POLSKI
4
5.1 PODŁĄCZENIA ELEKTRYCZNE:
UWAGA!: podłączenia elektryczne oraz uruchomienie muszą zostać wykonane przez
wykwalifikowany personel techniczny.
UWAGA!: w przypadku wcześniej istniejącej instalacji należy upewnić się, czy podłączenie zasilania
jest kompatybilne ze złączem ESC plus.
W szczególności należy upewnić się, czy przekrój przewodu jest odpowiedni do wartości prądu
rozruchowego silnika, a w przypadku instalacji jednofazowych - czy kondensator jest odpowiedni do
silnika, który chce się zainstalować.
Zbyt mały przekrój przewodów może prowadzić do niebezpiecznego przegrzania się instalacji, do
niebezpiecznych spadków napięcia oraz uszkodzeń instalacji.
Uwaga!: W niektórych przypadkach obracanie się silnika w przeciwnym kierunku może spowodować
wysoki pobór mocy, co z kolei może nawet w krótkim czasie doprowadzić do uszkodzeń urządzenia i
instalacji.
UWAGA!: należy prawidłowo wykonać instalację uziemiającą, używając żółto
-zielonego
przewodu o takim samym przekroju, co przewody pozostałych faz.
Brak prawidłowego uziemienia wiąże się z zagrożeniem dla użytkownika.
Należy wykonać podłączenia zgodnie ze schematami podłączeń elektrycznych przedstawionymi na
RYS. 4a - 4b (tylko dla silników i pomp o 2 przewodach) - 5, zwracając uwagę na poprawne
podłączenie faz silnika.
5.2 REGULOWANIE:
5.2.1: ESC plus posiada dwa tryby wprowadzania parametrów ochrony przed przetężeniem i przed
pracą na sucho - tryb ręczny (MA) i automatyczny (AT).
5.2.2 Tryb ręczny (MA - na wyświetlaczu symbol ПA):
Po podłącz
eniu zasilania ESC plus, po zakończeniu fazy początkowej autodiagnozy, podczas której
na ekranie wyświetlane są wersja oprogramowania i częstotliwość sieci, przyciskiem
▲ wybrać tryb
ręczny MA a następnie przyciskiem ■ zatwierdzić wybrany tryb i aktywować ESC plus (na ekranie
pojawi się wartość mocy pobieranej przez silnik).
5.2.2.1: Usta
wianie wartości nominalnej prądu w trybie ręcznym (oznacza wartość prądu, powyżej
której uruchamia się zabezpieczenie przed przetężeniem):
po doprowadzeniu zestawu do stanu maksymalnego możliwego poboru mocy w trybie zwykłym
przyciskiem
▲ wybrać parametr AA i potwierdzić przyciskiem ■. Przytrzymać przycisk ▼ do momentu,
kiedy wartość prądu wskazana na wyświetlaczu nie zacznie migać, wtedy należy nacisnąć przycisk
▲
i przytrzymać do momentu, aż wartość przestanie migać, zatwierdzić przyciskiem ■. Na wyświetlaczu
pojawi się migający napis 88 mający potwierdzić zapisanie danych (jeśli przez powyżej 10 sekund nie
zostanie wykonana żadna czynność, dane ustawione w danym momencie zostaną zapisane). Należy
sprawdzić, czy zmierzona wartość prądu odpowiada wartości nominalnej wskazanej na tabliczce
znamionowej silnika.
5.2.2.2: Ustawianie Cos
w trybie ręcznym: oznacza wartość progową Cos
, poniżej której zostanie
uruchomiony alarm pracy na sucho.
Aby wykonać kalibrację, należy uruchomić silnik (lub pompę) i doprowadzić do stanu minimalnego
możliwego poboru mocy w trybie zwykłym, przyciskiem
▲ wybrać parametr CP i potwierdzić
przyciskiem
■.
Przytrzymać przycisk
▲ do momentu, kiedy wartość wskazana na wyświetlaczu nie zacznie migać,
wtedy należy nacisnąć przycisk
▼ i przytrzymać do momentu, aż wartość przestanie migać,
zatwierdzić przyciskiem ■. Na wyświetlaczu pojawi się migający napis 88 mający
potwierdzić zapisanie danych (jeśli przez powyżej 10 sekund nie zostanie wykonana żadna czynność,
dane ustawione w danym momencie zostaną zapisane).
5.2.3 Tryb automatyczny (AT - na wyświetlaczu symbol At):