produzent odrzuca odpowiedzialność oraz gwarancję w
przypadku szkód spowodowanych użyciem niedopuszczonych
części zamiennych i akcesoriów.
Użyciezgodnezprzeznaczeniem
Napędy serii KD są przeznaczone wyłącznie do otwierania i
zamykania bram rolowanych i krat rolowanych bez sprężyn
lub wyrównania ciężaru.
Brama jest przesuwana za pomocą napędu łańcuchowego.
Napędy są wyposażone w specjalną stopę, która umożliwia
bardzo pewny montaż.
Mocowanie lub dodatkowe mocowanie napędu
łańcuchowego musi być zawsze możliwe za pomocą
wspornika mocującego MK.
W przypadku bram, które muszą być zabezpieczone przed
upadkiem, konieczne jest dodatkowe urządzenie chwytające.
Grupadocelowa
Wyłącznie wykwalikowani i przeszkoleni monterzy
mogą montować napęd i wykonywać jego mechaniczną
konserwację.
Wykwalikowani i przeszkoleni monterzy spełniają poniższe
wymagania:
znajomość ogólnie obowiązujących i specjalnych przepisów
dotyczących bezpieczeństwa i zapobiegania wypadkom,
znajomość obowiązujących przepisów,
wykształcenie w zakresie używania i konserwacji
odpowiedniego wyposażenia zabezpieczającego,
zdolność rozpoznawania niebezpieczeństw związanych z
montażem.
Wyłącznie wykwalikowani i przeszkoleni elektrycy mogą
podłączać napęd i wykonywać jego konserwację elektryczną.
Wykwalikowani i przeszkoleni elektrycy spełniają poniższe
wymagania:
znajomość ogólnie obowiązujących i specjalnych przepisów
dotyczących bezpieczeństwa i zapobiegania wypadkom,
znajomość obowiązujących przepisów z zakresu
elektrotechniki,
wykształcenie w zakresie używania i konserwacji
odpowiedniego wyposażenia zabezpieczającego,
zdolność rozpoznawania niebezpieczeństw związanych z
prądem elektrycznym.
Wskazówkidotyczącemontażu,przyłączeniai
konserwacji
Przed rozpoczęciem prac elektrycznych należy odłączyć
urządzenie od zasilania elektrycznego. Podczas prac należy
zapewnić, aby zasilanie elektryczne pozostało przerwane.
Należy przestrzegać obowiązujących lokalnie przepisów
dotyczących bezpieczeństwa.
Przewody sieciowe i sterownicze muszą być ułożone
oddzielnie.
Należy przestrzegać obowiązujących norm i przepisów!
4 – Napęd do bram rolowanych KD / Wer. A 0.0 Napęd do bram rolowanych KD / Wer. A 0.0 – 5
4. Przegląd produktu
Wersje
Możliwa jest dostawa następujących wersji napędu KD:
KD 05-7-24 KU
KD 05-13-24 KU
KD 05-13-24 KU HD
KD 05-7-24 KE
KD 05-13-24 KE
KD 05-13-24 KE HD
KD 20-22-24 KU
KD 20-22-24 KU HD
KD 20-22-24 KE
KD 20-22-24 KE HD
KD 30-30-24 KU
KD 30-30-24 KU HD
KD 30-30-24 KE
KD 30-30-24 KE HD
KD 30-40-24 KE
KD 30-40-24 KE HD
KD 30-40-24 KU
KD 30-40-24 KU HD
KD 50-75-24 KU HD
KD 50-75-24 KE HD
KD 60-100-24 KU HD
KD 60-100-24 KE HD
KD 70-125-24 KU HD
KD 70-165-24 KU HD
KD 70-125-24 KE HD
KD 70-165-24 KE HD
* HD = napędy z tym oznaczeniem mają dłuższy czas
włączenia.
Dokładne wartości wszystkich napędów można znaleźć w
Ô„9. Dane techniczne”
Możliwe są inne połączenia produktów.
Informacje na ten temat można uzyskać od producenta.
Napęd do bram rolowanych KD / Wer. A 0.0 – 5
PL
4 – Napęd do bram rolowanych KD / Wer. A 0.0 Napęd do bram rolowanych KD / Wer. A 0.0 – 5
5. Montaż
5.1 Przygotowanie
OSTRZEŻENIE!
Nieprawidłowymontażnapędumożebyć
przyczynąciężkichobrażeńciała!
Wszystkie części muszą być pod względem obciążenia
odpowiednie do konstrukcji i podłoża.
Montaż należy wykonywać z pewnego podłoża
(np. rusztowania).
UWAGA!
Stratymaterialnespowodowanenieprawidłowym
montażemnapędu!
Aby zapobiec uszkodzeniu napędu i bramy, napęd wolno
montować tylko wtedy, gdy
jest on nieuszkodzony,
temperatura otoczenia wynosi od -20ºC do +60ºC,
wysokość miejsca ustawienia nad poziomem morza nie
przekracza 1000 m,
został dobrany odpowiedni stopień ochrony.
Przed montażem upewnić się, że
napęd nie jest zablokowany,
napęd po dłuższym czasie przechowywania został
ponownie przygotowany,
przyłącza zostały wykonane prawidłowo,
kierunek obrotu silnika przekładniowego jest
prawidłowy,
wszystkie zabezpieczenia silnika są aktywne,
nie występują inne źródła zagrożeń,
dostęp do obszaru montażu został zamknięty na dużej
powierzchni.
UWAGA!
Stratymaterialnespowodowanenieprawidłowym
montażemnapędu!
Aby zapobiec uszkodzeniu napędu i bramy, napęd musi
być zamontowany na stałe na odpowiednim wsporniku
mocującym.
ODNIESIENIE
Podczas montowania napędu do bramy należy przestrzegać
odpowiedniej instrukcji bramy.
5.2 Montażwspornikamocującego
5.2 / 1
Ustalić miejsce montażu wspornika mocującego.
Uwzględnić przy tym instrukcje dotyczące montażu napędu:
Ô„5.3 / 4”
Wspornik mocujący zamontować obok wspornika bramy
rolowanej.
6 – Napęd do bram rolowanych KD / Wer. A 0.0 Napęd do bram rolowanych KD / Wer. A 0.0 – 7
5.3 Montażnapędu
5.3 / 1
Zamontować napęd na wsporniku mocującym.
Lekko dokręcić śruby.
5.3 / 2
Ustawić koło zębate w odpowiedniej pozycji.
Zamontować łańcuch.
Aby zapewnić prawidłowe działanie, należy przestrzegać
następujących instrukcji („5.3 / 3” – „5.3 / 5”):
5.3 / 3
Upewnić się, że koło łańcuchowe jest prawidłowo nasunięte
na wał napędowy.
Montaż
6 – Napęd do bram rolowanych KD / Wer. A 0.0 Napęd do bram rolowanych KD / Wer. A 0.0 – 7
PL
5.3 / 4
Upewnić się, że koła łańcuchowe wału bramy i wału napędu
pokrywają się.
s
5.3 / 5
Zapewnić zgodność z instrukcjami dotyczącymi naprężenia
łańcucha (s = szerokie ogniwo łańcucha).
5.3 / 6
Naprężyć łańcuch.
Dociągnąć śruby łączące do wspornika mocującego.
Zamontować wszystkie pozostałe elementy łączące zgodnie
z instrukcjami producenta bramy.
W celu zapewnienia prawidłowej pracy brama musi być
wyposażona w zewnętrzne urządzenie chwytające.
5.3 / 7
Upewnić się, że na bramie znajduje się zewnętrzne
urządzenie chwytające.
8 – Napęd do bram rolowanych KD / Wer. A 0.0 Napęd do bram rolowanych KD / Wer. A 0.0 – 9
5.4 Montażawaryjnegołańcucharęcznego
(tylkowprzypadkunapędówzawaryjnym
łańcuchemręcznym)
Bezawaryjne działanie urządzenia wymaga, aby ogniwa
łańcucha nie były przekręcone.
5.4 / 1
Połączyć końce łańcucha zamkiem łańcucha.
UWAGA!
Stratymaterialnespowodowanenieprawidłową
obsługąnapędu!
Aby zapobiec uszkodzeniu napędu i bramy, podczas
elektrycznej eksploatacji bramy awaryjny łańcuch ręczny
musi być zabezpieczony.
Montaż
8 – Napęd do bram rolowanych KD / Wer. A 0.0 Napęd do bram rolowanych KD / Wer. A 0.0 – 9
PL
6.1 Przygotowanie
UWAGA!
Stratymaterialnespowodowanenieprawidłowym
montażemnapędu!
Aby zapobiec uszkodzeniom napędu, należy przestrzegać
następujących punktów:
Rodzaj i przekrój przewodów należy wybrać odpowiednio
do obowiązujących przepisów.
Prądy znamionowe i rodzaj podłączenia muszą
odpowiadać danym umieszczonym na tabliczce
znamionowej silnika.
Dane napędu muszą odpowiadać wartościom
przyłączowym.
ODNIESIENIE
W przypadku eksploatacji elektronicznych regulatorów
należy przestrzegać odpowiednich instrukcji uruchomienia i
schematów połączeń.
6.2 Otwieranienapędu
NIEBEZPIECZEŃSTWO!
Zagrożenieżyciaspowodowaneporażeniem
prądem!
Przed rozpoczęciem prac związanych z okablowaniem
należy bezwzględnie odłączyć układ napędowy od
zasilania elektrycznego. Upewnić się, że podczas
wykonywania prac związanych z okablowaniem zasilanie
elektryczne pozostanie przerwane.
ModelKD05
6.2 / 1
Wyjąć śruby pokrywy.
Zdjąć pokrywę z napędu.
6. Uruchomienie
10 – Napęd do bram rolowanych KD / Wer. A 0.0 Napęd do bram rolowanych KD / Wer. A 0.0 – 11
OdmodeluKD20
6.2 / 2
Wyjąć śruby pokrywy nastawnej.
Zdjąć pokrywę nastawną z pokrywy wyłącznika krańcowego.
6.2 / 3
Wyjąć śruby z pokrywy wyłącznika krańcowego.
Zdjąć pokrywę wyłącznika krańcowego ze skrzyni
wyłącznika krańcowego.
6.3 Wprowadzenieinałożeniakabla
NIEBEZPIECZEŃSTWO!
Zagrożenieżyciaspowodowaneporażeniem
prądem!
Przed rozpoczęciem prac związanych z okablowaniem
należy bezwzględnie odłączyć układ napędowy od
zasilania elektrycznego. Upewnić się, że podczas
wykonywania prac związanych z okablowaniem zasilanie
elektryczne pozostanie przerwane.
ModelKD05
6.3 / 1
Przykręcić płytę mocującą kabla.
Podłączyć wtyczkę do płytki.
W razie potrzeby podłączyć układ sterowania zgodnie z
poniższymi schematami obwodowymi.
Ô„6.4 Możliwości podłączenia”
Uruchomienie
10 – Napęd do bram rolowanych KD / Wer. A 0.0 Napęd do bram rolowanych KD / Wer. A 0.0 – 11
PL
OdmodeluKD20
6.3 / 2
Podłączyć wtyczkę kabla do płytki wyłącznika krańcowego.
W razie potrzeby podłączyć układ sterowania zgodnie z
poniższymi schematami obwodowymi.
Ô„6.4 Możliwości podłączenia”
Przykręcić pokrywę wyłącznika krańcowego.
6.4 Możliwościpodłączenia
Przyłączewukładziegwiazdy3x400V
(standardowe,zmożliwościąwłożenia)
Silnik jest okablowany do podłączenia do sieci 3 x 400 V w
układzie gwiazdy.
ABCD
EF
6.4 / 1
12 – Napęd do bram rolowanych KD / Wer. A 0.0 Napęd do bram rolowanych KD / Wer. A 0.0 – 13
A
B
C
D
E
F
G
6.4 / 2
Podłączyć wszystkie wymagane kable.
Oznaczeniaprzewodów
U1 czerwony
V1 niebieski
W1 biały
V2 czarny
W2 brązowy
U2 zielony
A przyłącze bezpotencjałowe OTW.
B przyłącze bezpotencjałowe ZAMK.
C wyłączenie obwodu bezpieczeństwa
D wyłączenie pozycji krańcowej OTW.
E wyłączenie pozycji krańcowej ZAMK.
F wewnętrzny łańcuch bezpieczeństwa
G napęd
S1 dodatkowy wyłącznik krańcowy OTW. (standard tylko
w napędach bez wbudowanego układu sterowania)
S2 wyłącznik krańcowy OTW.
S3 wyłącznik krańcowy bezpieczeństwa OTW.
S4 wyłącznik krańcowy bezpieczeństwa ZAMK.
S5 wyłącznik krańcowy ZAMK.
S6 dodatkowy wyłącznik krańcowy ZAMK. (standard
tylko w napędach bez wbudowanego układu
sterowania)
S7 wyłącznik krańcowy bezpieczeństwa ręcznej obsługi
awaryjnej
F2 zabezpieczenie przed przegrzaniem silnika
Uruchomienie
12 – Napęd do bram rolowanych KD / Wer. A 0.0 Napęd do bram rolowanych KD / Wer. A 0.0 – 13
PL
Przyłączeprostownikahamulcaodwielkości
KD30zpodłączonymhamulcem
PrzyłączewKDztrybemstycznikowym:
A
B
C
D
E
G
6.4 / 3
PrzyłączewKDztrybemprzetwornicyczęstotliwości:
A
B
C
D
EF
6.4 / 4
A prostownik hamulca
B hamulec silnika
C silnik
D łącznik styku hamulca
E wtyk styku hamulca
F napięcie dla hamulca
G napięcie dla hamulca (wstępnie okablowane)
Przyłączewukładziegwiazdy3x400V
6.4 / 5 1
4 2
6.4 / 6 S1 Dodatkowy wyłącznik
krańcowy OTW.
(standard tylko w
napędach bez
wbudowanego układu
sterowania)
S2 wyłącznik krańcowy OTW.
S3 wyłącznik krańcowy
bezpieczeństwa OTW.
S4 wyłącznik krańcowy
bezpieczeństwa ZAMK.
S5 wyłącznik krańcowy
ZAMK.
S6 dodatkowy wyłącznik
krańcowy ZAMK.
(standard tylko
w napędach bez
wbudowanego układu
sterowania)
przyłącze3x230Vwukładzietrójkąta
Aby możliwa była eksploatacja napędu podłączonego do sieci
3 x 230 V, należy zwrócić się do producenta.
14 – Napęd do bram rolowanych KD / Wer. A 0.0 Napęd do bram rolowanych KD / Wer. A 0.0 – 15
6.5 RęczneustawieniamodeluKD05
6.5 / 1 ABCD
EF
A krzywka sterująca dodatkowego wyłącznika
krańcowego OTW. (zielony)
B krzywka sterująca wyłącznika krańcowego OTW.
(zielony)
C krzywka sterująca wyłącznika krańcowego
bezpieczeństwa OTW. (czerwony)
D krzywka sterująca wyłącznika krańcowego
bezpieczeństwa ZAMK. (czerwony)
E krzywka sterująca wyłącznika krańcowego ZAMK.
(biały)
F krzywka sterująca dodatkowego wyłącznika
krańcowego ZAMK. (biały)
H
G
6.5 / 2
G śruba nastawy precyzyjnej
H śruba ustalająca
Każda krzywka sterująca jest wyposażona w śrubę
nastawczą(H) i śrubę nastawy precyzyjnej (G).
Za pomocą śruby ustalającej (H) można ustawić daną krzywkę
sterującą w żądanej pozycji. Bardziej precyzyjnego ustawienia
można dokonać za pomocą śruby nastawy precyzyjnej (G).
UstawianiepozycjikrańcowejZAMK.
Przesunąć bramę do pozycji krańcowej ZAMK.
Ustawić krzywkę sterującą tak, aby wyłącznik krańcowy
ZAMK. (E) został uruchomiony.
Dociągnąć śrubę ustalającą (H).
Wyłącznik krańcowy bezpieczeństwa ZAMK. (D) musi być
ustawiony tak, aby załączał się natychmiast po przejechaniu
wyłącznika krańcowego ZAMK. (E).
Ustawić wyłącznik krańcowy bezpieczeństwa ZAMK. (D).
UstawianiepozycjikrańcowejOTW.
Przesunąć bramę do pozycji krańcowej OTW.
Ustawić krzywkę sterującą tak, aby wyłącznik
krańcowyOTW.(B) został uruchomiony.
Dociągnąć śrubę ustalającą (H).
Wyłącznik krańcowy bezpieczeństwa OTW. (C) musi być
ustawiony tak, aby załączał się natychmiast po przejechaniu
wyłącznika krańcowego OTW. (B).
Ustawić wyłącznik krańcowy bezpieczeństwa OTW. (C).
Uruchomienie
14 – Napęd do bram rolowanych KD / Wer. A 0.0 Napęd do bram rolowanych KD / Wer. A 0.0 – 15
PL
6.6 Ręczneustawienia
odmodeluKD20
ABC D E F
6.6 / 1
A krzywka sterująca dodatkowego wyłącznika
krańcowego OTW. (zielony)
B krzywka sterująca wyłącznika krańcowego OTW.
(zielony)
C krzywka sterująca wyłącznika krańcowego
bezpieczeństwa OTW. (czerwony)
D krzywka sterująca wyłącznika krańcowego
bezpieczeństwa ZAMK. (czerwony)
E krzywka sterująca wyłącznika krańcowego ZAMK.
(biały)
F krzywka sterująca dodatkowego wyłącznika
krańcowego ZAMK. (biały)
H
G
6.6 / 2
G śruba nastawy precyzyjnej
H śruba ustalająca
Każda krzywka sterująca jest wyposażona w śrubę
nastawczą(H) i śrubę nastawy precyzyjnej (G).
Za pomocą śruby ustalającej (H) można ustawić daną krzywkę
sterującą w żądanej pozycji. Bardziej precyzyjnego ustawienia
można dokonać za pomocą śruby nastawy precyzyjnej (G).
I
6.6 / 3
Śruba nastawy precyzyjnej i śruba ustalająca są obsługiwane
za pomocą narzędzia nastawczego (I).
UstawianiepozycjikrańcowejZAMK.
Przesunąć bramę do pozycji krańcowej ZAMK.
Ustawić krzywkę sterującą tak, aby wyłącznik krańcowy
ZAMK.(E) został uruchomiony.
Dociągnąć śrubę ustalającą (H).
Wyłącznik krańcowy bezpieczeństwa ZAMK. (D) musi być
ustawiony tak, aby załączał się natychmiast po przejechaniu
wyłącznika krańcowego ZAMK. (E).
Ustawić wyłącznik krańcowy bezpieczeństwa ZAMK. (D).
UstawianiepozycjikrańcowejOTW.
Przesunąć bramę do pozycji krańcowej OTW.
Ustawić krzywkę sterującą tak, aby wyłącznik krańcowy
OTW.(B) został uruchomiony.
Dociągnąć śrubę ustalającą (H).
Wyłącznik krańcowy bezpieczeństwa OTW. (C) musi być
ustawiony tak, aby załączał się natychmiast po przejechaniu
wyłącznika krańcowego OTW. (B).
Ustawić wyłącznik krańcowy bezpieczeństwa OTW. (C).
16 – Napęd do bram rolowanych KD / Wer. A 0.0 Napęd do bram rolowanych KD / Wer. A 0.0 – 17
PrzyporządkowanieżyłwtykuAWG
4 7 W zależności od napędu dla AWG
stosowane są kable z numerowanymi
żyłami lub barwnymi żyłami.
4 (szary): Wejście łańcucha
bezpieczeństwa
5 (różowy): RS 485 B
6 (biały): GND
7 (żółty): RS485 A
8 (zielony): Wyjście łańcucha
bezpieczeństwa
9 (brązowy): 7...18 V DC
szary żółty
5 8
różowy zielony
6 9
biały brązowy
ZaciskiwtykoweAWG(7-12)
6.7 / 2
C: Termopara w napędzie
D: Awaryjna obsługa ręczna (korba awaryjna lub łańcuch
awaryjny)
6.7 Ustawieniacyfrowe–
Wyłącznikkrańcowyinapędłańcucha
bezpieczeństwa
Złączeelektryczne
6.7 / 1
A
B
A: Wtyk AWG
B: Zacisk wtykowy AWG
ODNIESIENIE
Informacje na temat ustawień pozycji krańcowych można
znaleźć w instrukcji obsługi układu sterowania.
Uruchomienie
16 – Napęd do bram rolowanych KD / Wer. A 0.0 Napęd do bram rolowanych KD / Wer. A 0.0 – 17
PL
6.8 Zamykanienapędu
ModelKD05
6.8 / 1
Nałożyć pokrywę na napęd.
Dokręcić pokrywę.
OdmodeluKD20
6.8 / 2
Nałożyć pokrywę nastawną na pokrywę wyłącznika
krańcowego.
Przykręcić pokrywę nastawną.
6.9 Sprawdzenieinstalacji
Kontrolakierunkubiegu
Przesunąć bramę w kierunku ZAMK.
Napęd musi zamknąć bramę.
Przesunąć bramę w kierunku OTW.
Napęd musi otworzyć bramę.
Jeżeli kierunek biegu bramy nie odpowiada poleceniom
przycisków, należy zmienić kierunek obrotu.
Następnie należy ponownie sprawdzić kierunek biegu.
ODNIESIENIE
Zmiana kierunku obrotu została opisana w instrukcji obsługi
układu sterowania.
Kontrolaustawieńwyłącznikówkrańcowych
Przesunąć bramę do pozycji krańcowej ZAMK.
Napęd musi zatrzymać się w żądanej pozycji.
Przesunąć bramę do pozycji krańcowej OTW.
Napęd musi zatrzymać się w żądanej pozycji.
Sprawdzić osadzenie śrub mocujących.
Kontrolafunkcjimechanicznych
Po zamontowaniu i podłączeniu wszystkich elementów należy
sprawdzić funkcje urządzenia.
Sprawdzić wszystkie funkcje urządzenia.
Sprawdzić swobodę ruchu napędu.
Sprawdzić, czy nie następuje wyciek oleju z napędu.
Jeżeli napęd emituje nietypowe odgłosy lub wycieka z niego
olej, należy:
natychmiast wyłączyć napęd,
powiadomić serwis.
18 – Napęd do bram rolowanych KD / Wer. A 0.0 Napęd do bram rolowanych KD / Wer. A 0.0 – 19
Napędzkorbąawaryjną
7 / 1
Wsunąć korbę awaryjną do oporu do napędu. Napięcie
sterujące zostaje przerwane i nie można już elektrycznie
obsługiwać bramy.
Przesunąć bramę w kierunku OTW. lub ZAMK. poprzez
obracanie korby awaryjnej.
Po zakończeniu obsługi awaryjnej wyciągnąć ponownie
korbę. Napięcie sterujące zostaje ponownie włączone i
można elektrycznie obsługiwać bramę.
7. Obsługa awaryjna
OSTRZEŻENIE!
Możliwośćodniesieniaciężkichobrażeńnaskutek
nieprawidłowejobsługi!
Aby zapobiec szkodom osobowym, należy przestrzegać
następujących punktów:
Obsługa awaryjna urządzenia jest dozwolona wyłącznie
z pewnego podłoża.
Obsługa awaryjna jest dozwolona tylko przy
zatrzymanym silniku.
Podczas obsługi awaryjnej urządzenie musi być
odłączone od sieci elektrycznej.
Napędy z hamulcem sprężynowym należy
podczas otwierania lub zamykania bramy przesuwać,
przeciwdziałając zamkniętemu hamulcowi.zamkniętemu
hamulcowi.
Odpowietrzenie hamulca w bramach bez wyrównania
ciężaru ze względów bezpieczeństwa wolno wykonywać
wyłącznie w celu sprawdzenia przy dolnej pozycji bramy.
Użytkownik musi zastosować środki w celu
uniemożliwienia niezamierzonego zapowietrzenia
hamulca.
W przypadku usterki elektrycznej lub podczas wykonywania
prac konserwacyjnych można ZAMKNĄĆ lub OTWORZYĆ
bramę poprzez obsługę awaryjną.
Jeżelibramazostanieprzesuniętapozapozycję
krańcowąZAMK.lubOTW.,niemożnajużelektrycznie
obsługiwaćnapędu.
Napęd do bram rolowanych KD / Wer. A 0.0 – 19
PL
18 – Napęd do bram rolowanych KD / Wer. A 0.0 Napęd do bram rolowanych KD / Wer. A 0.0 – 19
Napędzawaryjnymłańcuchemręcznym
7 / 2
Odblokowanie
Pociągnąć lekko do oporu czerwony uchwyt.
Napięcie sterujące zostaje przerwane i nie można już
elektrycznie obsługiwać bramy.
Zdjąć awaryjny łańcuch ręczny z zabezpieczenia.
Przesunąć bramę w kierunku OTW. lub ZAMK. poprzez
obracanie awaryjnego łańcucha ręcznego po odpowiedniej
stronie.
Blokowanie
Pociągnąć lekko do oporu zielony uchwyt. Napięcie sterujące
zostaje ponownie włączone i można elektrycznie obsługiwać
bramę.
Zamontować awaryjny łańcuch ręczny na zabezpieczeniu.
Bramę można przesunąć za pomocą napędu.
8. Konserwacja
NIEBEZPIECZEŃSTWO!
Zagrożenieżyciaspowodowaneporażeniem
prądem!
Przed rozpoczęciem prac związanych z okablowaniem
należy bezwzględnie odłączyć układ napędowy od
zasilania elektrycznego. Upewnić się, że podczas
wykonywania prac związanych z okablowaniem zasilanie
elektryczne pozostanie przerwane.
UWAGA!
Stratymaterialnespowodowanenieprawidłową
konserwacjąnapędu!
Aby zapobiec uszkodzeniom napędu i bramy, należy
przestrzegać następujących punktów:
Konserwację mogą wykonywać wyłącznie upoważnione
osoby.
Należy zachować zgodność z dyrektywą ASR A1.7.
Zużyte lub uszkodzone części należy wymienić.
Wolno montować tylko dopuszczone części.
Konserwację należy udokumentować.
Przekładnia jest nasmarowana na cały okres użytkowania i
nie wymaga konserwacji.
Wał drążony musi być wolny od rdzy.
Sprawdzić wszystkie mocowania pod kątem pewnego
osadzenia.
Sprawdzić hamulec (jeżeli występuje).
Hamulec podlega zużyciu i należy go regularnie kontrolować
i sprawdzać pod kątem działania.
Sprawdzić wyłączniki krańcowe i wyłączniki bezpieczeństwa.
Sprawdzić pod kątem odgłosów i utraty oleju.
Sprawdzić mocowanie napędu pod kątem korozji.
Sprawdzić obudowę pod kątem uszkodzeń.
Wymontowane uszkodzone części należy prawidłowo
zutylizować.
W przypadku zakłócenia działania należy zwrócić się do
producenta.
20 – Napęd do bram rolowanych KD / Rev. A 0.0
Typ(KU/KE): KD05-7-24 KD05-13-24 KD05-13-24HD KD20-22-24 KD20-22-24HD
Moment obrotowy napędu
(Nm):
70 130 130 230 230
Prędkość obrotowa napędu
(min -1):
24 24 24 24 24
Moc silnika (kW): 0,55 0,55 0,55 1,1 0,95
Napięcie robocze (V): 230 / 400 / 3~ 230 / 400 / 3~ 230 / 400 / 3~ 230 / 400 / 3~ 230 / 400 / 3~
Częstotliwość prądu w sieci
(Hz):
50 50 50 50 50
Napięcie sterujące (V): 24 24 24 24 24
Prąd znamionowy silnika (A): 3,3 / 1,9 3,0 / 1,7 3,0 / 1,7 4,7 / 2,7 4,1 / 2,4
Maks. liczba cykli na sekundę:* 20 20 30 36 36
Bezpieczniki w gestii inwestora
(A):
10,0 10,0 10,0 10,0 10,0
Rodzaj ochrony (IP): 54 54 54 54 54
Zakres temperatury (°C): –20 / +60 –20 / +60 –20 / +60 –20 / +60 –20 / +60
Trwały poziom ciśnienia
akustycznego (dB (A)):
< 70 < 70 < 70 < 70 < 70
Masa 1 sztuki (kg): 16 17 18 22 24
Maksymalna prędkość obrotowa
napędu:
20 20 20 36 36
Wał drążony (mm): 30 30 30 30 30
* Jeden cykl odpowiada dwóm przejazdom (otwarcie lub zamknięcie) bramy.
Podane wartości odnoszą się do 10 obrotów wałka wyjściowego na przejazd i zakładają równomierne rozłożenie.
9. Dane techniczne
  • Page 1 1
  • Page 2 2
  • Page 3 3
  • Page 4 4
  • Page 5 5
  • Page 6 6
  • Page 7 7
  • Page 8 8
  • Page 9 9
  • Page 10 10
  • Page 11 11
  • Page 12 12
  • Page 13 13
  • Page 14 14
  • Page 15 15
  • Page 16 16
  • Page 17 17
  • Page 18 18
  • Page 19 19
  • Page 20 20
  • Page 21 21
  • Page 22 22
  • Page 23 23
  • Page 24 24
  • Page 25 25
  • Page 26 26
  • Page 27 27
  • Page 28 28
  • Page 29 29
  • Page 30 30
  • Page 31 31
  • Page 32 32
  • Page 33 33
  • Page 34 34
  • Page 35 35
  • Page 36 36
  • Page 37 37
  • Page 38 38
  • Page 39 39
  • Page 40 40

Marantec KD Instrukcja obsługi

Typ
Instrukcja obsługi