Lenovo THINKSERVER TD230 Informacje Dotyczące Gwarancji I Wsparcia

Typ
Informacje Dotyczące Gwarancji I Wsparcia

Ten podręcznik jest również odpowiedni dla

ThinkServer
Informacje dotyczące gwarancji
i wsparcia
Uwaga
Przed wykorzystaniem informacji zawartych w niniejszym dokumencie lub przed użyciem
produktu, którego dotyczą, należy przeczytać ze zrozumieniem:
v Rozdział 4, “Uwagi”, na stronie 19
v Podręczniki Ważne informacje oraz Informacje dotyczące bezpieczeństwa dołączone do
produktu.
Wydanie pierwsze (marzec 2010)
© Copyright Lenovo 2010.
Spis treści
Rozdział 1. Źródła informacji ................1
Serwis WWW ThinkServer (http://www.lenovo.com/thinkserver) .......1
Dokumentacja ......................1
Informacje o pomocy i serwisie .................2
Zanim zadzwonisz ....................2
Usługi przez telefon ...................2
Lenovo product service information for Taiwan ...........6
Rozdział 2. Ograniczona Gwarancja Lenovo ...........7
Informacje gwarancyjne ...................12
Suplemento de Garantía para México ...............14
Rozdział 3. Części wymieniane przez klienta ..........17
Rozdział 4. Uwagi ....................19
Turkish statement of compliance ................20
Europejski znak zgodności CE .................20
Znaki towarowe .....................20
© Copyright Lenovo 2010 iii
iv Informacje dotyczące gwarancji i wsparcia
Rozdział 1. Źródła informacji
Niniejszy rozdział zawiera informacje o źródłach dodatkowych informacji na temat
produktów Lenovo
®
, o tym, co należy robić w razie napotkania problemów z systemem
oraz gdzie należy się zwrócić w celu uzyskania pomocy serwisowej.
Serwis WWW ThinkServer (http://www.lenovo.com/
thinkserver)
Serwis WWW ThinkServer
zawiera aktualne informacje pomocne przy nabywaniu,
modernizacji i konserwacji serwera. Umożliwia też:
v Dostęp do Ograniczonej Gwarancji Lenovo.
v Dostęp do elektronicznych podręczników dla Twoich produktów.
v Dostęp do informacji o rozwiązywaniu problemów i wsparciu dla danego modelu
serwera i innych obsługiwanych produktów.
v Pobieranie najnowszych sterowników urządzeń i aktualizacji oprogramowania dla
danego modelu serwera.
v Znalezienie numerów telefonów serwisu i wsparcia dla danego kraju lub regionu.
v Znalezienie najbliższego dostawcy usług.
Dokumentacja
Do serwera dołączono dysk DVD ThinkServer Documentation. Dysk ten zawiera
następujące publikacje:
Instrukcje instalowania i podręcznik użytkownika
Podręcznik ten zawiera informacje dotyczące bezpieczeństwa, instrukcje
instalowania, wymagania w zakresie sprzętu i oprogramowania, instrukcje
wymiany części oraz instrukcje konfigurowania.
Informacje dotyczące bezpieczeństwa
Niniejszy wielojęzyczny podręcznik zawiera informacje dotyczące
bezpieczeństwa oraz wymagane prawem uwagi o poziomie emisji.
Jeśli masz problem z serwerem, zapoznaj się z informacjami dotyczącymi diagnostyki i
rozwiązywania problemów w podręczniku Instrukcje instalowania i podręcznik
użytkownika. Ponadto możesz zapoznać się z Podręcznikiem serwisowania sprzętu, który
zawiera informacje dotyczące bezpieczeństwa, opcje i specyfikacje, informacje o
konfiguracji oprogramowania, wykazy części, procedury wymiany i naprawy
komponentów oraz informacje diagnostyczne. Podręcznik serwisowania sprzętu dostępny
jest pod adresem:
http://www.lenovo.com/support
© Copyright Lenovo 2010 1
Jeśli podejrzewasz problem z oprogramowaniem, zapoznaj się z dokumentacją, w tym z
plikami readme i pomocą elektroniczną systemu operacyjnego lub programu.
Aby uzyskać najnowsze informacje techniczne oraz pobrać sterowniki urządzeń i
aktualizacje, skorzystaj z następującego serwisu WWW wsparcia Lenovo:
http://www.lenovo.com/support
Informacje o pomocy i serwisie
Niniejsza sekcja zawiera informacje o uzyskiwaniu pomocy i serwisu.
Zanim zadzwonisz
Zanim zadzwonisz, wykonaj następujące czynności, aby spróbować samodzielnie
rozwiązać problem:
v Sprawdź wszystkie kable, aby upewnić się, że podłączone.
v Sprawdź wyłączniki zasilania, aby upewnić się, że system i urządzenia opcjonalne
włączone.
v Skorzystaj z informacji o rozwiązywaniu problemów w dokumentacji systemowej,
dostępnych na dołączonym do systemu dysku DVD ThinkServer Documentation.
v Przejdź do poniższego serwisu WWW wsparcia Lenovo, aby uzyskać nowe sterowniki
urządzeń oraz aktualne informacje i wskazówki:
http://www.lenovo.com/support
v Przygotuj następujące informacje:
typ i model komputera;
numery seryjne sprzętu Lenovo;
opis problemu;
dokładnie zapisane ewentualne komunikaty o błędach;
informacje o konfiguracji sprzętu i oprogramowania.
Usługi przez telefon
W okresie gwarancyjnym można uzyskać pomoc i informacje przez telefon, korzystając z
Centrum Wsparcia Klienta.
2 Informacje dotyczące gwarancji i wsparcia
W okresie gwarancyjnym dostępne następujące usługi:
Określanie problemów
Do dyspozycji jest przeszkolony personel, który pomaga w określaniu
problemów ze sprzętem i w podejmowaniu decyzji o niezbędnych działaniach
mających na celu usunięcie problemu.
Naprawa sprzętu
Jeśli przyczyną problemu jest sprzęt podlegający gwarancji, dostępny jest
przeszkolony personel, który zapewnia odpowiedni zakres serwisu.
Zarządzanie zmianami serwisowymi
Mogą wystąpić zmiany, których wprowadzenie jest wymagane po sprzedaży
produktu. Lenovo zapewni wprowadzenie wybranych zmian serwisowych
(Engineering Changes - EC), które mają zastosowanie do danego sprzętu.
Gwarancja nie obejmuje:
v wymiany lub instalowania części innych niż wyprodukowane przez Lenovo lub
nieobjętych gwarancją Lenovo;
v identyfikacji źródeł problemów z oprogramowaniem;
v konfigurowania interfejsu UEFI jako części instalacji lub modernizacji;
v zmian, modyfikacji lub aktualizacji sterowników urządzeń;
v instalowania i obsługi sieciowego systemu operacyjnego;
v instalowania i obsługi aplikacji.
Numery telefonów mogą ulec zmianie bez uprzedzenia. Aktualna lista telefonów do
działu wsparcia Lenovo jest zawsze dostępna pod adresem
http://www.lenovo.com/support/phone
Kraj lub region Numer telefonu:
Afryka Afryka: +44 (0)1475-555-055
Afryka Południowa: +27-11-3028888, 0800110756 i +27-11-3027252
Afryka Środkowa: należy skontaktować się z najbliższym Partnerem
Handlowym Lenovo
Argentyna 0800-666-0011 (hiszpański)
Australia 1300-880-917 (angielski)
Austria +43-810-100654 (niemiecki)
Belgia 02-225-3611 (holenderski, francuski)
Boliwia 0800-10-0189 (hiszpański)
Brazylia Połączenia z regionu Sao Paulo: (11) 3889-8986
Połączenia spoza regionu Sao Paulo: 0800-701-4815
(portugalski (Brazylia))
Bułgaria 359-2-9734618
359-2-9693650
Rozdział 1. Źródła informacji 3
Kraj lub region Numer telefonu:
Kanada 1-800-565-3344 (angielski, francuski)
Chile 800-361-213 lub 188-800-442-488 - połączenie bezpłatne (hiszpański)
Chiny
(specjalny region
administracyjny
Hongkong)
8205-0333 (kantoński, angielski i mandaryński)
Chiny
(specjalny region
administracyjny Makau)
795-9892 (kantoński, angielski i mandaryński)
Kolumbia 1-800-912-3021 (hiszpański)
Kostaryka 0-800-011-1029 (hiszpański)
Chorwacja Połączenia krajowe: 0800-0426
Połączenia międzynarodowe: +385-1-6110095
Cypr +357-22-841100
Czechy +420-2-7213-1316
Dania Serwis gwarancyjny i wsparcie: 7010-5150 (duński)
Dominikana 1-866-434-2080 (hiszpański)
Ekwador 1-800-426911 (hiszpański)
Egipt +202-35361005
Salwador 800-6264 (hiszpański)
Estonia +372 66 00 800
+372 6776793
Finlandia +358-800-1-4260 (fiński)
Francja 0810-631-213 (francuski)
Niemcy 01805-004618 (niemiecki)
Grecja +30-210-680-1700
Gwatemala 1800-624-0051 (hiszpański)
Węgry 36-1-382-5720
36-1-382-5716
(węgierski)
Honduras Tegucigalpa: 232-4222
San Pedro Sula: 552-2234
(hiszpański)
Indie 1800-425-6666 (angielski)
Indonezja 021-5238 823
001-803-606-282 (tylko połączenia lokalne)
+603 8315 6859 (DID)
(angielski, indonezyjski)
Irlandia 01-881-1444 (angielski)
4 Informacje dotyczące gwarancji i wsparcia
Kraj lub region Numer telefonu:
Izrael +972-3-9142800 (hebrajski, angielski)
Włochy +39-800-820094 (włoski)
Japonia 0120-03-5555 (japoński)
Korea 1588-6782 (koreański)
Łotwa +371 7070360
Litwa +370 5 278 66 00
Luksemburg +352-360-385-343 (francuski)
Malezja 1800-88-1889 (tylko połączenia lokalne)
+603 8315 6855 (DID)
(angielski, malajski)
Malta +35621445566
Meksyk 001-866-434-2080 (hiszpański)
Bliski Wschód +44 (0)1475-555-055
Holandia 020-513-3939 (holenderski)
Nowa Zelandia 0800-777-217 (angielski)
Nikaragua 001-800-220-1830 (hiszpański)
Norwegia 8152-1550 (norweski)
Panama 206-6047
001-866-434-2080 (centrum wsparcia dla klientów Lenovo -
połączenie bezpłatne)
(hiszpański)
Peru 0-800-50-866 (hiszpański)
Filipiny 1800-1601-0033 (tylko połączenia lokalne)
+603-8315 6858 (DID)
(angielski, filipiński)
Polska Numer ogólny: +48-22-878-6999 (polski)
Portugalia +351 21 892 7046 (portugalski)
Rumunia +4-021-40-58500
Rosja Moskwa: +7 (495) 258 6300
Połączenie bezpłatne: +8 800 200 6300
(rosyjski)
Singapur 800-6011-343 (tylko połączenia lokalne)
+603-8315 6859 (DID)
(angielski)
Słowacja +421-2-4954-5555
Słowenia +386-1-4255-205 (słoweński)
Hiszpania 91-714-7830 lub 90-110-0000 (hiszpański)
Sri Lanka +9411 2493547 lub +9411 2493548 (angielski)
Rozdział 1. Źródła informacji 5
Kraj lub region Numer telefonu:
Szwecja 077-117-1040 (szwedzki)
Szwajcaria 0800-55-54-54 (niemiecki, francuski, włoski)
Tajwan 886-2-8723-9799 lub 0800-000-700 (mandaryński)
Tajlandia 1800-060-066 (tylko połączenia lokalne)
66-2273-4088
+603-8315 6857 (DID)
(angielski, tajski)
Turcja 00800-4463-2041 (turecki)
Wielka Brytania 08705-500-900 (standardowe wsparcie gwarancyjne)
(angielski)
Stany Zjednoczone 1-800-426-7378 (angielski)
Urugwaj 000-411-005-6649 (hiszpański)
Wenezuela 0-800-100-2011 (hiszpański)
Wietnam Obszar północny i Hanoi:
844 3 946 2000 / 844 3 942 6457
Obszar południowy i Ho Chi Minh:
848 3 829 5160 / 844 3 942 6457
(angielski, wietnamski)
Rozdział 2, “Ograniczona Gwarancja Lenovo”, na stronie 7 zawiera pełne wyjaśnienie
warunków gwarancji. Aby móc korzystać z serwisu gwarancyjnego, musisz zachować
dowód zakupu.
Lenovo product service information for Taiwan
6 Informacje dotyczące gwarancji i wsparcia
Rozdział 2. Ograniczona Gwarancja Lenovo
L505-0010-01 04/2008
Niniejsza Ograniczona Gwarancja Lenovo ma zastosowanie do sprzętu marki Lenovo,
który Klient nabył na własny użytek, a nie w celu odsprzedaży. Niniejsza Ograniczona
Gwarancja Lenovo w innych językach dostępna jest pod adresem www.lenovo.com/
warranty.
Zakres objęty niniejszą Gwarancją
Lenovo gwarantuje, że w trakcie normalnego używania w okresie gwarancyjnym
zakupiony sprzęt nie wykaże jakichkolwiek wad materiałowych ani produkcyjnych.
Okres gwarancyjny dla produktu liczy się od pierwotnej daty zakupu określonej na
rachunku lub fakturze dla Klienta, chyba że informacje przekazane przez Lenovo na
piśmie będą stanowić inaczej. Okres gwarancyjny oraz typ serwisu dla produktu
wyszczególniono poniżej, w sekcji zatytułowanej Informacje gwarancyjne.
NINIEJSZA GWARANCJA JEST WYŁĄCZNĄ GWARANCJĄ UDZIELANĄ
KLIENTOWI I ZASTĘPUJE WSZELKIE INNE GWARANCJE LUB WARUNKI
(W TYM TAKŻE RĘKOJMIĘ), WYRAŹNE LUB DOMNIEMANE, A W
SZCZEGÓLNOŚCI DOMNIEMANE GWARANCJE LUB WARUNKI
PRZYDATNOŚCI HANDLOWEJ LUB PRZYDATNOŚCI DO OKREŚLONEGO
CELU. USTAWODAWSTWA NIEKTÓRYCH KRAJÓW NIE DOPUSZCZAJĄ
WYŁĄCZENIA GWARANCJI LUB ODPOWIEDZIALNOŚCI Z TYTUŁU
RĘKOJMI, W ZWIĄZKU Z TYM POWYŻSZE WYŁĄCZENIE MOŻE NIE
MIEĆ ZASTOSOWANIA DO NIEKTÓRYCH KLIENTÓW. W TAKIM
PRZYPADKU TAKIE GWARANCJE LUB ODPOWIEDZIALNOŚĆ Z TYTUŁU
RĘKOJMI MAJĄ ZASTOSOWANIE JEDYNIE W ZAKRESIE WYMAGANYM
OBOWIĄZUJĄCYM PRAWEM I OBOWIĄZUJĄ W OKRESIE NINIEJSZEJ
GWARANCJI. PO ZAKOŃCZENIU TEGO OKRESU NIE OBOWIĄZUJĄ
ŻADNE DALSZE GWARANCJE. USTAWODAWSTWA NIEKTÓRYCH
KRAJÓW NIE DOPUSZCZAJĄ OGRANICZENIA CZASU TRWANIA
GWARANCJI DOMNIEMANYCH, W ZWIĄZKU Z CZYM POWYŻSZE
OGRANICZENIE DOTYCZĄCE OKRESU OBOWIĄZYWANIA MOŻE NIE
MIEĆ ZASTOSOWANIA DO NIEKTÓRYCH KLIENTÓW.
Sposoby uzyskania serwisu gwarancyjnego
Jeśli w okresie gwarancyjnym produkt nie funkcjonuje zgodnie z gwarancją, należy
skontaktować się z przedstawicielem Lenovo lub z autoryzowanym dostawcą usług w
celu uzyskania serwisu gwarancyjnego. Każdy z tych podmiotów zwany jest dalej
Dostawcą Usług. Lista Dostawców Usług i numery ich telefonów kontaktowych
dostępne pod adresem www.lenovo.com/support/phone.
© Copyright Lenovo 2010 7
Serwis gwarancyjny może nie być dostępny we wszystkich lokalizacjach i może różnić
się w zależności od lokalizacji. Poza zwykłą lokalizacją świadczenia usług przez
Dostawcę Usług mogą być stosowane opłaty. Więcej informacji na temat konkretnej
lokalizacji można uzyskać u lokalnego Dostawcy Usług.
Działania Dostawcy Usług w celu usunięcia problemów
W kontaktach z Dostawcą Usług Klient musi przestrzegać obowiązujących procedur
określania i rozwiązywania problemu.
Dostawca Usług podejmie próbę zdiagnozowania i rozwiązania problemu telefonicznie,
za pośrednictwem poczty elektronicznej lub zdalnie. Dostawca Usług może zalecić
Klientowi pobranie i zainstalowanie określonych aktualizacji oprogramowania.
Niektóre problemy mogą zostać rozwiązane przez zainstalowanie przez Klienta części
zamiennych, zwanych dalej Częściami Wymienianymi przez Klienta lub częściami CRU
(Customer Replaceable Unit). W takim przypadku Dostawca Usług dostarczy Klientowi
części CRU do zainstalowania.
Jeśli problem zgłoszony przez Klienta nie może zostać rozwiązany telefonicznie ani
zdalnie, czy też poprzez zastosowanie aktualizacji oprogramowania lub zainstalowanie
części CRU, Dostawca Usług udzieli wsparcia w ramach serwisu gwarancyjnego
przeznaczonego dla tego produktu, zgodnie z postanowieniami paragrafu zatytułowanego
Informacje gwarancyjne.
Jeśli Dostawca Usług uzna, że nie jest w stanie naprawić produktu, wymieni produkt na
egzemplarz stanowiący co najmniej jego funkcjonalny odpowiednik.
Jeśli Dostawca Usług uzna, że nie jest w stanie ani naprawić, ani wymienić produktu,
wyłącznym uprawnieniem przysługującym Klientowi będzie zwrot produktu do miejsca
jego zakupu lub do Lenovo w zamian za zwrot pieniędzy.
Wymiana produktu lub części
W przypadku, gdy serwis gwarancyjny wymaga wymiany produktu lub jego części,
wymieniony produkt lub część stają się własnością Lenovo, zaś produkt lub część,
którymi zostały one zastąpione, przechodzą na własność Klienta. Tylko niezmienione
produkty lub części Lenovo mogą być użyte do wymiany. Produkt lub część użyte do
wymiany i dostarczone przez Lenovo mogą nie być nowe, ale muszą prawidłowo
funkcjonować i być co najmniej równoważne funkcjonalnie wymienianemu produktowi
lub części. Produkt lub część przeznaczone na wymianę będą objęte gwarancją przez
okres, jaki pozostał do wykorzystania dla produktu oryginalnego.
Przed dokonaniem przez Dostawcę Usług wymiany produktu lub części, Klient
zobowiązuje się:
8 Informacje dotyczące gwarancji i wsparcia
1. usunąć wszelkie opcje, części, zmiany oraz uzupełnienia nieobjęte serwisem
gwarancyjnym;
2. upewnić się, że produkt lub część nie objęte żadnymi obciążeniami ani
ograniczeniami prawnymi, które uniemożliwiałyby wymianę;
3. uzyskać zgodę właściciela produktu lub części na świadczenie przez Dostawcę Usług
serwisu dla takiego produktu lub części, jeśli Klient nie jest ich właścicielem.
Dodatkowe obowiązki Klienta
O ile zaistnieje taka konieczność, to przed wykonaniem usługi serwisowej Klient
zobowiązuje się:
1. zastosować się do procedur zgłoszenia serwisowego, wskazanych przez Dostawcę
Usług;
2. zabezpieczyć wszystkie programy i dane zawarte w produkcie lub utworzyć ich kopie
zapasowe;
3. udostępnić Dostawcy Usług wszystkie klucze systemowe lub hasła oraz zapewnić mu
wystarczający, swobodny i bezpieczny dostęp do urządzeń Klienta, umożliwiający
świadczenie usługi;
4. zapewnić usunięcie z produktu wszelkich informacji na temat konkretnych i
możliwych do zidentyfikowania osób (zwanych dalej Danymi Osobowymi) oraz
zapewnić, że nieusunięte Dane Osobowe pozostają w produkcie zgodnie z
obowiązującym prawem.
Korzystanie z danych osobowych
Jeśli Klient korzysta z usług serwisowych w ramach niniejszej gwarancji, Lenovo będzie
przechowywać, wykorzystywać i przetwarzać informacje na temat usług gwarancyjnych
oraz informacje kontaktowe Klienta, w tym imiona i nazwiska, numery telefonów, adresy
pocztowe i elektroniczne. Lenovo będzie korzystać z tych informacji w celu świadczenia
usług w ramach niniejszej gwarancji oraz poprawy relacji handlowych z Klientem.
Lenovo będzie kontaktować się z Klientem w celu uzyskania informacji na temat
zadowolenia Klienta z serwisu gwarancyjnego lub powiadamiania Klienta o wycofaniu
produktu ze sprzedaży lub o kwestiach bezpieczeństwa. Dla realizacji tych celów dane
Klientów mogą być przesyłane do krajów, w których Lenovo prowadzi działalność oraz
przekazywane stronom trzecim reprezentującym Lenovo. Klient może je również
ujawnić, o ile będzie to wymagane przez prawo.
Zakres nieobjęty niniejszą Gwarancją
Gwarancja nie obejmuje:
v nieprzerwanej i wolnej od błędów pracy produktu;
v utraty lub uszkodzenia danych;
v jakiegokolwiek oprogramowania zainstalowanego w produkcie fabrycznie lub w
późniejszym czasie;
Rozdział 2. Ograniczona Gwarancja Lenovo 9
v awarii ani uszkodzenia wynikającego z niewłaściwego używania, wypadku,
modyfikacji, niezapewnienia odpowiedniego środowiska fizycznego lub środowiska
pracy, klęsk żywiołowych, przepięć zasilania czy też niewłaściwej konserwacji przez
Klienta;
v szkód spowodowanych przez nieautoryzowanego dostawcę usług;
v uszkodzeń lub szkód spowodowanych przez produkty stron trzecich, w tym produkty
dostarczane przez Lenovo lub integrowane z produktami Lenovo na żądanie Klienta;
v jakiegokolwiek wsparcia technicznego czy innego, takiego jak udzielanie odpowiedzi
na pytania typu jak to zrobić lub pytania dotyczące instalacji i konfiguracji produktu.
Gwarancja ta przestaje obowiązywać w przypadku usunięcia lub zmiany naklejek
identyfikacyjnych umieszczonych na produkcie lub jego częściach.
Ograniczenie odpowiedzialności
Lenovo ponosi odpowiedzialność za utratę lub uszkodzenie produktu Klienta jedynie: 1)
gdy produkt znajduje się w posiadaniu Dostawcy Usług lub 2) podczas transportu
produktu, w przypadku gdy odpowiedzialność za transport spoczywa na Dostawcy Usług.
Ani Lenovo, ani Dostawca Usług nie ponoszą odpowiedzialności za jakiekolwiek dane,
w tym informacje poufne, prawnie zastrzeżone ani dane osobowe zgromadzone w
produkcie. Klient usunie takie informacje z produktu i/lub utworzy ich kopie zapasowe
zanim produkt zostanie zwrócony lub oddany do serwisu.
W przypadku wystąpienia określonych okoliczności, za które odpowiedzialność - z
powodu zwłoki po stronie Lenovo lub z innego tytułu - ponosi Lenovo, Klient może być
upoważniony do uzyskania od Lenovo odszkodowania. W każdej takiej sytuacji, bez
względu na zaistniałe okoliczności, które stanowią podstawę do roszczeń wobec Lenovo
(włączywszy w to naruszenie postanowień Umowy, niedbalstwo, wprowadzenie w błąd
lub inne roszczenia z tytułu odpowiedzialności kontraktowej lub deliktowej), z
wyjątkiem zakresu odpowiedzialności, którego, stosownie do obowiązującego prawa, nie
można wyłączyć ani ograniczyć, odpowiedzialność Lenovo ograniczona jest do kwoty
odszkodowania za rzeczywiste bezpośrednie szkody poniesione przez Klienta, nie
wyższej jednak niż kwota zapłacona przez Klienta za produkt. Powyższe ograniczenie nie
ma zastosowania do odszkodowań z tytułu uszkodzenia ciała (w tym śmierci) i szkód w
majątku ruchomym i nieruchomym, za które, zgodnie z obowiązującym prawem, Lenovo
ponosi odpowiedzialność.
Ograniczenie to odnosi się również do dostawców i reselerów Lenovo oraz Dostawcy
Usług. Wskazane powyżej kwoty określają maksymalny zakres odpowiedzialności
ponoszonej łącznie przez Lenovo, dostawców i reselerów Lenovo oraz Dostawcę Usług.
W ŻADNYM PRZYPADKU LENOVO ANI DOSTAWCY, RESELERZY CZY
DOSTAWCY USŁUG LENOVO NIE BĘDĄ PONOSIĆ ODPOWIEDZIALNOŚCI
ZA: 1) ROSZCZENIA STRON TRZECICH; 2) UTRA LUB USZKODZENIE
DANYCH; 3) SZKODY SZCZEGÓLNE, UBOCZNE, POŚREDNIE ANI
10 Informacje dotyczące gwarancji i wsparcia
JAKIEKOLWIEK SZKODY, KTÓRYCH NIE MOŻNA BYŁO PRZEWIDZIEĆ
PRZY ZAWIERANIU UMOWY, W TYM UTRACONE ZYSKI, PRZYCHODY Z
DZIAŁALNOŚCI GOSPODARCZEJ, REPUTACJĘ (GOODWILL) CZY
SPODZIEWANE OSZCZĘDNOŚCI, NAWET JEŚLI ZOSTALI
POINFORMOWANI O MOŻLIWOŚCI WYSTĄPIENIA TAKICH STRAT LUB
SZKÓD. USTAWODAWSTWA NIEKTÓRYCH KRAJÓW NIE PRZEWIDUJĄ
WYŁĄCZENIA LUB OGRANICZENIA ODPOWIEDZIALNOŚCI Z TYTUŁU
SZKÓD UBOCZNYCH LUB SZKÓD, KTÓRYCH NIE MOŻNA BYŁO
PRZEWIDZIEĆ PRZY ZAWIERANIU UMOWY, DLATEGO TEŻ POWYŻSZE
WYŁĄCZENIA LUB OGRANICZENIA MOGĄ NIE MIEĆ ZASTOSOWANIA W
PRZYPADKU NIEKTÓRYCH KLIENTÓW.
Rozstrzyganie sporów
W przypadku nabycia produktu w Kambodży, Indonezji, na Filipinach, w Wietnamie
lub Sri Lance, spory wynikające z niniejszej gwarancji lub pozostające z nią w związku
będą ostatecznie rozstrzygane w postępowaniu arbitrażowym w Singapurze, a niniejsza
gwarancja, w tym jej interpretacja i wykonanie, będzie podlegać prawu obowiązującemu
w Singapurze, z wyłączeniem norm kolizyjnych. W przypadku nabycia produktu w
Indiach, spory wynikające z niniejszej gwarancji lub pozostające z nią w związku będą
ostatecznie rozstrzygane w postępowaniu arbitrażowym przeprowadzonym w Bangalore,
Indie. Postępowanie arbitrażowe w Singapurze zostanie przeprowadzone zgodnie z
obowiązującymi w danym czasie regułami Międzynarodowego Centrum Arbitrażu w
Singapurze (reguły SIAC - Singapore International Arbitration Center). Postępowanie
arbitrażowe w Indiach zostanie przeprowadzone zgodnie z prawem obowiązującym w
Indiach. Orzeczenia arbitrażu będą ostateczne i wiążące dla obu Stron bez możliwości ich
zaskarżenia. Wszelkie orzeczenia zostaną przygotowane w formie pisemnej oraz będą
zawierać podsumowania faktów i wnioski prawne. Językiem postępowania
arbitrażowego będzie język angielski. W języku angielskim będą redagowane wszystkie
dokumenty prezentowane w czasie postępowania. Angielska wersja niniejszej gwarancji
będzie mieć znaczenie rozstrzygające w trakcie jakiegokolwiek postępowania
arbitrażowego.
Inne prawa
NIEZALEŻNIE OD PRAW WYNIKAJĄCYCH Z NINIEJSZEJ GWARANCJI
KLIENTOWI MOGĄ PRZYSŁUGIW RÓWNIEŻ INNE PRAWA, W
ZALEŻNOŚCI OD OBOWIĄZUJĄCEGO W DANYM KRAJU
USTAWODAWSTWA. KLIENTOWI MOGĄ RÓWNIEŻ PRZYSŁUGIW
PRAWA WYNIKAJĄCE Z PISEMNEJ UMOWY ZAWARTEJ Z LENOVO.
ŻADNE POSTANOWIENIA NINIEJSZEJ GWARANCJI NIE WPŁYWAJ Ą NA
BEZWZGLĘDNIE OBOWIĄZUJĄCE PRAWA, W TYM PRAWA
KONSUMENTA NA MOCY KRAJOWYCH PRZEPISÓW REGULUJĄCYCH
SPRZEDAŻ ARTYKUŁÓW KONSUMPCYJNYCH, KTÓRE NIE MOGĄ BYĆ
UCHYLONE ANI OGRANICZONE NA MOCY UMOWY.
Rozdział 2. Ograniczona Gwarancja Lenovo 11
Europejska Strefa Ekonomiczna
Użytkownicy w Europejskiej Strefie Ekonomicznej (ESE) mogą kontaktować się z
Lenovo korzystając z adresu: EMEA Service Organisation, Lenovo (International) B.V.,
p. 2, Einsteinova 21, 851 01, Bratysława, Słowacja. Serwis na produkty Lenovo nabyte w
krajach ESE w ramach niniejszej gwarancji można uzyskać w każdym kraju ESE, w
którym dany produkt został wprowadzony i udostępniony przez Lenovo.
Informacje gwarancyjne
Typ
maszyny Kraj lub region zakupu Okres gwarancyjny
Typ(y) serwisu
gwarancyjnego
0981 Stany Zjednoczone, Kanada, Ameryka
Łacińska, Argentyna, Meksyk, Europa,
Bliski Wschód, Afryka
części i robocizna - 1
rok
1i2
Australia, Nowa Zelandia, Japonia części i robocizna - 1
rok
1i2
0992 Stany Zjednoczone, Kanada, Ameryka
Łacińska, Argentyna, Meksyk, Europa,
Bliski Wschód, Afryka
części i robocizna - 3
lata
1i2
Australia, Nowa Zelandia, Japonia części i robocizna - 3
lata
1i2
1008 Stany Zjednoczone, Kanada, Ameryka
Łacińska, Argentyna, Meksyk, Europa,
Bliski Wschód, Afryka
części i robocizna - 1
rok
1i2
Australia, Nowa Zelandia, Japonia części i robocizna - 1
rok
1i2
1010 Stany Zjednoczone, Kanada, Ameryka
Łacińska, Argentyna, Meksyk, Europa,
Bliski Wschód, Afryka
części i robocizna - 3
lata
1i2
Australia, Nowa Zelandia, Japonia części i robocizna - 3
lata
1i2
W razie potrzeby Dostawca Usług dokona naprawy lub wymiany w zależności od typu
serwisu gwarancyjnego dla danego produktu i dostępności usług. Termin wykonania
usługi zależy od czasu przyjęcia zgłoszenia, dostępności części i innych czynników.
Okres gwarancyjny wynoszący trzy (3) lata na części i jeden (1) rok na robociznę
oznacza, że serwis gwarancyjny świadczony bezpłatnie przez Lenovo będzie obejmować:
a. części i robociznę w pierwszym roku okresu gwarancyjnego (lub dłużej, jeśli wymaga
tego obowiązujące ustawodawstwo);
12 Informacje dotyczące gwarancji i wsparcia
b. jedynie części, na zasadzie wymiany, w drugim i trzecim roku okresu gwarancyjnego.
W drugim i trzecim roku okresu gwarancyjnego Dostawca Usług będzie pobierać opłaty
za robociznę w związku z naprawą lub wymianą produktu.
Typy serwisu
1. Serwis polegający na dostarczeniu części CRU
Dostawca Usług dostarczy Klientowi części CRU do zainstalowania. Informacje na temat
części CRU oraz instrukcje dotyczące wymiany wysyłane wraz z produktem i
dostępne w Lenovo na żądanie w dowolnym momencie. Części CRU łatwe do
zainstalowania przez Klienta zwane częściami CRU do samodzielnego montażu;
części CRU objęte usługą opcjonalną mogą wymagać od Klienta pewnych umiejętności
technicznych i narzędzi. Obowiązek zainstalowania części CRU do samodzielnego
montażu spoczywa na Kliencie. Klient może zażądać od Dostawcy Usług zainstalowania
części CRU objętych usługą opcjonalną w ramach serwisu gwarancyjnego dla produktu.
Lenovo może również udostępnić opcjonalną usługę, po nabyciu której instalowanie
części CRU przeznaczonych do samodzielnego montażu zostanie zlecone Lenovo. Lista
części CRU wraz z oznaczeniem znajduje się w publikacji wysłanej razem z produktem
lub pod adresem www.lenovocom/CRUs. Żądanie zwrotu ewentualnych wadliwych
części CRU zostanie dołączone do materiałów wysyłanych z częścią CRU przeznaczoną
na wymianę. Jeśli zwrot jest konieczny: to 1) instrukcje dotyczące zwrotu i opakowanie
transportowe wraz z opłatą zwrotną zostaną wysłane wraz z częściami CRU
przeznaczonymi na wymianę oraz 2) Klient może zostać obciążony kosztami części CRU
przeznaczonymi na wymianę, jeśli Dostawca Usług nie otrzyma wadliwych części CRU
w ciągu 30 (trzydziestu) dni od otrzymania przez Klienta części na wymianę.
2. Serwis na miejscu u Klienta
Dostawca Usług naprawi lub wymieni produkt w siedzibie Klienta. Klient musi zapewnić
odpowiednie stanowisko pracy, na którym można przeprowadzić demontaż i ponowny
montaż produktu Lenovo. W przypadku niektórych produktów pewne naprawy mogą
wymagać od Dostawcy Usług wysłania produktu do wskazanego centrum serwisowego.
3. Serwis wysyłkowy lub kurierski
Dostawca Usług będzie odpowiedzialny za dostarczenie produktu do wskazanego
centrum serwisowego, w którym nastąpi naprawa lub wymiana produktu. Klient ponosi
odpowiedzialność za odłączenie produktu. Klient otrzyma opakowanie transportowe, w
którym zwróci produkt do wskazanego centrum serwisowego. Kurier odbierze produkt i
dostarczy go do określonego ośrodka serwisowego. Gdy produkt zostanie naprawiony lub
wymieniony, centrum serwisowe zorganizuje jego zwrot do Klienta.
4. Serwis z wysyłką lub transportem przez Klienta
Rozdział 2. Ograniczona Gwarancja Lenovo 13
Klient będzie odpowiedzialny za wysyłkę lub dostarczenie produktu do wskazanego
centrum serwisowego, w którym nastąpi naprawa lub wymiana produktu. W zależności
od instrukcji Dostawcy Usług, Klient dostarczy lub wyśle pocztą odpowiednio
zapakowany produkt (opłacając wysyłkę z góry, jeśli nie zostanie określone inaczej) do
wskazanej lokalizacji. Naprawiony lub wymieniony produkt zostanie udostępniony
Klientowi do odbioru. Dostawca Usług może dysponować produktem wedle swojego
uznania, jeśli produkt ten nie zostanie odebrany przez Klienta. W przypadku wysłania
produktu do serwisu pocztą, produkt zostanie zwrócony do Klienta na koszt Lenovo,
chyba że Dostawca Usług określi inny tryb postępowania.
5. Wymiana produktu
W ramach usługi polegającej na wymianie produktu Lenovo dostarczy produkt
przeznaczony na wymianę do lokalizacji Klienta. Klient ponosi odpowiedzialność za
zainstalowanie i sprawdzenie działania produktu. Produkt użyty do wymiany staje się
własnością Klienta, natomiast produkt wadliwy przechodzi na własność Lenovo. Klient
jest zobowiązany do zapakowania wadliwego produktu w karton, w którym został
dostarczony produkt na wymianę i zwrotu do Lenovo. Lenovo pokrywa koszty transportu
w obie strony. Jeśli wadliwy produkt nie zostanie zwrócony w kartonie, w którym został
dostarczony produkt na wymianę, Klient będzie odpowiedzialny za ewentualne szkody,
jakim może ulec wadliwy produkt w czasie transportu. Klient może zostać obciążony
kosztami produktu przeznaczonego na wymianę, jeśli Lenovo nie otrzyma produktu
wadliwego w ciągu trzydziestu (30) dni od daty otrzymania przez Klienta produktu na
wymianę.
Suplemento de Garantía para México
Este Suplemento se considera parte integrante de la Garantía Limitada de Lenovo y será
efectivo única y exclusivamente para los productos distribuidos y comercializados dentro
del Territorio de los Estados Unidos Mexicanos. En caso de conflicto, se aplicarán los
términos de este Suplemento.
Todos los programas de software precargados en el equipo sólo tendrán una garantía de
treinta (30) días por defectos de instalación desde la fecha de compra. Lenovo no es
responsable de la información incluida en dichos programas de software y/o cualquier
programa de software adicional instalado por Usted o instalado después de la compra del
producto.
Los servicios no cubiertos por la garantía se cargarán al usuario final, previa obtención de
una autorización.
En el caso de que se precise una reparación cubierta por la garantía, por favor, llame al
Centro de soporte al cliente al 001-866-434-2080, donde le dirigirán al Centro de servicio
autorizado más cercano. Si no existiese ningún Centro de servicio autorizado en su
ciudad, población o en un radio de 70 kilómetros de su ciudad o población, la garantía
incluirá cualquier gasto de entrega razonable relacionado con el transporte del producto a
14 Informacje dotyczące gwarancji i wsparcia
  • Page 1 1
  • Page 2 2
  • Page 3 3
  • Page 4 4
  • Page 5 5
  • Page 6 6
  • Page 7 7
  • Page 8 8
  • Page 9 9
  • Page 10 10
  • Page 11 11
  • Page 12 12
  • Page 13 13
  • Page 14 14
  • Page 15 15
  • Page 16 16
  • Page 17 17
  • Page 18 18
  • Page 19 19
  • Page 20 20
  • Page 21 21
  • Page 22 22
  • Page 23 23
  • Page 24 24
  • Page 25 25
  • Page 26 26
  • Page 27 27
  • Page 28 28
  • Page 29 29
  • Page 30 30

Lenovo THINKSERVER TD230 Informacje Dotyczące Gwarancji I Wsparcia

Typ
Informacje Dotyczące Gwarancji I Wsparcia
Ten podręcznik jest również odpowiedni dla