Lenovo ThinkPad X201S Podręcznik Obsługi I Rozwiązywania Problemów

Typ
Podręcznik Obsługi I Rozwiązywania Problemów

Niniejsza instrukcja jest również odpowiednia dla

ThinkPad X201, X201s i X201 Tablet
Podręcznik obsługi i rozwiązywania
problemów
Uwaga
Przed wykorzystaniem informacji zawartych w niniejszym dokumencie lub przed użyciem produktu, którego dotyczą, należy
przeczytać:
v Podręcznik na temat bezpieczeństwa i gwarancji
v Informacje o komunikacji bezprzewodowej w systemie pomocy elektronicznej Access Help oraz Dodatek C, “Uwagi”, na
stronie 23.
v Uwaga o przepisach
Podręcznik na temat bezpieczeństwa i gwarancji oraz Uwaga o przepisach zostały umieszczone w serwisie WWW. Aby się z
nimi zapoznać, przejdź pod adres http://www.lenovo.com/think/support, kliknij odsyłacz Troubleshooting (Rozwiązywanie
problemów), a następnie User’s guides and manuals (Podręczniki użytkownika).
Wydanie pierwsze (listopad 2009)
© Copyright Lenovo 2009.
© Lenovo 2009
Spis treści
Ważne informacje dotyczące
bezpieczeństwa ...........v
Zdarzenia wymagające natychmiastowej reakcji . . v
Wytyczne dotyczące bezpieczeństwa .....vii
Baterie i akumulatory ........vii
Uwaga dotycząca akumulatora......viii
Uwagi dotyczące baterii litowej ......ix
Prąd elektryczny - informacje dotyczące
bezpieczeństwa ...........x
Informacje dotyczące bezpieczeństwa przy
korzystaniu z modemu ........xi
Oświadczenie o zgodności urządzenia
laserowego ............xi
Rozdział 1. Wyszukiwanie informacji . . . 1
Lenovo ThinkVantage Toolbox (Lenovo System
Toolbox) ..............1
Często zadawane pytania (FAQ) .......1
Rozdział 2. Rozwiązywanie problemów z
komputerem ............3
Diagnozowanie problemów ........3
Diagnozowanie problemów z użyciem programu
Lenovo ThinkVantage Toolbox (Lenovo System
Toolbox) .............3
Diagnozowanie problemów z użyciem programu
PC-Doctor z obszaru Rescue and Recovery . . 4
Rozdział 3. Pomoc i obsługa serwisowa . . 5
Pomoc i obsługa serwisowa ........5
Uzyskiwanie pomocy w sieci WWW .....5
Telefonowanie do Centrum Wsparcia dla klientów . 5
Uzyskiwanie pomocy na całym świecie.....7
Ogólnoświatowa lista telefonów .......7
Dodatek A. Informacje dotyczące gwarancji 13
Typy serwisu ............15
Suplemento de Garantía para México .....16
Dodatek B. Części wymieniane przez
klienta (CRU) ...........19
Dodatek C. Uwagi..........23
Uwagi ..............23
Uwaga o klasyfikacji eksportowej .....24
Electronic emissions notices .......24
Federal Communications Commission (FCC)
Declaration of Conformity .......24
Industry Canada Class B emission compliance
statement ............25
Avis de conformité à la réglementation
d’Industrie Canada .........25
Unia Europejska - zgodność z dyrektywą w
dziedzinie kompatybilności elektromagnetycznej 25
Oświadczenie o zgodności z dyrektywą
EU-EMC (2004/108/EC) EN 55022, klasa B . . 26
Oświadczenia WEEE UE ........27
Taiwan recycle statement ........27
Informacje o programie ENERGY STAR....28
Uwagi dotyczące informacji o bezpieczeństwie i
informacji gwarancyjnych ........29
Uwaga o przepisach ..........30
Znaki towarowe ..........31
© Copyright Lenovo 2009 iii
iv ThinkPad X201, X201s i X201 Tablet Podręcznik obsługi i rozwiązywania problemów
Ważne informacje dotyczące bezpieczeństwa
Uwaga:
Należy uważnie przeczytać informacje dotyczące bezpieczeństwa.
Niniejsze informacje pomagają bezpiecznie korzystać z komputera osobistego notebook.
Należy zachować wszelkie informacje dołączone do komputera i stosować się do nich.
Informacje zamieszczone w niniejszym dokumencie nie wpływają ani na warunki
zawarte w umowie nabycia, ani na warunki Ograniczonej Gwarancji Lenovo
®
. Więcej
informacji na ten temat - patrz Rozdział 3, Informacje gwarancyjne, Podręcznik na
temat bezpieczeństwa i gwarancji. Najnowsza Podręcznik na temat bezpieczeństwa i
gwarancji została umieszczona w serwisie WWW. Patrz “Uwagi dotyczące informacji o
bezpieczeństwie i informacji gwarancyjnych” na stronie 29.
Bezpieczeństwo klienta jest bardzo ważne. Nasze produkty projektowane tak, aby
były skuteczne i bezpieczne w użytkowaniu. Jednak komputery osobiste
urządzeniami elektronicznymi. Kable zasilające, zasilacze i inne elementy mogą
stanowić potencjalne zagrożenie bezpieczeństwa i przy niewłaściwym użytkowaniu
mogą spowodować obrażenia lub szkody materialne. Aby zmniejszyć to zagrożenie,
należy postępować zgodnie z instrukcjami dołączonymi do produktu, przestrzegać
ostrzeżeń znajdujących się na produkcie i w instrukcjach obsługi oraz przejrzeć
dokładnie informacje zawarte w niniejszym dokumencie. Uważne stosowanie się do
informacji zawartych w niniejszym dokumencie i dostarczonych wraz z produktem
pomoże ochronić się przed niebezpieczeństwem i utworzyć bezpieczne środowisko
pracy z komputerem.
Uwaga: Informacje te zawierają odniesienia do zasilaczy i baterii. Oprócz komputerów
notebook, niektóre dostarczane produkty, takie jak głośniki i monitory, wyposażone w
zewnętrzny zasilacz. Do nich właśnie odnoszą się informacje z tego rozdziału. Ponadto
produkty komputerowe zawierają wewnętrzną baterię wielkości monety zapewniająca
zasilanie zegarowi systemowemu w czasie, gdy komputer jest wyłączony, dlatego uwagi
związane z baterią i dotyczące bezpieczeństwa odnoszą się do wszystkich produktów
komputerowych.
Zdarzenia wymagające natychmiastowej reakcji
Produkty mogą ulec uszkodzeniu wskutek niewłaściwego użytkowania lub
zaniedbania. Niektóre uszkodzenia poważne i wymagają, aby zaprzestać
używania produktu do czasu jego przeglądu oraz, jeśli niezbędna okaże się
naprawa, do czasu jej wykonania przez autoryzowany serwis.
© Copyright Lenovo 2009 v
Podobnie jak na każde urządzenie elektroniczne, na produkt należy zwracać
szczególną uwagę, gdy jest on włączony. W bardzo rzadkich przypadkach można
poczuć jakiś zapach, zauważyć smugę dymu lub iskrzenie wydobywające się z
produktu. Czasem również można usłyszeć odgłosy trzasków, pękania lub syczenia.
Może to oznaczać, że wewnętrzny komponent elektroniczny zepsuł się w sposób
kontrolowany i bezpieczny. Może to jednak również wskazywać na ewentualne
zagrożenie bezpieczeństwa. W żadnym z tych przypadków nie należy podejmować
ryzyka ani prób samodzielnej diagnozy sytuacji. Należy skontaktować się z
Centrum Wsparcia dla Klientów. Poniższy serwis WWW zawiera listę telefonów do
punktów serwisu i wsparcia.
http://www.lenovo.com/support/phone
Komputer i jego komponenty należy często przeglądać pod kątem uszkodzeń,
śladów zużycia lub innych oznak zagrożenia. W przypadku jakichkolwiek
wątpliwości dotyczących stanu któregokolwiek z komponentów nie należy używać
produktu. Aby uzyskać informacje na temat sprawdzania produktu i, jeśli okaże
się to konieczne, jego naprawy, należy skontaktować się z Centrum Wsparcia
Klienta lub producentem produktu.
W tych rzadkich przypadkach, gdy można zauważyć poniższe objawy, albo jeśli
wystąpią jakiekolwiek zastrzeżenia związane z bezpieczeństwem, należy zaprzestać
używania produktu, wyłączyć go z zasilania oraz odłączyć od linii telefonicznych do
czasu skontaktowania się z Centrum Wsparcia Klienta i uzyskania dalszych
wskazówek.
v Kable zasilające, wtyczki, przedłużacze, zabezpieczenia przeciwprzepięciowe oraz
zasilacze, na których pojawiły się pęknięcia, które zostały złamane albo zniszczone.
v Oznaki przegrzania, dym, iskrzenie lub pojawienie się ognia.
v Uszkodzenie baterii (pęknięcia, wgniecenia lub zgięcia), wyciek z baterii lub
gromadzenie się na niej nieznanych substancji.
v Odgłosy trzasków, pękania, syczenie albo silny zapach dobywający się z produktu.
v Oznaki rozlania płynu lub ślady po upadku jakiegoś przedmiotu na produkt, kabel
zasilający lub zasilacz.
v Komputer, kabel zasilający lub zasilacz zostały narażone na kontakt z wodą.
v Produkt został upuszczony lub w jakikolwiek inny sposób zniszczony.
v Produkt, obsługiwany zgodnie z instrukcją obsługi, nie działa poprawnie.
Uwaga: Jeśli objawy te dotyczą innego produktu (na przykład przedłużacza), należy
zaprzestać używania takiego produktu i skontaktować się z jego producentem w celu
uzyskania stosownych instrukcji lub produktu na wymianę.
vi ThinkPad X201, X201s i X201 Tablet Podręcznik obsługi i rozwiązywania problemów
Wytyczne dotyczące bezpieczeństwa
Aby zmniejszyć ryzyko obrażeń lub uszkodzenia mienia, należy zawsze mieć na uwadze
poniższe środki ostrożności.
Więcej informacji na ten temat - patrz Rozdział 1, Ważne informacje dotyczące
bezpieczeństwa, Podręcznik na temat bezpieczeństwa i gwarancji. Najnowsza
Podręcznik na temat bezpieczeństwa i gwarancji została umieszczona w serwisie
WWW. Patrz “Uwagi dotyczące informacji o bezpieczeństwie i informacji
gwarancyjnych” na stronie 29.
Baterie i akumulatory
NIEBEZPIECZEŃSTWO
W komputerach osobistych produkowanych przez Lenovo znajduje się bateria wielkości
monety, która zapewnia zasilanie zegarowi systemowemu. Ponadto wiele komputerów
przenośnych, jak na przykład komputery notebook, odłączonych od stałego źródła
zasilania, zasilanych jest akumulatorem. Akumulatory dostarczane przez Lenovo
przeznaczone dla tego produktu zostały przetestowane w zakresie kompatybilności i
mogą być zastąpione jedynie przez części zatwierdzone do wymiany.
Nigdy nie należy próbować otwierać lub naprawiać baterii ani akumulatora. Nie można
zgniatać, przebijać ani palić baterii i akumulatorów ani zwierać ich styków metalowych.
Nie wolno zanurzać akumulatorów w płynach. Akumulator należy ładować ponownie
ściśle według instrukcji zawartych w dokumentacji produktu.
Nadmierna eksploatacja albo nieprawidłowe użycie baterii lub akumulatora może
spowodować ich przegrzanie, a w konsekwencji “wydobywanie się” gazów lub płomieni z
akumulatora lub baterii. Jeśli bateria uległa uszkodzeniu, pojawił się jakiś wyciek z
baterii lub z jej przodu gromadzi się jakaś substancja, należy zaprzestać korzystania z
niej i zamówić u producenta nową.
Baterie mogą zmniejszać swoją wydajność jeśli przez długi czas nieużywane.
Pozostawienie niektórych akumulatorów (szczególnie litowych) nieużywanych i
rozładowanych może zwiększyć ryzyko zwarcia, to zaś może spowodować skrócenie czasu
eksploatacji akumulatora i zagrożenie bezpieczeństwa. Akumulatorów litowych nie
należy całkowicie rozładowywać ani przechowywać ich w stanie rozładowanym.
Ważne informacje dotyczące bezpieczeństwa vii
Uwaga dotycząca akumulatora
NIEBEZPIECZEŃSTWO
Nie należy demontować ani modyfikować akumulatorów. Może to spowodować eksplozję
lub wyciek z akumulatora. Akumulator inny niż podany przez Lenovo, zdemontowany
lub zmodyfikowany, nie jest objęty gwarancją.
Nieprawidłowo wymieniony akumulator może wybuchnąć. Akumulator zawiera
niewielką ilość substancji szkodliwych dla zdrowia. Aby uniknąć niebezpieczeństwa
odniesienia obrażeń:
v Do wymiany należy używać tylko akumulatorów typu zalecanego przez Lenovo.
v Nie należy wystawiać akumulatorów na działanie ognia.
v Nie należy wystawiać akumulatorów na działanie wody lub deszczu.
v Nie należy demontować akumulatorów.
v Nie należy ich zwierać.
v Należy chronić akumulator przed dziećmi.
v Nie należy upuszczać akumulatorów.
Nie należy wyrzucać akumulatora do śmieci, które wywożone na wysypisko. Podczas
utylizacji akumulatora należy postępować zgodnie z miejscowymi przepisami i
zaleceniami.
Akumulatory należy przechowywać w temperaturze pokojowej, naładowane do około
30-50 % pojemności. Zaleca się ładowanie raz do roku w celu uniknięcia nadmiernego
rozładowania.
viii ThinkPad X201, X201s i X201 Tablet Podręcznik obsługi i rozwiązywania problemów
Uwagi dotyczące baterii litowej
NIEBEZPIECZEŃSTWO
Jeśli bateria nie zostanie zastąpiona odpowiednim produktem, istnieje niebezpieczeństwo
wybuchu.
Baterię litową można wymienić tylko na baterię tego samego lub odpowiadającego typu,
zalecanego przez producenta. Bateria zawiera lit i może wybuchnąć, jeśli jest
nieodpowiednio używana i obsługiwana oraz utylizowana w niewłaściwy sposób.
Baterii nie należy:
v wrzucać do wody ani jej w niej zanurzać,
v rozgrzewać do temperatury przekraczającej 100°C (212°F),
v naprawiać lub demontować.
Baterie należy utylizować zgodnie z lokalnymi przepisami.
Następująca uwaga ma zastosowanie w przypadku użytkowników na terenie Kalifornii.
Informacja dotycząca chloranów - Kalifornia:
Produkty zawierające baterię litową CR z dwutlenkiem manganu mogą zawierać chlorany.
Materiał zawierający chlorany - może wymagać specjalnego
trybu postępowania.
Patrz http://www.dtsc.ca.gov/hazardouswaste/perchlorate.
Ważne informacje dotyczące bezpieczeństwa ix
Prąd elektryczny - informacje dotyczące bezpieczeństwa
NIEBEZPIECZEŃSTWO
Napięcie elektryczne pochodzące z kabli zasilających, telefonicznych i komunikacyjnych
jest niebezpieczne.
Aby uniknąć niebezpieczeństwa porażenia prądem elektrycznym:
v Nie należy używać komputera podczas burzy z wyładowaniami atmosferycznymi.
v Nie należy łączyć lub odłączać żadnych kabli ani wykonywać instalowania,
konserwowania czy rekonfigurowania tego produktu podczas burzy z wyładowaniami
atmosferycznymi.
v Wszystkie kable zasilające muszą być włączone do prawidłowo podłączonych i
uziemionych gniazd zasilających.
v Wszystkie urządzenia, z którymi ten produkt ma być połączony, muszą być również
włączone do prawidłowo podłączonych gniazd zasilających.
v O ile jest to tylko możliwe, należy podłączać i odłączać kable sygnałowe jedną ręką.
v Nigdy nie należy włączać urządzenia, jeśli widoczne oznaki ognia, wody lub
uszkodzeń konstrukcji.
v Przed otwarciem obudowy urządzenia należy odłączyć wszystkie kable zasilające,
akumulatory i wszystkie inne kable, o ile procedury konfigurowania i instalowania nie
nakazują inaczej.
v Nie należy używać komputera, dopóki nie zamknie się jego obudowy. Nigdy nie należy
używać komputera, kiedy obudowa jest otwarta.
NIEBEZPIECZEŃSTWO
v Podczas instalowania i przenoszenia tego produktu lub podłączonych do niego urządzeń,
a także otwierania ich obudów, kable należy łączyć i rozłączać zgodnie z poniższymi
procedurami.
Aby podłączyć:
1. Wyłącz wszystkie urządzenia.
2. Podłącz wszystkie kable do urządzeń.
3. Podłącz kable sygnałowe do złączy.
4. Podłącz kable zasilające do gniazd
zasilających.
5. Włącz urządzenia.
Aby odłączyć:
1. Wyłącz wszystkie urządzenia.
2. Odłącz kable zasilające od gniazd
zasilających.
3. Odłącz kable sygnałowe od złączy.
4. Odłącz wszystkie kable od urządzeń.
Należy wyjąć kabel zasilający z gniazda zasilającego przed podłączeniem wszelkich innych
kabli elektrycznych do komputera.
Można go ponownie podłączyć do gniazda zasilającego dopiero po podłączeniu wszystkich
innych kabli.
x ThinkPad X201, X201s i X201 Tablet Podręcznik obsługi i rozwiązywania problemów
Informacje dotyczące bezpieczeństwa przy korzystaniu z modemu
NIEBEZPIECZEŃSTWO
Oświadczenie o zgodności urządzenia laserowego
Niektóre modele komputerów osobistych fabrycznie wyposażone w napęd CD lub
DVD. Napędy CD i DVD również dostępne oddzielnie jako opcje wyposażenia.
Napędy CD i DVD produktami laserowymi. Na wierzchu napędu jest umieszczona
etykieta klasyfikacyjna napędu (przedstawiona poniżej).
CLASS 1 LASER PRODUCT
LASER KLASSE 1
LUOKAN 1 LASERLAITE
APPAREIL A LASER DE CLASSE 1
KLASS 1 LASER APPARAT
Ameryka Północna:
ZAGROŻENIE: aby zmniejszyć niebezpieczeństwo pożaru należy używać jedynie
kabla zasilającego stosowanego w telekomunikacji o numerze 26 lub większego (np.
24), znajdującego się w wykazie laboratorium UL (Underwriters Laboratories) lub
objętego certyfikatem CSA (Canadian Standards Association).
Aby zmniejszyć ryzyko pożaru, porażenia prądem elektrycznym lub odniesienia obrażeń
podczas korzystania z urządzeń telekomunikacyjnych, należy zawsze przestrzegać
następujących podstawowych środków ostrożności:
v Nie należy podłączać kabli do gniazd telefonicznych w ścianach ani ich odłączać
podczas burzy z wyładowaniami atmosferycznymi.
v Nie należy instalować gniazd telefonicznych w miejscach wilgotnych. Nie należy
używać komputera w pobliżu wody.
v Nie należy dotykać nieizolowanych kabli telefonicznych ani terminali, jeśli linia
telefoniczna nie została odłączona od interfejsu sieciowego.
v Podczas instalacji i modyfikacji linii telefonicznych należy zachować ostrożność.
v Nie należy używać komputera z podłączonym kablem telefonicznym podczas burzy z
wyładowaniami atmosferycznymi. Istnieje nieznaczne ryzyko doznania porażenia
prądem elektrycznym z wyładowania atmosferycznego;
v Nie należy korzystać z telefonu innego niż bezprzewodowy podczas burzy z
wyładowaniami atmosferycznymi.
v Nie należy używać telefonu do zgłoszenia wycieku gazu w pobliżu tego wycieku.
v Nie należy podłączać kabla telefonicznego do złącza Ethernet.
Ważne informacje dotyczące bezpieczeństwa xi
Napędy te mają w Stanach Zjednoczonych certyfikat zgodności z wymaganiami
określonymi w Department of Health and Human Services 21 Code of Federal
Regulations (DHHS 21 CFR), podrozdziałJ-produkty laserowe klasy 1. W
pozostałych krajach napędy te posiadają certyfikat zgodności z wymaganiami
International Electrotechnical Commission (IEC) 60825-1 oraz CENELEC EN 60825-1
dla produktów laserowych klasy 1.
Produktów laserowych klasy 1 nie uważa się za niebezpieczne. Dzięki odpowiedniej
konstrukcji układu lasera oraz optycznych napędów pamięci masowej w trakcie
normalnego używania, wykonywania czynności konserwacyjnych przez użytkownika
lub operacji serwisowych nie występuje niebezpieczeństwo narażenia się na działanie
promieniowania laserowego wyższego niż klasy 1.
Jeśli zainstalowany jest napęd CD lub DVD, należy przestrzegać następujących
zaleceń.
NIEBEZPIECZEŃSTWO
Przykład etykiety
Używanie elementów sterujących, zmiana ustawień lub wykonywanie czynności innych
niż tu określone może spowodować narażenie się na niebezpieczne promieniowanie.
Nie należy zdejmować pokryw z napędu. Usunięcie pokryw z napędu CD lub DVD może
być przyczyną niebezpiecznego promieniowania laserowego. W napędzie CD ani w
napędzie DVD nie ma żadnych części wymagających obsługi.
xii ThinkPad X201, X201s i X201 Tablet Podręcznik obsługi i rozwiązywania problemów
Niektóre napędy CD i DVD mają wbudowaną diodę laserową klasy 3A lub klasy
3B. Należy zapamiętać poniższe ostrzeżenie.
NIEBEZPIECZEŃSTWO
Instrukcje te należy zachować.
Występuje widzialne i niewidzialne promieniowanie laserowe, gdy napęd jest otwarty.
Należy unikać bezpośredniego kontaktu oczu z promieniem lasera. Nie wolno patrzeć na
promień lasera ani bezpośrednio, ani poprzez przyrządy optyczne.
Ważne informacje dotyczące bezpieczeństwa xiii
xiv ThinkPad X201, X201s i X201 Tablet Podręcznik obsługi i rozwiązywania problemów
Rozdział 1. Wyszukiwanie informacji
Lenovo ThinkVantage Toolbox (Lenovo System Toolbox)
Lenovo ThinkVantage
®
Toolbox to program diagnostyczny pracujący pod kontrolą
systemu operacyjnego Windows. Umożliwia on przeglądanie symptomów problemów z
komputerem oraz ich rozwiązań. Automatycznie powiadamia, jeśli wymagane jest
działanie, zapewnia pomoc oraz oferuje zaawansowaną diagnostykę i historię
diagnostyczną.
Dalsze informacje o diagnozowaniu problemów - patrz “Diagnozowanie problemów z
użyciem programu Lenovo ThinkVantage Toolbox (Lenovo System Toolbox)” na
stronie 3.
Aby uruchmić ten program:
Windows 7:
Kiedy uruchomiony jest system operacyjny Windows, naciśnij klawisz ThinkVantage.
Windows Vista and Windows XP:
1. Kliknij przycisk Start.
2. Wybierz kolejno opcje Wszystkie programy, Lenovo Services, Lenovo System
Toolbox.
Jeśli na komputerze nie zainstalowano programu Lenovo ThinkVantage Toolbox
(Lenovo System Toolbox), przejdź pod adres http://www.lenovo.com/think/support,
kliknij odsyłacz Downloads and drivers (Pliki do pobrania i sterowniki) i postępuj
zgodnie z instrukcjami na ekranie.
Więcej informacji o tym programie - patrz pomoc dla programu.
Często zadawane pytania (FAQ)
Aby zapewnić najwyższą wydajność swojego komputera, przejrzyj poniższą stronę
WWW, aby znaleźć informacje pomocne przy rozwiązywaniu problemów i odpowiedzi
na najczęściej zadawane pytania:
Http://www.lenovo.com/support/faq
© Copyright Lenovo 2009 1
2 ThinkPad X201, X201s i X201 Tablet Podręcznik obsługi i rozwiązywania problemów
Rozdział 2. Rozwiązywanie problemów z komputerem
Diagnozowanie problemów
Jeśli występują problemy z komputerem:
v Jeśli możesz uruchomić system operacyjny - patrz “Diagnozowanie problemów z
użyciem programu Lenovo ThinkVantage Toolbox (Lenovo System Toolbox)”.
v Jeśli nie możesz uruchomić systemu operacyjnego - patrz “Diagnozowanie
problemów z użyciem programu PC-Doctor z obszaru Rescue and Recovery” na
stronie 4.
Diagnozowanie problemów z użyciem programu Lenovo ThinkVantage
Toolbox (Lenovo System Toolbox)
Jeśli komputer nie działa poprawnie, być może będziesz w stanie zdiagnozować
problem, testując komponenty komputera za pomocą programu Lenovo ThinkVantage
Toolbox (Lenovo System Toolbox).
Aby uruchmić ten program:
Windows 7:
Kiedy uruchomiony jest system operacyjny Windows, naciśnij klawisz ThinkVantage.
Windows Vista and Windows XP:
1. Kliknij przycisk Start.
2. Wybierz kolejno opcje Wszystkie programy, Lenovo Services, Lenovo System
Toolbox.
Więcej informacji o tym programie - patrz pomoc dla programu.
Przeprowadzenie niektórych testów może potrwać kilka lub kilkanaście minut. Należy
zarezerwować czas na przeprowadzenie całego testu; przerywanie działania programu
podczas przeprowadzania testu jest niewskazane. Przygotowując się do kontaktu z
Centrum wsparcia dla Klientów, należy wydrukować protokół testu, aby szybko
przedstawić informacje personelowi technicznemu.
Uwaga: Jeśli system działa i dostępny jest system pomocy Access Help - patrz Access Help.
© Copyright Lenovo 2009 3
Diagnozowanie problemów z użyciem programu PC-Doctor z obszaru
Rescue and Recovery
Używając programu PC-Doctor
®
z obszaru roboczego Rescue and Recovery
®
, możesz
diagnozować system bez uruchamiania systemu operacyjnego.
Aby uruchomić program PC-Doctor, wykonaj następujące czynności:
1. Wyłącz komputer i włącz go ponownie.
2. Kiedy zostanie wyświetlone logo ThinkPad
®
, natychmiast naciśnij przycisk
ThinkVantage. Zostanie otwarty obszar roboczy Rescue and Recovery.
3. Kliknij opcję Launch advanced Rescue and Recovery (Uruchom zaawansowane
opcje programu Rescue and Recovery).
4. Kliknij opcję Diagnose hardware (Diagnozuj sprzęt).
Więcej informacji o PC-Doctor, - patrz pomoc dla programu.
4 ThinkPad X201, X201s i X201 Tablet Podręcznik obsługi i rozwiązywania problemów
Rozdział 3. Pomoc i obsługa serwisowa
Pomoc i obsługa serwisowa
Wszystkim, którym niezbędna jest pomoc, serwis, asysta techniczna lub po prostu
więcej informacji na temat notebooków ThinkPad, Lenovo oferuje różne sposoby
kontaktu. Ten podrozdział zawiera informacje o źródłach dodatkowych informacji na
temat notebooków ThinkPad, o tym, co należy robić w razie napotkania problemów z
komputerem, oraz do kogo w razie potrzeby należy się zwrócić w celu uzyskania
pomocy serwisowej.
Pakiety serwisowe firmy Microsoft
®
(Microsoft Service Packs) źródłem najnowszych
aktualizacji produktów Windows. Można je pobrać z sieci WWW (mogą obowiązywać
opłaty za połączenia) lub z dysku. Szczegółowe informacje i odsyłacze można znaleźć w
serwisie WWW Microsoft, pod adresem http://www.microsoft.com. Lenovo oferuje
pomoc techniczną w zakresie instalowania i konfigurowania pakietów serwisowych dla
systemów Microsoft Windows zainstalowanych fabrycznie przez Lenovo. W celu
uzyskania informacji, należy skontaktować się z Centrum wsparcia dla Klientów
(numery telefonów - patrz “Ogólnoświatowa lista telefonów” na stronie 7). Usługa może
być odpłatna.
Uzyskiwanie pomocy w sieci WWW
W serwisie Lenovo w sieci WWW można znaleźć aktualne informacje o notebookach
Notebook ThinkPad i wsparciu do nich. Strona główna Personal Computing znajduje się
pod adresem: http://www.lenovo.com/think.
Informacje o wsparciu dla notebooka Notebook ThinkPad znaleźć można pod adresem
http://www.lenovo.com/think/support. Wśród materiałów zgromadzonych w tym
serwisie WWW znajdują się instrukcje rozwiązywania problemów, rady dotyczące
posługiwania się komputerem, a także informacje o opcjach wyposażenia, które mogą
ułatwić pracę z notebookiem Notebook ThinkPad.
Telefonowanie do Centrum Wsparcia dla klientów
Jeśli samodzielne próby rozwiązania problemu nie dadzą rezultatu, w okresie
gwarancyjnym można uzyskać pomoc i informacje przez telefon, korzystając z Centrum
wsparcia dla Klientów. W okresie gwarancyjnym dostępne następujące usługi:
v Określanie problemów - do dyspozycji jest przeszkolony personel, który pomaga w
określaniu problemów ze sprzętem i w podejmowaniu decyzji o niezbędnych
działaniach mających na celu usunięcie problemu.
© Copyright Lenovo 2009 5
v Naprawa sprzętu Lenovo - jeśli przyczyną problemu jest sprzęt podlegający
gwarancji Lenovo, dostępny jest przeszkolony personel, który zapewnia odpowiedni
zakres serwisu.
v Zarządzanie zmianami serwisowymi - sporadycznie mogą wystąpić zmiany, których
wprowadzenie jest wymagane po sprzedaży produktu. Lenovo lub reseler
autoryzowany przez Lenovo zapewni wprowadzenie wybranych zmian serwisowych
(Engineering Changes - EC), które mają zastosowanie do danego sprzętu.
Serwis nie obejmuje:
v wymiany lub instalowania części innych niż wyprodukowane przez Lenovo lub
nieobjętych gwarancją Lenovo;
Uwaga: Wszystkie części objęte gwarancją mają 7-znakowe identyfikatory w
formacie FRU XXXXXXX.
v identyfikacji źródeł problemów z oprogramowaniem;
v konfigurowania BIOS jako części instalacji lub modernizacji;
v zmian, modyfikacji lub aktualizacji sterowników urządzeń;
v instalowania i obsługi sieciowego systemu operacyjnego;
v instalowania i obsługi aplikacji.
Aby określić, czy dany komputer podlega gwarancji oraz kiedy jego gwarancja wygasa,
należy przejść na stronę http://www.lenovo.com/think/support i kliknąć łącze
Warranty, a następnie postępować zgodnie z instrukcjami wyświetlanymi na ekranie.
Warunki Ograniczonej GwarancjiLenovo mającej zastosowanie do Twojego produktu
sprzętowego Lenovo - patrz Rozdział 3, Informacje gwarancyjne,wPodręczniku na
temat bezpieczeństwa i gwarancji.
W trakcie rozmowy telefonicznej należy w miarę możliwości przebywać w pobliżu
komputera na wypadek, gdyby przedstawiciel asysty technicznej mógł od razu udzielić
pomocy w zakresie rozwiązania problemu. Przed zatelefonowaniem należy się upewnić,
że zostały pobrane aktualne sterowniki i aktualizacje systemu, przeprowadzono
diagnostykę i zapisano informacje. Telefonując do asysty technicznej, należy mieć
przygotowane następujące informacje:
v typ i model komputera,
v numery seryjne komputera, monitora i innych komponentów systemu lub dowód
zakupu;
v opis problemu;
v dokładnie zapisane ewentualne komunikaty o błędach;
v informacje o konfiguracji sprzętu i oprogramowania.
Numery telefonów Centrum wsparcia dla Klientów w danej lokalizacji znajdują się w
podrozdziale “Ogólnoświatowa lista telefonów” na stronie 7 w dalszej części
niniejszego podręcznika.
6 ThinkPad X201, X201s i X201 Tablet Podręcznik obsługi i rozwiązywania problemów
  • Page 1 1
  • Page 2 2
  • Page 3 3
  • Page 4 4
  • Page 5 5
  • Page 6 6
  • Page 7 7
  • Page 8 8
  • Page 9 9
  • Page 10 10
  • Page 11 11
  • Page 12 12
  • Page 13 13
  • Page 14 14
  • Page 15 15
  • Page 16 16
  • Page 17 17
  • Page 18 18
  • Page 19 19
  • Page 20 20
  • Page 21 21
  • Page 22 22
  • Page 23 23
  • Page 24 24
  • Page 25 25
  • Page 26 26
  • Page 27 27
  • Page 28 28
  • Page 29 29
  • Page 30 30
  • Page 31 31
  • Page 32 32
  • Page 33 33
  • Page 34 34
  • Page 35 35
  • Page 36 36
  • Page 37 37
  • Page 38 38
  • Page 39 39
  • Page 40 40
  • Page 41 41
  • Page 42 42
  • Page 43 43
  • Page 44 44
  • Page 45 45
  • Page 46 46
  • Page 47 47
  • Page 48 48

Lenovo ThinkPad X201S Podręcznik Obsługi I Rozwiązywania Problemów

Typ
Podręcznik Obsługi I Rozwiązywania Problemów
Niniejsza instrukcja jest również odpowiednia dla