Uwaga: w razie wprowadzenia ulepszeń dane techniczne mogą ulec zmianie bez
powiadomienia. (Polish)
UM-6WB0A-001-03
Instrukcja użytkownika
Dźwignia Dual Control
(naciskowa)
Instrukcje użytkownika w innych językach dostępne są
na stronie internetowej: http://si.shimano.com
WAŻNA INFORMACJA
•
Aby uzyskać informacje dotyczące montażu i regulacji produktów,
które nie zostały opisane w tej instrukcji użytkownika, skontaktuj się
zpunktem sprzedaży lub sprzedawcą roweru. Instrukcja sprzedawcy
dla doświadczonych i zawodowych mechaników rowerowych jest
dostępna na naszej stronie internetowej (http://si.shimano.com).
•
Nie demontować ani nie modyfi kować tego produktu.
Ze względów bezpieczeństwa należy dokładnie zapoznać
się z niniejszą instrukcją użytkownika przed użyciem
produktu i przestrzegać jej podczas jego użytkowania.
Istotne informacje dotyczące bezpieczeństwa
Aby uzyskać wytyczne dotyczące wymiany, skontaktuj się z punktem
sprzedaży lub sprzedawcą roweru.
OSTRZEŻENIE
•
Bardzo ważne jest dokładne zrozumienie zasady działania układu
hamulcowego roweru. Niewłaściwe zastosowanie układu
hamulcowego roweru może spowodować utratę sterowania lub
upadek, które mogą prowadzić do poważnych obrażeń. Ponieważ
każdy rower może mieć inne charakterystyki prowadzenia, należy
nauczyć się odpowiedniej techniki hamowania (w tym wyczucia siły
nacisku dźwigni hamulca i charakterystyki panowania nad rowerem)
oraz obsługi roweru. Można to zrobić, konsultując się
zprofesjonalnym sprzedawcą rowerów i czytając instrukcję obsługi,
atakże praktycznie doskonaląc technikę jazdy i hamowania.
•
Jeśli przedni hamulec zostanie przyciśnięty za mocno, może dojść
doblokady koła, przewrócenia się roweru do przodu i poważnych
obrażeń.
•
Przed jazdą na rowerze należy zawsze sprawdzać, czy przednie i tylne
hamulce działają prawidłowo.
•
W deszczowej pogodzie droga hamowania wydłuża się. Należy
zwolnić i hamować wcześniej oraz delikatniej.
•
Jeśli powierzchnia drogi jest mokra, opony mogą łatwiej się ślizgać.
Wprzypadku poślizgu opon istnieje ryzyko upadku z roweru. Aby
tego uniknąć, należy zwolnić i hamować wcześniej oraz delikatniej.
•
Po uważnym przeczytaniu niniejszej instrukcji użytkownika należy
zachować ją na przyszłość.
Uwaga
•
Podczas używania dźwigni przerzutki należy kręcić korbą mechanizmu
korbowego.
•
Dokładnie przeczytaj instrukcję użytkownika przerzutki przedniej,
przerzutki tylnej i hamulców.
•
Gwarancja nie obejmuje naturalnego zużycia lub pogorszenia
działania wynikającego z normalnego użytkowania.
Uwagi dotyczące działania
Nie należy jednocześnie naciskać dźwigni
A
i
B
.
Bieg nie zostanie zmieniony, jeśli dźwignie zostały naciśnięte
jednocześnie.
Po puszczeniu wszystkie dźwignie powracają do położenia
początkowego.
Czynność zmiany biegu
Podczas używania dźwigni przerzutki należy kręcić korbą mechanizmu
korbowego.
Obsługa hamulców
Działanie
Dźwignia
A
Dźwignia
B
Ramię mechanizmu korbowego
Nazwy części
•
Czy hamulce przednie i tylne działają prawidłowo?
•
Czy zmiana biegów odbywa się płynnie?
•
Czy dźwignie zostały prawidłowo zamocowane na kierownicy?
•
Czy podczas użytkowania słychać nietypowe dźwięki?
Przed rozpoczęciem jazdy na rowerze należy sprawdzić następujące
elementy. W przypadku występowania problemów z podanymi
elementami należy skontaktować się z punktem sprzedaży lub
sprzedawcą roweru.
Regularna kontrola roweru przed jazdą
Dźwignia
A
Dźwignia
A
pozycja wyjściowa
1
Kliknięcie
2
Kliknięcie
Działanie dźwigni przerzutki tylnej
•
Dźwignia
A
: zmiana tylnej koronki z mniejszej na większą.
Dźwignia
A
jest wyposażona w zapadki w położeniach
1
i
2
.
1
:
Zmiana o jedną koronkę
Np. z 3. na 4.
4 3
2
:
Szybka zmiana o dwie koronki
Np. z 3. na 5.
35
•
Dźwignia
B
: zmiana tylnej koronki z większej na mniejszą.
Należy nacisnąć dźwignię
B
jeden raz, aby zmienić koronkę z
większej na mniejszą.
Dźwignia
B
pozycja wyjściowa
Np. z 4. na 3.
34
Działanie dźwigni przerzutki przedniej
* Na rysunku pokazano konfi gurację "trzyrzędową".
Metoda obsługi jest taka sama jak w przypadku konfi guracji
"dwurzędowej".
•
Dźwignia
A
: zmiana tarczy przedniej z mniejszej na większą.
Dźwignia
A
Dźwignia
A
pozycja wyjściowa
Naciśnij dźwignię do osiągnięcia blokady, a następnie zwolnij dźwignię.
Jeśli zmiana biegu nie została zakończona, naciśnij dźwignię ponownie
do osiągnięcia blokady.
Pozycja
łańcucha
Dostrajanie
Pozycja
łańcucha
Dostrajanie
Działanie
dźwigni
Działanie
dźwigni
Dostrajanie (mechanizm wyciszający)
Jeśli przerzutka przednia zetknie się z łańcuchem, powodując hałas,
należy wykonać następującą czynność, aby go wyeliminować.
* Na rysunku pokazano konfi gurację "trzyrzędową".
Metoda obsługi jest taka sama jak w przypadku konfi guracji
"dwurzędowej".
Dźwignia
A
pozycja wyjściowa
•
Dźwignia
B
: zmiana tarczy przedniej z większej na mniejszą.
Najmniejsza
tarcza
Najmniejsza
tarcza
Mniejsze
koronki
Środkowa tarcza
mechanizmu
korbowego
Środkowa tarcza
mechanizmu
korbowego
Mniejsze
koronki
Dźwignia
A
(Uderzenia)
Kliknięcie
Największa
tarcza
Mniejsze
koronki
Największa
tarcza
Większe koronki
Większe koronki
Większe koronki
Dźwignia
B
(Uderzenia)
Kliknięcie