14 | Zastosowanie funkcji oszczędzania energii
1. Rozwiązywanie problemów
W razie braku współpracy aplikacji DDM z monitorem na pasku powiadomień wyświetlona
zostanie poniższa ikona aplikacji DDM.
Kliknięcie tej ikony spowoduje wyświetlenie bardziej szczegółowego komunikatu o błędzie
aplikacji DDM.
Należy pamiętać, że aplikacja DDM jest obsługiwana tylko przez monitory firmy Dell. W
przypadku używania monitorów innych producentów aplikacja DDM nie będzie działać.
Jeśli aplikacja DDM nie wykryje obsługiwanego monitora firmy Dell i/lub nie będzie się z
nim komunikować, należy wykonać poniższe czynności w celu rozwiązania tego problemu:
2. Upewnij się, że kabel wideo jest prawidłowo podłączony do monitora i komputera.
Sprawdź, czy złącza są dobrze dopasowane do gniazd.
3. Sprawdź w menu OSD monitora, czy włączony został kanał DDC/CI.
4. Zainstaluj najnowszy sterownik graczny po jego pobraniu ze strony producenta,
takiego jak Intel, AMD lub NVIDIA. Brak najnowszej wersji sterownika gracznego
powoduje częste awarie aplikacji DDM.
5. Odłącz wszystkie stacje dokujące, przedłużacze lub adaptery od monitora i gniazda
wideo. Niektóre tanie przedłużacze, koncentratory lub konwertery mogą nie
obsługiwać prawidłowo DDC/CI, przyczyniając się tym samym do awarii aplikacji
DDM. Zaktualizuj sterownik tego typu urządzeń do najnowszej wersji.
6. Uruchom ponownie komputer.
Aplikacja DDM może nie działać w przypadku poniższych monitorów:
∞
Modele monitorów Dell sprzed roku 2013 oraz monitory Dell serii D. Więcej informacji
można znaleźć w witrynach pomocy technicznej dla produktów firmy Dell.