18 | Rozwiązywanie problemów
Jeśli aplikacja DDM nie wykryje obsługiwanego monitora firmy Dell i/lub nie będzie
się z nim komunikować, należy wykonać poniższe czynności w celu rozwiązania tego
problemu:
1.
Upewnij się, że kabel wideo jest prawidłowo podłączony do monitora i komputera PC —
złącza powinny być dobrze dopasowane do gniazd.
2.
Sprawdź w menu OSD monitora, czy włączony został kanał DDC/CI.
3.
Upewnij się, że korzystasz z poprawnego i najnowszego sterownika karty graficznej
zapewnianego przez jej producenta (Intel, AMD, NVidia itp.). Sterownik karty graficznej
jest częstą przyczyną awarii aplikacji DDM.
4.
Odłącz wszystkie stacje dokujące, przedłużacze lub konwertery od monitora i gniazda
karty graficznej. Niektóre tanie przedłużacze, koncentratory lub konwertery mogą nie
obsługiwać prawidłowo DDC/CI, przyczyniając się tym samym do awarii aplikacji DDM.
Zaktualizuj sterownik tego typu urządzenia do najnowszej wersji.
5.
Uruchom ponownie system.
Aplikacja DDM może nie działać w przypadku poniższych monitorów:
∞
Modele monitorów Dell sprzed roku 2013 oraz monitory Dell serii D.
Więcej informacji można znaleźć w witrynach pomocy technicznej dla
produktów firmy Dell.
∞
Monitory do gier, korzystające z technologii G-sync opartej na Nvidia.
∞
Monitory wirtualne i bezprzewodowe nie obsługują DDC/CI.
∞
Niektóre starsze modele monitorów DP 1.2; może być konieczne wyłączenie
MST/DP 1.2 w menu OSD monitora.
Jeśli komputer PC jest połączony z Internetem, dostępność nowszej wersji aplikacji DDM
będzie sygnalizowana za pomocą odpowiedniego komunikatu. Zalecane jest pobieranie i
instalowanie najnowszej wersji aplikacji DDM.
Dostępność nowej wersji można także sprawdzić, klikając prawym przyciskiem myszy ikonę
aplikacji DDM przy jednoczesnym przytrzymywaniu naciśniętego klawisza „Shift”.