Jeśli jest uszkodzony, wymienić na nowy.
6. Przed montażem nasmarować wirnik wodą mydlaną.
7. Zamontować wirnik. Podczas montażu dokręcić i przekręcić wirnik w tym samym kierunku, co
obroty silnika do czasu, aż zostanie całkowicie osadzony w obudowie.
8. Sprawdzić pokrywę zewnętrzną i o-ring na obecność korozji i / lub uszkodzeń. Wymienić
elementy, jeśli to konieczne.
9. Nasmarować o-ring smarem silikonowym i zamocować o-ring oraz pokrywę na pokrywie pompy
wody morskiej.
10. Otworzyć zawór denny.
11. Włączyć silnik i sprawdzić szczelność.
Przegląd anody cynkowej
W celu wyeliminowania korozji wywołanej prądami galwanicznymi silnik posiada anodę
cynkową znajdującą się na przedniej pokrywie wymiennika ciepła płynu chłodzącego-wody słonej.
Przegląd i wymiana antykorozyjnej anody cynkowej:
1. Przy zimnym silniku zamknąć zawór denny.
2. Wyjąć antykorozyjną anodę cynkową (korek) z
wymiennika ciepła.
3. Do usuwania korozji z antykorozyjnej anody cynkowej
używać metalowej szczotki.
4. Wyczyścić otwór gwintowany wymiennika ciepła i pokryć
gwint antykorozyjnych anod cynkowych. Zamontować
antykorozyjną anodę cynkową na wymienniku ciepła.
5. Zamknąć korek spuszczania płynu chłodzącego i
otworzyć zawór denny. Uzupełnić obwód płynu
chłodzącego (l)
6. Uruchomić generator i sprawdzić szczelność w miejscu instalacji antykorozyjnych anod
cynkowych. Pompa pracuje, jeśli woda słona płynie od wylotu.
5.4. Układ wlotowy i wydechowy
Przegląd filtru powietrza
Silnik wyposażony jest w filtr wlotowy powietrza. Sprawdzić element i obudowę na obecność szkód.
Wymienić filtr powietrza, jeśli to konieczne.
Należy upewnić się, że dostarczane jest powietrze do spalania i swobodnie opuszcza ona strefę.
Przegląd układu wydechowego
1. Sprawdzić, czy przewody nie są osłabione, zgięte lub odkształcone. Wymienić przewody, jeśli
to konieczne.
2. Sprawdzić, czy części metalowe nie są skorodowane i wymienić, jeśli to konieczne.
3. Sprawdzić, czy obejmy nie są poluzowane, skorodowane lub czy ich nie brakuje. Dokręcić lub
wymienić obejmy i / lub zaczepy przewodów, jeśli to konieczne.
4. Sprawdzić, czy wylot nie jest zatkany.
5. Wzrokowo skontrolować układ wydechowy na obecność wycieków. Sprawdzić, czy nie ma
węgla ani resztek sadzy na elementach wydechowych. Węgiel i pozostałości sadzy wskazują
na wycieki. Uszczelnić, jeśli to konieczne.