Victron energy Orion-Tr Smart DC-DC Charger Isolated Instrukcja obsługi

Typ
Instrukcja obsługi
1
EN NL FR DE SE PL
1. Opis ogólny
Ładowarek Orion-Tr Smart DC-DC Charger Isolated można
ywać jako zasilaczy lub ładowarek akumulatorowych. W trybie
ładowarki trójstanowy algorytm ładowania zapewnia właściwe
ładowanie akumulatora przyczyniając się do wydłużenia jego
żywotności. Kontrolowane ładowanie jest koniecznością
szczególnie w pojazdach wyposażonych w inteligentny alternator,
lub w przypadku spadku napięcia spowodowanego długimi
ciągami kablowymi. Kontrolowane ładowanie chroni równi
alternator w instalacjach litowych, w których bezpośrednie
ładowanie może doprowadzić do przeładowania akumulatora z
powodu niskiej impedancji akumulatora litowego. W trybie
zasilacza prąd wyjściowy utrzymywany jest na stałym poziomie
niezależnie od obciążenia lub zmian napięcia wejściowego (w
określonym zakresie).
Ładowarkę Orion-Tr Smart DC-DC Charger Isolated można
skonfigurować tak, by dostarczała energii tylko wtedy, gdy silnik
pracuje. Jest to możliwe dzięki wbudowanemu układowi
wykrywania wyłączenia silnika. Zapobiega on również zbytniemu
obniżeniu napięcia w instalacji pokładowej pojazdu. Nie ma
potrzeby dokonywania interwencji w instalację pojazdu,
montowania osobnego czujnika pracy silnika, ani dokonywania
zmian w układzie szyny CAN-bus. ŁadowarOrion-Tr Smart
DC-DC Charger Isolated można również uruchomić funkcją
wymuszonego zezwolenia ładowania, np. podłączając ją do
stacyjki zapłonowej.
Ładowarkę Orion-Tr Smart DC-DC Charger Isolated można w
pełni programować z wykorzystaniem aplikacji VictronConnect.
Odkryj wszystkie możliwości konfiguracji:
https://www.victronenergy.com/live/victronconnect:start
2
2. Charakterystyka
Możliwci inteligentnego alternatora
Celem zwiększenia oszczędności paliwa i zmniejszenia emisji
spalin producenci pojazdów wprowadzają obecnie alternatory
sterowane przez inteligentną ECU (Engine Control Unit -
jednostkę sterowania silnikiem). Inteligentne alternatory
dostarczają zmienne napięcie wyjściowe, a wyłączają się w
sytuacji, gdy ich działanie nie jest konieczne. Konwertor
wyposażony jest w mechanizm wykrywania pracy silnika. Chroni
on konwertor przed rozładowaniem akumulatora rozruchowego w
sytuacji, gdy alternator nie dostarcza energii. Więcej informacji
podano w rozdziale 5 niniejszej.
Rozdzielenie akumulatora rozruchowego i akumulatora
głównego
Gdy silnik jest wyłączony, ładowarka Orion-Tr Smart DC-DC
Charger Isolated (izolowana) rozdziela akumulator rozruchowy od
akumulatora głównego.
Wszechstronna elektroniczna ochrona
Ochrona przed przegrzaniem i zmniejszeniem mocy w wysokiej
temperaturze.
Ochrona przed przeładowaniem.
Ochrona przed zwarciem.
Ochrona przed przegrzaniem złącza.
Adaptacyjne ładowanie trzystopniowe
Ładowarka Orion-Tr Smart DC-DC Charger Isolated (izolowana)
skonfigurowana jest do ładowania trzystopniowego:
Ładowanie stałoprądowe - Ładowanie absorpcyjne - Ładowanie
płynne
Ładowanie stałoprądowe
Podczas tego etapu sterownik podaje możliwy maksymalny prąd
w celu szybkiego doładowania akumulatorów.
Ładowanie absorpcyjne
W chwili, gdy napięcie akumulatora osiąga ustawione napięcie
3
EN NL FR DE SE PL
ładowania absorpcyjnego, sterownik przełącza się w tryb napięcia
stałego. W przypadku akumulatorówowiowo-kwasowych ważną
kwestią jest to, by w sytuacji niewielkiego rozładowania czas
ładowania absorpcyjnego był krótki, a ma to na celu zapobieżenie
nadmiernemu naładowaniu akumulatora. Po głębokim
rozładowaniu czas łasowania absorpcyjnego automatycznie się
wydłuża, dzięki czemu akumulator zostaje w pełni doładowany. W
przypadku akumulatorów litowych czas ładowania absorpcyjnego
jest stały, i zwykle wynosi 2 godziny. Tryb stały lub adaptacyjny
można wybrać w ustawieniach akumulatora.
Ładowanie płynne
Podczas tego etapu do akumulatora podawany jest prąd o
zmiennym napięciu, dzięki czemu utrzymuje się stan pełnego
naładowania akumulatora. W sytuacji, gdy napięcie akumulatora
spadnie znacznie poniżej tego poziomu, przykładowo w wyniku
dużego poboru energii przez co najmniej 1minutę, rozpoczyna się
nowy cykl ładowania.
Algorytm ładowania elastycznego
Programowalny algorytm ładowania, i osiem zaprogramowanych
ustawień akumulatora.
Konfiguracji można dokonać korzystając z aplikacji
VictronConnect.
Adaptacyjny czas absorpcji
Układ automatycznie oblicza odpowiedni czas absorpcji.
Konfiguracji można dokonać korzystając z aplikacji
VictronConnect.
Konfiguracja i monitorowanie
Wbudowany układ Bluetooth Smart: bezprzewodowy układ
umożliwiający konfigurację, monitorowanie i aktualizację
sterownika za pomocą smartfonów Apple i Android, tabletów lub
innych urządzeń.
Aplikacja VictronConnect umożliwia konfigurację szeregu
parametrów.
Aplikację VictronConnect można pobrać z:
http://www.victronenergy.nl/support-and-downloads/software/
4
Prosimy zapoznać się z treścią instrukcji obsługi VictronConnect,
dzięki czemu w pełni wykorzystają Państwo możliwości aplikacji
po połączeniu z Orion Smart:
https://www.victronenergy.com/live/victronconnect:start
Odcięcie obwodu wejściowego
W sytuacji spadku napięcia wejściowego poniżej wartości
odcięcia następuje wyłączenie układu, natomiast w chwili, gdy
napięcie wzrośnie powyżej wartości ponownego uruchomienia
następuje jego ponowne włączenie.
Konfiguracji można dokonać korzystając z aplikacji
VictronConnect.
Zdalne włączenie-wyłączenie
Korzystając z tej funkcji konwertor można zdalnie włączyć lub
wyłączyć za pomocą zdalnego złącza wł./wył. lub aplikacji
VictronConnect. Typowe przypadki użycia obejmują przewodowy
przełącznik obsługiwany przez użytkownika oraz sterowanie
automatyczne, nadzorowane przykładowo przez układ
zarządzania akumulatorem. Jeśli na biegunie ujemnym
akumulatora głównego potencjał jest inny, niż na biegunie
ujemnym alternatora lub akumulatora rozruchowego, konieczny
jest izolowany kabel zdalnego włączenia/wyłączenia pomiędzy
BMS a portem wł./wył., patrz szczegóły w rozdziale 4.4.
5
EN NL FR DE SE PL
3. Instrukcje bezpieczeństwa
PROSIMY ZACHOWAĆ NINIEJSZĄ INSTRUKCJĘ - W
niniejszej instrukcji obsługi zawarto ważne zalecenia,
których należy przestrzegać dokonując montażu i
konserwacji.
Przed przystąpieniem do montażu i rozpoczęciem użytkowania
urządzenia należy uważnie zapoznać się z treścią niniejszej
instrukcji.
Urządzenie należy instalować w miejscu, w którym nie jest
narażone na działanie wysokiej temperatury. Należy
dopilnować, by w bezpośredniej bliskości urządzenia nie było
żadnych środków chemicznych, plastikowych elementów,
zasłon ani innych tkanin.
Nagrzewanie się ładowarki Orion-Tr Smart DC-DC Charger
Isolated podczas pracy jest zjawiskiem normalnym. Wszelkie
materiały wrażliwe na ciepło należy odsunąć od urządzenia.
Urządzenie należy eksploatować we właściwych warunkach
roboczych. Urządzenia nie wolno eksploatować w wilgotnym
otoczeniu.
Urządzenia nie wolno eksploatować w miejscach, w których
istnieje zagrożenie wybuchem gazu lub pyłu.
Podczas ładowania należy zapewnić właściwą wentylację.
Ładowarki nie należy przykrywać.
Aby sprawdzić, czy akumulator jest odpowiedni dla urządzenia,
należy zapoznać się ze specyfikacjami dostarczonymi przez
producenta akumulatora. Należy bezwzględnie przestrzegać
instrukcji dotyczących bezpieczeństwa dostarczonych przez
producenta akumulatora.
Zagrożenie wybuchem w wyniku
iskrzenia
Zagrożenie porażeniem prądem
l kt
6
Oprócz niniejszej instrukcji, każda instrukcja obsługi lub
instrukcja serwisowa systemu musi zawierać instrukcję
konserwacji zastosowanych typów akumulatorów.
Nie umieszczać ładowarki na akumulatorze podczas jego
ładowania.
Zapobiegać powstawaniu iskier w pobliżu akumulatora.
Ładowany akumulator może wydzielać wybuchowe gazy.
Z urządzenia nie powinny korzystać osoby (co obejmuje
również dzieci) o ograniczonych możliwościach motorycznych,
sensorycznych lub umysłowych, którym brak doświadczenia i
wiedzy, chyba że zapewniono im nadzór lub zapewniono
stosowne przeszkolenie.
Do połączeń należy używać elastycznego, wielożyłowego
przewodu miedzianego. Maksymalna średnica/przekrój
pojedynczych żył powinna wynosić 0,4 mm/0,125 mm²
(0,016"/AWG26).
Instalacja musi być wyposażona w bezpiecznik zgodnie z
zaleceniami podanymi w tabeli „ZALECENIA DOTYCZĄCE
KABLA I BEZPIECZNIKA".
7
EN NL FR DE SE PL
4. Montaż
4.1 Informacje ogólne
Urządzenie należy montować pionowo, na niepalnej płaszczyźnie, a
jego zaciski zasilania powinny być skierowane ku dołowi. Pod i nad
urządzeniem należy zachować co najmniej 10 cm wolnej
przestrzeni, dzięki czemu zapewni się jego odpowiednie chłodzenie.
Urządzenie należy zamontować w pobliżu akumulatora, lecz nigdy
bezpośrednio nad akumulatorem (by nie dopuścić do uszkodzenia
urządzenia w wyniku wydzielania się gazu z akumulatora).
4.2 Układ połączeń dla trybu zasilania
1. Należy odłączyć zdalny włącznik/wyłącznik (usunąć mostek
kablowy).
2. Podłączyć wejściowe kable zasilania.
3. Włączyć aplikację VictronConnect, by skonfigurować urządzenie.
(przed dokonaniem połączenia równoległego lub podłączenie
akumulatora zawsze należy wyregulować napięcie wyjściowe)
4. Podłączyć odbiorniki energii. Konwertor jest gotowy do eksploatacji.
5. Należy ponownie podłączyć włącznik/wyłącznik, by uruchomić
urządzenie.
Ilustracja 1: Typowy układ połączeń przy wykorzystaniu
urządzenia jako konwertora DC-DC
8
4.3 Układ połączeń dla trybu ładowarki
1. Należy odłączyć zdalny włącznik/wyłącznik (usunąć mostek
kablowy).
2. Podłączyć wejściowe kable zasilania.
3. Włączyć aplikację VictronConnect, by skonfigurow
urządzenie.
(przed podłączeniem akumulatora należy zawsze
skonfigurować właściwy algorytm ładowania)
4. Podłączyć akumulator przeznaczony do ładowania.
5. Należy ponownie podłączyć włącznik/wyłącznik, by uruchomić
urządzenie.
Ilustracja 2: Typowy układ połączeń przy wykorzystaniu
urządzenia jako ładowarki
9
EN NL FR DE SE PL
4.4 Podłączenie zdalnego wyłącznika/wyłącznika
Zalecane wykorzystanie zdalnego wyłącznika/wyłącznika to:
a) Przełącznik podłączony pomiędzy pinami L-H (Impedancja
pomiędzy pinami L-H: <500kΩ)
b) Przełącznik podłączony pomiędzy plusowym biegunem akumulatora
(wejście/rozrusznik) a pinem H (poziom: >3V)
c) Przełącznik pomiędzy pinem L a masą (wejście/rozrusznik) (poziom:
<5V)
d) Izolowany kabel zdalnego włączenia-wyłączenia, np. sterowany
urządzeniem (mini)BMS
Uwaga: Tolerancja napięcia pinu L i H: +/- 70V
DC
a) Okablowanie
pinu L-H
b) Okablowanie
pinu H
d) Izolowany kabel zdalnego włączenia-wyłączenia
Ilustracja 3: Połączenia zdalnego włącznika/wyłącznika
10
4.5 Pominięcie układu wykrywania silnika
W trybie ładowania „sekwencja wykrywania włączenia silnika” decyduje, czy
spełnione są warunki rozpoczęcia ładowania, patrz rozdział 5. Funkcja
„pominięcia wykrywania silnika” wymusza zezwolenie ładowarki na
rozpoczęcie ładowania niezależnie od wykrycia włączenia silnika. Funkcja
pominięcia wykrywania silnika uruchamiana jest przez przyłożenie napięcia
>7 V do zdalnego pinu L. Umożliwia to zewnętrznemu regulatorowi (np.
stacyjce zapłonowej, silnikowi CAN-bus w detektorze) rozpoczęcie
ładowania.
Funkcja ta nie ma pierwszeństwa w stosunku do funkcji zdalnej, zatem
połączenie zdalne a), b) lub d) należy skonfigurować w połączeniu z funkcją
pominięcia wykrywania silnika. Patrz przykłady na ilustracji 4.
E Zezwól na ładowanie ze stacyjką zapłonową i opcją zdalną a)
Zezwól na ładowanie ze stacyjką zapłonową i opcją zdalną d)
Ilustracja 4: Schemat połączeń pominięcia wykrywania
silnika
11
EN NL FR DE SE PL
4.6 Zalecenia dotyczące kabla i bezpiecznika
Ilustracja 5: Zalecenia dotyczące kabla i bezpiecznika
Minimalna grubość kabla
Napięcie
znamionowe
(wejściowe lub
wyjściowe)
Zewnętrzny
akumulator
Bezpiecznik
ochronny
1m 2m 5m
12V
60A
10mm
2
10mm
2
16mm
2
24V
30A
6mm
2
6mm
2
10mm
2
4.7 Zalecany moment obrotowy
Ilustracja 6: Zalecany moment obrotowy
12
5. Kompatybilność inteligentnego
alternatora
Wykrywanie pracy sinika opiera się na napięciu akumulatora
rozruchowego. Z powodu spadku napięcia w kablu wejściowym
ładowarka nie zawsze może zmierzyć dokładne napięcie
akumulatora rozruchowego. Spadek napięcia określają zmienne,
jak natężenie prądu oraz długość i grubość kabla Funkcja
"sekwencji wykrywania włączenia silnika" (patrz ilustracja 7)
dokonuje okresowych sprawdzianów celem określenia
dokładnego napięcia akumulatora rozruchowego podczas
ładowania. Wynik sprawdzianu określa, czy silnik pracuje i czy
można umożliwić ładowanie.
Ta funkcja aktywna jest wyłącznie w trybie ładowarki i gdy funkcja
"pominięcia wykrywania silnika" nie jest włączona. W trybie
konwertora "odcięcie napięcia wejściowego" określa, kiedy
wyjście jest aktywne.
Konfiguracji można dokonać korzystając z aplikacji
VictronConnect
Ilustracja 7: Sekwencja wykrywania włączenia silnika
13
EN NL FR DE SE PL
0 1:
Gdy silnik pracuje, napięcie alternatora się zwiększy; ładowanie
rozpoczyna się w chwili, gdy V
rozrusznika
przewyższy napięcie
V
zezwolenia
na ładowanie.
1
2:
Z powodu na natężenia prądu ładownia nastąpi spadek napięcia
ładowania na kablu wejściowym (V
kabel
), napięcie to redukuje
napięcie na wejściu ładowarki (V
IN
). Gdy V
IN
utrzymuje się
powyżej V
test
, ładowanie jest możliwe.
2
3:
Jeśli V
IN
spadnie poniżej V
test
, uruchamia się “sekwencja
wykrywania włączenia silnika. Działanie ładowarki wstrzymywane
jest co 2 minuty celem dokonania pomiaru napięcia. Bez
przepływu prądu V
IN
jest równe V
rozruchu
, jeśli V
IN
jest wyższe od
V
test
, ładowanie będzie kontynuowane. W takim stanie test
dokonywany jest co 2 minuty.
3
4:
W trakcie sekwencji wykrywania V
IN
spadło poniżej V
test
, oznacza
to, że silnik przestał pracować i ładowanie należy przerwać,
sekwencja ładowania zostaje wstrzymana.
4
5:
V
IN
wzrasta powyżej V
zezwolenia
, sekwencja ładowania trwa nadal.
14
6. Wskazania LED
Niebieska dioda LED zarezerwowana jest ald funkcji Bluetooth, a
zielona LED określa stan urządzenia.
LED stanu urządzenia (Zielona dioda LED)
LED wyłączona:
o Brak napięcia wejściowego;
o Zdalne wyłączenie;
o Wyłączenie przez użytkownika;
o Ochrona przed przegrzaniem złącza
o Odcięcie w przypadku podnapięcia zdefiniowane przez
użytkownika
o Wykryto wyłączenie silnika (w trybie ładowarki)
LED włączona:
o Wyjście aktywne w trybie konwertora DC/DC;
o Ładowarka w stanie ładowania płynnego (akumulator
naładowany);
Miganie LED z częstotliwością 1,25 Hz:
o Ładowarka w stanie ładowania stałoprądowego lub
absorpcyjnego (akumulator w trakcie ładowania)
BLE LED (Niebieska LED)
LED wyłączona:
o Brak napięcia wejściowego;
LED miga z częstotliwością 0,33 Hz:
o Błąd - wymaga skontrolowania w aplikacji VictronConnect;
LED miga z częstotliwością 1,25 Hz:
o Połączenie przez Bluetooth;
LED miga z częstotliwością 2,5 Hz:
o Identyfikacja;
LED włączona:
o Wszystkie pozostałe stany;
15
EN NL FR DE SE PL
7. Dane techniczne
Ładowarka Orion-Tr Smart
(izolowana) 220-280 Watt
12/12-18 (220W) 12/24-10 (240W)
Zakres napięcia wejściowego
(1)
8-17V 8-17V
Wyłączenie przy podnapięciu
7V
7V
Restart przy podnapięciu
7,5V
7,5V
Nominalne napięcie wyjściowe
12,2V
24,2V
Zakres regulacji napięcia
wyjściowego
10-15V 2030V
Tolerancja napięcia
wyjściowego
+/- 0,2V
Szum wyjścia
2mV rms
Stały prąd wyjściowy przy
nominalnym napięciu
wyjściowym i 40°C
18A 10A
Maksymalne natężenie prądu
wyjściowego (10 s)
przy nominalnym napięciu
wyjściowym
25A 15A
Wyjściowy prąd zwarciowy
40A
25A
Ciągła moc wyjściowa przy 25°C
280W
280W
Ciągła moc wyjściowa przy 40°C
220W
240W
Sprawność
87%
88%
Prąd wejściowy bez obciążenia
< 80mA
< 100mA
Pobór prądu w trybie czuwania
< 1mA
Izolacja galwaniczna
200V prądu stałego pomiędzy wejściem, wyjściem
i obudową
Zakres temperatury roboczej
-20 do +55°C (spadek 3% na °C powyżej
40°C)
Wilgotność
Maks. 95% bez kondensacji
Złącze prądu stałego (DC)
Zaciski przykręcane
Maksymalny przekrój przewodu
16m AWG6
Masa
1,3 kg (3 lb)
Wymiary wys. x szer. x gł.
130 x 186 x 70 mm (5,1 x 7,3 x 2,8 cala)
Normy: Bezpieczeństwo
Emisja
Odporność
Dyrektywa motoryzacyjna
EN 60950
EN 61000-6-3, EN 55014-1
EN 61000-6-2, EN 61000-6-1, EN 55014-2
ECE R10-5
16
Specyfikacja - ciąg dalszy
Ładowarka Orion-Tr Smart
(izolowana) 220 - 280 Watt
24/12-20
(240W)
24/24-12
(280W)
Zakres napięcia wejściowego
(1)
16-35V 16-35V
Wyłączenie przy podnapięciu
14V
14V
Restart przy podnapięciu
15V
15V
Nominalne napięcie wyjściowe
12,2V
24,2V
Zakres regulacji napięcia
wyjściowego
10-15V 2030V
Tolerancja napięcia
wyjściowego
+/- 0,2V
Szum wyjścia
2mV rms
Stały prąd wyjściowy przy
nominalnym napięciu
wyjściowym i 40°C
20A 12A
Maksymalne natężenie prądu
wyjściowego (10 s)
przy nominalnym napięciu
wyjściowym
25A 15A
Wyjściowy prąd zwarciowy
50A
30A
Ciągła moc wyjściowa przy 25°C
300W
320W
Ciągła moc wyjściowa przy 40°C
240W
280W
Sprawność
88%
89%
Prąd wejściowy bez obciążenia
< 100mA
< 80mA
Pobór prądu w trybie czuwania
< 1mA
Izolacja galwaniczna
200V prądu stałego pomiędzy wejściem, wyjściem
i obudową
Zakres temperatury roboczej
-20 do +55°C (spadek 3% na °C powyżej
40°C)
Wilgotność
Maks. 95% bez kondensacji
Złącze prądu stałego (DC)
Zaciski przykręcane
Maksymalny przekrój przewodu
16mm² AWG6
Masa
1,3 kg (3 lb)
Wymiary wys. x szer. x gł.
130 x 186 x 70 mm (5,1 x 7,3 x 2,8 cala)
Normy: Bezpieczeństwo
Emisja
Odporność
Dyrektywa motoryzacyjna
EN 60950
EN 61000-6-3, EN 55014-1
EN 61000-6-2, EN 61000-6-1, EN 55014-2
ECE R10-5
17
EN NL FR DE SE PL
Specyfikacja - ciąg dalszy
Ładowarka Orion-Tr Smart
Isolated 360 - 400 Watt
12/12-30
(360W)
12/24-15
(360W)
Zakres napięcia wejściowego (1)
10-17V
10-17V
Wyłączenie przy podnapięciu
7V
7V
Restart przy podnapięciu
7,5V
7,5V
Nominalne napięcie wyjściowe
12,2V
24,2V
Zakres regulacji napięcia
wyjściowego
10-15V 2030V
Tolerancja napięcia wyjściowego
+/- 0,2V
Szum wyjścia
2mV rms
Stały prąd wyjściowy przy
nominalnym napięciu wyjściowym i
40°C
30A 15A
Maksymalne natężenie prądu
wyjściowego (10 s) przy
nominalnym napięciu wyjśc.
40A 25A
Wyjściowy prąd zwarciowy
60A
40A
Ciągła moc wyjściowa przy 25°C
430W
430W
Ciągła moc wyjściowa przy 40°C
360W
360W
Sprawność
87%
88%
Prąd wejściowy bez obciążenia
< 80mA
< 100mA
Pobór prądu w trybie czuwania
< 1mA
Izolacja galwaniczna
200V prądu stałego pomiędzy wejściem, wyjściem i
obudową
Zakres temperatury roboczej
-20 do +55°C (spadek 3% na °C powyżej 40°C)
Wilgotność
Maks. 95% bez kondensacji
Złącze prądu stałego (DC)
Zaciski przykręcane
Maksymalny przekrój przewodu
16mm² AWG6
Masa
Modele o napięciu wejściowym 12V i/lub napięciu
wyjściowym 12V: 1,8 kg (3 lb)
Inne modele: 1,6 kg (3,5 lb)
Wymiary wys. x szer. x gł.
Modele o napięciu wejściowym 12V i/lub napięciu
wyjściowym 12V:
130 x 186 x 80 mm (5,1 x 7,3 x 3,2 cala)
Inne modele: 130 x 186 x 70 mm
(5,1 x 7,3 x 2,8 cala)
Normy: Bezpieczeństwo
Emisja
Odporność
Dyrektywa motoryzacyjna
EN 60950
EN 61000-6-3, EN 55014-1
EN 61000-6-2, EN 61000-6-1, EN 55014-2
ECE R10-5
1. W przypadku ustawienia napięcia wyjściowego na poziomie nominalnym lub niższym od
nominalnego, pozostanie ono stabilne w określonym zakresie napięcia wejściowego (funkcja
stabilizacji napięcia "buck-boost")
W przypadku ustawienia napięcia wyjściowego na poziomie wyższym, niż nominalny o określoną
wartość procentową, minimalne napięcie wejściowe, przy którym napięcie wyjściowe pozostaje
stabilne (nie ulega zmniejszeniu) zwiększa się o taką samą wartość procentową.
Uwaga 1) Aplikacja VictronConnect nie wyświetla prądu wejściowego ani wyjściowego.
Uwaga 1) Orion-Tr Smart DC-DC Charger Isolated nie jest wyposażony w port VE.Direct.
18
Specyfikacja - ciąg dalszy
Ładowarka Orion-Tr Smart
(izolowana) 360 - 400 Watt
24/12-30
(360W)
24/24-17
(400W)
Zakres napięcia wejściowego (1)
20-35V
20-35V
Wyłączenie przy podnapięciu
14V
14V
Restart przy podnapięciu
15V
15V
Nominalne napięcie wyjściowe
12,2V
24,2V
Zakres regulacji napięcia
wyjściowego
10-15V 2030V
Tolerancja napięcia wyjściowego
+/- 0,2V
Szum wyjścia
2mV rms
Stały prąd wyjściowy przy
nominalnym napięciu wyjściowym i
40°C
30A 17A
Maksymalne natężenie prądu
wyjściowego (10 s) przy
nominalnym napięciu wyjśc.
45A 25A
Wyjściowy prąd zwarciowy
60A
40A
Ciągła moc wyjściowa przy 25°C
430W
480W
Ciągła moc wyjściowa przy 40°C
360W
400W
Sprawność
88%
89%
Prąd wejściowy bez obciążenia
< 100mA
< 80mA
Pobór prądu w trybie czuwania
< 1mA
Izolacja galwaniczna
200V prądu stałego pomiędzy wejściem, wyjściem i
obudową
Zakres temperatury roboczej
-20 do +55°C (spadek 3% na °C powyżej 40°C)
Wilgotność
Maks. 95% bez kondensacji
Złącze prądu stałego (DC)
Zaciski przykręcane
Maksymalny przekrój przewodu
16mm² AWG6
Masa
Modele o napięciu wejściowym 12V i/lub napięciu
wyjściowym 12V: 1,8 kg (3 lb) Inne modele:
1,6 kg (3,5 lb)
Wymiary wys. x szer. x gł.
Modele o napięciu wejściowym 12V i/lub napięciu
wyjściowym 12V: 130 x 186 x 80 mm
Inne modele: 130 x 186 x 70 mm
Normy: Bezpieczeństwo
Emisja
Odporność
Dyrektywa motoryzacyjna
EN 60950
EN 61000-6-3, EN 55014-1
EN 61000-6-2, EN 61000-6-1, EN 55014-2
ECE R10-5
1. W przypadku ustawienia napięcia wyjściowego na poziomie nominalnym lub niższym od
nominalnego, pozostanie ono stabilne w określonym zakresie napięcia wejściowego (funkcja
stabilizacji napięcia "buck-boost")
W przypadku ustawienia napięcia wyjściowego na poziomie wyższym, niż nominalny o określoną
wartość procentową, minimalne napięcie wejściowe, przy którym napięcie wyjściowe pozostaje
stabilne (nie ulega zmniejszeniu) zwiększa się o taką samą wartość procentową.
Uwaga 1) Aplikacja VictronConnect nie wyświetla prądu wejściowego ani wyjściowego.
Uwaga 1) Orion-Tr Smart DC-DC Charger Isolated nie jest wyposażony w port VE.Direct.
  • Page 1 1
  • Page 2 2
  • Page 3 3
  • Page 4 4
  • Page 5 5
  • Page 6 6
  • Page 7 7
  • Page 8 8
  • Page 9 9
  • Page 10 10
  • Page 11 11
  • Page 12 12
  • Page 13 13
  • Page 14 14
  • Page 15 15
  • Page 16 16
  • Page 17 17
  • Page 18 18
  • Page 19 19
  • Page 20 20
  • Page 21 21
  • Page 22 22
  • Page 23 23
  • Page 24 24
  • Page 25 25
  • Page 26 26
  • Page 27 27
  • Page 28 28
  • Page 29 29
  • Page 30 30
  • Page 31 31
  • Page 32 32
  • Page 33 33
  • Page 34 34
  • Page 35 35
  • Page 36 36
  • Page 37 37
  • Page 38 38
  • Page 39 39
  • Page 40 40
  • Page 41 41
  • Page 42 42
  • Page 43 43
  • Page 44 44
  • Page 45 45
  • Page 46 46
  • Page 47 47
  • Page 48 48
  • Page 49 49
  • Page 50 50
  • Page 51 51
  • Page 52 52
  • Page 53 53
  • Page 54 54
  • Page 55 55
  • Page 56 56
  • Page 57 57
  • Page 58 58
  • Page 59 59
  • Page 60 60
  • Page 61 61
  • Page 62 62
  • Page 63 63
  • Page 64 64
  • Page 65 65
  • Page 66 66
  • Page 67 67
  • Page 68 68
  • Page 69 69
  • Page 70 70
  • Page 71 71
  • Page 72 72
  • Page 73 73
  • Page 74 74
  • Page 75 75
  • Page 76 76
  • Page 77 77
  • Page 78 78
  • Page 79 79
  • Page 80 80
  • Page 81 81
  • Page 82 82
  • Page 83 83
  • Page 84 84
  • Page 85 85
  • Page 86 86
  • Page 87 87
  • Page 88 88
  • Page 89 89
  • Page 90 90
  • Page 91 91
  • Page 92 92
  • Page 93 93
  • Page 94 94
  • Page 95 95
  • Page 96 96
  • Page 97 97
  • Page 98 98
  • Page 99 99
  • Page 100 100
  • Page 101 101
  • Page 102 102
  • Page 103 103
  • Page 104 104
  • Page 105 105
  • Page 106 106
  • Page 107 107
  • Page 108 108
  • Page 109 109
  • Page 110 110
  • Page 111 111

Victron energy Orion-Tr Smart DC-DC Charger Isolated Instrukcja obsługi

Typ
Instrukcja obsługi