PVG SENDAI 301C Instrukcja obsługi

Kategoria
Ogrzewacze pomieszczeń
Typ
Instrukcja obsługi

Ten podręcznik jest również odpowiedni dla

Szanowni Państwo,
Serdecznie gratulujemy Państwu zakupu grzejnika Sendai, który wśród grzejników
przenośnych zalicza się do najwyższej klasy. Nabyliście Państwo urządzenie
najwyższej jakości, z którego będziecie mieli pożytek przez wiele lat.
Tak będzie, oczywiście, o ile będziecie Państwo używać go we właściwy sposób.
Przede wszystkim, najpierw prosimy o zapoznanie się z treścią niniejszej instrukcji
obsługi, która pomoże Państwu uzyskać maksymalną trwałość grzejnika.
Państwa grzejnik posiada 24miesieczną gwarancję producenta na wszelkie usterki
materiałowe oraz fabryczne.
Życzymy Państwu wiele ciepła i komfortu z grzejnikiem Sendai.
Z poważaniem,
COMI
Dział Obsługi Klienta
1 PRZED PIERWSZYM UŻYCIEM PRZECZYTAĆ INSTRUKCJE˛ OBSłUGI.
2 W RAZIE WĄTPLIWOŚCI SKONT
AKTOWAĆ SIE˛ Z DEALEREM.
3 PRZED PRZYSTĄPIENIEM DO CZYTANIA INSTRUKCJI ROZłOŻYĆ OSTATNIĄ STRONE˛ . E E E E E E
:
51
OGÓLNE WSKAZÓWKI
DOTYCZĄCE OBSŁUGI
W tym miejscu podane są ogólne wskazówki dotyczące
kolejnych etapów obsługi grzejnika. Szczegółowe
i
nstrukcje podane są w INSTRUKCJI OBSŁUGI
(od str. 54).
Przy pierwszym użyciu grzejnik będzie wydzielał
charakterystyczną ’nową’ woń.
Paliwo przechowywać w chłodnym, ciemnym
miejscu.
Paliwo się starzeje. Przed każdym sezonem
opałowym należy się zaopatrzyć w nowe paliwo.
ISTOTNE CZE˛ŚCI
Wyłącznik OFF
Z
akrętka
Przycisk zapłonu
Komora spalania
Uchwyt komory
spalania
Paliwomierz
Kratka
Klapka do zbiornika
paliwa
Zbiornik
Paliwomierz
zbiornika
Żarnik
Obudowa baterii
System kontrolujący
jakości powietrza
A
B
C
4
E
F
G
H
I
J
K
L
M
E E E E E E E E E E E E E E E E E E E E E E E
Usunąć opakowanie i części zabezpieczające (zob. rozdział A,
rys. A).
Wlać paliwo do zbiornika wymiennego I i odczekać 30 min.
zanim przystąpi się do włączenia zapłonu
(zob. rozdział B rys. H).
Umieścić baterie w przeznaczonej do tego obudowie L
(zob. rozdział A, rys. F).
Sprawdzić, czy komora spalania D stoi prosto
(zob. rozdział A, rys. E).
W celu uruchomienia grzejnika należy przekręcić zakrętkę B w
prawo do oporu, a następnie wcisnąć przycisk zapłonu (zob.
rozdział C, rys. J i K).
Dopiero po około 10-15 minutach od włączenia pieca można
sprawdzić czy piec dobrze pracuje.
Wyłączyć grzejnik zgodnie z instrukcją
(zob. rozdział E).
1
2
3
4
5
6
7
:
52
Korek transportowy
włożony jest luzem do
pudła, w którym znajduje
się grzejnik. Jest on
potrzebny do
bezproblemowego
przenoszenia grzejnika
po użyciu.
Nie zgubić!
JAK UŻYWAĆ GRZEJNIK
ZAPEWNIĆ ODPOWIEDNIĄ WENTYLACJE˛
Grzejnik jest wyposażony w system kontroli jakości powietrza – M. W przypadku
niewystarczającej wentylacji w pomieszczeniu lub używania grzejnika w
p
omieszczeniu, które jest za małe, grzejnik automatycznie się wyłączy. W celu
wygodnego i bezpiecznego ogrzewania pomieszczenia należy zapewnić odpowiednią
wentylację .
Uwaga: Aby zapobiec nieoczekiwanemu wyłączeniu, zaleca się otworzyć drzwi lub
okno na czas używania grzejnika.
Poszczególne typy grzejnika przeznaczone są do pomieszczeń o określonej
kubaturze, gdzie używać je można bezpiecznie bez dodatkowej wentylacji (
zob.
rozdział J
). Jeżeli pomieszczenie ma mniejszą kubaturę niż zalecana, trzeba uchylić
okno lub drzwi (ą 2,5 cm). Zalecamy to robić także w wypadku pomieszczeń
szczególnie dobrze izolowanych lub położonych powyzej 1500 m npm. Nie używać
grzejnika w piwnicach i innych pomieszczeniach podziemnych.
SAFE TOP
Ogrzewacz zaopatrzony jest w tzw. safe top. Zadaniem jego jest obniżenie temperatury
wierzchniej płyty piecyka, co z kolei zmniejsza ryzyko poparzenia przy ewentualnym
zetknięciu się z nią. Uwaga: wierzch piecyka pozostaje mimo wszystko gorący. Dlatego
należy unikać zetknięcia się z wierzchnią płytą ogrzewacza jak też z kratką.
WŁAŚCIWE PALIWO
Do grzejnika stosować należy czyste, bezwonne paliwo wysokiej jakości. Paliwo złej
jakości może spowodować:
E nadmierne odkładanie się smoły na knocie
E niepełne spalanie
E krótszy ’żywot’ knota i grzejnika
E dym i/lub swąd
E nalot na kratce obudowy
Tak więc, aby grzejnik pracował bezpiecznie, sprawnie i optymalnie, niezbędne jest
stosowanie właściwego paliwa.
Informacji w zakresie doboru właściwego paliwa udziela dealer grzejnika.
Tylko właściwe paliwo
zapewnia bezpieczną,
sprawną i optymalną
pracę grzejnika.
:
53
A
INSTRUKCJA OBSŁUGI
A INSTALACJA GRZEJNIKA
Wyjąć ostrożnie grzejnik z pudła i sprawdzić zawartość. Oprócz grzejnika muszą
s
ię w pudle znajdować:
E ręczna pompka paliwa
E korek transportowy
E niniejsza instrukcja obsługi
Pudło i inne części opakowania radzimy zachować (rys. A) do celów przechowywania
i transportu grzejnika.
Usunąć pozostałe części opakowania:
E Usunąć części opakowania przy kratce G. Aby otworzyć kratkę należy ją
uprzednio unieść z rowka (rys. B).
E Delikatnie pochylić styropian znajdujący się nad komorą spalania D i wyjąć go
(rys. C).
E Należy również wyjąć styropian znajdujący się pod komorą spalania
(rys. D).
E Włożyć komorę spalania z powrotem. Komora spalania umieszczona jest
prawidłowo, jeżeli za pomocą uchwytu
E można ją łatwo przesuwać w lewo
i w prawo (rys. E). Zamknąć kratkę.
E Otworzyć pokrywę zbiornika H i usunąć ochronny kawałek kartonu.
Napełnić zbiornik według wskazówek podanych w rozdziale B.
Umieścić baterie w przeznaczonej do tego obudowie
L znajdującej się z tyłu
grzejnika (rys. F). Zwrócić uwagę na prawidłowe położenie biegunów + i -.
Podłoga pod grzejnikiem musi być twarda i równa.
Grzejnik jest teraz gotowy do użytku.
B WLEWANIE PALIWA
Zbiornika nie napełniać w pomieszczeniu mieszkalnym (można poplamić podłogę),
lecz w bardziej ku temu stosownym miejscu. Paliwo wlewa się w następujący sposób:
Grzejnik musi być wyłączony.
Podnieść pokrywę
H i wyjąć zbior
nik
I z grzejnika (rys. G). Uwaga: ze zbior
nika
może kapać paliwo. Postawić zbiornik na ziemi ( nakrętką do góry ) i nakrętkę
zdjąc.
Gładką, sztywną rurkę pompki paliwa wsadzić do kanistra, który stać musi wyżej
niż zbiornik (rys. I). Wylot karbowanego węża włożyć do otworu zbiornika.
3
2
1
6
5
4
3
2
1
:
54
E E E E E E
G
B
C
D
E
F
H
K
urek znajdujący się na pompce zakręcić (w prawo) do oporu.
Scisnąć pompkę kilkakrotnie, do momentu kiedy paliwo zacznie swobodnie
przepływać do zbiornika. Zaprzestać naciskania, gdy paliwo zaczyna przepływać.
W
trakcie napełniania obserwować paliwomierz zbiornika
J (
rys. I). Z chwilą
kiedy paliwomierz wskaże, że zbiornik jest pełny, kurek na pompce znów odkręcić
(w lewo). Nie wypełniać zbiornika po brzegi, szczególnie kiedy paliwo jest bardzo
zimne (pod wpływem ciepła paliwo zwiększa objętość).
Paliwo, które zostało w pompce, zlać z powrotem do kanistra i pompkę ostrożnie
wyjąć. Zbiornik zamknąć dokręcając szczelnie nakrętkę. Usunąć ewentualnie
rozlane paliwo.
Sprawdzić, czy nakrętka zbiornika jest równo i dokładnie dokręcona. Zbiornik
umieścić znów w grzejniku (nakrętką w dół). Zamknąć pokrywę zbiornika.
C WŁĄCZANIE GRZEJNIKA
Nowy grzejnik wydala początkowo charakterystyczną woń, w związku z czym za
pierwszym razem trzeba lepiej wietrzyć, lub też włączyć grzejnik na jakiś czas poza
pomieszczeniem mieszkalnym.
Używając grzejnik po raz pierwszy, po włożeniu zbiornika z paliwem należy przed
włączeniem grzejnika odczekać ok. 30 minut, aby knot wchłonął paliwo. Tak samo
postępować w sytuacji kiedy paliwo wypaliło się uprzednio do końca, lub kiedy
wymieniony został knot.
Przed włączeniem grzejnika spojrzeć zawsze na paliwomierz
F aby upewnić się,
że w zbiorniku znajduje się wystarczająca ilość paliwa. Grzejnik włączać tylko za
pomocą zapłonu elektrycznego.
Grzejnik należy uruchamiać jedynie za pomocą zapłonu iskrownikowego
K.
Grzejnik włączać w następujący sposób:
Przekręć zakrętkę
B w prawo do oporu (rys. J). Silny nacisk powoduje obrócenie
się zakrętki jeszcze bardziej w prawo, jednak wraca ona samoczynnie do
poprzedniego stanu.
Wciśnij delikatnie przycisk zapłonu C w (rys. K). Gdy w komorze spalania D
ukaże się płomień, uwolnij przycisk zapłonu.
Jeśli grzejnik wyłącza się krótko po włączeniu, trzeba wymienić baterie. Zaleca się
stosowanie nowych baterii alkalicznych (4× wielkość D).
Po włączeniu grzejnika sprawdzić zawsze czy komora spalania
D stoi dobrze
w pionie; robi się to przesuwając ją za pomocą uchwytu
E w prawo i w lewo
(rys. E). Przesuw musi być swobodny. Jeżeli komora spalania stoi nierówno, z
grzejnika wydobywa się dym i sadza. W trakcie r
ozgrzewania komory spalanie
przez kr
otką chwilę może być wyczuwany lekki zapach paliwa.
2
1
8
7
6
5
4
:
55
I
p
usty pełny
J
K
E
D REGULOWANIE PŁOMIENIA
Dopiero po około 10-15 minutach od włączenia pieca płomien znajdzie się w górnej
komorze spalania. Wtedy można sprawdzić, czy płomien jest prawidłowy. Na stronie
sąsiadującej z rozkładaną wkładką można zobaczyć, jaki jest właściwy minimalny i
maksymalny poziom spalania (rys. Q). Zbyt wysoki płomień może spowodować dym i
s
adzę, natomiast zbyt niski prowadzi do wydzielania swądu.
E Zbyt mała ilość paliwa (napełnić zbiornik)
E Niewłaściwe paliwo (poradzić się dealera)
E Niewystarczająca wentylacja (uchylić okno lub drzwi)
E Zużycie knota (skontaktuj się z serwisem lub wymień
knot zgodnie z instrukcją- punkt L)
Jeśli wentylacja w pomieszczeniu jest niewystarczająca, grzejnik wyłączy się
automatycznie. Po poprawieniu wentylacji w pomieszczeniu (np. nieco szerszym
otwarciu drzwi lub okna) grzejnik będzie można ponownie włączyć.
Grzejnik zaopatrzony jest w system zabezpieczenia, którego zadaniem jest auto-
matyczne wyłączenie grzejnika w momencie, gdy wymienny zbiornik paliwa zostaje
wyjęty z obudowy. Jeśli chcesz ponownie uruchomić grzejnik, należy zbiornik pali-
wa umieścić w grzejniku i postępować zgodnie z instrukcją podaną w rozdziale C.
E WYŁĄCZANIE GRZEJNIKA
Aby wyłączyć grzejnik należy wcisnąć wyłącznik OFF A. Po pewnym czasie płomień
sam wygasa.
F ZAKŁÓCENIA - PRZYCZYNY I USUWANIE USTEREK
Podajemy poniżej podstawowe wskazówki w zakresie wykrywania usterek. Jeżeli
w danej sytuacji usterki nie da się mimo tego usunąć, prosimy skontaktować się
z dealerem.
GRZEJNIK NIE DAJE SIE˛ WŁĄCZYĆ.
E Baterie nie są dobrze wciśnięte w obudowę.
Skontrolować (rys. L).
E Baterie są zbyt słabe aby spowodować zapłon.
Wymienić baterie (rys. L).
E W zbiorniku nie ma paliwa lub wymieniony został knot.
Po umieszczeniu w grzejniku napełnionego zbiornika, zapłon włączyć nie
wcześniej niż po upływie 30 minut.
E Wciskasz zbyt mocno przycisk zapłonu C, co powoduje, że spirala zapłonu
iskrownikowego dusi się w knocie.
Powtórzyć tą czynność wolniej (r
ozdział C).
E Zapłon iskrownikowy K nie działa.
Skontaktować się z dealerem.
:
56
L
ZŁE SPALANIE ORAZ/ LUB SADZA/ SWĄD
E Komora spalania D jest nieprawidłowo umieszczona.
Ustawić ją równo za pomocą uchwytu E, tak aby dała się łatwo przesuwać
w obie strony.
E Stare paliwo.
K
ażdy nowy sezon opałowy zaczynać z nowym paliwem.
E Nieodpowiedni rodzaj paliwa.
Zob. ’WŁAŚCIWE PALIWO’ (rozdział "Jak używać grzejnik").
E W dolnej części grzejnika gromadzi się osad.
Skontaktować się z dealerem.
E Wysokość knota jest nieprawidłowa.
Skontaktować się z dealerem.
GRZEJNIK POWOLI SAMOCZYNNIE WYGASA
E W zbiorniku nie ma paliwa. Zob. rozdział B.
E Do filtra dostała się wilgoć.
Wysusz filtr paliwa (punkt H, rys. M).
E W dolnym zbiorniku jest wilgoć.
Skontaktować się z dealerem.
E Górna część knota stwardniała. Wypalić paliwo aż do wygaśnięcia grzejnika
(rozdział H). Używać właściwego paliwa.
E Stare paliwo.
Każdy nowy sezon opałowy zaczynać z nowym paliwem.
OGIEŃ W GRZEJNIKU JEST ZA MAŁY
E Knot ustawiony jest za nisko.
Skontaktować się z dealerem w celu wymiany knota.
E Zanim uzupełniono paliwo, zbiornik był przez jakiś czas pusty lub prawie pusty.
Po umieszczeniu w grzejniku napełnionego zbiornika poczekać ok. 30 min.
z włączeniem zapłonu.
E Stare lub niewłaściwe paliwo.
Zob.’WŁAŚCIWE PALIWO’ (rozdział "Jak używać grzejnik").
E W pomieszczeniu nie ma należytej wentylacji.
Otworzyć na oścież okno lub drzwi, a następnie zostawić je lekko uchylone.
OGIEŃ JEST ZA DUŻY
E Nieodpowiedni, zbyt lotny rodzaj paliwa.
Zob. ’WŁAŚCIWE PALIWO’ (zob. rozdział "Jak używać grzejnik").
E Knot ustawiony jest za wysoko.
Ustawić regulator płomienia w niższej pozycji.
G KONSERWACJA
Grzejnik Państwa nie wymaga szczególnej konserwacji. Aby uniknąć powstania na
grzejniku stałych skaz, wilgotną szmatką usuwać z niego w porę kurz i plamy. Ogólnie
biorąc tylko dwie części grzejnika ulegają zużyciu:
:
57
1. BATERIE
Można je wymieniać we własnym zakresie. W okolicach, gdzie prowadzona jest
zbiórka odpadów chemicznych należy się zastosować do odnośnych przepisów
ekologicznych.
2. ŻARNIKOWY SYSTEM ZAPALAJĄCY
Ż
arnik służący do zapalania pieca będzie pracował długo jeżeli będzie odpowiednio
obsługiwany.
Piec należy zapalać delikatnie dociskając suwak- nigdy na siłę. Wymień baterie i
pamiętaj o tym, aby nie wciskać zbyt mocno przycisku zapłonu. . Jeżeli przy
wymienionych bateriach żarnik się nie czerwieni i nie możemy odpalić pieca to żarnik
należy wymienić.
3. KNOT / WYPALANIE DO SUCHA
Aby przedłużyć ’żywot’ knota, od czasu do czasu całkowicie wypalić paliwo ze
zbiornika (aż do wygaśnięcia grzejnika). Robi się to zauważywszy, że osłabił się
płomień. Dopalanie resztek paliwa powoduje pewien swąd, tak że radzimy robić to
poza pomieszczeniem mieszkalnym.
FILTR PALIWA
Regularnie sprawdzaj filtr paliwa postępując w następujący sposób:
Wyjmij zbiornik paliwa
I z piecyka i wyjmij filtr paliwa (rys. M). Z filtra może delikatnie
kapać paliwo- uważaj na ręce i ubranie. Obróć filtr paliwa do góry nogami i wyczyść
go z zanieczyszczeń przyklejonych we wnętrzu filtra
(nigdy nie czyść filtra wodą !).
Umieść filtr paliwa i zbiornik paliwa na swoich miejscach.
Nie wyjmować z grzejnika żadnych części składowych. W razie konieczności
naprawy zawsze kontaktować się z dealerem.
Konserwację przeprowadzać kiedy grzejnik jest zimny.
H PRZECHOWYWANIE (KONIEC SEZONU GRZEWCZEGO)
Pod koniec sezonu opałowego całkowicie zużyć paliwo znajdujące się w grzejniku
i odpowiednio przygotować urządzenie do przechowywania. W tym celu:
Grzejnik wynieść z pomieszczenia mieszkalnego, włączyć go i wypalić resztę
paliwa aż do wygaśnięcia grzejnika.
Poczekać, aż grzejnik wystygnie.
Wyczyścić grzejnik wilgotną szmatką i wytrzeć go następnie do sucha.
Wyjąć baterie z grzejnika
L i przechowywać je w suchym miejscu.
Wyczyść filtr paliwa (patrz punkt G).
5
4
3
2
1
:
58
M
filtr paliwa
zapłon iskrownikowy
P
rzechowywać grzejnik w miejscu wolnym od kurzu i - o ile to możliwe -
w oryginalnym opakowaniu. Pozostałe paliwo nie nadaje się do użytku
w następnym sezonie grzewczym. Zdeponuj pozostałe paliwo zgodnie
z obowiązującymi przepisami ekologicznymi (np. na stacji paliw).
Rozpocznij nowy sezon z nowym zapasem paliwa. Jeśli ponownie uruchomiasz
g
rzejnik, uczyń to zgodnie z instrukcją
(
jak podano począwszy od rozdziału A).
I TRANSPORT
Aby w czasie przenoszenia grzejnika nie dopuścić do wyciekania paliwa, postępować
następująco:
Poczekać, aż grzejnik wystygnie.
Wyjąć z grzejnika zbiornik wymienny
I i usunąć z niego sitko paliwa (rys. M).
Może z niego kapać, tak że dobrze mieć pod ręką ściereczkę. Sitko paliwa i
zbiornik przechowywać poza grzejnikiem.
Korek transportowy wsadzić w otwór, w którym było sitko paliwa (rys. N) i dobrze
go docisnąć.
Przenosić grzejnik w pozycji pionowej.
J PARAMETRY TECHNICZNE
Zapłon
elektryczr
Wymiary (mm) szerokość
428
Paliwo
nafta
(z płytą denną włącznie) głębokość
295
Moc grzewcza (kW)
*
3,00
wysokość
513
Kubatura pomieszczenia (m
3
)**
85-110
Akcesoria ręczna pompka paliwa
Zużycie paliwa (l/godz)
*
0,313
korek transportowy
Zużycie paliwa (g/godz)
*
250
osłona na zakrętkę od zbiornika paliwa
Czas spalania zawartości zbiornika (godz.)
*
13,0
baterie
Zawartość zbiornika (litry)
4,0 R
odzaj baterii 4x LR20,
Waga (kg)
9,0
alkaliczne, 1,5 V
Rodzaj knota F wielkość D
* W pozycji maksymalne ** Podane wartości są orientacyjne
K WARUNKI GWARANCJI
Grzejnik objęty jest dwuletnią gwarancją począwszy od daty zakupu. W okresie tym
wszelkie usterki materiałowe i fabryczne podlegają bezpłatnej naprawie. Obowiązują
przy tym następujące warunki:
Wszelkie dodatkowe r
oszczenia - w tym roszczenia odszkodowań z racji
ewentualnie poniesionych strat - nie będą honorowane.
Naprawa lub wymiana części w okresie ważności gwarancji nie powoduje jej
przedłużenia.
2
1
4
3
2
1
7
6
:
59
O
korek transportowy
N
filtr paliwa
G
warancja przestaje obowiązywać w wypadku kiedy w grzejniku dokonano
zmian, wmontowano inne niż oryginalne części zamienne lub jeżeli grzejnik
naprawiany był przez stronę trzecią.
Części ulegające normalnemu zużyciu, jak baterie, knot lub pompka paliwa nie
p
odlegają gwarancji.
Gwarancja ważna jest za okazaniem oryginalnego, opatrzonego datą rachunku
kupna, na którym nie naniesiono poprawek oraz poprawnie wypełnionej karty
gwarancyjnej.
Gwarancja jest nieważna w wypadkach uszkodzeń powstałych w wyniku
czynności sprzecznych z instrukcją obsługi, zaniedbania lub też używania
niewłaściwego lub starego paliwa. Niewłaściwe paliwo może być wręcz
niebezpieczne*.
Koszty i ryzyko związane z przesyłką grzejnika lub części zamiennych ponosi
klient.
Uważne przeczytanie instrukcji obsługi pozwala często uniknąć niepotrzebnych
kosztów. Jeżeli nie pomoże to jednak rozwiązać problemu, grzejnik oddać należy do
punktu naprawy u dealera.
*
W grzejniku opalanym łatwopalną substancją może np. dojść do spalania niekontrolowanego, z płomieniami
wydobywającymi się na zewnątrz. W takim wypadku grzejnika nigdy nie starać się przenosić, lecz natychmiast go
wyłączyć
(zob. rozdział E). W niebezpiecznych sytuacjach można użyć gaśnicy typu B: śniegowej lub proszkowej.
10 WSKAZÓWEK BEZPIECZNEGO UŻYTKOWANIA
1 Zawsze zwróć uwagę dzieci na fakt, że w pomieszczeniu znajduje się
włączony grzejnik.
2 Nie przenoś włączonego lub gorącego jeszcze grzejnika. Nie dolewaj
również w takich warunkach paliwa i nie przepr
owadzaj napraw lub
konserwacji.
3 Ustaw grzejnik w odległości co najmniej 1,5 metra od ściany, zasłon/ firanek
i mebli. Nad grzejnikiem winna być wolna przestrzeń.
4 Nie używaj grzejnika w pomieszczeniach, gdzie występuje dużo pyłu
i w miejscach, gdzie jest silny przeciąg. W obydwu wypadkach nie
uzyskasz optymalnego spalania.
5 Wyłączaj grzejnik przed wyjściem z domu i przed udaniem się na
spoczynek.
6 Paliwo przenoś i przechowuj wyłącznie w przeznaczonych do tego celu
pojemnikach i kanistrach.
7 Nie dopuść, aby paliwo wystawione było na działanie wysokiej tempertury
i znacznych różnic termicznych. Przechowuj paliwo w chłodnym, suchym
i ciemnym miejscu (światło słoneczne powoduje spadek jego jakości).
8 Nie używaj grzejnika w miejscach, gdzie mogą występować szkodliwe gazy
lub opary (np. samochodowe gazy spalinowe lub opary farby).
9
Wierzch piecyka nagrzewa się, dlatego nie wolno go pod żadnym pozor
em
przykrywać (z uwagi na niebezpieczeństwo pożaru). Unikaj zetknięcia się z
wierzchnią płytą piecyka oraz z kratką.
10 Pamiętaj zawsze o wentylacji.
7
6
5
4
3
:
60
WYMIANA KNOTA
L ZANIM ROZPOCZNIESZ WYMIAN KNOTA
UPEWNIJ SI , ŻE GRZEJNIK JEST
WYŁĄCZONY I ZIMNY.
Otwórz klapkę i wyjmij zbiornik paliwa.
Wyjmij baterie z grzejnika.
Otwórz osłonę komory spalania i wyjmij ją pociągając
lekko ku przodowi, następnie wyjmij komorę spalania,
poczym zamknij osłonę komory spalania.
Zdejmij zakrętkę z grzejnika.
Odkręć trzy wkręty znajdujące się na spodzie grzejnika.
Pochyl obudowę lekko do przodu i zdejmij ją z podstawy
grzejnika.
Odkręć nakrętki motylkowe znajdujące się pod podstawą
komory spalania.
Unieś do góry podstawę komory spalania oraz mechanizm
knota.
Odkręć wkręt przytrzymujący uchwyt (zacisk), a następnie
wyjmij go z grzejnika.
Obróć oś w prawo do momentu zwolnienia uchwytu knota
(wraz z knotem).
Unieś uchwyt knota i zsuń go z szybu wentylacyjnego.
Ściśnij knot aż do zwolnienia go z uchwytu, a następnie
wyjmij knot. Użyj do tego rękawiczek ochronnych oraz
pamiętaj o przygotowaniu pojemnika na zużyty knot.
11
10
9
8
7
6
5
4
3
2
1
:
61
33
77
11
44
1100
1111
88bb
88aa
55aa
55bb
66
99
22
:
62
1122bb
1177bb
1122aa
1133bb
1144bb
1188cc
1199aa
1177aa
1133aa
1144aa
1155
1166
1188aa 1188bb
1188dd
1199bb
Umieść nowy knot w uchwycie knota zgodnie z
kierunkiem wskazanym na uchwycie.
Nałóż uchwyt knota (wraz z knotem) na szyb wentylacyjny.
Następnie umieść końcówkę osi z prawej strony we
wgłębieniu uchwytu knota i obróć oś w lewo.
Umieść uchwyt (zacisk z powrotem na swoim miejscu.
P
rzykręć wkręt umocowujący. uchwyt (zacisk).
Wstaw komorę spalania z powrotem do grzejnika.
Przykręć nakrętki motylkowe.
Nałóż zakrętkę na mechanizm knota i obróć ją w prawo.
Uruchom działanie mechanizmu bezwładnościowego i
sprawdź, czy knot daje się opuścić w dolne położenie.
Czynność tę powtórz kilkakrotnie. Jeżeli knot nie daje się
opuścić w dolne położenie, oznacza to, że został
niewłaściwie zainstalowany. W takim wypadku powtórz tę
czynność zaczynając od punktu 12.
Załóż i przykręć obudowę pieca. Nałóż zakrętkę i wstaw
komorę spalania na swoje miejsce. Sprawdź, czy stoi
prawidłowo, obracając ją lekko w lewo i w prawo. Zamknij
osłonę komory spalania.
Wstaw zbiornik paliwa. Włóż baterie na miejsce (sprawdź,
czy bieguny baterii umieszczone są prawidłowo). Poczekaj
30 minut od momentu włożenia baterii i zbiornika paliwa
do grzejnika, aby móc ponownie uruchomić grzejnik.
19
18
17
16
15
14
13
12
  • Page 1 1
  • Page 2 2
  • Page 3 3
  • Page 4 4
  • Page 5 5
  • Page 6 6
  • Page 7 7
  • Page 8 8
  • Page 9 9
  • Page 10 10
  • Page 11 11
  • Page 12 12
  • Page 13 13
  • Page 14 14
  • Page 15 15
  • Page 16 16
  • Page 17 17
  • Page 18 18
  • Page 19 19
  • Page 20 20
  • Page 21 21
  • Page 22 22
  • Page 23 23
  • Page 24 24
  • Page 25 25
  • Page 26 26
  • Page 27 27
  • Page 28 28
  • Page 29 29
  • Page 30 30
  • Page 31 31
  • Page 32 32
  • Page 33 33
  • Page 34 34
  • Page 35 35
  • Page 36 36
  • Page 37 37
  • Page 38 38
  • Page 39 39
  • Page 40 40
  • Page 41 41
  • Page 42 42
  • Page 43 43
  • Page 44 44
  • Page 45 45
  • Page 46 46
  • Page 47 47
  • Page 48 48
  • Page 49 49
  • Page 50 50
  • Page 51 51
  • Page 52 52
  • Page 53 53
  • Page 54 54
  • Page 55 55
  • Page 56 56
  • Page 57 57
  • Page 58 58
  • Page 59 59
  • Page 60 60
  • Page 61 61
  • Page 62 62
  • Page 63 63
  • Page 64 64
  • Page 65 65
  • Page 66 66
  • Page 67 67

PVG SENDAI 301C Instrukcja obsługi

Kategoria
Ogrzewacze pomieszczeń
Typ
Instrukcja obsługi
Ten podręcznik jest również odpowiedni dla