Velleman WT3116 Instrukcja obsługi

Typ
Instrukcja obsługi
WT3116_v2 VELLEMAN
- 69 -
TABLICA WYNIKÓW/CZASOMIERZ SPORTOWY
1. Wstęp
Przeznaczona dla mieszkańców Unii Europejskiej.
Ważne informacje dotyczące środowiska.
Ten symbol umieszczony na urządzeniu bądź opakowaniu wskazuje, że usuwanie produktu może być
szkodliwe dla środowiska.
Nie należy usuwać urządzenia (lub baterii) do zbiorczego pojemnika na odpady komunalne. Urządzenie
należy przekazać specjalistycznej firmie zajmującej się recyklingiem.
Urządzenie można oddać dystrybutorowi lub firmie zajmującej się recyklingiem.
Postępować zgodnie z zasadami bezpieczeństwa dotyczącymi środowiska.
W razie wątpliwości należy skontaktować się z firmą zajmującą się utylizacją odpadów.
Dziękujemy za wybór produktu firmy Velleman! Prosimy o dokładne zapoznanie się z instrukcją obsługi przed
użyciem. Jeśli urządzenie zostało uszkodzone podczas transportu, prosimy o nie korzystanie z niego i
skontaktowanie się ze sprzedawcą. Gwarancja nie obejmuje uszkodzeń spowodowanych nieprzestrzeganiem
niniejszej instrukcji oraz modyfikacją urządzenia przez użytkownika, a sprzedawca nie przyjmuje odpowiedzialności
za wynikłe uszkodzenia lub problemy. Uwaga: opisywana tablica wyników NIE jest wodoszczelna.
2. Opis
3. przełącznik on/off
4. PSU
rys. 1
rys. 2
WT3116_v2 VELLEMAN
- 70 -
3. Konfiguracja tablicy wyników
Doprowadzić zasilanie do tablicy przez podłączenie zasilacza do wejścia zasilania (patrz rys. 1). Podłączyć
zasilacz do sieci.
Włączyć tablicę wyników przełącznikiem ON/OFF. Inicjalizacja tablicy zajmie chwilę.
Jednokrotnie nacisnąć przycisk GAME SELECT . Dioda LED trybu "Timer & Score” zacznie migać.
Nacisnąć CLEAR. Następnie ustawić czasomierz przyciskami M+1/M-1 i S+1/S-1 oraz zegar 24-sekundowy
przyciskami S+1/S-1 pod panelem zegara 24- sekundowego.
Nacisnąć przycisk START/STOP czasomierza, aby uruchomić czasomierz i zegar 24-sekundowy, a następnie
odczekać kilka sekund. Ponownie nacisnąć przycisk START/STOP czasomierza.
NacisnąćRESET TIMER i RESET SHOT CLOCK. Na wyświetlaczu pokazane zostaną ostatnio zapamiętane
dane.
Nacisnąć GAME SELECT , aby wyjść z trybu konfiguracji.
4. Obsługa
A. CZAS i WYNIK (koszykówka, piłka ręczna, karate, zapasy)
W tym trybie wyświetlany jest pozostały czas meczu i jego wynik.
Górny wyświetlacz: czas meczu (maks. 99:59)
Dolny wyświetlacz: wynik (maks. 199)
Czasomierz meczu z funkcją odliczania wstecznego
Zastosowanie
Przycisk
Wyświetlacz
Brzęczyk
Czasomierz
Zegar 24-
sekundpwy
1. Wybór gry
0:00
0 0
2. Wywołanie ostatniej ustawionej w pamięci wartości
20:00
0 0
3. Usunięcie poprzednich ustawień
0:00
0 0
4. Ustawienie czasu meczu (np. 20 min)
20:00
0 0
5. Ustawienie zegara 24-sekundowego
20:00
0 0
6. Czas zegara 24-sekundowego zostanie
zapamiętany
19:59
0 0
7. Ustawianie czasu jednej jednostki (np. kwarty)
1234
●●●●
8. Rzut trafił w obręcz
19:58
0 0
9. Gra przerwana
19:50
0 0
10. Wznowienie meczu i uruchomienie zegara 24-
sekundowego
19:49
0 0
10,1. Upływ 30 sekund
19:28
WT3116_v2 VELLEMAN
- 71 -
0 0
10,2. Ponowne ustawienie 30 sekund
19:28
0 0
10,3. Wznowienie meczu
19:27
0 0
11. Czas meczu upłynął
0:00
0 0
12. Zerowanie czasu gry
20:00
0 0
Czasomierz zatrzymany zbyt późno: skorygować różnicę przyciskami i
Nacisnąć , aby uruchomić brzęczyk.
Wynik
Zastosowanie
Przycisk
Wyświetlacz
1. Drużyna gości zdobywa punkt
19:20
0 1
2. Drużyna gospodarzy zdobywa punkt
19:15
1 1
3. Drużyna gospodarzy traci punkt lub błędne zaliczenie
punktu
19:15
0 1
4. Zerowanie wyników
19:15
0 0
Faul
Zastosowanie
Przycisk
Wyświetlacz
1. Drużyna gości popełnia faul
19:20
0 1
2. Drużyna gospodarzy popełnia faul
19:15
1 1
3. Drużyna gospodarzy popełnia drugi faul
19:15
2 1
4. Resetowanie urządzenia.
19:15
0 0
Nacisnąć lub , aby przełączać pomiędzy drużyną gości, a drużyną gospodarzy. Nacisnąć lub , aby
przyznać punkty dodatkowe.
Czasomierz meczu z funkcją liczenia upływającego czasu
Zastosowanie
Przycisk
Wyświetlacz
Brzęczyk
Czasomierz
Zegar 24-
sekundowy
1. Wybór gry
20:00
0 0
2. Usunięcie poprzednich ustawień
0:00
WT3116_v2 VELLEMAN
- 72 -
0 0
3. Ustawić ekran na tryb pomiaru czasu
0:00
0 0
4. Ustawienie czasu meczu (np. 20 min)
20:00
0 0
5. Wywołanie ostatniej ustawionej w pamięci wartości
zegara 24-sekundowego
20:00
0 0
6. Czas meczu powraca do 0:00
0:00
0 0
7. Jednoczesne rozpoczęcie meczu i uruchomienie
zegara 24-sekundowego
0:01
0 0
8. Gra przerwana
0:09
0 0
9. Zerowanie zegara 24-sekundowego
0:09
0 0
10. Wznowienie meczu
0:10
0 0
11. Zatrzymanie zegara 24-sekundowego
0:19
0 0
12. Czas meczu upłynął
20:00
0 0
13. Zerowanie czasu gry
0:00
0 0
Czasomierz zatrzymany zbyt późno: skorygować różnicę przyciskami i
Nacisnąć , a następnie , aby powrócić do wstecznego odliczania czasu.
B. SCORE & SETS (siatkówka, badminton, tenis stołowy)
W tym trybie wyświetlana jest liczba wygranych setów i wynik.
Górny wyświetlacz: wynik (maks. 99)
Dolny wyświetlacz: sety (maks. 199)
Wynik / Sety / Zagrywka
Zastosowanie
Przycisk
Wyświetlacz
1. Wybór gry
0 0
0 0
2. Zagrywka drużyny gospodarzy / gości
0 0
0 0
3. Drużyna gospodarzy zdobywa punkt
1 0
0 0
WT3116_v2 VELLEMAN
- 73 -
4. Drużyna gości zdobywa punkt
1 1
0 0
5. Drużyna gości wygrywa set
1 1
0 1
6. Zmiana połowy boiska
1 1
1 0
7. Zerowanie wyników
0 0
0 0
Nacisnąć , aby odjąć punkt.
Nacisnąć i wprowadzić dokładną liczbę setów w przypadku popełnienia błędu.
C STOPER
Górny wyświetlacz: minuty i sekundy (maks. 59:59)
Dolny wyświetlacz: godziny (maks. 199) i setne części sekundy (maks. 99)
Stoper
Zastosowanie
Przycisk
Wyświetlacz
1. Wybór trybu
0:00
00
2. Uruchomienie stopera
0:00
01
3. Wyłączenie stopera
15:24
2 93
4. Zerowanie stopera
0:00
00
Nacisnąć podczas pracy stopera, aby zatrzymać czas na wyświetlaczu. Bieg stopera nie zostanie
wówczas zatrzymany. Na ekranie będzie migać napis UP Nacisnąć , aby kontynuować.
D. CZAS MECZU I TRZYMANIA (judo)
W tym trybie wyświetlany jest czas meczu i trzymania.
Górny wyświetlacz: czas meczu (maks. 99:59)
Dolny wyświetlacz: czas trzymania (maks. 30)
Czasomierz meczu i trzymania
Zastosowanie
Przycisk
Wyświetlacz
Czasomierz
Zegar 24-
sekundowy
1. Wybór trybu
5:00
30
WT3116_v2 VELLEMAN
- 74 -
2. Ustawianie czasu meczu (np. 5 min)
5:00
30
3. Zapis czasu trzymania w pamięci
5:00
0
4. Zerowanie czasu trzymania w razie konieczności
5. Początek meczu
5:00
1
6. Jeżeli trzymanie nie rozpoczęło się, zatrzymać pomiar czasu
trzymania i wyzerować go.
4:53
0
7. Początek trzymania
4:53
1
8. Zatrzymanie meczu podczas trzymania, wstrzymanie pomiaru
czasu trzymania
4:35
12
9. Wznowienie meczu, kontynuowanie pomiaru czasu trzymania
4:34
13
10. Uwolnienie z trzymania
4:25
22
11. Upłynął czas meczu, sygnał dźwiękowy nie będzie emitowany w
trakcie trzymania
0:00
22
12. Zerowanie czasu meczu
5:00
0
Czasomierz zatrzymany zbyt późno: skorygować różnicę przyciskami i
Przeciwnik trzymanego judoki otrzymał już waza-ari (zamienia się w ippon po 25 sekundach): nacisnąć
podczas odliczania trzymania. Na dolnym wyświetlaczu z lewej strony pojawi się 25, a po upływie tych 25
sekund wyemitowany zostanie sygnał dźwiękowy. Aby anulować odliczanie 25 sekund nacisnąć ponownie
.
Czas meczu osiągnie 0:00 podczas trzymania: mecz będzie kontynuowany bez emisji sygnału
dźwiękowego, a odliczanie trzymania nie zostanie przerwane. Po uwolnieniu się z trzymania .
wyemitowany zostanie sygnał dźwiękowy i mecz się zakończy.
E. CZASOMIERZ ODLICZNIEM WSTECZNYM CZASU RUND I PRZERW (boks)
W tym trybie wyświetlany jest czas rundy i liczba rund.
Górny wyświetlacz: czas rundy (maks. 99:59)
Dolny wyświetlacz: liczba rund (maks. 99)
10,1. Rozpoczęcie kolejnego trzymania
1:31
1
10,2. Minęło 30 sekund, czas meczu jest automatycznie
zatrzymywany, emitowany jest sygnał dźwiękowy
1:00
30
WT3116_v2 VELLEMAN
- 75 -
Czasomierz z odliczaniem wstecznym czasu rund i przerw
Zastosowanie
Przycisk
Wyświetlacz
Brzęczyk
Czasomierz
Zegar 24-
skundowy
1. Wybór gry
0:00
0 0
2. Ustawianie czasu rundy (np. 3 min)
3:00
0 0
3. Wprowadzenie czasu rundy do pamięci
0:00
0 0
4. Ustawianie czasu przerwy (np. 1 min)
1:00
0 0
5. Wprowadzenie czasu przerwy do pamięci
0:00
0 0
6. Ustawienie liczby rund (np. 3 rundy)
0:00
3 0
7. Powrót do wyświetlania czasu rundy
3:00
1 0
8. Początek meczu
2:59
1 0
9. Przerwanie meczu
2:35
1 0
10. Wznowienie meczu
2:34
1 0
11. Nokdaun
1:34
1 0
12. Mecz jest kontynuowany
1:28
1 0
12,1. Nokdaun
1:20
1 0
12,2. Upłynęło 10 sekund, zatrzymanie
odliczania i czasomierza rundy
1:10
1 0
12,3. Koniec meczu, emisja sygnału
dźwiękowego
1:10
1 0
13. Koniec pierwszej rundy
0:00
1 0
14. Czas przerwy
0:59
1 0
WT3116_v2 VELLEMAN
- 76 -
15. Koniec czasu przerwy
0:00
1 0
16. Wyświetlany jest czas i numer kolejnej rundy
3:00
2 0
17. Zakończono określoną liczbę rund
0:00
3 0
18. Rozpoczęcie nowego meczu
3:00
1 0
Czasomierz zatrzymany zbyt późno: skorygować różnicę przyciskami i ; aby skorygować różnicę w
czasie rund, użyć zegara 24-sekundowego
Czas rundy osiąga 0:00 podczas odliczania: mecz będzie kontynuowany bez emisji sygnału dźwiękowego,
a odliczanie nie zostanie przerwane.
Modyfikacja czasu rundy/przerwy: nacisnąć i wyzerować.
W ostatniej rundzie czas przerwy nie będzie wyświetlany.
F METRONOM ELEKTRONICZNY
Górny wyświetlacz: rytm
Lewy dolny wyświetlacz: liczba dźwięków na minutę
Dolny prawy wyświetlacz: długość dźwięku
Metronom elektroniczny
Zastosowanie
Przycisk
Wyświetlacz
Brzęczyk
Ustawianie długości dźwięku
0
120 6
Ustawianie liczby dźwięków
0
113 6
Uruchomienie metronomu
1
113 6
Zatrzymanie metronomu
5
113 6
Zerowanie metronomu
0
113 6
G. PROGRAMOWANIE CZASOMIERZA (trening interwałowy)
Czasomierz może być zaprogramowany do kolejnego odliczania i wyświetlania maks. 9 różnych okresów.
Górny wyświetlacz: czas (maks. 99:59)
Lewy dolny wyświetlacz: liczba powtórzeń (maks. 9)
Dolny prawy wyświetlacz: numer programu (maks. 9)
Programowanie czasomierza
Zastosowanie
Przycisk
Wyświetlacz
Brzęczyk
WT3116_v2 VELLEMAN
- 77 -
1. Ustawić żądany czas dla programu 1 (P1)
5:00
1 P1
2. Wprowadzić P1 do pamięci, następnie wprowadzić czasy dla
ewentualnych kolejnych programów
0:00
1 P2
3. Uzupełnić ustawienia programu. Ustawić wymaganą liczbę
powtórzeń za pomocą zegara 24-sekundowego . Nacisnąć i
. . Wyświetli się bieżąca runda, a czasomierz zatrzyma się.
5:00
1 P1
4. Rozpocznie się odliczanie P1, po osiągnięciu 0:00 zostanie
wyemitowany sygnał dźwiękowy. Następnie, rozpocznie się P2. Za
jedną rundę uważane jest ukończenie wszystkich programów.
4:59
1 P1
0:00
1 P2
3:00
1 P3
0:00
1 P4
5:00
1 P5
.
.
.
4:59
2 P1
5. Zatrzymanie
2:28
9 P1
7. Powrót do początku programu
5:00
0 P1
Zmiana ustawionych czasów: Nacisnąć i wyzerować czasomierze.
H. ZEGAR i ALARM
Tablica wyników wyświetla czas w formacie 12h, ale podczas edycji wyświetlanie odbywa się w formacie 24h.
Górny wyświetlacz: godziny i minuty
Dolny prawy wyświetlacz: sekundy
Zegar i alarm
Zastosowanie
Przycisk
Wyświetlacz
Czasomierz
Zegar 24-
sekundowy
1. Zatrzymać zegar, aby ustawić czas
0:00
00
2. Ustawić czas, do ustawienia godzin i minut użyć przycisków
czasomierza, do ustawienia sekund użyć przycisków zegara 24-
14:49
WT3116_v2 VELLEMAN
- 78 -
sekundowego
13
3. Zatwierdzić czas
2:49
13
4. Tryb alarmu
12:00
AL oF
5. Alarm włączony/wyłączony
12:00
AL on
6. Ustawić godzinę alarmu
13:41
AL on
7. Powrócić do wyświetlania czasu
2:51
25
Po osiągnięciu czasu alarmu tablica wyników wyemituje 5-sekundowy sygnał dźwiękowy.
W przypadku przerwy w zasilaniu, bieżąca godzina i godzina alarmu nie zostaną zapamiętane.
I. INNE INSTRUKCJE
W dowolnym momencie można nacisnąć , aby uruchomić brzęczyk.
Jego głośność można ustawić za pomocą .
Nacisnąć (gdy zapali się dioda LED), aby wyświetlić ostatnią minutę w postaci sekund.
5. Specyfikacja techniczna
Zasilanie 90~240VAC / 50~60Hz
Zużycie energii < 25W
Wymiary 620 x 405 x 275mm
Masa całkowita 4,75kg
Aby uzyskać więcej informacji dotyczących tego produktu, należy odwiedzić naszą stronę internetową
www.velleman.eu.
Informacje zawarte w niniejszej instrukcji obsługi mogą ulec zmianie bez wcześniejszego powiadomienia.
  • Page 1 1
  • Page 2 2
  • Page 3 3
  • Page 4 4
  • Page 5 5
  • Page 6 6
  • Page 7 7
  • Page 8 8
  • Page 9 9
  • Page 10 10
  • Page 11 11
  • Page 12 12
  • Page 13 13
  • Page 14 14
  • Page 15 15
  • Page 16 16
  • Page 17 17
  • Page 18 18
  • Page 19 19
  • Page 20 20
  • Page 21 21
  • Page 22 22
  • Page 23 23
  • Page 24 24
  • Page 25 25
  • Page 26 26
  • Page 27 27
  • Page 28 28
  • Page 29 29
  • Page 30 30
  • Page 31 31
  • Page 32 32
  • Page 33 33
  • Page 34 34
  • Page 35 35
  • Page 36 36
  • Page 37 37
  • Page 38 38
  • Page 39 39
  • Page 40 40
  • Page 41 41
  • Page 42 42
  • Page 43 43
  • Page 44 44
  • Page 45 45
  • Page 46 46
  • Page 47 47
  • Page 48 48
  • Page 49 49
  • Page 50 50
  • Page 51 51
  • Page 52 52
  • Page 53 53
  • Page 54 54
  • Page 55 55
  • Page 56 56
  • Page 57 57
  • Page 58 58
  • Page 59 59
  • Page 60 60
  • Page 61 61
  • Page 62 62
  • Page 63 63
  • Page 64 64
  • Page 65 65
  • Page 66 66
  • Page 67 67
  • Page 68 68
  • Page 69 69
  • Page 70 70
  • Page 71 71
  • Page 72 72
  • Page 73 73
  • Page 74 74
  • Page 75 75
  • Page 76 76
  • Page 77 77
  • Page 78 78

Velleman WT3116 Instrukcja obsługi

Typ
Instrukcja obsługi