16 | Rozwiązywanie problemów
Jeśli aplikacja DDM nie wykryje obsługiwanego monitora firmy Dell i/lub nie będzie
się z nim komunikować, należy wykonać poniższe czynności w celu rozwiązania tego
problemu:
1. Upewnij się, że kabel wideo jest prawidłowo podłączony do monitora i
komputera PC — złącza powinny być dobrze dopasowane do gniazd.
2. Sprawdź w menu OSD monitora, czy włączony został kanał DDC/CI.
3. Upewnij się, że korzystasz z poprawnego i najnowszego sterownika karty
graficznej zapewnianego przez jej producenta (Intel, AMD, NVidia itp.).
Sterownik karty graficznej jest częstą przyczyną awarii aplikacji DDM.
4. Odłącz wszystkie stacje dokujące, przedłużacze lub konwertery od monitora
i gniazda karty graficznej. Niektóre tanie przedłużacze, koncentratory lub
konwertery mogą nie obsługiwać prawidłowo DDC/CI, przyczyniając się tym
samym do awarii aplikacji DDM. Zaktualizuj sterownik tego typu urządzenia do
najnowszej wersji.
5. Uruchom ponownie system.
Aplikacja DDM może nie działać w przypadku poniższych monitorów:
1. Modele monitorów Dell sprzed roku 2013 oraz monitory Dell serii D. Więcej infor-
macji można znaleźć w witrynach pomocy technicznej dla produktów firmy Dell.
2. Monitory do gier, korzystające z technologii G-sync opartej na Nvidia.
3. Monitory wirtualne i bezprzewodowe nie obsługują DDC/CI.
4. Niektóre starsze modele monitorów DP 1.2; może być konieczne wyłączenie
MST/DP 1.2 w menu OSD monitora.
Jeśli komputer PC jest połączony z Internetem, dostępność nowszej wersji aplikacji
DDM będzie sygnalizowana za pomocą odpowiedniego komunikatu. Zalecane jest
pobieranie i instalowanie najnowszej wersji aplikacji DDM.
Dostępność nowej wersji można także sprawdzić, klikając prawym przyciskiem
myszy ikonę aplikacji DDM przy jednoczesnym przytrzymywaniu naciśniętego
klawisza „Shift”.