7
ABY ZAPEWNIĆ BEZPIECZEŃSTWO
PRZESTROGA
Należy również przekazać użytkownikom następujące informacje:
•
Jeśli podczas korzystania z hamulca zaistnieje jedna z poniższych sytuacji, należy natychmiast przerwać jazdę i w punkcie sprzedaży poprosić o
sprawdzenie i naprawę roweru.
1) Jeśli po naciśnięciu dźwigni hamulca słychać nietypowy dźwięk.
2) Jeśli siła hamowania jest niespodziewanie duża.
3) Jeśli siła hamowania jest niespodziewanie słaba
Jeśli wystąpią skutki 1) i 2), przyczyną może być brak smaru do hamulca; jeśli tak jest, poproś punkt sprzedaży o posmarowanie mechanizmu
specjalnym smarem do hamulców rolkowych.
Jeśli wystąpią skutki 2) i 3) podczas używania BR-C6060-F, modulator siły może działać nieprawidłowo. Należy dokonać jego zbadania/naprawy
w punkcie sprzedaży.
•
Jeśli hamulec jest często używany, obszar wokół niego może stać się gorący. Nie dotykać
obszaru wokół hamulca przez co najmniej 30 minut od momentu zakończenia jazdy na
rowerze.
•
Podczas długich zjazdów należy unikać ciągłego używania hamulców, ponieważ rozgrzewa to wewnętrzne części hamulca układu
hamulcowego SHIMANO INTER M, co może osłabić siłę hamowania. Może to spowodować również zmniejszenie ilości smaru do hamulca
wewnątrz hamulca, co może doprowadzić do takich problemów jak niespodziewanie silne hamowanie.
•
Przedni układ hamulcowy INTER M należy montować tylko z lewej strony roweru mającego koła o rozmiarze co najmniej 26". W razie
zastosowania tego układu w mniejszych rowerach siła hamowania może być zbyt duża i może dojść do wypadku.
•
Aby uzyskać najlepszą skuteczność przedniego hamulca SHIMANO INTER M, należy użyć zestawu linek i dźwigni hamulca firmy SHIMANO.
(https://productinfo.shimano.com/lineupchart.html) (Zakres ruchu linki wewnętrznej musi wynosić: co najmniej 21,5 mm (w przypadku
używania BL-C6010) / 16,5 mm (w przypadku używania BL-C6000 / BL-IM60 / BL-IM65 / BL-IM45), gdy dźwignia hamulca jest wciśnięta. Jeśli jest
on mniejszy niż 21,5 mm / 16,5 mm, skuteczność hamowania będzie mniejsza i hamulce mogą nie zadziałać).
•
Jeśli linka hamulca zardzewieje, pogorszy się skuteczność hamowania. W takim przypadku należy wymienić linkę hamulca na oryginalną linkę
hamulca SHIMANO i ponownie sprawdzić skuteczność hamowania.
•
Zespołów hamulca i piasty przedniej nie wolno demontować. W przypadku demontażu nie będą już one poprawnie działać.
•
W przypadku BR-C6060-F, modulator siły jest wbudowany w korpus hamulca i nie jest potrzebny w korpusie piasty. Jednak podczas montażu
wymagany jest specjalny przedni widelec.
UWAGA
•
Używać kół o naciągu na 3 lub 4 krzyże. Nie można stosować do kół o naciągu radialnym. W przeciwnym wypadku szprychy bądź koło mogą
ulec uszkodzeniu lub podczas hamowania może wydobywać się hałas.
•
Hamulec INTER M różni się od konwencjonalnych hamulców z obejmą w taki sposób, że wnętrze bębenka hamulca wypełnione jest smarem, co
powoduje, że opona obraca się nieco ciężej niż zwykle (w szczególności, gdy temperatura jest niska).
•
W przypadku silnego naciśnięcia dźwigni przedniego hamulca INTER M po zatrzymaniu roweru i potrząśnięcia kołem będzie słychać, że w
hamulcach występuje niewielki luz. Jest to normalne i nie powoduje żadnych problemów podczas jazdy.
Obszar wokół hamulca