16 17
• Jeśli zmieniłeś hasło i nie pamiętasz go, będziesz musiał przywrócić ruter do ustawień
fabrycznych (wykonując kroki opisane w pytaniu 2). Spowoduje to przywrócenie hasła
pustego.
2. Jak przywrócić ruter do ustawień domyślnych?
• Upewnij się, że ruter jest włączony.
• Naciśnij i przytrzymaj na okres 20 sekund przycisk Reset na tylnej ściance obudowy.
Notatka: Przywrócenie rutera do ustawień fabrycznych spowoduje skasowanie jego
konfiguracji. Aby ponownie skonfigurować ruter, zaloguj się do niego (jak jest to
opisane w pytaniu 1), a następnie uruchom Kreator konfiguracji.
3. Jak dodać nowego klienta sieci bezprzewodowej jeśli zapomniałem nazwę sieci
bezprzewodowej (SSID) lub klucz szyfrowania?
• Każdy komputer który ma łączyć się z ruterem za pośrednictwem sieci bezprzewodowej musi
mieć ustawioną tą samą nazwę sieci bezprzewodowej (SSID) oraz klucz szyfrowania, jak
ruter.
• Użyj interfejsu graficznego (jak to opisano w pytaniu 1) aby sprawdzić lub zmienić ustawienia
sieci bezprzewodowej.
• Upewnij się, że zanotowałeś ustawienia sieci bezprzewodowej aby móc je wprowadzić na
wszystkich podłączonych bezprzewodowo komputerach. D-Link przygotował wygodną
nalepkę do zanotowania ustawień i umieszczenia na ruterze lub innym wygodnym miejscu.
4. Co zrobić jeśli ruter nie działa poprawnie?
• Sprawdź wskaźniki LED z przodu rutera. Wskaźnik zasilania (Power), sieci bezprzewodowej
(WLAN) oraz połączenia z Internetem (Internet) powinny się świecić. Jeden lub więcej
wskaźników LED sieci lokalnej (LAN) powinno migać.
• Upewnij się, że wszystkie przewody są prawidłowo podłączone po obu końcach.
• Wyłącz ruter i włącz ponownie po 20 sekundach.
5. Co zrobić, jeśli nie mogę uzyskać połączenia bezprzewodowego z komputerem PC lub
komputerem przenośnym?
• Spróbuj najpierw uruchomić połączenie bezprzewodowe w tym samym pokoju w którym
znajduje się ruter.
• Upewnij się, że wszystkie karty bezprzewodowe są włączone. Jeśli twój komputer przenośny
posiada wbudowaną kartę bezprzewodową, sprawdź czy jest ona włączona. Może to wymagać
włączenia odpowiedniego przełącznika lub naciśnięcia kombinacji klawiszy.
6. Dlaczego nie mogę uzyskać połączenia z Internetem?
• Użytkownicy sieci kablowych powinni upewnić się, że opcja klonowania adresu MAC (Clone
MAC address) jest włączona (lub wprowadzony jest zarejestrowany adres MAC) oraz, że
usługa została włączona i funkcjonuje.
• Użytkownicy połączeń ADSL powinni skontaktować się z dostawcą usługi ADSL i upewnić
się, że usługa została uruchomiona oraz że wprowadzona nazwa użytkownika i hasło są
poprawne.
Notatka: Jeśli nadal nie możesz uzyskać połączenia, zajrzyj do sekcji usuwania problemów w
podręczniku użytkownika znajdującym się na dołączonej do produktu płycie CD.
Wsparcie techniczne
Dziękujemy za wybranie produktów D-Link. Aby uzyskać dodatkowe informacje, wsparcie
techniczne oraz sterowniki i podręczniki użytkownika, odwiedź witrynę internetową firmy D-Link
pod adresem http://www.dlink.eu
http://www.dlink.pl