Instalacja CoolAir RT880, SP950
242
A
UWAGA!
W celu ochrony przyłącza do sieci w pojeździe należy użyć bezpiecz-
nika 25 amper.
Akumulator musi być w stanie dostarczyć prąd i napięcie o wymaga-
nych wartościach (rozdz. „Dane techniczne” na stronie 249).
Urządzenie można podłączyć do akumulatora bezpośrednio lub za po-
mocą rozdzielacza głównego. Preferowanym rozwiązaniem jest druga
opcja. Należy zwrócić się do producenta pojazdu z prośbą o udostępnie-
nie specyfikacji dotyczących rozdzielacza głównego.
➤ Należy położyć przewód zasilający, a następnie podłączyć go
w pojeździe (czerwony przewód do bieguna dodatniego, a czarny –
do ujemnego).
➤ Następnym krokiem jest umieszczenie wtyczki przewodu zasilającego
w gnieździe przewodu zasilającego klimatyzatora postojowego.
➤ Na koniec należy zabezpieczyć przewód zasilający przed wyrwaniem
za pomocą zapinki, np. na dachu kabiny kierowcy.
6.2.6 Układanie przewodów zasilających do jednostki
skraplacza (tylko w przypadku SP950)
Podczas układania przewodów zasilających należy stosować się do
następujących wskazówek:
Konieczne jest przestrzeganie zasad zawartych w instrukcji instalacji
jednostki skraplacza.
Maksymalna długość, na której może być ułożony przewód, stanowią-
ca odległość pomiędzy jednostką parownika a jednostką skraplacza
wynosi 4,20 m (rys. 6, strona 6).
Podczas układania i wyginania przewodów zasilających należy unikać
ostrych kątów. Do uginania należy używać odpowiedniej okrągłej czę-
ści, którą podkłada się pod przewód. Zbyt ostry kąt powoduje zgięcie
przewodu czynnika chłodniczego, a tym samym brak gotowości klima-
tyzatora do pracy.
➤ Jeśli przewód zasilający jest zbyt długi, należy go skrócić, wyginając
łuk.
➤ Aby uniknąć wnikania wody pomiędzy tylną ściankę pojazdu a zacisk,
należy zastosować masę uszczelniającą (rys. 7 1, strona 6).
I
WSKAZÓWKA
Aby uniknąć uszkodzenia tylnej ścianki pojazdu na skutek wiercenia,
zacisk można również przykleić odpowiednim klejem. Należy przy tym
uwzględnić uwagi producenta tego kleju.