Schemat podłączenia zasilania
Złącza pomocniczego zasilania mogą się różnić zależnie
od marki samochodu. Aby upewnić się, że wyprowadzenia
są właściwie dopasowane, należy skontrolować schemat
pomocniczego zasilania. Istnieją trzy podstawowe typy
(pokazane na ilustracji pod spodem). Konieczna może
być zamiana pozycji czerwonego i żółtego przewodu
w przewodzie zasilającym radioodtwarzacza.
Po właściwym dopasowaniu wyprowadzeń
i przełączeniu przewodów zasilających należy
podłączyć radioodtwarzacz do zasilania w samochodzie.
W przypadku pytań i problemów dotyczących
urządzenia, a nie omówionych w tej instrukcji, prosimy
o porozumienie się ze sprzedawcą samochodu.
Zalecenia dla bezpieczeństwa
• Starannie wybrać miejsce instalacji, tak aby
radioodtwarzacz nie utrudniał normalnego kierowania
pojazdem.
• Unikać instalacji radioodtwarzacza w miejscach
narażonych na kurz, brud, nadmierną wibrację i wysoką
temperaturę – na przykład w bezpośrednim oświetleniu
słonecznym albo obok przewodów ogrzewania.
• Aby instalacja była bezpieczna i pewna, używać tylko
dostarczonego zestawu elementów do montażu.
Regulacja kąta montażu
Zamontować urządzenie pod kątem mniejszym niż 45°.
Zdejmowanie kołnierza
ochronnego i obejmy (4)
Przed instalacją urządzenia należy z niego zdjąć
kołnierz ochronny
5 i obejmę 1.
1 Zdejmij kołnierz ochronny 5.
1 Zaczep oba kluczyki odblokowujące 4
o kołnierz ochronny 5.
2 Pociągając za kluczyki odblokowujące 4,
zdejmij kołnierz ochronny 5.
2 Zdejmij obejmę 1.
1 Wsuń oba kluczyki odblokowujące 4 między
radioodtwarzacz a obejmę 1. Powinien rozlec
się lekki trzask.
2 Pociągnij obejmę 1 do dołu, po czym
pociągnij radioodtwarzacz do góry, odłączając
go od obejmy.
Przykład montażu (5)
Instalacja w desce rozdzielczej
Uwagi
• W razie potrzeby należy odgiąć występy na zewnątrz,
zapewniając w ten sposób dokładne dopasowanie (5-
2
).
• 4 zaczepy na kołnierzu ochronnym 5 muszą być właściwie
wprowadzone w otwory urządzenia (5-
3
).
Jak zdjąć i założyć panel
czołowy (6)
Przed instalacją urządzenia należy zdjąć z niego
panel czołowy.
6-A Zdejmowanie
Przed zdejmowaniem panelu czołowego należy nacisnąć
przycisk (OFF). Następnie należy nacisnąć przycisk
i pociągnąć panel do siebie.
6-B Zakładanie
Dopasować część A panelu czołowego do części B
radioodtwarzacza, jak pokazano na ilustracji, po czym
wcisnąć lewą stronę na miejsce, tak aby rozległ się lekki
trzask.
Ostrzeżenie dotyczące instalacji
w samochodzie, którego
stacyjka nie ma położenia ACC
(akcesoriów)
Po wyłączeniu zapłonu zawsze należy
przytrzymać wciśnięty przycisk (OFF)
na radioodtwarzaczu, aby z wyświetlacza zniknęły
wskazania.
W przeciwnym razie wskazania nie znikną i będą
powodowały zużycie akumulatora.
Przycisk RESET
Po zakończeniu instalacji i połączeń należy zdjąć panel
czołowy, a następnie długopisem itp. nacisnąć przycisk
RESET.
Złącze zasilania
pomocniczego
CzerwonyCzerwony
Żółty Żółty
Czerwony
Czerwony
Żółty Żółty
1
2
3
A
B
Deska
rozdzielcza
Ścianka
przeciwogniowa
5
6
7
1
1
Występy
1
2
,
4
1
Haczykiem
do wewnątrz.
5
4
Prawidłowo ustaw kluczyki
odblokowujące.
samochód bez położenia ACC
Czerwony
Czerwony
Żółty Żółty
4 Żółty ciągłe zasilanie 7 Czerwony odłączane zasilanie
4 Żółty odłączane zasilanie 7 Czerwony ciągłe zasilanie
Przykład połączeń (2)
Uwagi (2-
A
)
• Przed podłączeniem wzmacniacza należy bezwzględnie
podłączyć przewód uziemiający.
• Sygnalizacja dźwiękowa działa tylko wówczas, gdy jest
używany wbudowany wzmacniacz.
Wskazówka (2-
B
-
)
Podłączenie dwóch lub większej liczby zmieniaczy CD/MD wymaga
użycia selektora źródła XA-C30 (wyposażenie dodatkowe).
Diagram połączeń (1)
A Do gniazda AMP REMOTE IN w dodatkowym
wzmacniaczu mocy
To wyprowadzenie służy wyłącznie do podłączenia
wzmacniacza mocy. Podłączenie dowolnego innego
urządzenia grozi awarią.
B Do przewodu przyłączeniowego telefonu
samochodowego
Ostrzeżenie
Jeśli posiadany siłownik antenowy nie jest wyposażony
w przekaźnik, podłączenie radioodtwarzacza za
pomocą dostarczonego przewodu zasilającego
3 grozi
uszkodzeniem anteny.
Uwagi o przewodach sterujących
• Przewód sterowania siłownikiem antenowym (niebieski)
dostarcza napięcie stałe +12 V po włączeniu radia albo
po włączeniu funkcji AF (częstotliwości zastępczych) lub
funkcji TA (komunikatów o ruchu drogowym).
• Jeśli w tylną / boczną szybę samochodu jest wbudowana
antena UKF / ŚR / DŁ, trzeba podłączyć przewód
sterowania siłownikiem antenowym (niebieski) lub przewód
wejścia zasilania akcesoriów (czerwony) do zacisku
zasilania istniejącego wzmacniacza antenowego. Szczegóły
można uzyskać w punkcie sprzedaży.
• Urządzenie nie współpracuje z siłownikiem antenowym bez
przekaźnika.
Podłączenie podtrzymujące zawartość pamięci
Jeśli jest podłączony żółty przewód wejścia zasilania, obwód
pamięci będzie zasilany stale, nawet po wyłączeniu zapłonu.
Uwagi o podłączaniu głośników
• Wyłączyć urządzenie przed podłączaniem głośników.
• Użyć głośników o impedancji od 4 do 8 omów
i o wystarczającej mocy znamionowej. Inaczej głośniki
mogą ulec uszkodzeniu.
• Nie łączyć zacisków zestawu głośnikowego z karoserią
samochodu ani nie łączyć zacisków prawych głośników
z zaciskami lewych głośników.
• Nie łączyć przewodu masy radioodtwarzacza z zaciskiem
(–) głośnika.
• Nie próbować łączyć głośników równolegle.
• Podłączać tylko pasywne głośniki. Podłączenie do zacisków
głośnikowych aktywnych głośników (z wbudowanymi
wzmacniaczami) grozi uszkodzeniem radioodtwarzacza.
• Aby uniknąć awarii, nie używać fabrycznie zainstalowanych
w samochodzie przewodów głośnikowych, jeśli dla
ujemnego bieguna (–) lewego i prawego głośnika jest
wykorzystywany wspólny przewód.
• Nie łączyć między sobą przewodów głośnikowych
radioodtwarzacza.
Uwaga dotycząca połączeń
Jeśli głośnik i wzmacniacz są niewłaściwie połączone,
na wyświetlaczu pojawia się napis „FAILURE”. Należy wówczas
sprawdzić połączenie głośnika ze wzmacniaczem.
,
,