N350-3_E301pl_02.doc PL 9
Obsługa
Niebezpieczeństwo wypadku
Odłączyć wąż zasilania sprężonym
powietrzem przed rozpoczęciem
jakichkolwiek prac obsługowych przy
maszynie!
S m a r o w a n i e otworu w jarzmie
Centralny otwór w jarzmie, w którym jest prowadzony
stempel, musi być smarowany po każdej wymianie
narzędzi.
Oryginalny smar: Smar "S1", tuba
TRUMPF nr kat. 121486
S m a r o w a n i e - przekładnia / głowica
przekładniowa
Smar przekładni musi być uzupełniony lub
wymieniony po każdej naprawie, albo przynajmniej po
każdych 300 godzinach pracy.
Oryginalny smar: Smar "G1"
TRUMPF nr kat. 139440
Zamienniki smaru: BLASER Blasolube 308
BP Energrease HTB2
FUCHS Renoplex EP 1
MOBIL Mobiltemp SHC 32
S m a r o w a n i e – silnik pneumatyczny
Niebezpieczeństwo uszkodzenia
Smarowanie silnika pneumatycznego jest
bardzo ważne. Silnik uszkodzi się, jeżeli
będzie pracował bez smarowania nawet
przez krótki czas.
W sieci sprężonego powietrza należy zainstalować
urządzenie smarujące olejem (np. Atlas Copco DIM
25).
Sprawdzanie podawania oleju do silnika
Przytrzymać kartkę papieru przed otworami
wylotowymi powietrza w korpusie silnika, w czasie
pracy narzędzia. Ilość podawanego oleju jest
wystarczająca, jeżeli na papierze pojawiają się plamy
oleju.
Zalecane oleje (smarowanie silnika
pneumatycznego):
• BP Energol RD 80 (-15 to +10 °C),
• BP Energol RD-E80 (+10 to 30 °C),
• Shell Tellus Oil 15 (-15 to +10 °C),
• Torculla 33 (+10 to +30 °C).
Czyszczenie
Filtr (poz. 328), wkręcony w złącze powietrza, musi
być czyszczony po każdych 10 godzinach pracy, w
celu zapobieżenia dławieniu lub spadku mocy.
(Wykręcić, przedmuchać sprężonym powietrzem i
wkręcić ponownie).
Patrz lista części zamiennych i rysunek, poz.
328.
Wymiana segmentów
Wydajność maszyny spada, jeżeli segmenty (łopatki)
wirnika są nadmiernie zużyte
Wymiana segmentów jak i wszelkie inne prace
naprawcze muszą być wykonywane przez specjalistę!
Zestaw segmentów wirnika silnika
pneumatycznego (4 szt.). Patrz poz. 305 na
liście części zamiennych.
Naprawy
Niebezpieczeństwo wypadku
Narzędzia pneumatyczne podlegają
stosownym przepisom bezpieczeństwa.
Naprawy mogą być przeprowadzane
wyłącznie przez wykwalifikowanego
fachowca, w celu zapobieżenia wypadkom.
Używać wyłącznie o r y g i n a l n y c h
c z ę ś c i z a m i e n n y c h.
Prosimy zwrócić uwagę na dane zawarte na tabliczce
znamionowej.
Lista reprezentantów firmy TRUMPF jest
umieszczona na ostatniej stronie niniejszej
instrukcji obsługi.