KTM Freeride E-SM 2016 Instrukcja obsługi

Typ
Instrukcja obsługi
INSTRUKCJA OBSŁUGI 2016
Freeride E-SM
Nr art.3213355pl
SZANOWNY KLIENCIE KTM 1
*3213355pl*
3213355pl
06/2015
SZANOWNY KLIENCIE KTM
Serdecznie gratulujemy nabycia motocykla firmy KTM. Stałeś się właścicielem nowoczesnego, sportowego motocykla, który z pewnością
sprawi Ci dużo przyjemności, jeżeli będziesz go odpowiednio serwisował i pielęgnował.
Życzymy przyjemnej jazdy!
Wpisz tutaj numery seryjne swojego pojazdu.
Numer podwozia ( str. 16) Pieczątka dealera
Numer silnika ( str. 16)
Należy uważnie czytać instrukcję obsługi, zachowywać ostrożność podczas jazdy motocyklem i w razie jakichkolwiek wątpliwości zgłosić
się do autoryzowanego warsztatu KTM.
Niniejsza instrukcja obsługi zawiera ważne wskazówki techniczne, wyjaśnia ważne kwestie związane z bezpieczeństwem i przedstawia
poglądowo najważniejsze funkcje. Niniejsza instrukcja obsługi jest przeznaczona dla klienta prywatnego. Niniejsza instrukcja obsługi nie
dotyczy osób wykonujących działalność komercyjną.
W chwili oddawania do druku niniejsza instrukcja obsługi opisywała najnowszą wersję tej serii. Nie można jednakże całkowicie wykluczyć
niewielkich zmian, wynikających z konstrukcyjnego rozwoju motocykli.
Wszystkie informacje niewiążące. Firma KTM Sportmotorcycle GmbH zastrzega sobie prawo do wprowadzania zmian danych tech-
nicznych, cen, kolorów, kształtów, materiałów, usług handlowych i serwisowych, zmian konstrukcyjnych, wyposażenia itp. bądź do całko-
witego zlikwidowania jednego z tych punktów bez uprzedzenia i bez podawania przyczyn, do dopasowywania wymienionych punktów do
uwarunkowań lokalnych, a także do zaprzestania produkcji danego modelu bez uprzedzenia. Firma KTM nie ponosi odpowiedzialności
za możliwości dostawy, wystąpienie różnic w stosunku do ilustracji i opisów oraz za błędy drukarskie i pomyłki. Przedstawione na ilustra-
cjach modele mogą zawierać wyposażenie dodatkowe, nie wchodzące w seryjny zakres dostawy.
© 2015KTM Sportmotorcycle GmbH,MattighofenAustria
Wszelkie prawa zastrzeżone
Przedruk, zarówno w całości, jak i we fragmentach, jakiekolwiek rozpowszechnianie dozwolone wyłącznie za pisemną zgodą autora.
ISO 9001(12 100 6061)
Zgodnie z międzynarodową normą zarządzania systemami jakości ISO 9001 firma KTM stosuje proces zapewniania jako-
ści, gwarantujący najwyższą możliwą jakość produktów.
Wydane przez:TÜV Management Service
KTM Sportmotorcycle GmbH
5230Mattighofen,Austria
Niniejszy dokument obowiązuje dla następujących modeli:
Freeride E-SM EU(F3001P2)
SPIS TREŚCI 2
SPIS TREŚCI
1 ŚRODKI PREZENTACJI................................................... 5
1.1 Używane symbole................................................. 5
1.2 Użyte style formatowania...................................... 5
2 WSKAZÓWKI DOTYCZĄCE BEZPIECZEŃSTWA........... 6
2.1 Przeznaczenie - zakres użytku zgodnego
z przeznaczeniem................................................. 6
2.2 Wskazówki dotyczące bezpieczeństwa................ 6
2.3 Stopnie zagrożenia i symbole............................... 6
2.4 Wskazówki bezpieczeństwa i naklejki ze
wskazówkami ostrzegawczymi ............................. 7
2.5 Ostrzeżenie przed manipulacjami......................... 9
2.6 Bezpieczeństwo eksploatacji................................ 9
2.7 Upadek lub wypadek .......................................... 10
2.8 Odzież ochronna................................................. 10
2.9 Praca przy pojeździe, przy silniku i
przy akumulatorze litowo-jonowym
(KTM PowerPack)............................................... 10
2.10 Ochrona środowiska........................................... 10
2.11 Instrukcja obsługi ................................................ 11
2.12 Niebezpieczeństwo pożaru................................. 11
3 WAŻNE WSKAZÓWKI.................................................... 12
3.1 Gwarancja, rękojmia ........................................... 12
3.2 Materiały eksploatacyjne i pomocnicze .............. 12
3.3 Części zamienne, akcesoria............................... 12
3.4 Serwis ................................................................. 12
3.5 Ilustracje.............................................................. 12
3.6 Obsługa klienta ................................................... 12
3.7 Zasilanie napięciem ............................................ 13
3.8 Nowy KTM PowerPack ....................................... 13
3.9 Eksploatacja w niskich temperaturach................ 13
4 WIDOK POJAZDU .......................................................... 14
4.1 Widok pojazdu od przodu z lewej strony (widok
symboliczny) ....................................................... 14
4.2 Widok pojazdu od tyłu z prawej strony (widok
symboliczny) ....................................................... 15
5 NUMERY SERYJNE ....................................................... 16
5.1 Numer podwozia................................................. 16
5.2 Tabliczka znamionowa ....................................... 16
5.3 Numer silnika ...................................................... 16
5.4 Numer katalogowy widelca ................................. 16
5.5 Numer katalogowy amortyzatora........................ 16
5.6 Numer identyfikacyjny akumulatora.................... 17
6 ELEMENTY OBSŁUGOWE ............................................ 18
6.1 Dźwignia hamulca przedniego............................ 18
6.2 Dźwignia hamulca tylnego .................................. 18
6.3 Pokrętło gazu...................................................... 18
6.4 Wyłącznik główny ............................................... 18
6.5 Przycisk Start...................................................... 18
6.6 Przycisk klaksonu ............................................... 19
6.7 Przełącznik świateł ............................................. 19
6.8 Przełącznik kierunkowskazów ............................ 19
6.9 Stopka boczna .................................................... 19
6.10 Włącznik zapłonu................................................ 20
6.11 Blokada układu kierowniczego ........................... 20
6.12 Blokowanie układu kierowniczego...................... 20
6.13 Odblokowanie układu kierowniczego.................. 21
7 WSKAŹNIKI..................................................................... 22
7.1 Wskaźnik wielofunkcyjny .................................... 22
7.1.1 Wskaźnik wielofunkcyjny................................ 22
7.1.2 Przycisk Map‑Select....................................... 22
7.1.3 Wskaźnik trybu jazdy...................................... 22
7.1.4 Lampka kontrolna silnika
elektrycznego (MIL)........................................ 23
7.1.5 Wskaźnik stanu naładowania......................... 23
7.1.6 Ograniczenie mocy......................................... 23
7.2 Przegląd.............................................................. 24
7.2.1 Przegląd lampek kontrolnych ......................... 24
7.3 Prędkościomierz ................................................. 24
7.3.1 Przegląd ......................................................... 24
7.3.2 Aktywacja ....................................................... 24
7.3.3 Komunikat na prędkościomierzu.................... 25
7.3.4 Ustawianie prędkościomierza ........................ 25
7.3.5 Ustawianie kilometrów lub mil ........................ 26
7.3.6 Ustawianie czasu ........................................... 26
7.3.7 Ustawianie wskazania serwisu....................... 26
7.3.8 Prędkość, czas i przebieg 1 DST ................... 27
7.3.9 Prędkość, czas i przebieg 2 DST2 ................. 27
7.3.10 AVG prędkość średnia, ART godziny pracy i
ODO łączny przebieg ..................................... 28
8 URUCHAMIANIE............................................................. 29
8.1 informacje dotyczące pierwszego
uruchomienia ...................................................... 29
9 INSTRUKCJA UŻYTKOWANIA ...................................... 30
9.1 Sprawdzanie i konserwacja przed każdym
uruchomieniem ................................................... 30
9.2 Proces rozruchu.................................................. 30
9.3 Ruszanie............................................................. 31
9.4 Hamowanie......................................................... 31
9.5 Zatrzymywanie, parkowanie ............................... 32
9.6 Wyłączanie pojazdu............................................ 32
9.7 Transport pojazdu............................................... 33
9.8 Transport akumulatora KTM PowerPack............ 33
10 HARMONOGRAM CZYNNOŚCI SERWISOWYCH........ 34
10.1 Prace obowiązkowe............................................ 34
10.2 Zalecane prace ................................................... 35
11 REGULACJA PODWOZIA .............................................. 36
11.1 Kontrola podstawowych ustawień podwozia
odpowiednio do wagi kierowcy ........................... 36
11.2 Tłumienie dobijania amortyzatora....................... 36
11.3 Ustawianie tłumienia dobijania Low Speed
w amortyzatorze ................................................. 36
11.4 Ustawianie tłumienia dobijania High Speed
w amortyzatorze .............................................. 37
11.5 Ustawianie tłumienia odbijania amortyzatora ..... 38
11.6 Oznaczanie wymiaru dla odciążonego koła
tylnego ................................................................ 38
11.7 Sprawdzanie ugięcia statycznego
amortyzatora....................................................... 39
11.8 Sprawdzanie ugięcia amortyzatora podczas
jazdy.................................................................... 39
11.9 Ustawianie naprężenia wstępnego sprężyny
amortyzatora ................................................... 39
11.10 Regulacja ugięcia podczas jazdy .................... 40
11.11 Sprawdzanie ustawienia podstawowego
widelca................................................................ 41
11.12 Ustawianie tłumienia dobijania widelca .............. 41
11.13 Ustawianie tłumienia odbijania widelca .............. 42
11.14 Pozycja kierownicy ............................................. 42
11.15 Regulacja pozycji kierownicy .......................... 42
12 PRACE SERWISOWE PODWOZIA................................ 44
12.1 Podnoszenie motocykla na stojak ...................... 44
SPIS TREŚCI 3
12.2 Zdejmowanie motocykla ze stojaka.................... 44
12.3 Odpowietrzanie goleni widelca ........................... 44
12.4 Czyszczenie kapturków przeciwpyłowych .......... 45
12.5 Demontaż goleni widelca ................................ 45
12.6 Montaż goleni widelca ..................................... 46
12.7 Demontaż osłony widelca ................................... 47
12.8 Montaż osłony widelca........................................ 47
12.9 Demontaż dolnej półki widelca ........................ 48
12.10 Montaż dolnej półki widelca ............................ 49
12.11 Sprawdzanie luzu łożyskowego główki
ramy ................................................................ 51
12.12 Regulacja luzu łożyskowego główki ramy ....... 51
12.13 Smarowanie łożyska główki ramy ................... 52
12.14 Demontaż błotnika z przodu ............................... 52
12.15 Montaż błotnika z przodu.................................... 52
12.16 Demontaż amortyzatora .................................. 53
12.17 Montaż amortyzatora ...................................... 53
12.18 Otwieranie kanapy .............................................. 54
12.19 Ryglowanie kanapy............................................. 54
12.20 Demontaż spoilera.............................................. 54
12.21 Montaż spoilera .................................................. 55
12.22 Montaż zatyczki .................................................. 55
12.23 Zdejmowanie zatyczki......................................... 56
12.24 Sprawdzanie pierścienia kształtowego wtyku
do rozładowania.................................................. 56
12.25 Sprawdzanie stopnia zabrudzenia łańcucha ...... 56
12.26 Czyszczenie łańcucha ........................................ 56
12.27 Sprawdzanie naciągu łańcucha.......................... 57
12.28 Regulacja naciągu łańcucha ........................... 58
12.29 Sprawdzanie łańcucha, koła łańcuchowego,
zębatki łańcuchowej i prowadnika łańcucha....... 58
12.30 Sprawdzanie ramy .......................................... 60
12.31 Sprawdzanie wahacza .................................... 61
12.32 Sprawdzanie rączki gumowej ............................. 61
12.33 Dodatkowe zabezpieczenie rączki gumowej ...... 61
13 UKŁAD HAMULCOWY.................................................... 62
13.1 Sprawdzanie luzu w dźwigni hamulca
przedniego .......................................................... 62
13.2 Regulacja luzu dźwigni hamulca przedniego...... 62
13.3 Sprawdzanie tarcz hamulcowych ....................... 62
13.4 Sprawdzanie poziomu płynu hamulcowego
hamulca koła przedniego.................................... 63
13.5 Uzupełnianie płynu hamulcowego w hamulcu
koła przedniego ............................................... 63
13.6 Sprawdzanie okładzin hamulcowych
w hamulcu koła przedniego ................................ 64
13.7 Wymiana okładzin hamulcowych hamulca koła
przedniego ...................................................... 64
13.8 Sprawdzanie luzu w dźwigni hamulca tylnego.... 66
13.9 Regulacja luzu dźwigni hamulca tylnego ............ 67
13.10 Sprawdzanie poziomu płynu hamulcowego
w hamulcu koła tylnego ...................................... 67
13.11 Uzupełnianie płynu hamulcowego w hamulcu
koła tylnego ..................................................... 67
13.12 Sprawdzanie okładzin hamulcowych
w hamulcu koła tylnego ...................................... 68
13.13 Wymiana okładzin hamulcowych hamulca koła
tylnego ............................................................ 69
14 KOŁA, OPONY................................................................ 71
14.1 Demontaż koła przedniego ............................. 71
14.2 Montaż koła przedniego .................................. 71
14.3 Demontaż koła tylnego ................................... 72
14.4 Montaż koła tylnego ........................................ 73
14.5 Sprawdzanie stanu opon .................................... 74
14.6 Sprawdzanie ciśnienia powietrza w oponach ..... 74
14.7 Sprawdzanie naciągu szprych............................ 75
15 INSTALACJA ELEKTRYCZNA ....................................... 76
15.1 Demontaż akumulatora 12 V .......................... 76
15.2 Montaż akumulatora 12 V ............................... 76
15.3 Ładowanie akumulatora 12 V ......................... 77
15.4 Wymiana bezpieczników w poszczególnych
odbiornikach elektrycznych................................. 78
15.5 Demontaż osłony reflektora wraz
z reflektorem ....................................................... 79
15.6 Montaż osłony reflektora wraz z reflektorem ...... 79
15.7 Wymiana żarówki reflektora................................ 80
15.8 Sprawdzanie ustawienia reflektora..................... 81
15.9 Regulowanie zasięgu reflektora.......................... 81
15.10 Wymiana baterii prędkościomierza..................... 81
16 KTM POWERPACK, PROSTOWNIK.............................. 83
16.1 Demontaż akumulatora KTM PowerPack........... 83
16.2 Zamontowanie akumulatora KTM PowerPack.... 83
16.3 Przegląd prostownika do akumulatora KTM
PowerPack.......................................................... 85
16.4 Stawianie prostownika........................................ 85
16.5 Sprawdzenie wyłącznika ochronnego
prądowego .......................................................... 86
16.6 Ładowanie KTM PowerPack............................... 86
16.7 Ładowanie KTM PowerPack w trybie
ładowania Storage .............................................. 88
16.8 Wymiana kapturka ochronnego gniazda
ładowania ........................................................ 90
17 UKŁAD CHŁODZENIA .................................................... 92
17.1 Układ chłodzenia ................................................ 92
17.2 Sprawdzanie zabezpieczenia przed
zamarzaniem i poziomu płynu chłodzącego....... 92
17.3 Sprawdzanie poziomu płynu chłodzącego.......... 93
17.4 Spuszczanie płynu chłodzącego ..................... 93
17.5 Wlewanie płynu chłodzącego .......................... 94
18 ZESTROJENIE SILNIKA................................................. 95
18.1 Wybór trybu jazdy ............................................... 95
19 PRACE SERWISOWE W SILNIKU................................. 96
19.1 Wymiana oleju przekładniowego .................... 96
20 CZYSZCZENIE, KONSERWACJA.................................. 98
20.1 Czyszczenie motocykla ...................................... 98
20.2 Kontrole i konserwacja dla eksploatacji zimą ..... 99
21 PRZECHOWYWANIE ................................................... 100
21.1 Przechowywanie............................................... 100
21.2 Uruchamianie po zakończeniu
przechowywania ............................................... 100
22 LOKALIZACJA USTEREK ............................................ 102
22.1 Lokalizacja usterek w pojeździe ....................... 102
22.2 Lokalizacja usterek w prostowniku ................... 104
22.3 Lokalizacja usterek KTM PowerPack w
prostowniku....................................................... 105
23 DANE TECHNICZNE .................................................... 106
23.1 Silnik ................................................................. 106
23.2 Momenty dokręcania w silniku.......................... 106
23.3 Pojemności ....................................................... 106
23.3.1 Olej przekładniowy ....................................... 106
23.3.2 Płyn chłodzący ............................................. 106
23.4 Podwozie .......................................................... 106
SPIS TREŚCI 4
23.5 Instalacja elektryczna ....................................... 107
23.6 Opony ............................................................... 107
23.7 Widelec ............................................................. 108
23.8 Amortyzator....................................................... 108
23.9 Momenty dokręcania elementów podwozia...... 109
24 MATERIAŁY EKSPLOATACYJNE................................ 110
25 MATERIAŁY POMOCNICZE......................................... 111
26 NORMY ......................................................................... 112
27 SŁOWNICZEK............................................................... 113
28 SPIS SKRÓTÓW........................................................... 114
29 SPIS SYMBOLI ............................................................. 115
29.1 Żółte i pomarańczowe symbole ........................ 115
29.2 Zielone i niebieskie symbole............................. 115
INDEKS ................................................................................. 116
1 ŚRODKI PREZENTACJI 5
1.1 ywane symbole
Poniżej wyjaśnione zostało znaczenie użytych symboli.
Oznacza oczekiwaną reakcję (np. operacji roboczej lub funkcji).
Oznacza nieoczekiwaną reakcję (np. operacji roboczej lub funkcji).
Wszystkie prace, oznaczone tym symbolem, wymagają wiedzy specjalistycznej i technicznej. Dla własnego
bezpieczeństwa należy zlecać wykonywanie tych prac w autoryzowanym warsztacie KTM! Tam motocykl znaj-
dzie się pod optymalną opieką specjalnie wyszkolonych specjalistów posługujących się koniecznymi do tego
specjalnymi narzędziami.
Oznacza odsyłacz do numeru strony (na podanej stronie można znaleźć dodatkowe informacje).
Oznacza treść z dodatkowymi informacjami lub poradami.
Oznacza wynik po zakończeniu etapu kontroli.
1.2 yte style formatowania
Poniżej wyjaśnione zostało znaczenie użytych stylów formatowania.
Nazwa własna Oznacza nazwę własną.
Nazwa
®
Oznacza zastrzeżoną nazwę.
Marka™ Oznacza markę stosowaną w obrocie handlowym.
Podkreślone terminy Odnoszą się do szczegółów technicznych pojazdu lub oznaczają fachowe słownictwo,
objaśnione w katalogu słownictwa specjalistycznego.
2 WSKAZÓWKI DOTYCZĄCE BEZPIECZEŃSTWA 6
2.1 Przeznaczenie - zakres użytku zgodnego z przeznaczeniem
Motocykle sportowe KTM zostały tak skonstruowane i wyprodukowane, aby były odporne na typowe obciążenia, występujące przy
regularnej jeździe na ulicach, jednak nie przeznaczone do używania w wyścigach i poza ulicami asfaltowymi.
Informacja
Pojazd został dopuszczony do jazdy po drogach publicznych tylko w wersji homologowanej.
Akumulatora litowo-jonowego używać wyłącznie w pojeździe.
2.2 Wskazówki dotyczące bezpieczeństwa
W interesie bezpieczeństwa podczas eksploatacji pojazdu konieczne jest przestrzeganie kilku zasad bezpieczeństwa. Należy dla-
tego uważnie przeczytać całą instrukcję. Zawarte w tekście wskazówki bezpieczeństwa wyróżnione optycznie i połączone linkiem
wraz z miejscami, do których się one odnoszą.
Informacja
Na pojeździe umieszczone zostały w dobrze widocznych miejscach różne naklejki informacyjne i ostrzegawcze. Nie usuwać
żadnych naklejek informacyjnych i ostrzegawczych. W przypadku ich braku możesz Ty sam lub inne osoby przeoczyć zagro-
żenia i przez to odnieść obrażenia.
2.3 Stopnie zagrożenia i symbole
Zagrożenie
Informuje o zagrożeniu, które w razie braku odpowiednich środków ostrożności prowadzi bezpośrednio i z pewnością do
śmierci lub poważnych, trwałych obrażeń ciała.
Ostrzeżenie
Informuje o zagrożeniu, które w razie braku odpowiednich środków ostrożności może prowadzić do śmierci lub ciężkich obra-
żeń ciała.
Uwaga
Informuje o zagrożeniu, które w razie braku odpowiednich środków ostrożności może prowadzić do lekkich obrażeń ciała.
Wskazówka
Informuje o zagrożeniu, które w razie braku odpowiednich środków ostrożności powoduje poważne uszkodzenia maszyny lub szkody
materialne.
Ostrzeżenie
Informuje o zagrożeniu, które w razie braku odpowiednich środków ostrożności powoduje zanieczyszczenie środowiska.
2 WSKAZÓWKI DOTYCZĄCE BEZPIECZEŃSTWA 7
2.4 Wskazówki bezpieczeństwa i naklejki ze wskazówkami ostrzegawczymi
C00893-10
Informacja
Wskazówki bezpieczeństwa w tekście zostały optycznie wyróżnione. W dobrze widocznych miejscach na pojeździe umiesz-
czono naklejki ze wskazówkami ostrzegawczymi. Wszystkie naklejki ze wskazówkami ostrzegawczymi muszą być na swoim
miejscu. W przeciwnym razie można przeoczyć źródło potencjalnego zagrożenia i narazić się na obrażenia.
1 Wskaźnik wielofunkcyjny
1 Naprężenie łańcucha
2 Części wysokonapięciowe
3 Akumulator litowo-jonowy
4 Części wysokonapięciowe, odnośnik do instrukcji naprawczej
5 Pierwsze uruchomienie
6 Części wysokonapięciowe i porażenie elektryczne, odnośnik do instrukcji obsługi
7 Odpowiedni płyn hamulcowy
8 Tabliczka znamionowa UE
9 Naklejka o zakazie manipulowania
C00841-01
Wskaźnik wielofunkcyjny
2 WSKAZÓWKI DOTYCZĄCE BEZPIECZEŃSTWA 8
C00846-01
Naprężenie łańcucha
C00772-01
Części wysokonapięciowe
C00773-01
Akumulator litowo-jonowy
C00848-01
Części wysokonapięciowe, odnośnik do instrukcji naprawczej
C00838-01
Pierwsze uruchomienie
C00842-01
Części wysokonapięciowe i porażenie elektryczne, odnośnik do instrukcji obsługi
2 WSKAZÓWKI DOTYCZĄCE BEZPIECZEŃSTWA 9
C00845-01
Odpowiedni płyn hamulcowy
K00061-01
Tabliczka znamionowa UE
C00850-01
Naklejka o zakazie manipulowania
2.5 Ostrzeżenie przed manipulacjami
Zabrania się przeprowadzania zmian w pojeździe, gdyż wówczas nie będzie zapewniona bezpieczna eksploatacja.
Przykłady niezgodnego z przepisami manipulowania i dokonywania zmian:
1 Otwieranie akumulatora litowo-jonowego lub silnika.
2 Użytkowanie pojazdu lub akumulatora litowo-jonowego w niewłaściwym stanie konserwacji.
3 Użytkowanie pojazdu lub akumulatora litowo-jonowego poza ustalonym zakresem przeznaczenia.
4 Użytkowanie uszkodzonego akumulatora litowo-jonowego.
2.6 Bezpieczeństwo eksploatacji
Zagrożenie
Niebezpieczeństwo wypadku Niebezpieczeństwo na skutek braku zdolności do prowadzenia pojazdu.
Nie uruchamiać motocykla w razie niezdolności do prowadzenia pojazdów na drogach z powodu spożycia alkoholu,
lekarstw lub narkotyków, bądź jeśli stan psychiczny lub fizyczny na to nie pozwala.
Ostrzeżenie
Niebezpieczeństwo poparzenia Podczas eksploatacji pojazdu niektóre jego elementy mocno się nagrzewają.
Nie dotykać takich części, jak chłodnica, silnik, amortyzatory i układ hamulcowy, zanim części te nie ostygną.
Przed przystąpieniem do pracy zaczekać na ostygnięcie części pojazdu.
Niniejszy pojazd jest motocyklem elektrycznym wyposażonym w akumulator wysokonapięciowy. W związku z tym należy przestrze-
gać kilku wskazówek bezpieczeństwa i informacji o czyszczeniu, istotnych w użytkowaniu silnika elektrycznego.
Ze względu na to, że pojazd nie ma hamulca silnikowego, zachowuje się podobnie jak rower z wolnobiegiem. Po puszczeniu manetki
gazu, pojazd toczy się bez większego zwalniania. Prędkość zmniejsza się w zależności od oporu toczenia oraz od oporu powietrza.
Dźwignia hamulca tylnego znajduje się z lewej strony na kierownicy. Ten pojazd nie posiada skrzyni biegów, w związku z czym nie
musi mieć sprzęgła.
Jak we wszystkich pojazdach chłodzonych cieczą, temperatura robocza wzrasta wraz z czasem eksploatacji oraz w zależności
od temperatury zewnętrznej i stopnia zanieczyszczenia powierzchni chłodzących. Gdy temperatura silnika, akumulatora
2 WSKAZÓWKI DOTYCZĄCE BEZPIECZEŃSTWA 10
litowo-jonowego lub elektroniki przekroczy dopuszczalną temperaturę roboczą, następuje wyraźny spadek mocy. W ten sposób
system jest chroniony przed szkodami spowodowanymi przegrzaniem. Krótko przed tym, jak będzie miało nastąpić ograniczenie
mocy, miga aktywny wskaźnik trybu jazdy. Przy aktywnym ograniczeniu mocy świecą się wszystkie trzy wskaźniki trybu jazdy. Gdy
wszystkie elementy osiągnął z powrotem normalną temperaturę roboczą, po rozruchu silnika w pojeździe będzie dostępna ponownie
pełna mocy.
Pojazd można użytkować wyłącznie w stanie jego pełnej sprawności technicznej, zgodnie z jego przeznaczeniem, a także pamięta-
jąc o przestrzeganiu zasad bezpieczeństwa i ochrony środowiska.
Usterki, które mają wpływ na bezpieczeństwo, niezwłocznie muszą zostać usunięte w autoryzowanym warsztacie KTM.
Przestrzegać umieszczonych na pojeździe naklejek ze wskazówkami/ostrzeżeniami.
2.7 Upadek lub wypadek
Ostrzeżenie
Niebezpieczeństwo obrażeń Uszkodzony pojazd może przewodzić prąd elektryczny.
W wypadku silnego uszkodzenia mechanicznego akumulatora litowo-jonowego lub silnika, niezwłocznie skontaktować się
z najbliższym serwisem KTM.
Gdy pojazd będzie leżał na boku, po upływie siedmiu sekund przełączy się ze stanu gotowości do jazdy do stanu gotowości do eks-
ploatacji. By pojazd ponownie przełączyć do stanu gotowości do jazdy, postawić go prosto na kołach i nacisnąć przycisk Start.
Po upadku lub wypadku sprawdzić pojazd, jak przed każdym uruchomieniem.
2.8 Odzież ochronna
Ostrzeżenie
Niebezpieczeństwo odniesienia obraż Brak lub niewystarczający ubiór ochronny zwiększa ryzyko niebezpieczeństwa.
Przed rozpoczęciem każdej jazdy zawsze nakładać ochronną odzież (kask, buty z holewami, spodnie i kurtkę z protekto-
rami). Należy zawsze używać ubiór ochronny będący w nienagannym stanie i spełniającego wymagania ustawowe.
2.9 Praca przy pojeździe, przy silniku i przy akumulatorze litowo-jonowym (KTM PowerPack)
Ostrzeżenie
Niebezpieczeństwo obrażeń Przy pracach w częściach wysokociśnieniowych występuje niebezpieczeństwo porażenia prą-
dem elektrycznym.
Prace w częściach wysokonapięciowych wymagają zaliczenia odpowiednich szkoleń, a także nabycia stosownych kwalifika-
cji i posiadania właściwych narzędzi.
Wszystkie prace, które nie zostały opisane ani objaśnione, powierzać wyłącznie przeszkolonym pracownikom autoryzo-
wanych warsztatów KTM.
Nie otwierać silnika elektrycznego ani akumulatora litowo-jonowego (KTM PowerPack).
Ostrzeżenie
Niebezpieczeństwo obrażeń Pojazd pracuje bardzo cicho także w stanie gotowości do jazdy.
Pojazd ruszy w niekontrolowany sposób, gdy w czasie prac przypadkowo dojdzie do dotknięcia manetki gazu.
Części wysokonapięciowe odcięte od prądu tylko wtedy, gdy pojazd zostanie wyłączony wyłącznikiem głównym.
Przed przystąpieniem do jakichkolwiek prac przy pojeździe, bezwzględnie wyłączyć pojazd wyłącznikiem głównym i
zadbać o to, by nie nastąpiło jego ponowne włączenie.
Przed przystąpieniem do prac przy pojeździe, wyjąć Power Pack z pojazdu.
W czasie przeprowadzania prac przy pojeździe, nie mogą mieć do niego dostępu niepowołane osoby.
2.10 Ochrona środowiska
Aby sport motocyklowy w przyszłości mógł cieszyć się dobrą reputacją, użytkuj pojazd zawsze zgodnie z prawem i unikaj konfliktów
oraz problematycznych sytuacji.
Podczas utylizacji zużytych olejów, części jak i innych materiałów i środków pomocniczych należy bezwzględnie stosować się do
odpowiednich wytycznych, obowiązujących w danym kraju i przestrzegać prawa.
Podczas utylizacji akumulatora litowo-jonowego (KTM PowerPack) oraz akumulatora 12 V należy bezwzględnie stosować się do
odpowiednich wytycznych, obowiązujących w danym kraju i przestrzegać prawa.
Bezpłatną i zgodną z przepisami o ochronie środowiska naturalnego utylizację akumulatora KTM PowerPack przeprowadza autory-
zowany przedstawiciel KTM.
Ponieważ motocykle nie podlegają dyrektywie Unii Europejskiej dotyczącej recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji, nie ma
zatem żadnych ustawowych reguł co do utylizacji motocykli. Twój autoryzowany przedstawiciel KTM chętnie udzieli Ci pomocy.
2 WSKAZÓWKI DOTYCZĄCE BEZPIECZEŃSTWA 11
Urządzeń elektrycznych, takich jak prostowniki nie wyrzucać razem z odpadami domowymi. Urządzenia elektryczne należy oddawać
do specjalistycznych punktów zbiórki odpadów. Zwrócić się w tej sprawie do najbliższego urzędu gminy lub autoryzowanego przed-
stawiciela KTM.
2.11 Instrukcja obsługi
Przed pierwszym rozruchem należy przeczytać dokładnie całą instrukcję obsługi. Instrukcja obsługi zawiera wiele informacji i rad uła-
twiających obsługę i korzystanie z motocykla. Tylko w ten sposób można się dowiedzieć, w jaki sposób najlepiej dopasować pojazd
do własnych potrzeb i uchronić się przed okaleczeniem.
Przechowuj instrukcję w łatwo dostępnym miejscu, aby w razie potrzeby zawsze móc z niej skorzystać.
W celu uzyskania bardziej szczegółowej informacji o pojeździe lub w razie wystąpienia jakichkolwiek niejasności, prosimy o kontakt
z autoryzowanym przedstawicielem KTM.
Instrukcja obsługi stanowi ważny element pojazdu. W przypadku jego odsprzedaży instrukcja musi koniecznie zostać przekazana
nowemu właścicielowi.
2.12 Niebezpieczeństwo pożaru
Ostrzeżenie
Niebezpieczeństwo pożaru Uszkodzone akumulatory litowo-jonowe mogą stanowić niebezpieczeństwo powstania pożaru.
Z powodu silnego uszkodzenia mechanicznego może nastąpić zwarcie wewnątrz ogniw i samozapłon.
W wypadku silnego uszkodzenia mechanicznego akumulatora litowo-jonowego, niezwłocznie skontaktować się z najbliż-
szym serwisem KTM.
Sprawny akumulator litowo-jonowy (KTM PowerPack) nie stanowi żadnego ryzyka zapalenia się pojazdu.
Gdy pojazd mimo to zapali się, zawiadomić straż pożarną o pożarze pojazdu elektrycznego wyposażonego w akumulator litowo-
jonowy.
3 WAŻNE WSKAZÓWKI 12
3.1 Gwarancja, rękojmia
Prace podane w harmonogramie serwisowym muszą być wykonywane wyłącznie przez autoryzowany warsztat KTM, a ich wyko-
nanie zostać potwierdzone w książce serwisowo-gwarancyjnej oraz serwisie KTM Dealer.net, ponieważ w przeciwnym razie tracą
ważność wszelkie prawa do roszczeń z tytułu gwarancji. Gwarancja wygasa w przypadku uszkodzeń i szkód następczych, spowodo-
wanych przez manipulacje i/lub modyfikacje pojazdu.
Dalsze informacje na temat gwarancji lub rękojmi oraz ich realizacji znajdują się w książce serwisowo-gwarancyjnej.
3.2 Materiały eksploatacyjne i pomocnicze
Należy stosować tylko podane w instrukcji obsługi materiały eksploatacyjne i pomocnicze (np. oleje i smary) i zgodne ze specyfika-
cją.
3.3 Części zamienne, akcesoria
Dla własnego bezpieczeństwa należy stosować wyłącznie części zamienne i akcesoria, dopuszczone i/lub zalecane przez firmę
KTM. Ich montaż należy powierzać autoryzowanemu warsztatowi KTM. Firma KTM nie ponosi żadnej odpowiedzialności za inne pro-
dukty i spowodowane przez nie szkody.
Niektóre części zamienne i akcesoria zostały podane przy określonych opisach w nawiasach. Zapytaj o poradę najbliższego autory-
zowanego przedstawiciela KTM.
Aktualne KTM PowerParts do Twojego pojazdu znajdziesz na stronie internetowej KTM.
Ogólnoświatowa strona WWW KTM:http://www.ktm.com
3.4 Serwis
Warunkiem bezawaryjnej eksploatacji i zapobiegania przedwczesnemu zużyciu jest terminowe wykonywanie prac serwisowych, pie-
lęgnacyjnych oraz regulacyjnych, zgodnie z wymaganiami podanymi w instrukcji obsługi. Nieprawidłowe zestrojenie podwozia może
spowodować uszkodzenia lub pęknięcia podzespołów podwozia.
Użytkowanie pojazdu w utrudnionych warunkach, np. w piachu, bardzo błotnym i mokrym terenie może spowodować nadmierne
zużycie podzespołów, na przykład układu napędowego lub hamulcowego lub amortyzatora. Z tego powodu kontrola lub wymiana
niektórych części może być konieczna już przed następnym terminem serwisowania.
Należy bezwzględnie przestrzegać wymagań dotyczących terminów serwisowania. Ich dokładne przestrzeganie przyczynia się
w znaczący sposób do zwiększenia żywotności motocykla.
3.5 Ilustracje
Zawarte w tej instrukcji ilustracje przedstawiają częściowo także wyposażenie dodatkowe.
W celu lepszego zilustrowania lub objaśnienia niektóre części mogą być wymontowane lub nieprzedstawione. Demontaż nie musi
być jednak zawsze konieczny. Zwracać uwagę na opis tekstowy i stosować się do niego.
3.6 Obsługa klienta
W razie jakichkolwiek pytań, dotyczących pojazdu lub firmy KTM, prosimy o kontakt z autoryzowanym przedstawicielem KTM.
Listę autoryzowanych przedstawicieli KTM znajdziesz na stronie internetowej KTM.
Ogólnoświatowa strona WWW KTM:http://www.ktm.com
3 WAŻNE WSKAZÓWKI 13
3.7 Zasilanie napięciem
402561-10
W pojeździe zamontowano jeden akumulator litowo-jonowy
(KTM PowerPack, 260 V) i jeden akumulator 12 V
. Akumulator
12 V znajduje się z tyłu pod kanapą. Obok akumulatora 12 V znajduje się skrzynka bezpieczników
.
Akumulator KTM PowerPack znajduje się pod kanapą i jest przykręcony do silnika elektrycznego. KTM PowerPack można zdemon-
tować kilkoma prostymi ruchami.
KTM PowerPack można ładować zarówno w pojeździe, jak i po odłączeniu od pojazdu.
Po każdym wymontowaniu i zamontowaniu akumulatora KTM PowerPack sprawdzić, czy nie doszło do uszkodzeń na obudowie lub
we wtyku.
Akumulator 12 V jest niezbędny do eksploatacji pojazdu. Sterownik potrzebuje zasilania z akumulatora 12 V do uruchomienia sys-
temu. Przy uszkodzonym, rozładowanym lub odłączonym akumulatorze 12 V, uruchomienie pojazdu nie będzie możliwe.
3.8 Nowy KTM PowerPack
Przy pierwszym użyciu akumulator KTM PowerPack w pojeździe należy do końca rozładować. Pojazd zareaguje na to spadkiem
mocy. Przy takiej eksploatacji z ograniczoną mocą pojazd pojedzie jeszcze przez kilka minut, po czym wyłączy się ze wskazaniem
kodu migowego 11.
Następnie akumulator KTM PowerPack ładować dotąd, prostownik zakończy proces na wskazaniu 100%. Postęp procesu
wyświetlany jest w prostowniku na wskaźniku poziomu naładowania.
Normalnie proces ładowania trwa krócej niż 90 minut, jednakże z różnych przyczyn może się wydłużyć do czterech godzin. Nie
należy pomijać tej procedury, gdyż w przeciwnym razie mogłoby to w decydujący sposób wpłynąć na sprawność akumulatora
KTM PowerPack.
3.9 Eksploatacja w niskich temperaturach
W trosce o ochronę akumulatora KTM PowerPack, sterownik silnika przy niskich temperaturach ogranicza moc.
Gdy temperatura akumulatora KTM PowerPack spadnie poniżej 9°C, sterownik silnika ogranicza moc do 80%. Przy temperaturze
poniżej 0°C dostępne jest tylko 50% mocy silnika. W obu przypadkach powoli miga aktywny wskaźnik trybu jazdy. Eksploatacja
pojazdu jest możliwa bez żadnych komplikacji. Ograniczenie mocy nie powoduje w żadnym stopniu uszkodzenia akumulatora
KTM PowerPack.
W czasie eksploatacji pojazdu akumulator KTM PowerPack nagrzewa się. Gdy temperatura akumulatora KTM PowerPack przekro-
czy 0°C, po ponownym rozruchu pojazdu ponownie będzie dostępnych 80% mocy. Gdy temperatura akumulatora KTM PowerPack
przekroczy 8°C, po ponownym rozruchu pojazdu ponownie będzie dostępna pełna moc.
4 WIDOK POJAZDU 14
4.1 Widok pojazdu od przodu z lewej strony (widok symboliczny)
K00059-10
1 Dźwignia hamulca przedniego ( str. 18)
2 Dźwignia hamulca tylnego ( str. 18)
3 Kanapa
4 Odryglowanie kanapy
5 Regulacja stopnia twardości amortyzatora przy dobiciu
6 Regulacja stopnia twardości amortyzatora przy odbiciu
7 Stopka boczna ( str. 19)
4 WIDOK POJAZDU 15
4.2 Widok pojazdu od tyłu z prawej strony (widok symboliczny)
K00060-10
1 Wskaźnik wielofunkcyjny ( str. 22)
2 Przycisk klaksonu ( str. 19)
2 Przełącznik świateł ( str. 19)
2 Przełącznik kierunkowskazów ( str. 19)
3 Wyłącznik główny ( str. 18)
3 Przycisk Start ( str. 18)
4 Pokrętło gazu ( str. 18)
5 Regulacja stopnia twardości widelca przy odbiciu
6 Regulacja stopnia twardości widelca przy dobiciu
7 KTM PowerPack
5 NUMERY SERYJNE 16
5.1 Numer podwozia
401945-10
Numer podwozia
jest nabity po prawej stronie główki ramy motocykla.
5.2 Tabliczka znamionowa
401946-10
Tabliczka znamionowa
jest przymocowana do główki ramy z przodu.
5.3 Numer silnika
402364-10
Numer silnika
jest nabity na lewej stronie silnika nad zębatką łańcuchową.
5.4 Numer katalogowy widelca
401947-10
Numer katalogowy widelca
jest nabity od strony wewnętrznej końcówki goleni
widelca.
5.5 Numer katalogowy amortyzatora
0
0
11
401948-10
Numer katalogowy amortyzatora
jest nabity od strony silnika na górnej części
amortyzatora ponad pierścieniem regulacyjnym.
5 NUMERY SERYJNE 17
5.6 Numer identyfikacyjny akumulatora
C00771-10
Numer identyfikacyjny akumulatora (BIN)
wybity jest pod uchwytem akumulatora
KTM PowerPack.
6 ELEMENTY OBSŁUGOWE 18
6.1 wignia hamulca przedniego
C00791-10
Dźwignia hamulca przedniego
jest umieszczona na kierownicy po prawej stronie.
6.2 wignia hamulca tylnego
C00792-10
Dźwignia hamulca tylnego
jest umieszczona na kierownicy po lewej stronie.
6.3 Pokrętło gazu
C00679-10
Pokrętło gazu
jest umieszczone na kierownicy po prawej stronie.
6.4 Wyłącznik główny
C00793-10
Wyłącznik główny
jest umieszczony na kierownicy po prawej stronie.
Wyłącznik główny służy także jako wyłącznik awaryjny.
Możliwe stany
Pojazd wyłączony.– W tej pozycji pojazd jest wyłączony.
Pojazd gotowy do eksploatacji– W tej pozycji pojazd jest gotowy do
eksploatacji. Przycisk Start jest aktywny.
6.5 Przycisk Start
C00793-11
Przycisk Start
jest umieszczony na kierownicy po prawej stronie.
Przycisk Start jest aktywny tylko przy włączonym wyłączniku głównym.
Po naciśnięciu przycisku Start pojazd przełącza się ze stanu gotowości do eksploata-
cji na stan gotowości do jazdy. Gotowość do jazdy sygnalizowana jest przez wskaźnik
trybu jazdy i sygnał dźwiękowy.
Po ponownym naciśnięciu przycisku Start pojazd przełącza się ponownie na stan
gotowości do eksploatacji. Gaśnie wskaźnik trybu jazdy.
  • Page 1 1
  • Page 2 2
  • Page 3 3
  • Page 4 4
  • Page 5 5
  • Page 6 6
  • Page 7 7
  • Page 8 8
  • Page 9 9
  • Page 10 10
  • Page 11 11
  • Page 12 12
  • Page 13 13
  • Page 14 14
  • Page 15 15
  • Page 16 16
  • Page 17 17
  • Page 18 18
  • Page 19 19
  • Page 20 20
  • Page 21 21
  • Page 22 22
  • Page 23 23
  • Page 24 24
  • Page 25 25
  • Page 26 26
  • Page 27 27
  • Page 28 28
  • Page 29 29
  • Page 30 30
  • Page 31 31
  • Page 32 32
  • Page 33 33
  • Page 34 34
  • Page 35 35
  • Page 36 36
  • Page 37 37
  • Page 38 38
  • Page 39 39
  • Page 40 40
  • Page 41 41
  • Page 42 42
  • Page 43 43
  • Page 44 44
  • Page 45 45
  • Page 46 46
  • Page 47 47
  • Page 48 48
  • Page 49 49
  • Page 50 50
  • Page 51 51
  • Page 52 52
  • Page 53 53
  • Page 54 54
  • Page 55 55
  • Page 56 56
  • Page 57 57
  • Page 58 58
  • Page 59 59
  • Page 60 60
  • Page 61 61
  • Page 62 62
  • Page 63 63
  • Page 64 64
  • Page 65 65
  • Page 66 66
  • Page 67 67
  • Page 68 68
  • Page 69 69
  • Page 70 70
  • Page 71 71
  • Page 72 72
  • Page 73 73
  • Page 74 74
  • Page 75 75
  • Page 76 76
  • Page 77 77
  • Page 78 78
  • Page 79 79
  • Page 80 80
  • Page 81 81
  • Page 82 82
  • Page 83 83
  • Page 84 84
  • Page 85 85
  • Page 86 86
  • Page 87 87
  • Page 88 88
  • Page 89 89
  • Page 90 90
  • Page 91 91
  • Page 92 92
  • Page 93 93
  • Page 94 94
  • Page 95 95
  • Page 96 96
  • Page 97 97
  • Page 98 98
  • Page 99 99
  • Page 100 100
  • Page 101 101
  • Page 102 102
  • Page 103 103
  • Page 104 104
  • Page 105 105
  • Page 106 106
  • Page 107 107
  • Page 108 108
  • Page 109 109
  • Page 110 110
  • Page 111 111
  • Page 112 112
  • Page 113 113
  • Page 114 114
  • Page 115 115
  • Page 116 116
  • Page 117 117
  • Page 118 118
  • Page 119 119
  • Page 120 120
  • Page 121 121

KTM Freeride E-SM 2016 Instrukcja obsługi

Typ
Instrukcja obsługi