Zibro R 421 E Instrukcja obsługi

Typ
Instrukcja obsługi
R 421 E
3
2
6
5
4
>
u
1
:
=
FIN
MANUEL D'UTILISATION
GEBRAUCHSANWEISUNG
BRUGSANVISNING
INSTRUCCIONES DE USO
KÄYTTÖOHJE
OPERATING MANUAL
ISTRUZIONI D’USO
BRUKSANVISNING
GEBRUIKSAANWIJZING
INSTRUKCJI OBS
ŁUGI
BRUKSANVISNING
2
14
26
38
50
62
74
86
98
110
122
Drodzy Państwo,
Serdecznie gratulujemy Wam zakupu naszego grzejnika. Nabyliście Państwo
urządzenie wysokiej jakości, z którego będziecie mieć pożytek przez wiele, wiele
lat. Tak będzie, oczywiście, o ile używać go będziecie w sposób odpowiedzialny.
Prosimy najpierw zapoznać się z treścią niniejszej instrukcji obsługi, gdyż pomoże
to Państwu zapewnić optymalną trwałość grzejnika. My natomiast, w imieniu
producenta, dajemy Państwu dwuletnią gwarancję na wszelkie usterki materiałowe
i fabryczne.
Życzymy Państwu dużo ciepła i komfortu z nowym grzejnikiem.
Z poważaniem, PVG International b.v.
Dział Obsługi Klientów
1 PRZED PIERWSZYM UŻYCIEM PRZECZYTAĆ INSTRUKCJE˛ OBSłUGI.
2 W RAZIE WĄTPLIWOŚCI SKONT
AKTOWAĆ SIE˛ Z DEALEREM.
3 PRZED PRZYSTĄPIENIEM DO CZYTANIA INSTRUKCJI ROZłOŻYĆ OSTATNIĄ STRONE˛ . E E E E E E
:
110
OGÓLNE WSKAZÓWKI
DOTYCZĄCE OBSŁUGI
W tym miejscu podane są ogólne wskazówki dotyczące
kolejnych etapów obsługi grzejnika. Szczegółowe
i
nstrukcje podane są w INSTRUKCJI OBSŁUGI
(od str. 113).
Przy pierwszym użyciu grzejnik będzie wydzielał
charakterystyczną ’nową’ woń.
Paliwo przechowywać w chłodnym, ciemnym
miejscu.
Paliwo się starzeje. Przed każdym sezonem
opałowym należy się zaopatrzyć w nowe paliwo.
Stosując Zibr
o Extra i Zibro Kristal zapewnicie sobie
Państwo paliwo właściwej jakości.
ISTOTNE CZE˛ŚCI
Wyłącznik OFF
(do awaryjnego
w
yłączania)
Zakrętka
Przycisk zapałonu
Komora spalania
Uchwyt komory
spalania
Paliwomierz
Kratka
Klapka do zbiornika
paliwa
Zbiornik
Paliwomierz
zbiornika
Żar
nik
Obudowa baterii
System kontroli
jakości powietrza
Wyświetlacz
informacyjny (E-
Guar
d)
Blokada wysokości
knota
A
B
C
4
E
F
G
H
I
J
K
L
M
N
O
E E E E E E E E E E E E E E E E E E E E E E E
Usunąć opakowanie i części zabezpieczające (zob. rozdział A,
rys. A).
Wlać paliwo do zbiornika wymiennego I i odczekać 30 min.
zanim przystąpi się do włączenia zapłonu
(zob. rozdział B rys. H).
Umieścić baterie w przeznaczonej do tego obudowie L
(zob. rozdział A, rys. F).
Sprawdzić, czy komora spalania D stoi prosto
(zob. rozdział A, rys. E).
Włączyć grzejnik naciskając równocześnie w dół regulator
płomienia
B i przycisk zapłonu C (zob. rozdział C, rys. J i K).
Dopiero po około 10-15 minutach od włączenia pieca można
sprawdzić czy piec dobrze pracuje.
Wyłączyć grzejnik zgodnie z instrukcją
(zob. r
ozdział E).
1
2
3
4
5
6
7
:
111
Korek transportowy
włożony jest luzem do
pudła, w którym znajduje
się grzejnik. Jest on
potrzebny do
bezproblemowego
przenoszenia grzejnika
po użyciu.
Nie zgubić!
JAK UŻYWAĆ GRZEJNIK
ZAPEWNIĆ ODPOWIEDNIĄ WENTYLACJE˛
Grzejnik jest wyposażony w system kontroli jakości powietrza – M. W przypadku
niewystarczającej wentylacji w pomieszczeniu lub używania grzejnika w
p
omieszczeniu, które jest za małe, grzejnik automatycznie się wyłączy. W celu
wygodnego i bezpiecznego ogrzewania pomieszczenia należy zapewnić odpowiednią
wentylację .
Uwaga: Aby zapobiec nieoczekiwanemu wyłączeniu, zaleca się otworzyć drzwi lub
okno na czas używania grzejnika.
Poszczególne typy grzejnika przeznaczone są do pomieszczeń o określonej
kubaturze, gdzie używać je można bezpiecznie bez dodatkowej wentylacji (
zob.
rozdział K
). Jeżeli pomieszczenie ma mniejszą kubaturę niż zalecana, trzeba uchylić
okno lub drzwi (ą 2,5 cm). Zalecamy to robić także w wypadku pomieszczeń
szczególnie dobrze izolowanych lub położonych powyzej 1500 m npm. Nie używać
grzejnika w piwnicach i innych pomieszczeniach podziemnych.
SAFE TOP
Ogrzewacz zaopatrzony jest w tzw. safe top. Zadaniem jego jest obniżenie temperatury
wierzchniej płyty piecyka, co z kolei zmniejsza ryzyko poparzenia przy ewentualnym
zetknięciu się z nią. Uwaga: wierzch piecyka pozostaje mimo wszystko gorący. Dlatego
należy unikać zetknięcia się z wierzchnią płytą ogrzewacza jak też z kratką.
WŁAŚCIWE PALIWO
Do grzejnika stosować należy czyste, bezwonne paliwo wysokiej jakości, jakim jest
np. Zibro Extra i Zibro Kristal, które gwarantuje czyste i optymalne spalanie. Paliwo złej
jakości może spowodować:
E nadmierne odkładanie się smoły na knocie
E niepełne spalanie
E krótszy ’żywot’ knota i grzejnika
E dym i/lub swąd
E nalot na kratce obudowy
Tak więc, aby grzejnik pracował bezpiecznie, sprawnie i optymalnie, niezbędne jest
stosowanie właściwego paliwa.
Informacji w zakresie doboru właściwego paliwa udziela dealer grzejnika.
Tylko właściwe paliwo
zapewnia bezpieczną,
sprawną i optymalną
pracę grzejnika.
:
112
A
INSTRUKCJA OBSŁUGI
A INSTALACJA GRZEJNIKA
Wyjąć ostrożnie grzejnik z pudła i sprawdzić zawartość. Oprócz grzejnika muszą
s
ię w pudle znajdować:
E ręczna pompka paliwa
E korek transportowy
E niniejsza instrukcja obsługi
Pudło i inne części opakowania radzimy zachować (rys. A) do celów przechowywania
i transportu grzejnika.
Usunąć pozostałe części opakowania:
E Usunąć części opakowania przy kratce G. Aby otworzyć kratkę należy ją
uprzednio unieść z rowka (rys. B).
E Delikatnie pochylić styropian znajdujący się nad komorą spalania D i wyjąć go
(rys. C).
E Należy również wyjąć styropian znajdujący się pod komorą spalania
(rys. D).
E Włożyć komorę spalania z powrotem. Komora spalania umieszczona jest
prawidłowo, jeżeli za pomocą uchwytu
E można ją łatwo przesuwać w lewo
i w prawo (rys. E). Zamknąć kratkę.
E Otworzyć pokrywę zbiornika H i usunąć ochronny kawałek kartonu.
Napełnić zbiornik według wskazówek podanych w rozdziale B.
Umieścić baterie w przeznaczonej do tego obudowie
L znajdującej się z tyłu
grzejnika (rys. F). Zwrócić uwagę na prawidłowe położenie biegunów + i -.
Podłoga pod grzejnikiem musi być twarda i równa.
Grzejnik jest teraz gotowy do użytku.
B WLEWANIE PALIWA
Zbiornika nie napełniać w pomieszczeniu mieszkalnym (można poplamić podłogę),
lecz w bardziej ku temu stosownym miejscu. Paliwo wlewa się w następujący sposób:
Grzejnik musi być wyłączony.
Podnieść pokrywę
H i wyjąć zbior
nik
I z grzejnika (rys. G). Uwaga: ze zbior
nika
może kapać paliwo. Postawić zbiornik na ziemi ( nakrętką do góry ) i nakrętkę
zdjąc.
Gładką, sztywną rurkę pompki paliwa wsadzić do kanistra, który stać musi wyżej
niż zbiornik (rys. H). Wylot karbowanego węża włożyć do otworu zbiornika.
3
2
1
6
5
4
3
2
1
:
113
E E E E E E
B
C
D
E
G
H
F
K
urek znajdujący się na pompce zakręcić (w prawo) do oporu.
Scisnąć pompkę kilkakrotnie, do momentu kiedy paliwo zacznie swobodnie
przepływać do zbiornika. Zaprzestać naciskania, gdy paliwo zaczyna przepływać.
W
trakcie napełniania obserwować paliwomierz zbiornika
J (
rys. I). Z chwilą
kiedy paliwomierz wskaże, że zbiornik jest pełny, kurek na pompce znów odkręcić
(w lewo). Nie wypełniać zbiornika po brzegi, szczególnie kiedy paliwo jest bardzo
zimne (pod wpływem ciepła paliwo zwiększa objętość).
Paliwo, które zostało w pompce, zlać z powrotem do kanistra i pompkę ostrożnie
wyjąć. Zbiornik zamknac dokrecajac szczelnie nakretke. Usunac rozlane
ewentualnie paliwo.
Sprawdzić, czy nakrętka zbiornika jest równo i dokładnie dokręcona. Zbiornik
umieścić znów w grzejniku (nakrętką w dół). Zamknąć pokrywę zbiornika.
C WŁĄCZANIE GRZEJNIKA
Nowy grzejnik wydala początkowo charakterystyczną woń, w związku z czym za
pierwszym razem trzeba lepiej wietrzyć, lub też włączyć grzejnik na jakiś czas poza
pomieszczeniem mieszkalnym.
Używając grzejnik po raz pierwszy, po włożeniu zbiornika z paliwem należy przed
włączeniem grzejnika odczekać ok. 30 minut, aby knot wchłonął paliwo. Tak samo
postępować w sytuacji kiedy paliwo wypaliło się uprzednio do końca, lub kiedy
wymieniony został knot.
Przed włączeniem grzejnika spojrzeć zawsze na paliwomierz
F aby upewnić się,
że w zbiorniku znajduje się wystarczająca ilość paliwa. Grzejnik włączać tylko za
pomocą zapłonu elektrycznego.
Grzejnik należy uruchamiać jedynie za pomocą zapłonu iskrownikowego
K.
Grzejnik włączać w następujący sposób:
Przekręć zakrętkę
B w prawo do oporu (rys. J). Silny nacisk powoduje obrócenie
się zakrętki jeszcze bardziej w prawo, jednak wraca ona samoczynnie do
poprzedniego stanu.
Wciśnij delikatnie przycisk zapłonu C w (rys. K). Gdy w komorze spalania D
ukaże się płomień, uwolnij przycisk zapłonu.
Jeśli grzejnik wyłącza się krótko po włączeniu, trzeba wymienić baterie. Zaleca się
stosowanie nowych baterii alkalicznych (4× wielkość D).
Jeżeli piec był odpalany tylko kilka razy i regulacja knota nie jest zablokowana,
najpierw przesuń pokrętło regulujące knot maksymalnie w lewo (rys. S) zanim
ustawisz knot w najwyższej pozycji w celu odpalenia (rys. C)
2
1
8
7
6
5
4
:
114
I
p
usty pełny
J
E
K
P
o włączeniu grzejnika sprawdzić zawsze czy komora spalania
D s
toi dobrze
w pionie; robi się to przesuwając ją za pomocą uchwytu
E w prawo i w lewo
(rys. E). Przesuw musi być swobodny. Jeżeli komora spalania stoi nierówno, z
grzejnika wydobywa się dym i sadza. W trakcie rozgrzewania komory spalanie
przez krotką chwilę może być wyczuwany lekki zapach paliwa.
D REGULOWANIE PŁOMIENIA
Dopiero po około 10-15 minutach od włączenia pieca płomien znajdzie się w górnej
komorze spalania. Wtedy można sprawdzić, czy płomien jest prawidłowy. Na stronie
sąsiadującej z rozkładaną wkładką można zobaczyć, jaki jest właściwy minimalny i
maksymalny poziom spalania (rys. P). Zbyt wysoki płomień może spowodować dym i
sadzę, natomiast zbyt niski prowadzi do wydzielania swądu. Istnieje możliwość
niewielkiej korekty płomienia za pomocą regulatora płomienia
B (rys. S).
Jeżeli płomień jest zbyt niski to należy wyregulować wysokość knota (rys. F)
E Zbyt mała ilość paliwa (napełnić zbiornik)
E Niewłaściwe paliwo (poradzić się dealera)
E Niewystarczająca wentylacja (uchylić okno lub drzwi)
E Zużycie knota (skontaktuj się z serwisem lub wymień
knot zgodnie z instrukcją- punkt L)
Kiedy wentylacja w pomieszczeniu jest niewystarczająca, brzęczyk wydaje nieregular-
ne dźwieki i świeci się lampka VENT (na żółto) ( rys. Q ) . Kiedy usłyszymy sygnał,
musimy zapewnić poprawienie wentylacji w pomieszczeniu ( np. poprzez krótkie
otwarcie drzwi lub okna), w celu uniknięcia zgaszenia pieca. Kiedy wentylacja w
pomieszczeniu (pokoju) polepszy się, lampa (VENT) i brzęczyk przestają działać (deak-
tywują się). Jeżeli wentylacja w pomieszczeniu jest w dalszym ciągu niewystarczająca
piec wyłączy się automatycznie. Po polepszenie się wentylacji w pomieszczenie (np.
po otwarciu na chwilę drzwi lub okna) piec będzie można właczyć ponownie.
Grzejnik zaopatrzony jest w system zabezpieczenia, którego zadaniem jest auto-
matyczne wyłączenie grzejnika w momencie, gdy wymienny zbiornik paliwa zostaje
wyjęty z obudowy. Jeśli chcesz ponownie uruchomić grzejnik, należy zbiornik pali-
wa umieścić w grzejniku i postępować zgodnie z instrukcją podaną w rozdziale C.
E WYŁĄCZANIE GRZEJNIKA
Przed zgaszeniem grzejnika pozwolić mu się palić na najniższym stopniu przez jedną
minutę. Aby wyłączyć grzejnik należy wcisnąć wyłącznik OFF
A. Po pewnym czasie
płomień sam wygasa.
W przypadku awaryjnym wyłącz piecyk wyłącznikiem awaryjnym
A (rys. L)
F
REGULACJA WYSOKOŚCI KNOT
A
Po pewnym czasie może się okazać, że poziom spalania jest zbyt niski a płomień za mały
(zob. rozdział D). W celu uzyskania prawidłowego poziomu spalania można odpowiednio
r
egulować wysokość knota. Należy przy tym pamiętać o uprzednim wyłączeniu grzejnika,
a następnie wykonać następujące czynności
:
115
S
L
Q
VENT.
P
rzycisnąć Zakrętkę
1 (
rys. L).
Pociągnąć za pokrętło grzejnika
2, aż blokada wysokości knota O stanie się
widoczna.
U
jąć kciukiem oraz palcem wskazującym plastikowy pierścień i pociągnąć go
lekko do przodu. Następnie obrócić pierścień o jedną pozycję dalej do położenia
2 lub 3 ( rys. R). Nacisnąć delikatnie na pierścień tak, aby pręcik znalazł się
ponownie w wyżłobieniu.
Nałożyć pokrętło ostrożnie z powrotem na swoje miejsce. Jest to możliwe tylko w
jeden sposób: właściwa pozycja wskazana jest na odwrocie pokrętła.
Jeżeli zmiana wysokości knota nie przyniosła oczekiwanych rezultatów, należy grzej-
nik wypalić całkowicie do sucha, tj. do całkowitego wypalenia się paliwa (r
ozdział H).
Jeżeli pomimo to płomień jest nadal za mały a poziom spalania za niski, przy czym
knot znajduje się w położeniu 3, należy skontaktować się z dealer
em lub wymienić
knot na nowy (zob. rozdział M).
Jeżeli po regulacji wysokości knota poziom spalania jest za wysoki (rys. P) należy blo-
kadę wysokości knota przesunąć do niższego położenia. Zbyt wysoki płomień może
spowodować dym i sadzę.
G ZAKŁÓCENIA - PRZYCZYNY I USUWANIE USTEREK
Podajemy poniżej podstawowe wskazówki w zakresie wykrywania usterek. Jeżeli
w danej sytuacji usterki nie da się mimo tego usunąć, prosimy skontaktować się
z dealerem.
GRZEJNIK NIE DAJE SIE˛ WŁĄCZYĆ.
E Baterie nie są dobrze wciśnięte w obudowę.
Skontrolować (rys. F).
E Baterie są zbyt słabe aby spowodować zapłon.
Wymienić baterie (rys. F).
E W zbior
niku nie ma paliwa lub wymieniony został knot.
Po umieszczeniu w grzejniku napełnionego zbiornika, zapłon włączyć nie
wcześniej niż po upływie 30 minut.
E Dźwigienka zapłonu C dociśnięta została zbyt gwałtownie.
Powtórzyć tą czynność wolniej (r
ozdział C).
E Zapłon iskrownikowy K nie działa.
Skontaktować się z dealerem.
PŁOMIEŃ JEST NIERÓWNOMIERNY I/ALBO UNOSZĄ SIE
˛
SADZE LUB SWĄD
E Komora spalania D jest nieprawidłowo umieszczona.
Ustawić ją równo za pomocą uchwytu E, tak aby dała się łatwo przesuwać
w obie strony.
E Wysokość płomienia jest źle ustawiona.
Zob. rys. P oraz wskazówki podane w rozdziale D.
E Star
e paliwo.
Każdy nowy sezon opałowy zaczynać z nowym paliwem.
E Nieodpowiedni r
odzaj paliwa.
Zob. ’WŁAŚCIWE P
ALIWO’ (r
ozdział "Jak używać grzejnik").
E W dolnej części grzejnika gromadzi się osad.
4
3
2
1
:
116
zapłon iskrownikowy
z zepsutą spiralą
R
F
Skontaktować się z dealerem.
E Wysokość knota jest nieprawidłowa.
Zob. rozdział F
GRZEJNIK POWOLI SAMOCZYNNIE WYGASA
E W zbiorniku nie ma paliwa. Zob. rozdział B.
E W dolnym zbiorniku jest wilgoć.
S
kontaktować się z dealerem.
E Górna część knota stwardniała. Wypalić paliwo aż do wygaśnięcia grzejnika
(rozdział H). Używać właściwego paliwa.
E Stare paliwo.
Każdy nowy sezon opałowy zaczynać z nowym paliwem.
OGIEŃ W GRZEJNIKU JEST ZA MAŁY
E Knot ustawiony jest za nisko.
Przesuń blokadę wysokości knota do położenia o jedną pozycję wyżej (rozdział F).
E Zanim uzupełniono paliwo, zbiornik był przez jakiś czas pusty lub prawie pusty.
Po umieszczeniu w grzejniku napełnionego zbiornika poczekać ok. 30 min.
z włączeniem zapłonu.
E Stare lub niewłaściwe paliwo.
Zob.’WŁAŚCIWE PALIWO’ (rozdział "Jak używać grzejnik").
E W pomieszczeniu nie ma należytej wentylacji.
Otworzyć na oścież okno lub drzwi, a następnie zostawić je lekko uchylone.
OGIEŃ JEST ZA DUŻY, PŁOMIEŃ NIE DAJE SIE˛
WYREGULOW
E Nieodpowiedni, zbyt lotny rodzaj paliwa.
Zob. ’WŁAŚCIWE PALIWO’ (zob. rozdział "Jak używać grzejnik").
E Knot ustawiony jest za wysoko.
Przesuń blokadę wysokości knota do położenia o jedną pozycję niższej ( rozdział F).
H KONSERWACJA
Grzejnik Państwa nie wymaga szczególnej konserwacji. Aby uniknąć powstania na
grzejniku stałych skaz, wilgotną szmatką usuwać z niego w porę kurz i plamy. Ogólnie
biorąc tylko dwie części grzejnika ulegają zużyciu:
1. BATERIE
Można je wymieniać we własnym zakresie. W okolicach, gdzie prowadzona jest
zbiórka odpadów chemicznych należy się zastosować do odnośnych przepisów
ekologicznych.
2. KNOT / WYPALANIE DO SUCHA
Aby przedłużyć ’żywot’ knota, od czasu do czasu całkowicie wypalić paliwo ze
zbiornika (aż do wygaśnięcia grzejnika). Robi się to zauważywszy, że osłabił się
płomień. Dopalanie resztek paliwa powoduje pewien swąd, tak że radzimy robić to
poza pomieszczeniem mieszkalnym.
3. ŻARNIKOWY SYSTEM ZAPALAJĄCY
Żar
nik służący do zapalania pieca będzie pracował długo jeżeli będzie odpowiednio
obsługiwany
.
Piec należy zapalać delikatnie dociskając suwak- nigdy na siłę. Baterie należy
wymienić w momencie zauważenia słabszej pracy żarnika. Jeżeli przy wymienionych
bateriach żarnik się nie czerwieni i nie możemy odpalić pieca to żarnik należy
wymienić.
FILTR PALIWA
Regular
nie sprawdzaj filtr paliwa postępując w następujący sposób:
Wyjmij zbior
nik paliwa
I z piecyka i wyjmij filtr paliwa (rys. M). Z filtra może delikatnie
kapać paliwo- uważaj na ręce i ubranie. Obróć filtr paliwa do góry nogami i wyczyść
go z zanieczyszczeń przyklejonych we wnętrzu filtra
(nigdy nie czyść filtra wodą !).
Umieść filtr paliwa i zbior
nik paliwa na swoich miejscach.
:
117
zapłon iskrownikowy
M
filtr paliwa
N
ie wyjmować z grzejnika żadnych części składowych. W razie konieczności
naprawy zawsze kontaktować się z dealerem.
Konserwację przeprowadzać kiedy grzejnik jest zimny.
I P
RZECHOWYWANIE (KONIEC SEZONU GRZEWCZEGO)
Pod koniec sezonu opałowego całkowicie zużyć paliwo znajdujące się w grzejniku
i odpowiednio przygotować urządzenie do przechowywania. W tym celu:
Grzejnik wynieść z pomieszczenia mieszkalnego, włączyć go i wypalić resztę
paliwa aż do wygaśnięcia grzejnika.
Poczekać, aż grzejnik wystygnie.
Wyczyścić grzejnik wilgotną szmatką i wytrzeć go następnie do sucha.
Wyjąć baterie z grzejnika
L i przechowywać je w suchym miejscu.
Przechowywać grzejnik w miejscu wolnym od kurzu i - o ile to możliwe -
w oryginalnym opakowaniu. Pozostałe paliwo nie nadaje się do użytku
w następnym sezonie grzewczym. Zdeponuj pozostałe paliwo zgodnie
z obowiązującymi przepisami ekologicznymi (np. na stacji paliw).
Rozpocznij nowy sezon z nowym zapasem paliwa. Jeśli ponownie uruchomiasz
grzejnik, uczyń to zgodnie z instrukcją
(jak podano począwszy od rozdziału A).
J TRANSPORT
Aby w czasie przenoszenia grzejnika nie dopuścić do wyciekania paliwa, postępować
następująco:
Poczekać, aż grzejnik wystygnie.
Wyjąć z grzejnika zbiornik wymienny
I i usunąć z niego sitko paliwa (rys. N).
Może z niego kapać, tak że dobrze mieć pod ręką ściereczkę. Sitko paliwa i
zbiornik przechowywać poza grzejnikiem.
Kor
ek transportowy wsadzić w otwór
, w którym było sitko paliwa (rys. O) i dobrze
go docisnąć.
Przenosić grzejnik w pozycji pionowej.
K PARAMETRY TECHNICZNE
Zapłon
elektryczr
Wymiary (mm) szerokość
428
Paliwo
nafta
(z płytą denną włącznie) głębokość
295
Moc grzewcza (kW)
*
2,70
wysokość
513
Kubatura pomieszczenia (m
3
)**
45-95
Akcesoria ręczna pompka paliwa
Zużycie paliwa (l/godz)
*
0,281
korek transportowy
Zużycie paliwa (g/godz)
*
225
R
odzaj baterii
4x LR20, MN 1300
Czas spalania zawartości zbiornika (godz.)
*
14,2
1,5 V, wielkość D
Zawartość zbiornika (litry)
4,0
Rodzaj knota F
Waga (kg)
9,0
Monitor
owanie jakości wentylowania (odświeżanie powietrza):
Bezpośr
edni pomiar poziomu CO
2
(NDIR czujnik CO
2
w systemie E-Guar
d
N).
* W pozycji maksymalne **
Podane wartości są orientacyjne
4
3
2
1
6
5
4
3
2
1
:
118
O
korek transportowy
N
filtr paliwa
L WARUNKI GWARANCJI
Grzejnik objęty jest dwuletnią gwarancją począwszy od daty zakupu. W okresie tym
wszelkie usterki materiałowe i fabryczne podlegają bezpłatnej naprawie. Obowiązują
przy tym następujące warunki:
W
szelkie dodatkowe roszczenia - w tym roszczenia odszkodowań z racji
ewentualnie poniesionych strat - nie będą honorowane.
Naprawa lub wymiana części w okresie ważności gwarancji nie powoduje jej
przedłużenia.
Gwarancja przestaje obowiązywać w wypadku kiedy w grzejniku dokonano
zmian, wmontowano inne niż oryginalne części zamienne lub jeżeli grzejnik
naprawiany był przez stronę trzecią.
Części ulegające normalnemu zużyciu, jak baterie, knot lub pompka paliwa nie
podlegają gwarancji.
Gwarancja ważna jest za okazaniem oryginalnego, opatrzonego datą rachunku
kupna, na którym nie naniesiono poprawek oraz poprawnie wypełnionej karty
gwarancyjnej.
Gwarancja jest nieważna w wypadkach uszkodzeń powstałych w wyniku
czynności sprzecznych z instrukcją obsługi, zaniedbania lub też używania
niewłaściwego lub starego paliwa. Niewłaściwe paliwo może być wręcz
niebezpieczne*.
Koszty i ryzyko związane z przesyłką grzejnika lub części zamiennych ponosi
klient.
Uważne przeczytanie instrukcji obsługi pozwala często uniknąć niepotrzebnych
kosztów. Jeżeli nie pomoże to jednak rozwiązać problemu, grzejnik oddać należy do
punktu naprawy u dealera.
* W grzejniku opalanym łatwopalną substancją może np. dojść do spalania niekontrolowanego, z płomieniami
wydobywającymi się na zewnątrz. W takim wypadku grzejnika nigdy nie starać się przenosić, lecz natychmiast go
wyłączyć
(zob. rozdział E). W niebezpiecznych sytuacjach można użyć gaśnicy typu B: śniegowej lub proszkowej.
10 WSKAZÓWEK BEZPIECZNEGO UŻYTKOW
ANIA
1 Zawsze zwróć uwagę dzieci na fakt, że w pomieszczeniu znajduje się
włączony grzejnik.
2 Nie przenoś włączonego lub gorącego jeszcze grzejnika. Nie dolewaj
również w takich warunkach paliwa i nie przeprowadzaj napraw lub
konserwacji.
3 Ustaw grzejnik w odległości co najmniej 1,5 metra od ściany
, zasłon/ firanek
i mebli. Nad grzejnikiem winna być wolna przestrzeń.
4 Nie używaj grzejnika w pomieszczeniach, gdzie występuje dużo pyłu
i w miejscach, gdzie jest silny przeciąg. W obydwu wypadkach nie
uzyskasz optymalnego spalania.
5 Wyłączaj grzejnik przed wyjściem z domu i przed udaniem się na
spoczynek.
6 Paliwo przenoś i przechowuj wyłącznie w przeznaczonych do tego celu
pojemnikach i kanistrach.
7 Nie dopuść, aby paliwo wystawione było na działanie wysokiej tempertury
i znacznych różnic termicznych. Przechowuj paliwo w chłodnym, suchym
i ciemnym miejscu (światło słoneczne powoduje spadek jego jakości).
8 Nie używaj grzejnika w miejscach, gdzie mogą występować szkodliwe gazy
lub opary (np. samochodowe gazy spalinowe lub opary farby).
9
Wierzch piecyka nagrzewa się, dlatego nie wolno go pod żadnym pozorem
przykrywać (z uwagi na niebezpieczeństwo pożaru). Unikaj zetknięcia się z
wierzchnią płytą piecyka oraz z kratką.
10 Pamiętaj zawsze o wentylacji.
7
6
5
4
3
2
1
:
119
:
120
WYMIANA KNOTA
M ZANIM ROZPOCZNIESZ WYMIAN KNOTA
UPEWNIJ SI , ŻE GRZEJNIK JEST
WYŁĄCZONY I ZIMNY.
Otwórz klapkę i wyjmij zbiornik paliwa.
Wyjmij baterie z grzejnika.
Otwórz osłonę komory spalania i wyjmij ją pociągając
lekko ku przodowi, następnie wyjmij komorę spalania,
poczym zamknij osłonę komory spalania.
Zdejmij zakrętkę z grzejnika.
Odkręć trzy wkręty znajdujące się na spodzie grzejnika.
Pochyl obudowę lekko do przodu i zdejmij ją z podstawy
grzejnika.
Odkręć nakrętki motylkowe znajdujące się pod podstawą
komory spalania.
Unieś do góry podstawę komory spalania oraz mechanizm
knota.
Odkręć wkręt przytrzymujący zacisk, a następnie wyjmij
umocowaną w zacisku sprężynę.
Obróć oś całkowicie w prawo do momentu zwolnienia
uchwytu knota (wraz z knotem) i odłącz go od osi.
Unieś uchwyt knota i zsuń go z szybu wentylacyjnego.
Ściśnij knot aż do zwolnienia go z uchwytu, a następnie
wyjmij knot. Użyj do tego rękawiczek ochronnych oraz
pamiętaj o przygotowaniu pojemnika na zużyty knot.
11
10
9
8
7
6
5
4
3
2
1
22
33
55aa
55bb
77
11
44
99
1100
1111
66
88bb
88aa
:
121
Umieść nowy knot w uchwycie knota zgodnie z
kierunkiem wskazanym na uchwycie.
Nasuń uchwyt knota (wraz z knotem) na szyb wentylacyj-
ny. Następnie umieść z powrotem koniec osi w rowku
znajdującym się z prawej strony uchwytu knota i wykonaj
obrót całej osi w lewo.
U
mieść blokadę wysokości knota ( wysokość knota ustaw w
położeniu 1), sprężynę oraz zacisk z powrotem na swoim
miejscu. Przykręć wkręt utrzymujący zacisk.
Umieść komorę spalania z powrotem na swoim miejscu.
Przykręć nakrętki motylkowe.
Nałóż zakrętkę na mechanizm knota i obróć ją w prawo.
Uruchom działanie mechanizmu bezwładnościowego i
sprawdź, czy knot daje się opuścić w dolne położenie.
Czynność tę powtórz kilkakrotnie. Jeżeli knot nie daje się
opuścić w dolne położenie, oznacza to, że został
niewłaściwie zainstalowany. W takim wypadku powtórz tę
czynność zaczynając od punktu 12.
Załóż i przykręć obudowę pieca. Nałóż zakrętkę i wstaw
komorę spalania na swoje miejsce. Sprawdź, czy stoi
prawidłowo, obracając ją lekko w lewo i w prawo. Zamknij
osłonę komory spalania.
Wstaw zbiornik paliwa. Włóż baterie na miejsce (sprawdź,
czy bieguny baterii umieszczone są prawidłowo). Poczekaj
30 minut od momentu włożenia baterii i zbiornika paliwa
do grzejnika, aby móc ponownie uruchomić grzejnik.
19
18
17
16
15
14
13
12
1199bb
1122bb
1133aa
1177bb
1122aa
1133bb
1188bb
1188dd
1199aa
1166
1177aa
1155
1144aa
1144bb
1188aa
1188cc
E E E E E E E E E E E E E E E E E E E E E E E E E E E E E E E E E E E E E E E E E E E E E E
F P
D
E
G
J
K
L
A
H
I
E E E E E E E E E E E E E E E E E E E E E E E E
F
B C
M
N
O
O
PVG T
raf
fic avg©070712 man_R421E
New 7/07
Printed in Japan
7496000903
DISTRIBUTED IN EUROPE BY PVG INTERNATIONAL b.v.
i ÖSTERREICH
PVG Austria VertriebsgmbH
Salaberg 49
3350 HAAG
tel: +43 7434 44867
fax: +43 7434 44868
e BELGIË
PVG Belgium NV/SA
Industrielaan 55
2900 SCHOTEN
tel: +32 3 326 39 39
fax: +32 3 326 26 39
q SCHWEIZ
PVG Schweiz AG
Salinenstrasse 63
4133 PRATTELN
tel: +41 61 337 26 51
fax:
+41 61 337 26 78
2 DEUTSCHLAND
PVG Deutschland GmbH
Siemensstrasse 31
47533 KLEVE
tel: 0800 - 9427646
fax: +31 (0)412 648 385
6 DANMARK
Appliance A/S
Blovstroed Teglvaerksvej 3
DK-3450 ALLEROED
tel: +45 70 205 701
fax: +45 70 208 701
5 ESP
AÑA
PVG España S.A.
Pol. Ind. San José de Valderas II
Comunidad ”La Alameda”
C/ Aur
ora Bor
eal, 19
28918 LEGANÉS (Madrid)
tel: +34 91 611 31 13
fax: +34 91 612 73 04
3 FRANCE
PVG France SARL
4, Rue Jean Sibélius
B.P. 185
76410 SOTTEVILLE SOUS LE V
AL
tel: +33 2 32 96 07 47
fax: +33 0 820 34 64 84
email:
SUOMI
Appliance Finland Oy
Piispantilankuja 6C
02240 ESPOO
tel: +358 9 4390 030
fax:
+358 9 4390 0320
email:
appliance@appliance-gr
oup.com
FFIINN
4 UNITED KINGDOM
Scott Brothers Ltd.
The Old Barn, Holly House Estate
Cranage, Middlewich, CW10 9LT UK
tel.: +44 1606 837787
f
ax: +44 1606 837757
e
> ITALIA
PVG Italy SRL
Via Niccolò Copernico 5
50051 CASTELFIORENTINO (FI)
tel: +39 571 628 500
fax: +39 571 628 504
u NORGE
Appliance Norge AS
Vogellunden 31
1394 NESBRU
tel: +47 667 76 200
fax: +47 667 76 201
1 NEDERLAND
PVG International B.V.
P.O. Box 96
5340 AB OSS
tel: +31 412 694 694
fax: +31 412 622 893
9 PORTUGAL
Gardena, Lda
Recta da Granja do Marquês
ALGUEIRÃO
2725-596 MEM MARTINS
tel: + 35 21 92 28 530
fax: + 35 21 92 28 536
: POLSKA
PVG Polska Sp. z. o. o.
ul. Kościelna 110
26-800 Bia
łobrzegi
tel: +48 48 613 00 70
fax: +48 48 613 00 70
email: pvgpoland@zibr
o.com
= SVERIGE
Appliance Sweden AB
Sjögatan 6
25225 HELSINGBORG
tel:
+46 42 287 830
fax: +46 42 145 890
TURKEY
PVG Is›tma Klima So¤utma Ltd.fiti.
Atatürk Cad. No 380 Ak Iflhani Kat 6
35220 Alsancak
IZMIR - TURKEY
tel: + 90 232 463 33 72
fax:
+ 90 232 463 69 91
email:
pvgturkey@zibr
o.com
TTRR
  • Page 1 1
  • Page 2 2
  • Page 3 3
  • Page 4 4
  • Page 5 5
  • Page 6 6
  • Page 7 7
  • Page 8 8
  • Page 9 9
  • Page 10 10
  • Page 11 11
  • Page 12 12
  • Page 13 13
  • Page 14 14
  • Page 15 15
  • Page 16 16

Zibro R 421 E Instrukcja obsługi

Typ
Instrukcja obsługi