Programowanie pozycji neutralnej i pozycji pełnego gazu
Aby dźwięk silnika mógł być prawidłowo emitowany na symulatorze dźwięku silnika można
zaprogramować pozycję neutralną oraz pozycję pełnego gazu dla jazdy do przodu i do tyłu.
Uwaga!
Podczas programowania na nadajniku należy każdorazowo ustawić pozycję pełnego
przyspieszenia dla jazdy do przodu i do tyłu.
Aby zapobiegać wypadkom lub obrażeniom należy ustawić model na odpowiednim
podłożu, aby koła mogły się swobodnie obracać. Należy przytrzymać mocno model
lub zamocować go w odpowiedni sposób. Jednak nie należy nigdy chwytać za wnę-
trze napędu!
Ze względów bezpieczeństwa zalecamy odłączyć silnik od regulatora jazdy (należy
zapamiętać miejsca podłączenia wtyczek). Ponadto przy odłączonym silniki lepiej
słychać sygnały dźwiękowe symulatora dźwięku silnika podczas programowania.
Sposób postępowania podczas programowania:
• Włączyć nadajnik. Następnie podłączyć akumulator napędowy do pojazdu. Włączyć regula-
tor jazdy. Pojazd powinien teraz reagować na sygnały sterujące nadajnika (regulator jazdy /
układ kierowniczy).
• Wcisnąć i przytrzymać przycisk „+“ na symulatorze dźwięku silnika dłużej niż przez sekundę,
do momentu aż z symulatora dźwięku silnika będzie słychać sygnał dźwiękowy. Symulator
dźwięku silnika znajduje się teraz w trybie programowania. Ponownie zwolnić przycisk „+“.
• Upewnić się, czy dźwignia do funkcji sterowania silnikiem na nadajniku znajduje się w pozycji
neutralnej (zwolnić, nie przesuwać dźwigni).
Potwierdzić to ustawienie, naciskając krótko przycisk „+“ na symulatorze dźwięku silnika. Z
symulatora dźwięku silnika słychać sygnał dźwiękowy. Pozycja neutralna została zapamięta-
na.
• Ustawić dźwignię sterowania silnikiem w pozycji pełnego przyspieszenia dla jazdy do przodu
i trzymać ją mocno w tej pozycji.
Potwierdzić to ustawienie, naciskając ponownie krótko przycisk „+“. Z symulatora dźwięku
silnika słychać sygnał dźwiękowy.
• Ustawić dźwignię sterowania silnikiem w pozycji pełnego przyspieszenia dla jazdy do tyłu i
trzymać ją mocno w tej pozycji.
Potwierdzić to ustawienie, naciskając krótko przycisk „+“. Z symulatora dźwięku słychać sy-
gnał dźwiękowy.
• Zaprogramowane opcje są potwierdzone długim sygnałem dźwiękowym.
• Ponownie ustawić dźwignię sterowania silnikiem w pozycji neutralnej (zwolnić dźwignię).
Proces programowania jest zakończony.
Jeśli z symulatora dźwięku będzie słychać wiele sygnałów dźwiękowych, oznacza to,
że układ elektroniczny nie rozpoznał ustawień. W takim przypadku należy powtórzyć
wyżej opisany proces programowania.
Można przerwać programowanie, gdy w trakcie programowania dłużej przytrzyma
się wciśnięty przycisk „-“. Jest to sygnalizowane długim sygnałem dźwiękowym, a
tryb programowania zostaje zakończony.
• Jeśli silnik został odłączony na czas programowania, wówczas należy w następnej kolejności
wyłączyć regulator jazdy. Następnie połączyć silnik z regulatorem jazdy (zwrócić uwagę na
prawidłowe przyporządkowanie wtyczek).
Kontrola działania symulatora dźwięku silnika
• Po włączeniu regulatora jazdy nie słychać dźwięku silnika z symulatora dźwięku silnika. Do-
piero wtedy, gdy dźwignia przyspieszenia/hamowania zostanie lekko przesunięta w kierunku
jazdy do przodu, będzie słychać dźwięk rozrusznika i następnie dźwięk biegu jałowego.
• Gdy dźwignia przyspieszenia/hamowania na nadajniku zostanie przesunięta w kierunku
jazdy do przodu, wówczas dźwięk silnika będzie odpowiadał dźwiękowi przyspieszanego
pojazdu.
• Gdy dźwignia przyspieszenia/hamowania na nadajniku zostanie przesunięta w kierunku jaz-
dy do tyłu, to będzie słychać lekko zmieniający się dźwięk silnika (jak w normalnym samo-
chodzie).
• W razie konieczności za pomocą przycisku „+“ lub „-“ zmienić ustawiony poziom głośności.
Jeśli dźwięk silnika będzie inny niż opisany powyżej, wówczas należy ponownie
przeprowadzić proces programowania.
Jeśli z symulatora dźwięku będzie słychać wiele sygnałów dźwiękowych, oznacza to,
że układ elektroniczny nie rozpoznał ustawień. W tym przypadku należy powtórzyć
proces programowania.
Utylizacja
a) Informacje ogólne
Produktu nie można wyrzucać do śmieci!
Po ostatecznym wycofaniu urządzenia z użycia należy poddać je utylizacji zgodnie z
obowiązującymi przepisami.
b) Baterie i akumulatory
Użytkownik urządzenia jest ustawowo (rozporządzenie o bateriach) zobowiązany do zwrotu
starych zużytych baterii i akumulatorów. Ich utylizacja ze śmieciami domowymi jest zabroniona!
Baterie i akumulatory zawierające szkodliwe substancje są oznaczone symbolem
wskazanym obok, który informuje o zakazie ich utylizacji ze śmieciami domowymi.
Oznaczenia decydujących metali ciężkich brzmią: Cd=kadm, Hg=rtęć, Pb=ołów
(oznaczenie jest podane na baterii/akumulatorze np. pod wskazanym po lewej stro-
nie symbolem kontenera na śmieci).
Zużyte baterie/akumulatory można oddawać nieodpłatnie w miejscach zbiórki organizowanych
przez gminę, w naszych liach lub wszędzie tam, gdzie są sprzedawane baterie i akumulatory.
W ten sposób użytkownik spełnia swoje ustawowe zobowiązania oraz przyczynia się do ochro-
ny środowiska.
Dane techniczne
Napięcie robocze ..................................5,0 V/DC do 8,4 V/DC (2-ogniwowy akumulator na-
pędowy LiPo lub 6-ogniwowy akumulator napędowy
NiMH)
Pobór prądu ..........................................maks. ok. 1 A
Impedancja głośników ..........................4 Ohm
Moc wyjściowa ......................................maks. 6 W (z 2-ogniwowym akumulatorem napędowym
LiPo przy 8 V)
System wtyczek serwa .........................Rodzaj konstrukcji Futaba
System wtyczek akumulatora ...............Rodzaj konstrukcji Tamiya
Wymiary (dł. x szer. x wys.) .................90 x 39 x 28 mm
Ciężar ...................................................ok. 60 g
To publikacja została opublikowana przez Conrad Electronic SE, Klaus-Conrad-Str. 1, D-92240 Hirschau, Niemcy
(www.conrad.com).
Wszelkie prawa odnośnie tego tłumaczenia są zastrzeżone. Reprodukowanie w jakiejkolwiek formie, kopiowanie, tworzenie
mikrolmów lub przechowywanie za pomocą urządzeń elektronicznych do przetwarzania danych jest zabronione bez pi-
semnej zgody wydawcy. Powielanie w całości lub w części jest zabronione. Publikacja ta odpowiada stanowi technicznemu
urządzeń w chwili druku.
© Copyright 2016 by Conrad Electronic SE. V1_0116_01_DT