Router Linksys Podłączanie routera Linksys do Internetu
2
Modele: E1000, E2100L, E2000, E3000
Mój komputer bezprzewodowy łączył się wcześniej z routerem. Dlaczego nie mogę połączyć się teraz?
Jeśli komputer bezprzewodowy łączył się wcześniej z routerem, ale obecnie nie można nawiązać połączenia, spróbuj wykonać
kilka poniższych czynności.
• Sprawdź, czy jakiś komputer przewodowy może uzyskać dostęp do Internetu. Jeśli komputer
przewodowy NIE przechodzi do trybu online, zapoznaj się z wcześniejszym pytaniem
„Router nie może połączyć się z Internetem. Co mogę zrobić, aby spróbować to naprawić?” na stronie 1. W przeciwnym
razie spróbuj wykonać następujące czynności:
• Upewnij się, że nazwa routera lub hasło nie uległy zmianie. Jeśli tak, podłącz Klucz łatwej konfiguracji do komputera, który
chcesz podłączyć, aby zaktualizować ustawienia nazwy i sieci.
Jeśli Klucz łatwej konfiguracji nie został zaktualizowany z użyciem nowych ustawień, otwórz program Cisco Connect, kliknij
opcję Ustawienia routera, a następnie kliknij opcję Zaktualizuj lub utwórz klucz, aby zaktualizować klucz. Następnie
podłącz zaktualizowany Klucz łatwej konfiguracji do komputera, który próbujesz podłączyć. Spowoduje to zaktualizowanie
ustawień nazwy i hasła oraz podłączenie komputera do routera.
• Jeśli połączenie z routerem jest nawiązywane bezprzewodowo, przesuń komputer bliżej routera, aby upewnić się, że znajduje
się w zasięgu sieci bezprzewodowej. Jeśli router znajduje się zbyt daleko lub gdy w pobliżu znajdują się inne urządzenia,
takie jak telefon bezprzewodowy, kuchenka mikrofalowa lub urządzenie do obserwacji dzieci, sygnał może być przerywany.
• Wyłącz router, odczekaj 30 sekund, a następnie włącz go ponownie. Poczekaj, aż lampki zaświecą się i zaczną migać, a
następnie spróbuj ponownie połączyć się z Internetem.
• Upewnij się, że wbudowana karta sieci bezprzewodowej komputera jest włączona. Większość komputerów przenośnych
ma przełącznik, który służy do włączania lub wyłączania połączenia bezprzewodowego. Nie dotyczy to przypadku, gdy
zakupiono zewnętrzną bezprzewodową kartę sieciową. Jeśli nie wiesz, gdzie znajduje się przełącznik, zapoznaj się z
dokumentacją komputera lub pomocą online.
Jeśli posiadasz komputer Macintosh, upewnij się, że ikona stanu AirPort znajduje się na pasku menu i jest włączona. Aby
uzyskać pomoc dotyczącą włączania karty AirPort, zapoznaj się z dokumentacją komputera lub pomocą online.
Wiem, że router jest skonfigurowany. Dlaczego mój komputer nie może znaleźć sieci bezprzewodowej?
• Upewnij się, że wbudowana karta sieci bezprzewodowej komputera jest włączona. Większość komputerów przenośnych
ma przełącznik, który służy do włączania lub wyłączania połączenia bezprzewodowego. Nie dotyczy to przypadku, gdy
zakupiono zewnętrzną bezprzewodową kartę sieciową. Jeśli nie wiesz, gdzie znajduje się przełącznik, zapoznaj się z
dokumentacją komputera lub pomocą online.
Jeśli posiadasz komputer Macintosh, upewnij się, że ikona stanu AirPort znajduje się na pasku menu i jest włączona. Aby
uzyskać pomoc dotyczącą włączania karty AirPort, zapoznaj się z dokumentacją komputera lub pomocą online.
• Upewnij się, że komputer znajduje się w zasięgu sieci bezprzewodowej routera. Jeśli urządzenia są zbyt oddalone, sygnał
bezprzewodowy może być słaby.
Co się stanie, jeśli nawiążę połączenie z więcej niż z jedną siecią?
Nie jest możliwe nawiązanie połączenia z routerem Linksys, jeśli komputer jest aktualnie połączony z innym routerem (siecią).
Jeśli komputer jest połączony z innym routerem, odłącz kabel między tym routerem a komputerem. Następnie kliknij przycisk
Dalej w oknie konfiguracji routera, aby kontynuować.
Dlaczego widzę dwie nazwy sieci, kiedy nawiązuję połączenie z routerem Linksys?
Router Linksys udostępnia dwie oddzielne, bezpieczne sieci dla domu użytkownika. Pierwsza z nich to sieć główna, której
należy używać dla komputerów i urządzeń domowych, natomiast druga to sieć gościnna, z której mogą korzystać członkowie
rodziny i znajomi podczas wizyty. Jeśli goście chcą uzyskać dostęp do Internetu w Twoim domu, możesz podać im nazwę i hasło
domowej sieci gościnnej, umożliwiając im korzystanie z Internetu bez możliwości dostępu do Twoich komputerów i danych
osobistych.
Jak można wyłączyć narzędzie do zarządzania połączeniami bezprzewodowymi?
Router wymaga, aby połączenia bezprzewodowe były zarządzane przez menedżera połączeń bezprzewodowych systemu
Microsoft Windows. Na niektórych komputerach przenośnych i stacjonarnych jest fabrycznie zainstalowany inny menedżer
połączeń bezprzewodowych. W takim przypadku należy dezaktywować lub wyłączyć innego menedżera połączeń
bezprzewodowych i włączyć menedżera połączeń bezprzewodowych systemu Microsoft Windows.