Shimano SG-3R40-E Instrukcja obsługi

Typ
Instrukcja obsługi
Piasta z wewnętrznymi
przełożeniami
WAŻNA INFORMACJA
Aby uzyskać informacje dotyczące montażu, regulacji i wymiany
produktów, które nie zostały opisane w tym podręczniku użytkownika,
należy skontaktować się z punktem sprzedaży lub dystrybutorem.
Podręcznik sprzedawcy dla doświadczonych i zawodowych mechaników
rowerowych jest dostępny na naszej stronie internetowej
(https://si.shimano.com).
Ze względów bezpieczeństwa należy dokładnie
zapoznać się z niniejszym „podręcznikiem
użytkownika” przed użyciem produktu, przestrzegać
go podczas jego użytkowania i przechowywać w
dostępnym miejscu.
Poniższe instrukcje muszą być zawsze przestrzegane w celu zapobieżenia
obrażeniom oraz uszkodzeniom wyposażenia i otoczenia. Instrukcje
zostały sklasyfikowane zgodnie ze stopniem niebezpieczeństwa lub
wielkością możliwych uszkodzeń, które mogą wynikać z nieprawidłowego
użytkowania produktu.
NIEBEZPIECZEŃSTWO
Niezastosowanie się do podanych
instrukcji skutkuje śmiercią albo
poważnymi obrażeniami.
OSTRZEŻENIE
Niezastosowanie się do podanych
instrukcji może skutkować śmiercią
albo poważnymi obrażeniami.
PRZESTROGA
Niezastosowanie się do podanych
instrukcji może skutkować
obrażeniami albo uszkodzeniami
wyposażenia i otoczenia.
Istotne informacje dotyczące bezpieczeństwa
OSTRZEŻENIE
Ponieważ każdy rower może prowadzić się nieco inaczej w zależności
od modelu, należy nauczyć się odpowiedniej techniki hamowania (w
tym wyczucia siły nacisku dźwigni hamulca i charakterystyki kierowania
rowerem) oraz obsługi roweru. Niewłaściwe używanie układu
hamulcowego roweru może spowodować utratę kontroli lub upadek,
które mogą prowadzić do poważnych obrażeń.
Nie demontować ani nie modyfikować produktu. W przeciwnym razie
może to spowodować nieprawidłowe działanie produktu, co może
doprowadzić do nagłego upadku, a w konsekwencji poważnych
obrażeń.
Przed rozpoczęciem jazdy na rowerze należy sprawdzić, czy koła są
prawidłowo zamocowane. W przeciwnym razie może dojść do upadku z
roweru i poważnych obrażeń.
PRZESTROGA
Upewnij się, że dźwignia przerzutki jest zmieniana po jednym
przełożeniu (albo jednym lub dwoma w przypadku piasty
11‑stopniowej). Podczas zmiany przełożenia należy ograniczyć siłę
nacisku na pedały. W przypadku próby wymuszenia działania dźwigni
przerzutki lub nagłej zmiany przełożenia, przy silnym nacisku na pedały
stopy mogą zsunąć się z pedałów, a rower przewrócić się, powodując
poważne obrażenia. Użycie dźwigni przerzutki w celu natychmiastowej
zmiany ustawienia może również spowodować wyskoczenie pancerza z
dźwigni przerzutki. Nie ma to wpływu na działanie dźwigni przerzutki,
ponieważ po zmianie przełożenia pancerz wróci do pierwotnego
położenia.
Podczas długich zjazdów nie naciskać ciągle hamulców. W przypadku
hamulców wewnętrznych lub hamulców rolkowych spowoduje to
znaczne rozgrzanie wewnętrznych części hamulca, co może pogorszyć
ich działanie. Może to również spowodować zmniejszenie ilości smaru
wewnątrz hamulca, co może prowadzić do powstawania hałasu lub
takich problemów jak niespodziewanie silne hamowanie. W przypadku
hydraulicznych hamulców tarczowych może to doprowadzić do nagłego
zwiększenia skoku dźwigni hamulca i uniemożliwić działanie hamulców,
a w konsekwencji spowodować poważne obrażenia.
Zakręcić kołem i sprawdzić siłę hamowania hamulca.
Nie dotykać obszaru w pobliżu hamulca przez co najmniej 30 minut od
momentu zakończenia jazdy na rowerze. Jeśli hamulec jest często
używany, obszar w jego pobliżu może stać się gorący.
Hamulec wewnętrzny Hamulec rolkowy Hamulec tarczowy
Uwaga
Hałas generowany przez strukturę zmieniającą przełożenia w piastach z
wewnętrznymi przełożeniami. Jeśli usłyszysz dziwny dźwięk, skonsultuj
się z osobą z punktu sprzedaży lub zajrzyj do podręcznika sprzedawcy.
Konserwacja piasty 11‑stopniowej
1. Korek otworu smarowniczki na korpusie piasty służy do wymiany
oleju. Nigdy nie odkręcaj w innym celu niż wymiana oleju. Olej
może przeciekać i pryskać.
2. W celu zapewnienia odpowiedniej wydajności zaleca się
skontaktowanie się z punktem sprzedaży lub dystrybutorem w celu
wykonania konserwacji, np. wymiany wewnętrznego oleju po
przejechaniu pierwszego 1000km, a następnie przynajmniej raz na
rok (lub co około 2000km, jeśli rower jest bardzo często używany).
Jeśli rower jest używany w trudnych warunkach, wymagane będzie
częstsze przeprowadzanie konserwacji.
Konserwacja innych piast
1. W celu zapewnienia odpowiedniego działania produktu zaleca się
zlecenie punktowi sprzedaży lub najbliższemu serwisowi
rowerowemu wykonania konserwacji, np. nasmarowania części
wewnętrznych, przynajmniej raz w roku, poczynając od pierwszego
użycia (lub co około 2000km, jeśli rower jest bardzo często
używany). Jeśli rower jest używany w trudnych warunkach,
wymagane będzie częstsze przeprowadzanie konserwacji. Ponadto
podczas konserwacji zaleca się używanie smaru do piasty z
wewnętrznymi przełożeniami SHIMANO lub zestawu do
smarowania. Jeśli nie zostanie użyty odpowiedni smar SHIMANO
lub zestaw do smarowania SHIMANO, mogą wystąpić problemy ze
zmianą przełożeń.
Piasta z wewnętrznymi przełożeniami nie jest całkowicie wodoszczelna.
Należy unikać używania piasty w miejscach, gdzie woda może się
przedostać do środka, oraz używania do czyszczenia piasty wody pod
wysokim ciśnieniem, aby nie zardzewiał mechanizm wewnętrzny.
Przełożenia należy co jakiś czas myć neutralnym detergentem. Ponadto
czyszczenie łańcucha neutralnym detergentem i smarowanie może być
skutecznym sposobem zwiększenia trwałości przełożeń i łańcucha.
Jeśli zaczęło występować przeskakiwanie łańcucha, należy wymienić
przełożenia i łańcuch w punkcie sprzedaży lub u dystrybutora.
Nigdy nie umieszczać stopy na dźwignię kątową. W przeciwnym razie
zmiana przełożeń może nie działać prawidłowo.
Podczas zmiany przełożenia zaprzestać pedałowania lub zmniejszyć siłę
nacisku na pedały. Umożliwi to płynną zmianę przełożeń. Ponadto w
przypadku zmiany przełożeń podczas mocnego naciskania pedałów
roweru E‑BIKE itp., tymczasowo może być słyszalny głośny dźwięk; jest
to całkowicie normalne.
Należy wyćwiczyć zmienianie przełożeń, tak aby to działanie nie
powodowało żadnych trudności.
Gwarancja nie obejmuje naturalnego zużycia ani pogorszenia działania
wynikających z normalnego użytkowania i starzenia się.
Regularne kontrole przed rozpoczęciem jazdy
na rowerze
Przed rozpoczęciem jazdy na rowerze należy sprawdzić poniższe
elementy. W przypadku występowania problemów należy skontaktować
się z punktem sprzedaży lub dystrybutorem.
Czy zmiana biegów odbywa się płynnie?
Czy widoczne są uszkodzenia przewodów elektrycznych?
Czy podczas użytkowania słychać nietypowe dźwięki?
Nazwy części
Elementy różnią się w zależności od danych technicznych piasty z
wewnętrznymi przełożeniami.
DI2
Typ przyłącza kasety
Piasta z
wewnętrznymi
przełożeniami
Przyłącze kasety
Piasta z
wewnętrznymi
przełożeniami
Żółte linie regulacji
Dźwignia kątowa
Dźwignia kątowa
Osłona dźwigni kątowej
Zakończenie osi piasty
Typ dźwigni kątowej Typ dźwigni kątowej (SM-3R40)
Linia na popychaczu
UM‑3FJ0A‑002
Podręcznik użytkownika
Uwaga: w przypadku wprowadzenia ulepszeń dane techniczne mogą ulec zmianie bez
powiadomienia. (Polish)
  • Page 1 1

Shimano SG-3R40-E Instrukcja obsługi

Typ
Instrukcja obsługi