4
GYSFLASH 30-24 HF
OPIS PRODUKTU
GYSFLASH 30-24 MF to stabilne zasilanie o dużej mocy bazującej na technologii SMPS ( Switch Mode Power Supply)
Zaprojektowany do obsługi baterii, (płynnych/AGM/żelowych) w 6V, 12V i 24V, w pojazdach w fazie dignostycznej.
Gwarantuje również doskonałą jakość ładowania, dla odpowiedniego urzymania najbardziej zaawansowanych modeli. Urządzenie posiada możliwość
podłączenia kabli wyjściowych do 2x5m - 16 mm2. Zmiana kabli Akumulator wymaga rekalibracji Jest to urządzenie stacjonarne i nie jest uznawane
za urządzenie mobilne.
Urządzenie posiada 5 trybów pracy, w tym 2 tryby ukryte:
• Tryb «Ładowanie»
- Samochodowy - «Automobile» (ustawienia domyślne): aby naładować akumulatory rozruchowe na elektrolity płynne lub żelowe (ołowiowe,
ołowiowo-wapniowe, srebrowo-wapniowe, AGM) od 10Ah do 400Ah w 6V/12V i od 10Ah do 200Ah w 24V.
- Trakcja : aby naładować akumulatory trakcyjne na elektrolity płynne lub żelowe (ołowiowe, ołowiowo-wapniowe, srebrowo-wapniowe, AGM) od
50 Ah do 260 Ah w 6V/12V i od 50Ah do 130Ah w 24V. Możliwość aktywacji tego trybu w menu ustawienia.
• Tryb zasilania «Diag+»: Zaspokaja zapotrzebowania na energię do 30A w celu zapewnienia bieżącej kompensacji baterii używanych do tes-
towania dużych odbiorników takich jak wentylatory silników, podnośniki szyb, zawieszenia elektryczne, itp. Tryb «Diag+» pozwala na precyzyjne
określenie napięcia koniecznego w czasie tej fazy.
• Tryb zasilania «Showroom»: zapewnia kompensację prądu baterii akumulatora w przypadku korzystania z akcesoriów elektrycznych w poja-
zdach demonstracyjnych (opuszczanie szyb, ogrzewanie, lusterka) W tym trybie możliwe jest precyzyjne określenie napięcia elektrycznego wedle
zapotrzebowania.
• Tryb «Wymień akumulator»: Kompensuje zapotrzebowania mocy, aby zapobiec utracie pamięci pojazdu podczas wymiany akumulatora.
Domyślnie tryb ten jest nieaktywny i nie wyświetla się na liście.
• Tryb Power Supply: Tryb przeznaczony dla osób z doświadczeniem. Domyślnie tryb ten jest nieaktywny i nie wyświetla się na liście. Tryb
ten pozwala na użycie ładowarki jako stabilizowanego zasilania o dużej mocy z napięciem regulowanym oraz maksymalnym przepływem prądu z
możliwością jego regulacji.
Urządzenie wyposażone jest w funkcję automatycznego restartu, pozwalającą w trybie: Charge auto and traction, Showroom and Power Supply na
automatyczne uruchomienie ładowarki w przypadku braku zasilania.
Kiedy funkcja «Lock Showroom» jest włączona, ogranicza ona ładowarkę wyłącznie do trybu Showroom, aby ułatwić ich wykorzystanie w pojazdach
demonstracyjnych.
WSKAZÓWKI UŻYTKOWANIA
1
Podłącz kabel do gniazda zasilania. Zasilanie jednofazowe 230V ± 15% (50/60Hz).
2
Ustaw przełącznik na «ON»
Przez 3 sekundy wyświetli się napis «GYSFLASH 30-24 HF Vx.x «.
3
Następnie wybierz żądany tryb Urządzenie zostanie uruchomione domyślnie na ostatniej używanej konguracji.
•
Przycisk «MODE» umożliwia wybór menu:
MODE
Ładowanie (lub Trakcja) > Diagnostyka >
Showroom > (Wymiana akumulatora*) > (Power
Supply*) *
ukryte domyślnie
• Aby dostać się do menu ustawień przytrzymaj przycisk «MODE»
przez 3 sekundy :
MODE
3 sekundy - Ustawienia
TRYB ŁADOWANIE (SAMOCHODOWY & TRAKCJA)
Ładowanie jest ustawione domyślnie na ładowanie samochodowe. Typ ładowania (samochodowy lub trakcyjny) może zostać zmieniony w ustawie-
niach. Produkt pozwala na ładowanie samego akumulatora, bądź akumulatora podłaczonego w samochodzie. Należy przestrzegać kolejności uru-
chamiania urządzenia.
Ustawienia Ładowania: Przed rozpoczęciem ładowania należy upewnić się, że ustawienia ładowania są odpowiednio skongurowane ( moc aku-
mulatora, krzywa obciążenia, pojemność akumulatora)
W tym trybie, są możliwe opcje kilku krzywych obciążenia:
• Easy : uproszczona krzywa dostosowana do wszystkich akumulatorów kwasowo-ołowiowych, która nie wymaga znajomości pojemności akumu-
latora. Jednak dla maksymalnej optymalizacji obciążenia, zaleca się, o ile to możliwe, używać krzywej obciążenia ładowania płynnego lub żelowego
/ AGM.
• Płynny : krzywa obciążenia dla akumulatorów otwartych z korkiem (ołowiowych, ołowiowo-wapniowych, srebrowo-wapniowych)
Dla tej krzywej obciążenia, należy znać pojemność Ah akumulatora.
• Żelowy / AGM: Krzywa obciążenia dla akumulatorów zamkniętych (akumulator żelowy bezobsługowy AGM, ...) Dla tej krzywej obciążenia, należy
znać pojemność Ah akumulatora.
• Expert : Możliwość personalizacji krzywej obciążenia typu IU0I0U poprzez «menu zaawansowane» zarezerwowany dla doświadczonych eks-
pertów. (patrz str.9) Domyślnie ta krzywa obciążenia jest nieaktywna i nie pojawia się na liście krzywych obciążenia w trybie ŁADOWANIA. Krzywa
obciążenia Expert jest dostępna wyłącznie w trybie ładowania samochodowego.
UWAGA!!! : W przypadku ustawienia krzywej obciążenia Expert (patrz str.9) może być konieczne odłączenie akumulatora przed
rozpoczęciem ładowania dla ochrony elektroniki pojazdu.
PL