ABY ZAPEWNIĆ BEZPIECZEŃSTWO
4
ABY ZAPEWNIĆ BEZPIECZEŃSTWO
OSTRZEŻENIE
•
Podczas montażu produktu należy przestrzegać procedur zawartych w instrukcji.
Zalecamy stosowanie jedynie oryginalnych części Shimano. Jeśli takie części jak śruby i nakrętki poluzują się lub zostaną uszkodzone, może to
spowodować nagły upadek z roweru i poważne obrażenia.
Ponadto jeśli regulacje nie zostaną wykonane prawidłowo, mogą wystąpić problemy i może dojść do upadku z roweru, co może spowodować
poważne obrażenia.
•
Przed wykonaniem czynności konserwacyjnych, np. wymiany części, należy założyć okulary ochronne, które będą chronić oczy.
•
Po uważnym przeczytaniu niniejszego podręcznika sprzedawcy należy zachować go na przyszłość.
Należy również przekazać użytkownikom następujące informacje:
•
Przed jazdą na rowerze należy sprawdzić, czy koła są prawidłowo zamocowane. Jeżeli koła są w jakikolwiek sposób poluzowane, mogą wypaść
zroweru, powodując w konsekwencji poważne zranienie.
SAINT/ZEE (Downhill/Freeride): HB-M820/FH-M820/FH-M825/FH-M828/HB-M640/FH-M640/FH-M645/FH-M648
•
Jazda dowolna (freeride) i zjazdowa (downhill) na rowerze są nieodłącznie związane z ryzykiem. Występuje ryzyko związane z wypadkiem, który
może spowodować poważną kontuzję, a nawet śmierć. Bardzo zalecane jest używanie ochronnych kasków i ekwipunku oraz uważne sprawdzenie
roweru przed jazdą pod kątem bezpieczeństwa. Należy pamiętać, że jeździ się na własne ryzyko i należy dokładnie przemyśleć, czy posiadane
doświadczenie i umiejętności są wystarczające.
•
Te piasty są przeznaczone do jazdy zjazdowej (downhill) i dowolnej (freeride). Jednakże w zależności od warunków, na osi piasty może wystąpić
pęknięcie, co może spowodować awarię osi piasty, a w rezultacie poważne obrażenia, a nawet śmierć w wyniku wypadku. Przed jazdą należy
dokładnie sprawdzić piasty, aby upewnić się, że nie wystąpiły pęknięcia w osiach, a w przypadku znalezienia śladów pęknięcia lub innych nietypowych
warunków NIE WOLNO korzystać z roweru.
FH-M820/M825/M640/M645
•
Należy sprawdzić, czy oś piasty została dokręcona momentem 35 - 45Nm oraz czy koło zostało prawidłowo zamocowane do ramy. Jeśli koło się zsunie,
może dojść do poważnych kontuzji.
XTR/SLX/DEORE (Cross-Country): HB-M9010/HB-M9010-B/FH-M9010/FH-M9010-B/HB-M678/FH-M678/HB-M618/FH-M618
DEORE XT (MTB): HB-M8010/HB-M8010-B/FH-M8010/FH-M8010-B/HB-M758
•
Te piasty nie są przeznaczone do jazdy zjazdowej (downhill) i dowolnej (freeride). Dlatego też, zależnie od warunków jazdy, oś piasty może popękać,
co może prowadzić do jej uszkodzenia i spowodować wypadek skutkujący poważnymi obrażeniami, a nawet śmiercią. Przed jazdą należy dokładnie
sprawdzić piasty, aby upewnić się, że nie wystąpiły pęknięcia w osiach, a w przypadku znalezienia śladów pęknięcia lub innych nietypowych warunków
NIE WOLNO korzystać z roweru.
•
Jeśli dźwignia zwalniająca osi znajduje się po tej samej stronie, co tarcza hamulca, istnieje ryzyko, że
mogą ze sobą kolidować.
Nawet jeśli dźwignia zwalniająca osi zostanie dokręcona ręką przy użyciu całej siły, należy się
upewnić, że nie koliduje ona z tarczą hamulca. Jeśli dźwignia koliduje z tarczą, należy przerwać
użytkowanie koła i skontaktować się ze sprzedawcą lub punktem sprzedaży.
Dźwignia zwalniająca osi
Tarcza hamulca
•
Model HB-M678/M618 można stosować wyłącznie w połączeniu ze specjalnym przednim widelcem i osią przelotową. Jeżeli będzie on używany wraz
zjakimkolwiek innym widelcem przednim lub osią przelotową, może to spowodować odłączenie się koła od roweru podczas jazdy i w konsekwencji
poważne obrażenia ciała.
•
Model FH-M678/M618 można stosować wyłącznie w połączeniu ze specjalną ramą i osią przelotową. W przypadku użycia tego modelu z jakimkolwiek
innym rodzajem ramy może dojść do odłączenia koła podczas jazdy i wskutek tego do poważnych obrażeń.