POLSKI
9
Akumulator będzie ładowany zmniejszą szybkością przez
cały cykl ładowania inie powróci do maksymalnej szybkości
ładowania nawet po ogrzaniu.
System ochrony elektronicznej
Narzędzia Li-Ion są wyposażone w System ochrony
elektronicznej, który chroni je przed przeciążeniem,
przegrzaniem oraz całkowitym rozładowaniem.
Jeśli System ochrony elektronicznej zostanie uruchomiony,
narzędzie wyłączy się automatycznie. W takim wypadku należy
włożyć akumulator litowo-jonowy do ładowarki inaładować go
do końca.
Instrukcja czyszczenia ładowarki
OSTRZEŻENIE: Ryzyko porażenia prądem. Przed rozpoczęciem
czyszczenia ładowarki odłączyć ją od gniazdka elektrycznego.
Brud itłuszcz można usunąć zzewnętrznych powierzchni
ładowarki ściereczką lub miękką szczoteczką owłosiu
nie wykonanym zmetalu. Nie używać wody ani żadnych
środków czyszczących. Nie pozwolić, aby do środka
narzędzia dostała się ciecz inigdy nie zanurzać żadnej
części narzędzia w cieczy.
Akumulatory
Ważne instrukcje dotyczące bezpieczeństwa dla wszystkich
akumulatorów
Zamawiając zamienne akumulatory, proszę podać numer
katalogowy inapięcie.
Dostarczony akumulator nie jest całkowicie naładowany. Przed
użyciem akumulatora iładowarki przeczytać poniższe instrukcje
dotyczące bezpieczeństwa. Następnie postępować zgodnie
zopisanymi procedurami ładowania.
PRZECZYTAĆ INSTRUKCJĘ W CAŁOŚCI
• Nie ładować ani nie używać akumulatora w strefach zagrożonych
wybuchem, na przykład w pobliżu palnych cieczy, gazów lub
pyłów. Włożenie akumulatora do ładowarki lub wyjęcie
akumulatora zładowarki może wywołać zapłon pyłu lub
oparów.
• Nigdy nie wciskać akumulatora do ładowarki na siłę. Nie
mody kować akumulatora w żaden sposób, aby dopasować
go do niezgodnej ładowarki, ponieważ może to spowodować
rozerwanie akumulatora ipoważne obrażenia ciała.
• Ładować akumulatory wyłącznie w ładowarkach
BLACK+DECKER.
• NIE pryskać na akumulator/ładowarkę wodą ani nie zanurzać
ich w wodzie lub innej cieczy.
• Nie przechowywać ani nie używać narzędzia iakumulatora w
miejscach, gdzie temperatura może spaść poniżej 4˚C (39,2˚F)
(np. metalowe budynki lub szopy zimą) lub osiągnąć albo
przekroczyć 40˚C (104˚F) (np. metalowe budynki lub szopy
latem).
• Nie spalać akumulatora, nawet jeśli jest poważnie uszkodzony
lub całkowicie zużyty. Po wrzuceniu do ognia akumulator
może wybuchnąć. Podczas spalania akumulatorów litowo-
jonowych powstają toksyczne opary imateriały.
• Jeśli zawartość akumulatora zetknie się ze skórą, niezwłocznie
zmyć miejsce styczności łagodnym mydłem iwodą. Jeśli elektrolit
dostanie się do oka, płukać otwarte oko przez 15 minut lub
do momentu zaniku podrażnienia. Jeśli konieczna jest pomoc
lekarska, poinformować personel, że elektrolit akumulatora
składa się zmieszanki ciekłych węglanów organicznych isoli
litu.
• Zawartość otwartych ogniw akumulatora może powodować
podrażnienie dróg oddechowych. Zapewnić świeże powietrze.
Jeśli objawy utrzymują się, uzyskać pomoc lekarską.
OSTRZEŻENIE: Niebezpieczeństwo oparzenia. Elektrolit może
się zapalić po wystawieniu na działanie iskry lub płomienia.
OSTRZEŻENIE: Pod żadnym pozorem nie wolno otwierać
akumulatorów. Jeśli obudowa akumulatora jest
pęknięta lub uszkodzona, nie wkładać go do ładowarki.
Nie zgniatać, nie upuszczać iw inny sposób nie
uszkadzać akumulatora. Nie używać akumulatorów ani
ładowarek, które zostały silnie uderzone, upuszczone,
przejechane lub w inny sposób uszkodzone (np. przebite
gwoździem, uderzone młotkiem, nadepnięte). Może
dojść do (śmiertelnego) porażenia prądem. Uszkodzone
akumulatory przekazać do serwisu w celu recyklingu.
OSTRZEŻENIE: Ryzyko pożaru. Nie przechowywać ani nie
przenosić akumulatora w sposób pozwalający na zetknięcie
się metalowych przedmiotów zodsłoniętymi stykami
akumulatora. Na przykład, nie wkładać akumulatora
do fartucha, kieszeni, skrzynki narzędziowej, skrzynki
zakcesoriami produktu, szu ady itp. wraz zgwoździami,
wkrętami, kluczami itp.
PRZESTROGA: Gdy narzędzie nie jest używane, postawić
je na boku na stabilnej powierzchni, w miejscu, gdzie nie
spowoduje potknięcia się iprzewrócenia. Pewne narzędzia
zdużymi akumulatorami mogą stać pionowo na
akumulatorze, ale mogą łatwo się przewrócić.
Transport
OSTRZEŻENIE: Ryzyko pożaru. Transport akumulatorów
może spowodować pożar, jeśli styki akumulatora
przypadkowo zetkną się zmateriałami przewodzącymi. W
przypadku transportu akumulatorów należy dopilnować,
aby styki akumulatora były zabezpieczone idobrze
odizolowane od materiałów, które mogłyby się znimi
zetknąć ispowodować zwarcie. UWAGA: Akumulatorów
litowo-jonowych nie należy umieszczać w bagażu
rejestrowanym.
Akumulatory BLACK+DECKER są zgodne zwszystkimi
obowiązującymi przepisami dotyczącymi transportu
zawartymi w branżowych iprawnie obowiązujących
normach, w tym zZaleceniami ONZ dotyczącymi transportu
towarów niebezpiecznych; przepisami dotyczącymi towarów
niebezpiecznych Międzynarodowego Zrzeszenia Przewoźników
Powietrznych (IATA), przepisami Międzynarodowego Kodeksu
Ładunków Niebezpiecznych (IMDG), atakże międzynarodową
konwencją dotyczącą drogowego przewozu towarów
iładunków niebezpiecznych (ADR).