- 84 -
szybę. Klej jest nagrzewany w wyniku przewodzenia aż do odklejenia blachy i
zwolnienia szyby.
Na przedstawiona jest Przystawka do demontażu szyby i zlokalizowanie ciepła
na powierzchni blachy: większe stężenie ciepła jest uzyskiwane na środku przystawki.
Procedura:
1- Wyjmij widoczne uszczelki oraz gumowe lub metalowe ramki szyby, aby móc
włożyć specjalne plastikowe kliny pomiędzy szybę i blachę.
2- Odłącz antenę, czujnik deszczu, wycieraczki oraz wszystkie akcesoria ewentualnie
występujące w pobliżu szyby.
3- Dobrze wyczyść szybę wzdłuż krawędzi. Ewentualnie zabezpiecz specjalną
taśmą widoczne części karoserii znajdujące się w pobliżu szyby, aby zapobiec
porysowaniu lakieru podczas pracy.
4- Sprawdź czy taśma zabezpieczająca umieszczona w podstawie induktora jest
czysta i nieuszkodzona; ewentualnie załóż nową taśmę, aby zapobiec porysowaniu
szyby.
5- Ustaw tryb “AUTO” na panelu sterującym nagrzewnicą;
6- Przyłóż przystawkę do szyby w odpowiedniej odległości od krawędzi, jak pokazano
na RYS. F następnie wciśnij przycisk (lub włącznik nożny) i dosuń ją równolegle do
krawędzi. Kiedy urządzenie stwierdzi obecność blachy, włączy się i wyda sygnał
dźwiękowy a diody zaświecą się w kolejności, aż do wyświetlenia “OK” (),
wskazując w ten sposób strefę, w której może znajdować się klej.
7- Sprawdź czy położenie kleju znajduje się bardzo blisko przystawki (najlepiej, jeśli
znajduje się pod nim) wykorzystując sondę, jak pokazano na RYS. F. Ewentualnie
dosuń przystawkę do krawędzi szyby, w odległości 1-2 cm od blachy. Jeżeli
operację należy wykonywać z zastosowaniem przystawki umieszczonej zbyt blisko
widocznych elementów karoserii, zaleca się schłodzić lakier wilgotną szmatką lub
cienką warstwą mgły wodnej.
8- Rozpocznij operację od narożnika szyby, umieszczając przystawkę równolegle
do krawędzi, w zmierzonej wcześniej odległości od karoserii, wciśnij przycisk
i natychmiast przesuwaj ją do przodu i do tyłu na odległości dwudziestu
centymetrów, starając się śledzić położenie kleju, jak pokazano na RYS. G.
9- Lekko podnieś nie obciążając narożnika szyby, wykorzystując w tym celu specjalny
plastikowy klin i jednocześnie dociśnij narożnik ręką od wewnątrz. Kiedy tylko
szyba zostanie podniesiona włóż klin, aby utrzymać ją w tym położeniu. Jeżeli
szyba nie podnosi się umieść induktor i ponownie nagrzej strefę szyby, lekko
naciągając z pomocą plastikowego klina.
10- Kontynuuj odklejanie całej szyby w ten sam sposób, przesuwając przystawkę na
krótkich odcinkach prostoliniowych (około 20 - 30 cm) z prędkością 3 - 4 cm/s.
ZALECENIA:
Podgrzewacz () jest w stanie skupić strumień na nakrętce, która rozszerza
się w wyniku ciepła i ma tendencję do oddzielenia się od śruby, eliminując w ten
sposób naloty rdzy lub kleju ewentualnie występujące. Umożliwia to wykręcenie
nakrętki wcześniej zakleszczonej.
Podgrzewacz może być stosowany do wykręcania zardzewiałych nakrętek,
odblokowywania sworzni w drzwiach i ogólnie do skupiania ciepła na małych
metalowych elementach.
Na przedstawione jest zlokalizowanie ciepła na nakrętce.
Procedura:
1- Chwyć narzędzie z pomocą specjalnego uchwytu;
2- Ustaw tryb AUTO;
3- Przyłóż końcówki narzędzia do nakrętki jak pokazano na ;
4- Włącz narzędzie z zastosowaniem włącznika nożnego na kilka sekund i staraj się
zachować niewielką odległość od nakrętki.
5- Obracaj narzędzie wokół nakrętki, jeśli jest to możliwe.
6- Wyłącz je i spróbuj wykręcić nakrętkę.
7- Powtórz operację od punktu 4, jeśli nakrętka nie odklei się.
ZALECENIA:
Rękawica indukcyjna ( ) umożliwia usuwanie ozdobnych listew bocznych,
znaków rmowych, pasków samoprzylepnych, klejów winylowych oraz plastikowych
i gumowych elementów przyklejonych do blachy pojazdu.
Na przedstawiona jest rękawica indukcyjna i zlokalizowanie ciepła na
powierzchni blachy: ciepło generowane jest rozdzielane “pierścieniowo” pod całą
powierzchnią rękawicy i jest słabiej skupione w stosunku do innych narzędzi.
Procedura:
1- Przymocuj rękawicę do ręki z zastosowaniem regulowanej taśmy;
2- Wybierz tryb “AUTO” na panelu urządzenia;
3- Wykorzystaj włącznik nożny do uruchomienia rękawicy;
4- Umieść rękawicę najbliżej jak tylko jest to możliwe do przedmiotu, który należy
usunąć, równoległe do blachy;
5- Włącz rękawicę i wykonuj ruchy okrężne lub przesuwaj ją do przodu i do tyłu (w
zależności od przedmiotu, który należy usunąć);
6- Sprawdź w kilkusekundowych odstępach czasowych efekt generowany przez
nagrzewanie, aby nie spalić lakieru lub przedmiotu, który należy usunąć;
7- Podnieś nagrzewaną część przedmiotu i następnie postępuj w ten sam sposób
aż do całkowitego jego usunięcia. W przypadku wystąpienia trudności podczas
usuwania przedmiotu należy powtórzyć operację nagrzewania.
ZALECENIA:
Przystawka do demontażu szyby o ograniczonej powierzchni () umożliwia
demontaż szyby z pojazdu podobnie jak przystawka dostarczona w zestawie, ale
oferuje dwie dodatkowe korzyści:
- Osłania blachę lakierowaną przed polem magnetycznym, które ma tendencję do
zamykania się wokół niej, zabezpieczając ją przed przegrzaniem;
- Generuje ciepło i przedłuża efekt rozdzielania go na powierzchni blachy,
umożliwiając lepsze śledzenie kształtu izolacji, którą należy odkleić.
Na przedstawiona jest przystawka do demontażu szyby i zlokalizowanie ciepła
na powierzchni blachy: rozdzielanie ciepła jest rówomierne na całej długości induktora.
Procedura:
1- Wyjmij widoczne uszczelki oraz gumowe lub metalowe ramki szyby, aby móc
włożyć specjalne plastikowe kliny pomiędzy szybę i blachę.
2- Odłącz antenę, czujnik deszczu, wycieraczki oraz wszystkie akcesoria ewentualnie
występujące w pobliżu szyby.
3- Dobrze wyczyść szybę wzdłuż krawędzi. Ewentualnie zabezpiecz specjalną
taśmą widoczne części karoserii znajdujące się w pobliżu szyby, aby zapobiec
porysowaniu lakieru podczas pracy.
4-
Sprawdź czy taśma zabezpieczająca umieszczona w podstawie induktora jest czysta
i nieuszkodzona; ewentualnie załóż nową taśmę, aby zapobiec porysowaniu szyby.
5- Ustaw tryb “AUTO” na panelu sterującym nagrzewnicą;
6- Przyłóż przystawkę do szyby równolegle do krawędzi, stroną “GLASS” skierowaną
do środka szyby, jak pokazano na RYS. M.
7- Wciśnij przycisk (lub włącznik nożny) i dosuń przystawkę do krawędzi szyby. Kiedy
urządzenie stwierdzi obecność blachy włączy się i wykona sygnał dźwiękowy a
diody zaświecą się w kolejności aż do wyświetlenia “OK” (wskazując w
ten sposób strefę, w której może znajdować się klej.
8- Sprawdź czy położenie kleju znajduje się bardzo blisko przystawki (najlepiej, jeśli
znajduje się pod nią) wykorzystując sondę, jak pokazano na RYS. F. Ewentualnie
dosuń przystawkę do krawędzi szyby.
9- Rozpocznij operację od narożnika szyby, przykładając przystawkę równolegle
do krawędzi, w zmierzonej wcześniej odległości od karoserii, wciśnij przycisk i
natychmiast przesuwaj przystawkę do przodu i do tyłu na odległości dwudziestu
centymetrów, starając się śledzić położenie kleju, jak pokazano na RYS. G.
10- Lekko podnieś nie obciążając narożnika szyby, wykorzystując w tym celu specjalny
plastikowy klin i jednocześnie dociśnij narożnik szyby ręką od wewnątrz. Zaraz po
podniesieniu szyby włóż klin, aby utrzymać ją w tym położeniu. Jeżeli szyba nie
podnosi się przyłóż induktor i ponownie nagrzej strefę, lekko ciągnąc z pomocą
plastikowego klina.
11- Kontynuuj odklejanie całej szyby w ten sam sposób, przesuwając się na krótkich
odcinkach prostoliniowych (około 20 - 30 cm) z prędkością 3 - 4 cm/s.
ZALECENIA:
Końcówka robocza do obkurczania blachy ( ) jest używana do naprawy
lekkich wgnieceń karoserii oraz ogólnie do podnoszenia blach.
Na przedstawiona jest końcówka robocza i zlokalizowanie ciepła na
powierzchni blachy: ciepło generowane jest skupiane okrężnie pod końcówką
induktora.
1- Chwyć narzędzie z pomocą specjalnego uchwytu;
2- Ustaw tryb AUTO;
3- Przyłóż końcówkę narzędzia na zewnątrz korony, która powstaje wokół wgniecenia,
jak pokazano na
4- Włącz narzędzie z zastosowaniem włącznika nożnego i przesuwaj je okrężnie
wokół korony, aby na zakończenie znaleźć się w środku wgniecenia. Natychmiast
schłodź lakier wilgotną ściereczką lub specjalnym sprayem chłodzącym.
5- Powtórz operację kilka razy, dopóki wgniecenie nie zniknie całkowicie.
ZALECENIA:
Sprawdź przewód zasilania oraz przewody narzędzia. Muszą one być izolowane i
znajdować się w bardzo dobrym stanie, zwróć uwagę na punkty, które ulegają zagięciu.
Sprawdź narzędzie. Nie używaj induktorów z widocznymi uszkodzeniami w izolacji
lub obudowie.
Wymień uszkodzone taśmy zabezpieczające narzędzia.
Zadbaj o prawidłowe dokręcenie łącznika narzędzia z pomocą specjalnej dźwigni
blokującej.
Dbaj o czystość łączników narzędzi.
Zapobiegaj wnikaniu brudu, pyłu i opiłków do wnętrza urządzenia.
Zagwarantuj zawsze krążenie powietrza chłodzącego.
Sprawdź, czy wentylator funkcjonuje prawidłowo.