20
Glebogryzarka została zaprojektowana do kultywacji
ogrodów warzywnych oraz kwietników.
Przed rozpoczęciem pracy z opisywaną tu maszyną należy
zapoznać się z niniejszą instrukcją, w szczególności z
procedurami uruchamiania i zatrzymywania silnika.
Rys.10A: Aby używać uchwyt czarny, drążek sterowy musi
być wcześniej aktywowany. Przez przesunięcie drążka
sterowego w prawo lub lewo a następuje aktywowanie
uchwytu czarnego, maszyna będzie poruszała się do przodu
lub do tyłu.
Należ zachować uwagę podczas zawracania. Przed
rozpoczęciem zawracania ważne jest aby obszar był wolny
od jakichkolwiek przeszkód. Nigdy nie wolno zawracać
maszyną w pobliżu ściany, drzewa lub innej stałej
przeszkody.
Strefa bezpieczeństwa
Gdy maszyna jest użytkowana i pracuje silnik, nie należy
opuszczać, oznaczonej na czerwono rys 11, strefy
bezpieczeństwa. Gdy trzeba opuścić strefę bezpieczeństwa,
na przykład po to, żeby dołączyć jakiś element wyposażenie
dodatkowego, najpierw należy zatrzymać silnik.
Zwykle konieczne jest przejechanie jednego kawałka ziemi
glebogryzarką 2-3 razy w różnych kierunkach. Nie należy
uprawiać bardzo mokrej gleby, gdyż powoduje to
powstawanie gród, które są trudne do rozbicia.
Regulacja ustawienia kierownicy
TX 602 tylko Rys. 3. Kąt ustawienia kierownicy można
regulować. Do ustawienia kierownicy w jednym z 3
możliwych położeń służą dwa pokrętła po bokach.Na czas
transportu kierownicę można złożyć do przodu.Uwaga:
Sprawdzać, czy nie zostały przytrzaśnięte linki.
Ustawianie zespołu kół / regulatora głębokości uprawy
Rys. 12. Podczas pracy może być konieczne podniesienie
zespołu kół, jako że jest on połączony z regulatorem
głębokości uprawy.Nacisnąć pedał znajdujący sie po prawej
stronie od kół podpierających i ustawić zespół kół/regulator
głębokości w jednym z 3 dostępnych położeń.
Regulator głębokości uprawy może być ustawiony na 3
różne głębokości. Im głębiej narzędzie wchodzi w glebę, tym
głębiej pracują ostrza, i tym wolniej maszyna posuwa się do
przodu. Ustawienie prawidłowej głębokości uprawy znacząco
zmniejsza wymagany wysiłek. Regulator głębokości
powinien być zawsze ustawiony odpowiednio do warunków
glebowych. Zalecamy wypróbowanie kilku głę
bokości, aby
sprawdzić, która jest najlepsza.
Smarownie przekładni
Przekładnia nasmarowana jest na stałe fabrycznie, nigdy nie
wolno jej otwierać.
Uruchamianie i zatrzymywanie silnika
PAMIĘTAJ: Przed użyciem maszyny zawsze trzeba
sprawdzać poziom oleju w silniku.
Poziom oleju musi zawsze znajdować się pomiędzy znakiem
min. a maks. na wskaźniku prętowym. Stosować tylko olej
SAE-30. Stosować tylko bezołowiową benzynę 95-oktanową.
Nigdy nie przepełniać zbiornika benzyny.
Ostrzeżenie: Podczas uruchamiania silnika należy stać poza
zakreskowaną strefą! Silnik należy uruchamiać zawsze ze
strefy zaznaczonej kropkami patrz Rys. 9
Start Rys.10A
1. Ustaw sterownik przepustnicy na kierownicy na
maks.
2. Ustaw zasysacz (ssanie) na maks. Przesuń
dźwignię ssania całkowicie w lewo.Ssanie nie jest
potrzebne, gdy silnik jest gorący.
3. Pociągnij za sznurek rozruchowy, aby uruchomić
silnik. Sznurek rozruchowy należy później
wprowadzić z powrotem do silnika podtrzymując go
ręką.
4. Kiedy silnik jest uruchomiony, zamknij ssanie.
Wystarczy otworzyć przepustnicę.
Zatrzymanie silnika
1. Ustaw sterownik przepustnicy na “low” (niskie obr.) i
pozwól silnikowi pracować przez około 30 sekund.
2. Gdy silnik pracuje na biegu jałowym, ustaw
sterownik przepustnicy na znak stop.
Do przechowywania narzędzi itp. używaj skrzynki
narzędziowej pod płytą czołową. Rysunek 8
Podczas pracy na kierownicę mogą przenosić się
wibracje. Dlatego zalecamy przerwy w pracy co 2
godziny.
Czyszczenie glebogryzarki
Po użyciu glebogryzarkę należy wyczyścić. Do zmycia ziemi
i brudu można użyć węża ogrodowego. Usunąć wszelką
trawę, itd. z wału wirnika. Tabliczkę znamionową powinno się
czyścić wilgotną szmatką, aby uniknąć niepotrzebnych
zniszczeń. Unikać stosowania do czyszczenia aparatów
myjących o wysokim ciśnieniu wody.
Wymiana oleju
Pierwszy raz należy wymienić olej po 5 godzinach pracy, a
następnie corocznie.
1. Włącz silnik na 5 minut, aby rozgrzać olej. Umożliwi
to bardziej swobodny wypływ oleju i sprawi, że
wymiana oleju będzie pełniejsza.
2. Po 5 minutach zatrzymaj silnik. Zdejmij nasadkę
świecy zapłonowej. Spuść olej wykręcając korek
miski olejowej. Olej należy spuścić do pojemnika o
wystarczającej objętości. Uwaga: Silnik nie może
być przechylany do tyłu o więcej niż 45 stopni.
3. Wkręć na powrót korek miski olejowej i napełnij
silnik nowym olejem. Można to zrobić po wyjęciu
prętowego wskaźnika poziomu oleju, wlewając
zalecaną ilość oleju.
4. Załóż na powrót nasadkę świecy zapłonowej.
Alternatywnie można użyć zasysającego zestawu do
wymiany oleju.
1. Przy użyciu strzykawki odciągnij olej przez otwór
wlewu oleju. Aby dostać się do miski olejowej, użyj
węża.
2. Przelej zużyty olej do pojemnika.
3. Napełnij silnik nowym olejem SAE-30.Sprawdź
poziom oleju za pomocą wskaźnika prętowego.
Pamiętaj o prawidłowym, zgodnym z przepisami o ochronie
środowiska, usuwaniu oleju przepracowanego.
Olej i zestaw do zasysania oleju nie wchodzą w zakres
dostawy!