Uwagi
Przed podłączeniem do wzmacniacza upewnij się, że przewód
uziemiający jest podłączony (-A).
Dźwięk alarmu rozlegnie się tylko w przypadku, gdy jest używany
wbudowany wzmacniacz (-A).
Należy pamiętać o podłączeniu subwoofera o impedancji
4–8omów. Nie należy podłączać głośnika do drugiego
tylnegoprzewodu głośnikowego (-B).
Schemat połączeń ( )
Ostrzeżenie
Jeśli korzystasz z anteny automatycznej bez
przekaźnika, podłączenie tego urządzenia za
pomocąznajdującego się w zestawie przewodu
zasilającego może spowodować
uszkodzenieanteny.
Uwagi dotyczące przewodów sterowania i zasilania
Po włączeniu urządzenia przewód REM OUT (niebieski/biały pasek)
dostarcza prąd +12 V DC.
Jeśli użyty ma zostać dodatkowy wzmacniacz mocy, podłącz
przewód REM OUT (niebieski/biały pasek) lub przewód zasilania
pomocniczego (czerwony) do gniazda AMP REMOTE IN.
Jeśli samochód ma wbudowaną antenę FM/MW/LW w tylnej/
bocznej szybie, podłącz przewód REM OUT (niebieski/biały pasek)
lub przewód zasilania pomocniczego (czerwony) do zacisku mocy
istniejącego wzmacniacza sygnału anteny. W celu uzyskania
szczegółowych informacji skontaktuj się ze sprzedawcą.
Antena automatyczna bez przekaźnika nie może być używana
ztym urządzeniem.
Zasilanie podtrzymujące zawartość pamięci
Jeśli żółty przewód wejścia zasilania jest podłączony, obwód pamięci
będzie zasilany stale, nawet po wyłączeniu zapłonu samochodu.
Uwagi na temat podłączania głośników
Wyłącz urządzenie przed podłączaniem głośników.
Użyj głośników o impedancji od 4 do 8 omów i odpowiedniej mocy
wejściowej, aby nie uszkodzić urządzenia.
Nie podłączaj zacisków głośnikowych do podwozia samochodu ani
zacisków głośników z prawej strony do zacisków lewego głośnika.
Nie podłączaj przewodu uziemiającego tego urządzenia do zacisku
ujemnego (–) głośnika.
Nie próbuj podłączać głośników równolegle.
Podłączaj wyłącznie głośniki pasywne. Podłączanie głośników
aktywnych (z wbudowanymi wzmacniaczami) do zacisków
głośnikowych może spowodować uszkodzenie urządzenia.
Aby uniknąć nieprawidłowego działania urządzenia, nie należy
używać wbudowanych przewodów głośnikowych zamontowanych
w samochodzie, jeśli urządzenie korzysta ze wspólnego przewodu
ujemnego (–) dla prawych i lewych głośników.
Nie należy łączyć ze sobą przewodów głośnikowych urządzenia.
Schemat podłączenia zasilania ( )
Złącza pomocniczego zasilania mogą różnić się
zależnie od marki samochodu. Aby upewnić się,
żewyprowadzenia są właściwie dopasowane,
należysprawdzić schemat zasilania pomocniczego
samochodu. Są trzy podstawowe rodzaje
wyprowadzeń (-1, -2, -3). Być może niezbędna
okaże się zamiana pozycji przewodu czerwonego
iżółtego w przewodzie zasilającym sprzęt stereo.
Po właściwym dopasowaniu wyprowadzeń
iprzełączeniu przewodów zasilających należy
podłączyć urządzenie do zasilania w samochodzie.
Wprzypadku jakichkolwiek pytań lub problemów
dotyczących podłączania urządzenia, które nie zostały
opisane w niniejszej instrukcji obsługi, należy
skontaktować się ze sprzedawcą samochodu.
Polski
Ostrzeżenia
Urządzenie należy zainstalować w desce
rozdzielczej samochodu, ponieważ jego
tylnaczęśćnagrzewa się w czasie pracy.
Urządzenie jest przeznaczone do pracy
zuziemieniem ujemnym 12 V DC.
Należy uważać, aby nie przyciąć żadnych
przewodów wkrętami lub ruchomymi częściami,
naprzykład szyną od fotela.
Przed wykonywaniem połączeń należy wyłączyć
zapłon samochodu.
Przed podłączeniem przewodu zasilającego
dozłącza zasilania pomocniczego należy go
podłączyć do urządzenia i głośników.
Wszystkie przewody masy należy poprowadzić
dowspólnego punktu masy.
Ze względów bezpieczeństwa wszystkie
niepołączone przewody należy zaizolować
taśmąizolacyjną.
Uwagi dotyczące przewodu zasilania (żółty)
Jeśli urządzenie jest podłączane wraz z innym
sprzętem stereo, to znamionowy prąd
wykorzystywanego obwodu musi być wyższy niż
suma prądów bezpieczników w poszczególnych
urządzeniach.
Jeśli żaden z obwodów nie ma wystarczającego
prądu znamionowego, podłącz urządzenie
bezpośrednio do akumulatora.
Lista części ( )
Numery z listy odpowiadają numeracji użytej
winstrukcji.
Obejma i kołnierz ochronny są zakładane
naurządzenie przed wysyłką z fabryki. Przed
zamontowaniem urządzenia należy użyć kluczyków
odblokowujących , aby zdjąć z urządzenia
obejmę. Szczegółowe informacje na ten temat
można znaleźć w części „Zdejmowanie kołnierza
ochronnego i obejmy” () po drugiej stronie
tegoarkusza.
Nie wyrzucaj kluczyków odblokowujących .
Sąone niezbędne przy wymontowywaniu
urządzenia.
Ostrzeżenie
Podczas zakładania obejmy uważaj, aby nie
przytrzasnąć sobie palców.
Przykładowe połączenie ( )
Subwoofer Easy Connection (łatwe podłączenie
subwoofera) (-B)
Istnieje możliwość podłączenia subwoofera
bezpośrednio do przewodu głośnika tylnego,
zpominięciem wzmacniacza.
* W przypadku takiego połączenia, nie podłączaj innego głośnika.
Bezpiecznik (10A)
od złącza zasilania w samochodzie
Szczegóły: patrz „Schemat podłączenia zasilania ()”.
od złącza głośnikowego w samochodzie
*
1
z anteny samochodowej
*
9
Antena DAB
*
4
*
2
*
2
*
1
W zależności od pojazdu do podłączenia
anteny może być konieczne użycie
przejściówki (nie należy do wyposażenia).
*
2
Przewód ze złączem cinch (nie należy
dowyposażenia).
*
3
W zależności od pojazdu może być
konieczneużycie przejściówki pilota
przewodowego (nienależydowyposażenia).
*
4
Impedancja głośników: 4–8 omów × 4
*
5
Przewód wejścia mikrofonowego należy
poprowadzić tak, aby nie utrudniał kierowania
pojazdem. W przypadku prowadzenia
przewodu w pobliżu stóp należy umocować
go uchwytem itp.
*
6
Informacje na temat instalacji mikrofonu
można znaleźć w rozdziale „Instalacja
mikrofonu ()” na drugiej stronie.
*
7
Ustaw opcję [ANT-PWR] na [ON] (włączone,
ustawienie domyślne) lub [OFF] (wyłączone)
wzależności od typu anteny DAB.
Szczegółowe informacje na ten temat można
znaleźć w dołączonej „Instrukcji obsługi”.
*
8
Maks. prąd zasilający 0,1 A
*
9
Nie należy do wyposażenia
Pozycje polaryzacji ujemnej 2, 4, 6 i 8 mają przewody w paski.
1
Fioletowy
+ Głośnik, tylny, prawy
2– Głośnik, tylny, prawy
3
Szary
+ Głośnik, przedni, prawy
4– Głośnik, przedni, prawy
5
Biały
+ Głośnik, przedni, lewy
6– Głośnik, przedni, lewy
7
Zielony
+ Głośnik, tylny, lewy
8– Głośnik, tylny, lewy
Sprzęt przedstawiony na ilustracjach (nie należy do wyposażenia)
Przedni głośnik Głośnik tylny Subwoofer Wzmacniacz mocy
Pozycje 1, 2 i 3 nie mają bolców.
4 Żółty ciągłe zasilanie
5 Niebieski/biały pasek
sterownik anteny automatycznej/wzmacniacz mocy
(REMOUT)
6 Pomarańczowy/biały przełączanie zasilania oświetlenia
7 Czerwony przełączanie zasilania
8 Czarny masa
× 2
A
B
*
Należy przygotować przewód głośnika tylnego.
*
6
Złącze pomocniczego zasilania
Czerwony Czerwony
Żółty Żółty
stacyjka bez położenia ACC
Czerwony Czerwony
Żółty Żółty
4 Żółty ciągłe zasilanie
7 Czerwony przełączanie zasilania
Czerwony Czerwony
Żółty Żółty
4 Żółty przełączanie zasilania
7 Czerwony ciągłe zasilanie
13
2
MEX-N6001BD
4-489-691-21(1) (PL)
©2015 Sony Corporation
Bluetooth®
Audio System
Instalacja/schemat połączeń
PL