Datapath WallControl 10 URM instrukcja

Typ
instrukcja
TOC
Wprowadzenie 4
Warunki wstępne 5
SecurityOn/Off.exe 5
Serwer zabezpiecz 5
Program Security Administration Client 6
Import użytkowników 7
Tworzenie roli 9
Jak utworzyć rolę 9
Przypisywanie użytkowników do roli 11
Przypisywanie uprawnień ściany 13
Wybieranie uprawnień 13
Uprawnienia domyślne 14
Uprawnienia ściany 14
Role z ograniczonymi uprawnieniami ściany 15
Dostawcy i źródła 16
Klucz uprawnień ściany 17
Edycja ról 19
Przypisywanie nowego użytkownika do roli 19
Panel Edytuj rolę 19
Uprawnienia ściany 20
Usuwanie ról 20
Słownik pojęć 21
Dostawcy 21
Role 21
Zarządzanie prawami użytkowników URM 21
Ściany 21
Uprawnienia ściany 21
Usługa Windows® Active Directory 21
Serwer zabezpiecz 21
Security Application Client 22
Baza danych URM 22
Użytkownicy 22
22
Często zadawane pytania 23
Pyt.: Chyba nie mogę pączyć s ze ścianą 23
Pyt.: Utworzony przeze mnie nowy szablon nie jest wwietlany na karcie Szablony
w aplikacji WallControl 10 23
Pyt.: Moja rola ma ustawione uprawnienia do wyświetlania źródeł, ale źróa nie są
wyświetlane na karcie Źródła aplikacji WallControl 10 23
Pyt.: Nie mogę otworzyć aplikacji WallControl 10 Security Client, wyświetlane jest
tylko puste okno i komunikat o ędzie 23
Pyt.: Wprowadzone przeze mnie zmiany uprawnień ściany nie zostały zapisane w
roli 24
Pyt.: Aplikacja WallControl 10 Security Client została zainstalowana, ale się nie
otwiera 24
Index 25
Wprowadzenie
Aplikacja WallControl 10 Security Administration Client pozwala administratorom
przypisyw konkretnych użytkowników do ról na poszczególnych ścianach. Role są
przypisywane użytkownikom na podstawie danych logowania systemu Windows®. Role
można organizować w celu umożliwienia wykonywania jedynie określonych zad na
ścianie. Na przykład użytkownikowi mna jednocześnie przypis rolę umożliwiającą
nieograniczony dostęp na jednej ścianie i rolę umożliwiającą uruchamianie tylko
określonych układów na innej ścianie.
Aplikacja umliwia wykonywanie następujących zadań zardzania prawami
użytkowników (URM):
l Importowanie użytkowników z usługi Windows® Active Directory do bazy danych.
l Tworzenie i edytowanie ról.
l Przypisywanie dostawcom, układom i źródłom uprawnień przyznających im dostęp
do określonych ról.
l Przypisywanie roli do ścian.
Warunki wspne
Serwer musi zost dodany do domeny systemu Windows®. Jest tak dlatego, że funkcja
zarządzania prawami ytkowników musi uzyskać poświadczenia logowania wszystkich
użytkowników. Również systemy klienckie muszą zostać dodane do tej samej domeny
systemu Windows co serwer.
Klucz sprzętowy z numerem seryjnym programu WallControl 10-Pro należy włożyć do
wolnego portu USB. Tworzona baza danych użytkowników jest powiązana z numerem
seryjnym zawartym w kluczu sprtowym. W przypadku oączenia lub zamiany klucza
sprzętowego klient zabezpieczeń URM nie zostanie otwarty i zostanie wyświetlony
komunikat o ędzie, dlatego klucza sprtowego nie wolno wyjmować.
SecurityOn/Off.exe
Program SecurityOnOff.exe musi być uruchomiony, aby włączyć zabezpieczenia funkcji
URM. W celu uruchomienia programu SecurityOnOff.exe należy zalogow się do systemu
Windows® z uprawnieniami administratora. Znajdź i kliknij dwukrotnie plik
SecurityOnOff.exe:
Program Files \WallControl 10\ Security Server\SecurityOnOff
Serwer zabezpieczeń
Funkcja zarządzania prawami użytkowników (URM) ma dedykowany serwer, który musi
zostać załadowany przed użyciem klienta aplikacji. Uruchomienie serwera WallControl 10
powoduje załadowanie zarówno serwera WallControl 10, jak i serwera zabezpiecz
WallControl 10.
Aby uruchomić serwery, przejdź do polecenia Start/Wszystkie programy/WallControl
10/WallControl 10 Server
Program Security Administration Client
Program Security Administration Client (aplikacja URM) powinien być zainstalowany na
serwerze.
Aby uruchomić program Security Administration Client, przejdź do polecenia
Start/Wszystkie programy/WallControl 10/WallControl 10 Security Administration Client
Import użytkowników
Użytkownicy są importowani do bazy danych z usługi Window Active Directory. W
usłudze Active Directory przechowywane informacje o wszystkich aktywnych
użytkownikach domeny. W panelu Import użytkownika w aplikacji WallControl 10
wyświetlana jest lista wszystkich użytkowniw domeny. Umożliwia to administratorowi
tworzenie ról dla osób mających dostęp do domeny, w której znajdują s serwer i klient
WallControl 10.
Aby zaimportować użytkowników do wybrania, kliknij iko Otwórz i/lub importuj
użytkowników w panelu Użytkownik:
w panelu Użytkownik wyświetlona zostanie w kolejności alfabetycznej (według imion) lista
potencjalnych użytkowników. Lista wwietlana w panelu przedstawia użytkowników,
których mna zaimportow do bazy danych zardzania prawami użytkowników (User
Rights Management, URM). Żądanych użytkowników można szybko znaleźć za pomocą
rozwijanego menu alfabetycznego (1).
Podczas pierwszego użycia aplikacji WallControl 10 Security Administration Client należy
jako pierws utworzyć rolę Administrator. Po określeniu roli Administrator można przy
jej użyciu utworzyć samą metodą żądane role operatorów. Należy pamięt, że rolę
Administrator trzeba utworzyć dla każdej ściany na serwerze.
Aby utworzyć rolę Administrator, wybierz użytkownika z listy, klikając odpowiednie pole
wyboru. W tym celu należy wybrać konto użytkownika użyte do zalogowania się do
domeny systemu Windows® jako administrator. Dzięki temu można dzie sprawdzić
rolę przed przypisaniem następnych użytkowników.
Po wybraniu użytkownika kliknij ikonę Importuj wybranych użytkowników (2).
Kliknij strzał (3), aby zamknąć panel Import użytkownika.
Utwórz rolę
Tworzenie roli
Rola jest zestawem uprawnień użytkownika, który można przypisać żądanemu
użytkownikowi lub grupie użytkowników. Każ rolę mna utworzyć z m o
określonych zadaniach, na przykład niektórzy użytkownicy mus widzieć wejścia i źródła,
a innym trzeba ograniczyć dostęp do określonych plików ukław. Role zapewniają
elastyczność, umliwiając kompletne zarządzanie ścianą wizyjną.
Jak utworzyć ro
Podczas instalacji trzeba jako pierws utworzyć ogólną rolę Administrator. Administrator
ma dostęp do wszystkich praw użytkowników, w związku z tym Administrator dzie
tworzyć wszystkie następne role. Wszystkie następne role tworzy s w dokładnie taki sam
sposób, jak przedstawiono poniżej.
W celu utworzenia roli należy zalogować s do domeny systemu Windows® jako
administrator.
Otwórz kar Role (1) w aplikacji WallControl 10 Security Administration Client i kliknij
przycisk Utwórz rolę.
W tym przypadku utworzona zostanie rola kontrolującego administratora, którego
wyświetlaną nazwą jest Head Administrator (2). Wprowadzenie wyświetlanej nazwy jest
wymagane.
Pod polem wwietlanej nazwy widnieje wiersz umożliwiający utworzenie krótkiego opisu
roli (3). Jako że dzie to rola ównego administratora, dodano uprawnienie Dostęp do
wszystkiego. Dodanie opisu jest również wymagane.
Funkcja Na podstawie (4) umożliwia tworzenie nowych ról na podstawie wcześniej
utworzonych ról. Jeśli uprawnienia ról mają być podobne, umożliwia to zaoszcdzenie
czasu. Wybierz z rozwijanej listy rolę, na której ma być wzorowana nowa rola, i zastosuj ją,
klikając ikonę Zastosuj (5). Następnie można edytować uprawnienia ściany nowej roli.
Każdą nowo utworzo rolę należy przypis do ściany, klikając strzał rozwijanej listy (6)
i wybierając ścianę, z któ ma być powiązana rola. Ścianę, do której przypisana jest rola,
można w każdej chwili zmienić za pomocą rozwijanej listy.
Kliknij przycisk ZAPISZ w prawym dolnym rogu okna aplikacji. Rola zostanie utworzona,
zapisana i wyświetlona w panelu Role.
Następnie należy przypis roli uprawnienia ściany. (Patrz Przypisywanie uprawnień
ściany).
Przypisywanie użytkowników do roli
Po utworzeniu roli Head Administrator (3) trzeba przypisać do niej użytkownika. Jako że
jest to pierwsza utworzona rola, należy przypisać do niej siebie, aby móc udzielać rolom
uprawnień ściany.
Rola Head Administrator została utworzona i jest wyświetlana w oknie aplikacji (3). Teraz
przydzielimy tę rolę użytkownikowi:
Przypisz użytkowników z bazy danych użytkowników zaimportowanej z usługi Windows®
Active Directory. (Patrz Import użytkowników). Użytkownicy są wyświetlani na lcie w
kolejności alfabetycznej, żądanego użytkownika mna szybko znaleźć za pomocą
rozwijanej listy alfabetycznej.
Aby wybrać użytkownika do roli, kliknij pole wyboru obok nazwy ytkownika (1), po jego
zaznaczeniu użytkownik zostanie wyświetlony w panelu „Wybrano do przypisania” (2).
W razie przypisywania użytkowników do kolejnych ról mna wybr wielu
użytkowników, jednak do roli Head Administrator w tym przykładzie wybrany zostanie
tylko jeden użytkownik.
Wybranemu użytkownikowi należy teraz przypisać rolę, w powyższym przykładzie
utworzona została tylko jedna rola (3). W tym panelu wyświetlane będą wszystkie
utworzone role wraz ze ścianą, z któ powiązana jest rola.
Aby przypis użytkownika do roli, wystarczy kliknąć reprezentac roli w lewym rnym
rogu pojawi s znacznik wyboru wskazujący, że rola została wybrana. Po lewej stronie roli
widnieje przycisk informacji (4), którego kliknięcie wypełnia panel „Właściwości roli”
informacjami dotyczącymi roli.
Po przypisaniu użytkownika kliknij przycisk Zapisz (5) użytkownik zostanie wyświetlony
w panelu „Przypisani użytkownicy”. Przypisanie do roli zostało wykonane.
Aby usunąć użytkownika z roli, należy usunąć zaznaczenie użytkownika w panelu
Przypisani użytkownicy i kliknąć przycisk Zapisz (5)
Po przypisaniu roli użytkownikowi należy przydzielić roli uprawnienia. (Patrz
Przypisywanie uprawnień ściany)
Przypisywanie uprawnień ściany
Uprawnienia ściany umożliwiają administratorowi zardzanie wyborem zad
wykonywanych przez określone role/użytkowników. Możliwe jest ustawienie ogranicz w
celu umożliwienia rolom otwierania tylko określonych plików układów lub dostępu
jedynie do określonych dostawców lub wejść.
Pierwszej utworzonej roli, Head Administrator, należy przyznać dostęp do wszystkich
uprawnień ściany, aby umożliwić jej tworzenie następnych ról dla pozostałych
użytkowników.
Przypisanie uprawnień ściany mna wykonać podczas tworzenia roli, czyli w panelu
Utwórz rolę, albo po utworzeniu roli, w panelu Edytuj rolę.
Wybieranie uprawnień
Zalecane jest uważne przypisywanie uprawnień ściany do poszczególnych ról, poniew
możliwych jest wiele permutacji. Najlepiej jest wcześniej zaplanow uprawnienia każdej z
ról. W naszym przykładzie roli Head Administrator należy przypisać wszystkie uprawnienia
ściany.
Aby wybrać wszystkie uprawnienia dla roli Head Administrator, wystarczy zaznaczyć
wszystkie pola wyboru w panelu Uprawnienia ściany, włącznie z opc Uprawnienia
domyślne.
Uprawnienia domyślne
Uprawnienia domyślne (1) mają na celu skrócenie czasu edycji ról w razie dodania nowych
pozycji do ściany. Na przykład na powyższej ilustracji dla dostawców wybrano wszystkie
ustawienia domyślne. W przypadku wybrania tych ustawień domyślnych w razie
zainstalowania nowego typu dostawcy na serwerze wybrane zostaną automatycznie
domyślne ustawienia uprawnień ściany.
Uprawnienia ściany
Uprawnienia ściany (2) określają ograniczenia robocze każdej z ról. Rola me być
wymagana do załadowania określonych plików układów lub otwarcia określonych
szablonów.
Wybranie opcji Wszystkie powoduje zaznaczenie wszystkich uprawnień w grupie. W
każdej chwili mna usunąć zaznaczenie poszczególnych uprawnień, ale zmiany trzeba
zapisać, aby zosty zastosowane.
Role z ograniczonymi uprawnieniami ściany
Administrator czasami musi utworzyć role dla użytkowników z ograniczonymi
uprawnieniami. Na przykład od operatora me być wymagane wyświetlanie określonych
szablonów na określonych ścianach przy użyciu karty Szablony w aplikacji WallControl 10.
Mliwy sposób przypisania uprawnień przedstawia następujący przykład:
W tym przykładzie rola Operator nastawni 1 (3) ma uprawnienie do łączenia s ze ścianą
Plan (4).
Zadanie tej roli wymaga od użytkownika przeciągnięcia szablonów Nastawnia 1 i
Nastawnia 3 na ścianę Plan, w związku z tym przypisano uprawnienie Zastosuj dotyczące
tych dwóch szablonów.
Aby umliwić użytkownikowi wykonanie tego zadania, musi on jednak móc wyświetlić
szablony na karcie Szablon w aplikacji WallControl 10, w związku z tym tej roli przypisano
uprawnienie Widok dotyczące tych dwóch szablow (5).
Inne szablony tej ściany pozostaną niewidoczne dla tej roli.
Dostawcy i źródła
W powyższym przykładzie utworzono ro Koordynator wejść (6), której zadaniem jest
sterowanie wyświetlaniem danych wejściowych aplikacji Vision na ścianie Plan.
Roli tej przypisano uprawnienia Zastosuj, dotyczące stosowania danych wejściowych
aplikacji Vision do ściany przy użyciu zainstalowanego w systemie (7) dostawcy aplikacji
Vision. Użytkownicy przypisani do tej roli muszą jednak móc wyświetlać źródła na karcie
Źródła w aplikacji WallControl 10, w związku z tym konieczne jest przypisanie również
uprawnień Widok dotyczących wszystkich źródeł aplikacji Vision.
Jako że dane wejściowe aplikacji Vision są dostarczane przez dostawcę aplikacji Vision,
konieczne jest równi uprawnienie Widok dotyczące dostawcy aplikacji Vision (8).
Nieprzypisanie uprawnienia Widok dotyczącego dostawcy aplikacji Vision dzie
skutkow niewwietlaniem źródeł na karcie Źródła w aplikacji WallControl 10.
Po przypisaniu wszystkich żądanych uprawnień kliknij przycisk Zapisz.
Klucz uprawnień ściany
Uprawnienie Opis
Uprawnienia
domyślne
Automatycznie dodaje uprawnienia domyślne nowo dodanym
pozycjom grupy.
Wszystkie
Zaznacza wszystkie uprawnienia w grupie. (Uprawnienia inne niż
domyślne).
Dodaj źródło Dodaj nowe źródła do karty Źródła
Wyświetl Wyświetl element na ścianie, np. szablon/układ/źródło.
Pącz Możliwość połączenia się ze ścianą.
Utwórz Możliwość utworzenia nowych szablonów/układów/ścian
Usuń
Uprawnienie do usuwania dostaww/ścian/szablonów/układów z
aplikacji WallControl 10
Pulpit Wyświetla zrzut ekranu pulpitu wybranej ściany.
Wykryj
Wykryj wybrane ściany po uruchomieniu aplikacji. Bez
przypisanego uprawnienia do opcji Wykryj ściana nie będzie
dostępna w aplikacji dla tej roli.
Edytuj Możliwość edycji szablonów i układów.
Edytuj
zabezpieczenia
Edytuj funkcje zabezpieczeń ściany.
Edytuj
właściwości
Edytuj właściwości źródła na karcie Źródła w aplikacji.
Manipuluj
Przypisz to uprawnienie, aby umożliwić użytkownikowi
przesuwanie i zmianę rozmiaru źródła wyświetlanego na ścianie.
Zmień nazwę
Przypisz uprawnienie, aby umożliwić zmia nazw dostawców i
źródeł.
Wyszukaj
Umożliwia roli korzystanie z funkcji wyszukiwania. Tworzenie
znaczniw wyszukiwania itd.
Widok Umożliwia roli wyświetlanie określonych elementów w aplikacji.
Edycja ról
Po utworzeniu nowej roli administrator ma w razie potrzeby możliwość jej edycji. Może to
być przydatne na przykład w razie zainstalowania nowych dostawców/wejść lub
konieczności zmiany uprawnień roli.
Przypisywanie nowego ytkownika do roli
Przypisywanie nowego ytkownika do roli nie wymaga edytowania roli. Stosowana jest
ta sama procedura co przedstawiona w cści Przypisywanie użytkownika do roli.
Panel Edytuj rolę
Aby przejść do panelu Edytuj rolę, wystarczy kliknąć kar Edytuj rolę (1) i po wyświetleniu
monitu wybrać rolę (2).
Po wybraniu roli zostanie wyświetlony panel (5) z informacjami o twórcy roli i dacie jej
utworzenia. Wyświetlana jest również lista użytkowników przypisanych do roli.
Uprawnienia ściany
Uprawnienia ściany (4) mna edytować w celu odzwierciedlenia zmian w obowiązkach
ról. W celu wprowadzenia zmian należy wybrać rolę. Informacje o przydzielaniu
uprawnień ściany mna znaleźć tutaj.
Aby zmiany wprowadzone w panelu Uprawnienia ściany zostały zastosowane, należy je
zapisać.
Usuwanie l
Aby usunąć rolę z listy, kliknij ikonę Usuń (3). Ikona usuwania jest aktywna tylko w trybie
edycji.
  • Page 1 1
  • Page 2 2
  • Page 3 3
  • Page 4 4
  • Page 5 5
  • Page 6 6
  • Page 7 7
  • Page 8 8
  • Page 9 9
  • Page 10 10
  • Page 11 11
  • Page 12 12
  • Page 13 13
  • Page 14 14
  • Page 15 15
  • Page 16 16
  • Page 17 17
  • Page 18 18
  • Page 19 19
  • Page 20 20
  • Page 21 21
  • Page 22 22
  • Page 23 23
  • Page 24 24
  • Page 25 25
  • Page 26 26
  • Page 27 27
  • Page 28 28

Datapath WallControl 10 URM instrukcja

Typ
instrukcja