Dell Precision 3930 Rack Skrócona instrukcja obsługi

Typ
Skrócona instrukcja obsługi
Podłączanie do kart hosta dostępu zdalnego w
stacjach roboczych hosta Dell Precision
Przewodnik po systemie
Uwagi, przestrogi i ostrzeżenia
UWAGA Napis UWAGA oznacza ważną wiadomość, która pomoże lepiej wykorzystać komputer.
OSTRZEŻENIE Napis PRZESTROGA informuje o sytuacjach, w których występuje ryzyko uszkodzenia sprzętu lub utraty
danych, i przedstawia sposoby uniknięcia problemu.
PRZESTROGA Napis OSTRZEŻENIE informuje o sytuacjach, w których występuje ryzyko uszkodzenia sprzętu, obrażeń
ciała lub śmierci.
© 2018–2019 Dell Inc. lub podmioty zależne. Wszelkie prawa zastrzeżone. Dell, EMC i inne znaki towarowe są znakami
towarowymi firmy Dell Inc. lub jej spółek zależnych. Inne znaki towarowe mogą być znakami towarowymi ich właścicieli.
2018 - 08
Wer. A01
1 Stacje robocze Dell Precision z terminalami klienckimi typu zero PCoIP.............................................4
2 Instalowanie karty hosta dostępu zdalnego.....................................................................................5
3 Podłączanie kabli..........................................................................................................................6
4 Konfigurowanie karty hosta dostępu zdalnego................................................................................ 7
5 Konfigurowanie terminala klienckiego typu zero Wyse lub Amulet DXZ4 PCoIP..................................8
6 Kontakt z firmą Dell.................................................................................................................... 10
Spis treści
Spis treści 3
Stacje robocze Dell Precision z terminalami
klienckimi typu zero PCoIP
1:1 Zdalny dostęp z dowolnego miejsca
1. Karta graficzna
2. Karta hosta dostępu zdalnego
3. Centrum danych/centralna lokalizacja — stacje robocze Dell Precision 3930 Rack, 7920 Rack oraz 3000, 5000, 7000 Tower
4. Klient oprogramowania Teradici PCoIP (Windows, Mac OS, iOS, Android oraz Chromebook)
5. Terminal kliencki PCoIP typu zero Wyse lub Amulet Hotkey DXZ4
6. LAN/WAN
UWAGA
Instrukcje dotyczące pobierania i podłączania oprogramowanie klienckiego Teradici PCoIP do karty hosta
zdalnego dostępu PCoIP są dostępne po kliknięciu poniższego linku Teradici. W celu uzyskania bezpłatnego
oprogramowania klienckiego konieczne jest utworzenie konta Teradici.
http://www.teradici.com/web-help/pcoip_remote_workstation_card/5.0.1/qsg/RWC-QSG.pdf
1
4 Stacje robocze Dell Precision z terminalami klienckimi typu zero PCoIP
Instalowanie karty hosta dostępu zdalnego
W przypadku stacji roboczej Dell Precision zakupionej z kartą hosta dostępu zdalnego PCoIP karta jest fabrycznie zainstalowana w
komputerze. Przejdź do tematu Podłącz kable
Jeśli zakupiono zestaw instalacyjny klienta, zainstaluj kartę hosta w komputerze głównym Dell Precision.
Dwuekranowe i czteroekranowe karty hosta dostępu zdalnego PCoIP
Firma Dell oferuje dwie wersje dwuekranowych kart hosta dostępu zdalnego o połówkowej wysokości: jedną z niskim wspornikiem, a drugą
ze wspornikiem o pełnej wysokości. Wersja z niskim wspornikiem jest dostępna tylko dla stacji roboczej Rack 7910, która ma trzy gniazda
niskoprofilowe w konfiguracji z dwoma procesorami, a także dla stacji roboczej Rack 7920, która ma jedno gniazdo niskoprofilowe (6)
podłączone do pierwszego procesora. W stacji roboczej Dell Precision Rack 3930 karty można instalować w gnieździe drugim lub trzecim.
2
Instalowanie karty hosta dostępu zdalnego 5
Podłączanie kabli
Rysunek 1.
1. Karta graficzna
2. Stacje robocze Precision Rack
3. Terminal kliencki PCoIP typu zero Wyse lub Amulet Hotkey DXZ4
4. Komputer zarządzający Dell
5. Zewnętrzny przełącznik
Aby podłączyć kable:
1. Podłącz jeden lub dwa kable Mini Display Port/Display Port do hosta i do karty graficznej.
2. Połącz jednym kablem Category 5e kartę hosta z gniazdem w przełączniku sieciowym Ethernet.
3. Połącz jednym kablem Category 5e terminal kliencki PCoIP typu zero Wyse lub Amulet Hotkey DXZ4 z gniazdem w przełączniku
sieciowym Ethernet. Uwaga: terminal kliencki typu zero Amulet Hotkey DXZ4 ma dwa porty sieciowe. Wystarczy użyć jednego z nich.
4. Połącz jednym kablem Category 5e komputer zarządzający (komputer stacjonarny lub notebook w sieci, z kartą sieciową) z gniazdem
w przełączniku sieciowym Ethernet.
3
6 Podłączanie kabli
Konfigurowanie karty hosta dostępu zdalnego
Aby skonfigurować kartę hosta:
1. Wyłącz i uruchom ponownie komputer zarządzający.
2. Na komputerze zarządzającym przejdź do okna Network Settings (Ustawienia sieciowe) i wprowadź następujący adres IP:
Adres: 192.168.1.200
Maska podsieci: 255.255.0.0
UWAGA
Parametry takie jak Gateway i DNS mogą być puste.
3. Wyłącz komputer Precision Host Workstation i uruchom go ponownie. Odczekaj minutę (tylko za pierwszym razem, ze względu na
opóźnienie protokołu DHCP), a następnie przejdź do następnego punktu procedury.
4. Uruchom przeglądarkę internetową na komputerze zarządzającym i wpisz następujący adres: 192.168.1.100 (domyślny adres IP karty
hosta).
5. Kliknij opcję Continue to the website (not recommended) (Przejdź do strony WWW (niezalecane)), nie zważając na komunikat.
6. Zostanie wyświetlony ekran logowania.
7. Na karcie hosta nie ma ustawionego hasła domyślnego. Ustaw w polu Timeout (Limit czasu bezczynności) wartość Never (Nigdy), a
następnie kliknij przycisk Log In (Zaloguj się).
8. Wybierz kartę Konfiguracja, a następnie zakładkę Ustawienia konfiguracji początkowej. Karta konfiguracji Audio może zostać
pominięta, jeśli nie chcesz włączać HD Audio.
9. Aby skonfigurować sieć:
a) Wyczyść pole wyboru Enable DHCP (Włącz protokół DHCP).
b) Zmień domyślny adres IP na docelowy adres IP.
c) Zmień domyślny adres maski podsieci (Subnet Mask) na docelowy adres maski podsieci.
d) Zanotuj adres IP karty hosta oraz adres maski podsieci. Dane te będą niezbędne do skonfigurowania terminala klienckiego PCoIP
typu zero Wyse lub Amulet Hotkey DXZ4.
e) W polach Primary DNS Server (Główny serwer DNS) i Secondary DNS Server (Dodatkowy serwer DNS) pozostaw wartości
zerowe.
10. Aby skonfigurować sesję:
a) Pozostaw pole wyboru Accept any client (Akceptuj każdego klienta) zaznaczone, chyba że chcesz ograniczyć dostęp do stacji
roboczej do określonego terminala klienckiego PCoIP typu zero Wyse lub Amulet Hotkey DXZ4; w takim wypadku wprowadź adres
MAC terminala.
b) Kliknij Apply Changes (Zaakceptuj zmiany).
11. Na ekranie Success (Operacja zakończona pomyślnie) kliknij przycisk Continue (Kontynuuj).
12. W menu u góry ekranu wybierz polecenie Info Version (Informacje o wersji). Zostanie wyświetlony ekran Version (Wersja).
13. Odszukaj adres MAC na ekranie i zanotuj go. Adres ten będzie niezbędny do skonfigurowania terminala klienckiego PCoIP typu zero
Wyse lub Amulet Hotkey DXZ4.
UWAGA
Adres MAC jest także umieszczony na etykiecie karty hosta.
14. Z menu u góry ekranu wybierz polecenie Configuration Monitor Emulation (Emulacja monitora konfiguracji).
15. Na ekranie Monitor Emulation (Emulacja monitora) sprawdź, czy oba pola (port wideo 1 i 2 dla portu karty graficznej 5030) są
zaznaczone, a następnie kliknij Apply (Zastosuj).
16. Po wyświetleniu komunikatu potwierdzającego wprowadzenie zmian kliknij przycisk Reset (Resetuj).
17. Kliknij przycisk OK, gdy wyświetlony zostanie komunikat.
18. Zamknij przeglądarkę internetową.
19. Wyłącz i uruchom ponownie stację roboczą Precision.
20. Karta hosta jest teraz skonfigurowana w celu komunikacji z terminalem klienckim PCoIP typu zero Wyse lub Amulet Hotkey DXZ4.
4
Konfigurowanie karty hosta dostępu zdalnego 7
Konfigurowanie terminala klienckiego typu
zero Wyse lub Amulet DXZ4 PCoIP
Aby skonfigurować terminal kliencki typu zero Wyse lub Amulet DXZ4 PCoIP:
UWAGA Do konfiguracji terminala klienckiego typu zero Wyse lub Amulet DXZ4 PCoIP wymagany jest adres MAC, adres
IP i adres maski podsieci karty hosta.
1. Podłącz zasilacz do terminala klienckiego typu zero Wyse lub Amulet DXZ4 PCoIP i włącz go.
2. Na komputerze zarządzającym uruchom przeglądarkę internetową i wpisz adres 192.168.1.50.
3. Kliknij opcję „Przejdź do strony sieci Web (nie zalecane)”, nie zważając na komunikat.
4. Zostanie wyświetlony ekran logowania.
5. Domyślne hasło terminala klienckiego typu zero Wyse to Administrator. Domyślne hasło terminala klienckiego typu zero Amulet DXZ4 to
ahkdante.
6. Pomiń pole Timeout (Limit czasu bezczynności), a następnie kliknij przycisk Log In (Zaloguj się).
7. Zostanie wyświetlony ekran Home (Strona główna).
8. Wybierz zakładkęNetwork (Sieć), a następnie Sessions (Sesja). Wybierz Direct to host +SLP Host Discovery (Wykrywanie hosta +SLP
bezpośrednio do hosta) i kliknij Apply (Zastosuj) .
9. Wybierz zakładkę Configuration (Konfiguracja), a następnie Initial setup (Konfiguracja początkowa):
a) Wyczyść pole wyboru Enable DHCP (Włącz protokół DHCP).
b) Zmień domyślny adres IP na adres, którego używasz.
c) Zmień domyślny adres maski podsieci (Subnet Mask) na docelowy adres maski podsieci.
d) W polach Primary DNS Server (Główny serwer DNS) i Secondary DNS Server (Dodatkowy serwer DNS) pozostaw wartości
zerowe.
e) Kliknij przycisk Apply (Zastosuj)
10. Na ekranie Success (Operacja zakończona pomyślnie) kliknij przycisk Reset (Resetuj).
11. Kliknij przycisk OK po pojawieniu się komunikatu potwierdzającego.
12. Po wyświetleniu wiadomości Your Session Has Ended (Twoja sesja została zakończona) kliknij przycisk OK. Zostanie wyświetlony
ekran logowania.
13. Zamknij przeglądarkę internetową.
14. Terminal kliencki typu zero Wyse lub Amulet DXZ4 PCoIP jest teraz skonfigurowany i gotowy do użytku.
UWAGA
1. Terminal kliencki typu zero PCoIP obsługujący cztery wyświetlacze można połączyć przez sieć LAN do karty hosta
zdalnego dostępu obsługującej dwa wyświetlacze (używanej z terminalem typu zero PCoIP 5030 do obsługi dwóch
wyświetlaczy). Nie jest to przydatne, ponieważ taka kart może obsługiwać tylko dwa wyświetlacze o rozdzielczości
1920 x 1220 lub jeden wyświetlacz o rozdzielczości 2560 x 1600. Ponadto podłączenie dwóch kart hosta dostępu
zdalnego do terminala obsługującego cztery monitory nie jest możliwe, ponieważ terminal kliencki typu zero PCoIP z
obsługą czterech monitorów ma jedną kartę sieciową i jeden adres IP. Każda karta hosta ma kartę sieciową z
oddzielnym adresem IP.
2. Nie zaleca się podłączania terminali typu zero bezpośrednio do kart hosta stacji roboczej (mimo że jest to możliwe).
Powinno się to robić z użyciem przełącznika sieciowego lub routera.
3. Okresowo firma Dell publikuje nowe wersje oprogramowania sprzętowego Teradici dla kart hosta dostępu zdalnego i
terminali klienckich typu zero (firma Amulet również publikuje nowe wersje dla terminali DXZ4). Nowe wersje
zawierają poprawki wykrytych błędów. Od 1 grudnia 2017 r. każda karta hosta jest objęta roczną subskrypcją usługi
Teradici „Workstation Access”. Każdy terminal kliencki typu zero Wyse jest objęty roczną subskrypcją usługi Teradici
„Desktop Access”. Po zarejestrowaniu zakupionego urządzenia w serwisie firmy Teradici klient otrzymuje dostęp do
aktualizacji oprogramowania sprzętowego zawierających usprawnienia i nowe funkcje, pomocy technicznej Teradici
oraz dodatkowego oprogramowania Teradici. Firma Dell będzie nadal świadczyć pomoc techniczną w zakresie kart
5
8 Konfigurowanie terminala klienckiego typu zero Wyse lub Amulet DXZ4 PCoIP
hosta zakupionych wraz z jej stacjami roboczymi i będzie oferować aktualizacje oprogramowania sprzętowego na
poziomie podstawowym zawierające poprawki błędów. Przejdź do witryny https://www.Dell.com/support i poszukaj
w sekcji sterowników swojej stacji roboczej. Wersje oprogramowania sprzętowego publikowane w witrynie stacji
roboczej zapewniają dodatkowe korzyści użytkownikom stacji roboczej i nie muszą być zsynchronizowane z wersjami
oprogramowania sprzętowego oferowanymi dla terminali klienckich typu zero Wyse lub Amulet DXZ4 PCoIP, które są
również używane w środowiskach VMware.
4. Skróconą instrukcję terminala Amulet Hotkey DXZ4 można znaleźć pod adresem https://
resources.amulethotkey.com/download/DXZ4_QSG_QS-DXZ4-0001.pdf
Konfigurowanie terminala klienckiego typu zero Wyse lub Amulet DXZ4 PCoIP 9
Kontakt z firmą Dell
UWAGA W przypadku braku aktywnego połączenia z Internetem informacje kontaktowe można znaleźć na fakturze, w
dokumencie dostawy, na rachunku lub w katalogu produktów firmy Dell.
Firma Dell oferuje kilka różnych form obsługi technicznej i serwisu, online oraz telefonicznych. Ich dostępność różni się w zależności od
produktu i kraju, a niektóre z nich mogą być niedostępne w regionie użytkownika. Aby skontaktować się z działem sprzedaży, pomocy
technicznej lub obsługi klienta firmy Dell:
1. Przejdź do strony internetowej Dell.com/support.
2. Wybierz kategorię pomocy technicznej.
3. Wybierz swój kraj lub region na liście rozwijanej Choose a Country/Region (Wybór kraju/regionu) u dołu strony.
4. Wybierz odpowiednie łącze do działu obsługi lub pomocy technicznej w zależności od potrzeb.
6
10 Kontakt z firmą Dell
  • Page 1 1
  • Page 2 2
  • Page 3 3
  • Page 4 4
  • Page 5 5
  • Page 6 6
  • Page 7 7
  • Page 8 8
  • Page 9 9
  • Page 10 10

Dell Precision 3930 Rack Skrócona instrukcja obsługi

Typ
Skrócona instrukcja obsługi