6
ABY ZAPEWNIĆ BEZPIECZEŃSTWO
UWAGA
Należy również przekazać użytkownikom następujące informacje:
•
Przełożenia można zmieniać podczas lekkiego pedałowania, ale czasami mechanizm zapadkowy wewnątrz piasty może potem hałasować, co jest
normalnym zjawiskiem przy zmianie przełożeń.
•
Podczas jazdy, zatrzymanie pedałów ułatwia zmianę przełożeń.
•
W przypadku używania napinacza łańcucha należy stosować specjalną zębatkę CS-S500 18T lub 20T z osłoną łańcucha. Nie należy używać żadnych
innych rodzajów zębatek, w przeciwnym razie łańcuch może spaść z zębatek.
•
Do przeprowadzania konserwacji zaleca się stosowanie smaru do piasty z wewnętrznymi przełożeniami lub zestawu do smarowania Shimano. Jeśli nie
zostanie użyty smar Shimano, mogą wystąpić problemy, takie jak nieprawidłowe funkcjonowanie mechanizmu zmiany przełożeń.
•
Piasta z wewnętrznymi przełożeniami nie jest całkowicie wodoszczelna. Należy unikać używania piasty w miejscach, gdzie woda może się przedostać
do środka, lub używania do czyszczenia piasty wody pod wysokim ciśnieniem; w przeciwnym razie mechanizm wewnętrzny może zardzewieć.
Montaż na rowerze i konserwacja:
•
Zębatki należy okresowo myć neutralnym środkiem czyszczącym i następnie ponownie je smarować. Ponadto czyszczenie łańcucha neutralnym
środkiem czyszczącym i smarowanie może być skutecznym sposobem zwiększenia trwałości zębatek i łańcucha.
•
Jeżeli łańcuch w czasie użytkowania nadal spada z tarcz, należy wymienić tarcze i łańcuch.
•
Używać kół o naciągu na 3 lub 4 krzyże. Nie należy używać kół z zaplotem radialnym. W przeciwnym wypadku szprychy bądź koło mogą ulec
uszkodzeniu lub podczas hamowania może wydobywać się hałas.
•
Jeżeli koło stanie się sztywne i będzie się obracać z oporem, należy wymienić klocki hamulca wewnętrznego lub nasmarować piastę.
•
W celu zapewnienia odpowiedniego działania produktu zaleca się zlecenie punktowi sprzedaży lub dystrybutorowi wykonania konserwacji, np.
nasmarowania części wewnętrznych, przynajmniej raz w roku, poczynając od pierwszego użycia (lub co 2000km, jeśli rower jest bardzo często
używany). Jeśli rower jest używany w trudnych warunkach, wymagane będzie częstsze przeprowadzanie konserwacji. Ponadto podczas konserwacji
zaleca się używanie smaru do piasty z wewnętrznymi przełożeniami SHIMANO lub zestawu do smarowania. Jeśli nie zostanie użyty odpowiedni smar
SHIMANO lub zestaw do smarowania SHIMANO, mogą wystąpić problemy ze zmianą przełożeń.
•
Gwarancja nie obejmuje naturalnego zużycia ani pogorszenia działania wynikających z normalnego użytkowania i starzenia się.
< Specyfikacje przyłącza kasety >
•
Przyłącze kasety CJ-NX40 można stosować wyłącznie z modelami zębatek od 16T do 23T do montażu zewnętrznego lub modelami od 19T do 23T do
montażu wewnętrznego.
•
Zaleca się ustawienie przedniej tarczy w taki sposób, aby przełożenie wynosiło około 2,3 (3R40/3R45/3D55/3C41) lub 2,6 (3R75).
Przykład W przypadku przełożenia 2,3: F41T na R18T, F42T na R18T
W przypadku przełożenia 2,6: F41T na R16T, F42T na R16T
Rzeczywisty produkt może różnić się od pokazanego na rysunku, ponieważ ten podręcznik służy głównie do wyjaśnienia
procedur użytkowania tego produktu.