2. Zdjąć pokrywę pompy wody morskiej.
3. Wyjąć wirnik z wału.
4. Wyczyścić pokrywę zewnętrzną pompy.
5. Sprawdzić wirnik na obecność uszkodzonych, zgiętych, złamanych, brakujących lub
spłaszczonych łopat. Łopaty wirnika muszą być proste i elastyczne.
Jeśli jest uszkodzony, wymienić na nowy.
6. Przed montażem nasmarować wirnik wodą mydlaną.
7. Zamontować wirnik. Podczas montażu dokręcić i przekręcić wirnik w tym samym kierunku, co
obroty silnika do czasu, aż zostanie całkowicie osadzony w obudowie.
8. Sprawdzić pokrywę zewnętrzną i o-ring na obecność korozji i / lub uszkodzeń. Wymienić
elementy, jeśli to konieczne.
9. Nasmarować o-ring smarem silikonowym i zamocować o-ring oraz pokrywę na pokrywie pompy
wody morskiej.
10. Otworzyć zawór denny.
11. Włączyć silnik i sprawdzić szczelność.
Przegląd anody cynkowej
W celu wyeliminowania korozji wywołanej prądami galwanicznymi silnik posiada anodę
cynkową znajdującą się na przedniej pokrywie wymiennika ciepła płynu chłodzącego-wody słonej.
Przegląd i wymiana antykorozyjnej anody cynkowej:
1. Przy zimnym silniku zamknąć zawór denny.
2. Wyjąć antykorozyjną anodę cynkową (korek) z wymiennika
ciepła.
3. Do usuwania korozji z antykorozyjnej anody cynkowej używać
metalowej szczotki.
4. Wyczyścić otwór gwintowany wymiennika ciepła i pokryć gwint
antykorozyjnych anod cynkowych. Zamontować antykorozyjną
anodę cynkową na wymienniku ciepła.
5. Zamknąć korek spuszczania płynu chłodzącego i otworzyć
zawór denny. Uzupełnić obwód płynu chłodzącego (l)
6. Uruchomić generator i sprawdzić szczelność w miejscu
instalacji antykorozyjnych anod cynkowych. Pompa pracuje, jeśli woda słona płynie od wylotu.
5.4. Układ wlotowy i wydechowy
Przegląd filtru powietrza
Silnik wyposażony jest w filtr wlotowy powietrza. Sprawdzić element i obudowę na obecność szkód.
Wymienić filtr powietrza, jeśli to konieczne.
Należy upewnić się, że dostarczane jest powietrze do spalania i swobodnie opuszcza ona strefę.
Przegląd układu wydechowego
1. Sprawdzić, czy przewody nie są osłabione, zgięte lub odkształcone. Wymienić przewody, jeśli
to konieczne.
2. Sprawdzić, czy części metalowe nie są skorodowane i wymienić, jeśli to konieczne.
3. Sprawdzić, czy obejmy nie są poluzowane, skorodowane lub czy ich nie brakuje. Dokręcić lub
wymienić obejmy i / lub zaczepy przewodów, jeśli to konieczne.
4. Sprawdzić, czy wylot nie jest zatkany.