Instrukcja obsługi bezszczotkowego regulatora prędkości (wersja RTR)
[PROGRAMOWANIE REGULATORA]
1. Metoda programowania
Wyłączyć regulator
Włączyć nadajnik
Wcisnąć przycisk SET
Włączyć regulator
Zielona dioda LED
miga 1 raz
Zielona dioda LED
miga 2 razy
Zielona dioda LED
miga 3 razy
Zielona dioda LED
miga N razy
Wywołany trzeci
parametr "Odcięcie
niskiego napięcia"
Wywołany n-ty
parametr
Koniec programowania, wyłączyć regulator, a następnie włączyć
······Kolejne kroki są takie same, jak powyższe······
Wywołany pierwszy
parametr "Tryb
działania"
Zwolnić
przycisk SET
Zwolnić
przycisk SET
Zwolnić
przycisk SET
Zwolnić
przycisk SET
Nacisnąć
przycisk SET
Nacisnąć
przycisk SET
Nacisnąć
przycisk SET
Nacisnąć
przycisk SET
Wywołanie parametru,
czerwona dioda LED miga
kilka razy, ilość mignięć
określa aktualną wartość
tego parametru
Nacisnąć przycisk SET, aby wybrać
parametr, czerwona dioda LED miga
kilka razy, ilość mignięć określa
wskaźnik numeryczny wybranej
wartości
Wcisnąć na 3 sekundy przycisk SET
Wcisnąć na 3 sekundy przycisk SET
Wcisnąć na 3 sekundy przycisk SET
Wcisnąć na 3 sekundy przycisk SET
Wywołany drugi
parametr "Siła
hamulca ręcznego"
Czerwona dioda LED miga
Czerwona dioda LED miga 1 raz, aby
wybrać opcję "Do przodu z hamulcem"
Czerwona dioda LED miga 2 razy, aby
wybrać opcję "Do przodu lub do tyłu z
hamulcem"
Czerwona dioda LED miga 1 raz, wybrana
opcja "0%"
Czerwona dioda LED miga 2 razy,
wybrana opcja "5%"
Czerwona dioda LED miga 3 razy,
wybrana opcja "10%"
Czerwona dioda LED miga 4 razy,
wybrana opcja "15%"
Czerwona dioda LED miga 5 razy,
wybrana opcja "20%"
Czerwona dioda LED miga 6 razy,
wybrana opcja "25%"
Czerwona dioda LED miga 7 razy,
wybrana opcja "30%"
Czerwona dioda LED miga 8 razy,
wybrana opcja "40%"
Czerwona dioda LED miga 1 raz, wybrana
opcja "Brak ochrony"
Czerwona dioda LED miga 2 razy, wybrana
opcja "2,6 V"
Czerwona dioda LED miga 3 razy, wybrana
opcja "2,8 V"
Czerwona dioda LED miga 4 razy, wybrana
opcja "3,0V"
Czerwona dioda LED miga 5 razy, wybrana
opcja "3,2V"
Czerwona dioda LED miga 6 razy, wybrana
opcja "3,4V"
Nacisnąć przycisk SET, aby wybrać
wartość, ilość mignięć czerwonej diody
LED określa wskaźnik numeryczny
wybranej wartości (1 mignięcie to
pierwsza wartość, 2 mignięcia to druga
wartość, itd.)
Uwaga:
● W procesie programowania silnik będzie generować dźwięk "bip", gdy dioda LED będzie migać.
● Piąty programowany parametr jest sygnalizowany 5 krótkimi dźwiękami "bip" (to jest "BBBBB").
● Odnośnie wartości poszczególnych parametrów, w celu ułatwienia identykacji dużych wartości używamy długiego mignięcia
i długiego dźwięku "bip" w celu zasygnalizowania liczby "5".
Jeśli np. dioda LED miga w następujący sposób:
"Długie mignięcie" (dźwięk silnika "biiip") = wartość 5
"Długie mignięcie + krótkie mignięcie" (dźwięk silnika "biiip-bip") = wartość 6
"Długie mignięcie + 2 krótkie mignięcia" (dźwięk silnika "biiip-bip-bip") = wartość 7
"Długie mignięcie + 3 krótkie mignięcia" (dźwięk silnika "biiip-bip-bip-bip") = wartość 8
Strona - 2 -
2. Ustawianie zakresu przepustnicy (kalibracja zakresu)
Aby dopasować regulator do zakresu przepustnicy, należy skalibrować zakres po rozpoczęciu używania nowego regulatora
lub nowego nadajnika albo po zmianie ustawień położenia neutralnego kanału przepustnicy lub parametru ATV albo EPA, bo
inaczej regulator może działać nieprawidłowo.
Należy ustawić 3 punkty, którymi są: górny punkt trybu "naprzód" i trybu "do tyłu" oraz punkt neutralny. Poniższe rysunki
pokazują, jak ustawić zakres przepustnicy nadajnikiem Futaba
TM
.
A) Wyłączyć regulator, włączyć nadajnik, kierunek
kanału przepustnicy ustawić na "REV", "EPA/
ATV" kanału przepustnicy ustawić na "100%" i
wyłączyć funkcję hamowania "ABS" w nadajniku.
(*Uwaga2)
B) Przytrzymać wciśnięty przycisk "SET, a
następnie włączyć regulator; gdy czerwona
dioda LED zacznie migać natychmiast zwolnić
przycisk.
(Proszę sprawdzić rysunek po prawej stronie)
Zwolnić przycisk SET, jak tylko
czerwona dioda LED zacznie migać
Popchnij
Przycisk SET
Wcisnąć przycisk
SET
Przełącznik w
położenie ON
LED
ON
ON
OFF
OFF
Punkt neutralny Górny punkt pełnej
przepustowości
Górny punkt pełnego
hamowania
Pierwsze
kliknięcie
Drugie
kliknięcie
LEDLEDLED
Zielona dioda LED
miga jeden raz
Zielona dioda LED
miga dwa razy
Zielona dioda LED
miga trzy razy
Trzecie
kliknięcie
ON
ON
ON
OFF
OFF
OFF
C) Ustawić TRZY punkty, zgodnie z krokami,
pokazanymi na rysunku po prawej stronie.
1) Punkt neutralny
2) Punkt końcowy kierunku "do przodu".
3) Punkt końcowy kierunku "do tyłu".
D) Po zakończeniu procesu kalibracji silnik można
uruchomić po 3 sekundach.
Uwaga2:Jeśliprzycisk"SET"niezostaniezwolniony
wchwili,gdyzaczniemigaćczerwonadiodaLED,
regulatorwłączytrybprogramowania;wtakim
przypadkunależywyłączyćregulatoriwykonać
ponowniekalibrację,zgodniezpunktamiodAdoD.
3. Stan diody LED w trybie normalnej pracy
a) Gdy drążek przepustnicy znajduje się w położeniu neutralnym, żadna dioda LED nie świeci.
b) Gdy samochód rusza do przodu, czerwona dioda LED świeci światłem ciągłym; zielona dioda LED zaczyna świecić, gdy
drążek przepustnicy jest w górnym położeniu (przepustowość 100%).
b) Gdy samochód hamuje, czerwona dioda LED świeci światłem ciągłym; zielona dioda LED zaczyna świecić, gdy drążek
przepustnicy jest w dolnym położeniu, a maksymalna siła hamowania wynosi 100%.
d) Gdy samochód cofa się, czerwona dioda świeci światłem ciągłym.
[DŹWIĘKI OSTRZEGAWCZE]
1. Sygnał alarmowy nienormalnego napięcia wejściowego: Regulator zaczyna sprawdzać napięcie wejściowe po włączeniu
zasilania, jeśli jest poza normalnym zakresem, emitowany jest taki dźwięk: "bip-bip-, bip-bip-, bip-bip-” (interwał między
dwudźwiękami to 1 sekunda).
2. Sygnał alarmowy nienormalnego sygnału przepustnicy: Gdy regulator nie może wykryć normalnego sygnału przepustnicy,
emitowany jest taki dźwięk: "bip-, bip-, bip-” (interwał między dźwiękami to 2 sekundy).
[FUNKCJA OCHRONY]
1. Ochrona odcięcia niskiego napięcia: Jeśli napięcie akumulatora LiPo będzie przez 2 sekundy niższe od wartości progowej,
regulator odetnie moc wyjściową. Należy pamiętać, że regulatora nie można ponownie uruchomić, jeśli napięcie każdego
ogniwa akumulatora LiPo jest niższe, niż 3,5 V.
W przypadku akumulatorów NiMH, jeśli napięcie całego akumulatora jest wyższe, niż 9,0 V, ale niższe, niż 12 V,
akumulator będzie traktowany jako 3S LiPo; jeśli napięcie będzie niższe, niż 9,0 V, będzie traktowany jako 2S LiPo. Jeśli
np. akumulator NiMH ma napięcie 8,0 V, a wartość progową ustawiono na 2,6 V/ogniwo, akumulator będzie traktowany
jako 2S LiPo, a próg odcięcia niskiego napięcia dla tego akumulatora NiMH wyniesie 2,6*2=5,2 V
2. Ochrona przed przegrzaniem: Jeśli napięcie akumulatora LiPo będzie przez 5 sekund wyższa od fabrycznie ustawionej
wartości progowej, regulator odetnie moc wyjściową. Funkcję ochrony przed przegrzaniem można wyłączyć na czas
rywalizacji w wyścigu.
3. Ochrona od utraty sygnału z przepustnicy: Regulator odetnie moc wyjściową, jeśli sygnał przepustnicy zaniknie na
0,2 sekundy.