Sony VGN-Z4 Annex

Typ
Annex
2
Ważne
Należy koniecznie utworzyć dyski odzyskiwania po awarii
w momencie, gdy komputer jest gotów do użycia, ponieważ
żadne takie dyski nie są dostarczane wraz z komputerem.
Aby dowiedzieć się, jak utworzyć dyski odzyskiwania po awarii,
zobacz sekcję „Tworzenie dysków odzyskiwania po awarii” na
str. 17.
W przypadku braku możliwości utworzenia dysków odzyskiwania
po awarii można je zakupić. Dane kontaktowe dla danego
kraju/regionu znajdują się w witrynie pod adresem
www.vaio-link.com.
Important
Asiguraţi-vă că aţi creat discuri de recuperare imediat după ce
computerul este gata de utilizare, deoarece nu sunt furnizate
astfel de discuri de recuperare odată cu computerul. Pentru
instrucţiuni privind crearea discurilor de recuperare, consultaţi
„Crearea propriilor discuri de recuperare” la pagina 52.
Discurile de recuperare pot fi, de asemenea, cumpărate, în cazul
în care nu le puteţi crea. Vizitaţi www.vaio-link.com pentru a afla
detaliile de contact din ţara/zona dumneavoastră.
3
PL
Wprowadzenie do podręcznika....................................................7
Rozwiązywanie problemów
Rozwiązywanie problemów........................................................10
Co należy zrobić, jeśli komputer się nie uruchamia? ................................. 10
Co należy zrobić, jeśli wskaźnik zasilania świeci się na zielono,
ale ekran jest pusty?.......................................................................... 11
Co należy zrobić, jeśli komputer lub oprogramowanie przestają
reagować?......................................................................................... 11
Co należy zrobić, jeśli wskaźnik ładowania szybko miga,
a komputer nie uruchamia się? ......................................................... 12
Co należy zrobić, jeśli pojawi się komunikat z informacją
o niezgodności lub nieprawidłowej instalacji akumulatora,
a komputer przejdzie do trybu hibernacji?......................................... 12
Co należy zrobić, jeśli system Windows nie przyjmuje mojego
hasła i wyświetla komunikat Enter Onetime Password? ................... 12
Co należy zrobić, jeśli nie można przypomnieć sobie hasła
startowego?....................................................................................... 12
Spis treści
4
Odzyskiwanie systemu
komputera VAIO po awarii
Przed użyciem komputera VAIO ............................................... 14
Co zrobić najpierw.............................................................................................16
Tworzenie dysków odzyskiwania po awarii.......................................................17
Jak utworzyć dyski odzyskiwania po awarii ...............................................18
Tworzenie kopii zapasowych i odzyskiwanie danych przy
użyciu aplikacji Backup and Restore Center
(Centrum kopii zapasowych i przywracania).............................................20
Jak utworzyć kopię zapasową danych.......................................................20
Jak utworzyć punkt przywracania ..............................................................24
Tworzenie kopii zapasowych i odzyskiwanie danych przy użyciu
oprogramowania VAIO..............................................................................26
Jak utworzyć kopię zapasową przy użyciu aplikacji Rescue Data
(Ratowanie danych)...........................................................................26
Jak odzyskać dane przy użyciu aplikacji VAIO Data Restore Tool
(Przywracanie danych VAIO).............................................................28
Przywracanie wstępnie zainstalowanego oprogramowania lub sterowników ...29
Jak użyć aplikacji Reinstall Programs or Drivers
(Ponowna instalacja programów i sterowników)................................29
Co zrobić w razie awarii komputera........................................... 30
Jeśli komputer nie działa prawidłowo................................................................30
Jeśli można uruchomia system Windows ..................................................31
Jeśli nie można uruchomić systemu Windows...........................................32
Odzyskiwanie systemu komputera VAIO po awarii................... 33
Przed rozpoczęciem procesu odzyskiwania......................................................33
Odzyskiwanie systemu VAIO, jeśli można uruchomić system Windows...........35
Jak odzyskać dysk C..................................................................................35
Jak odzyskać cały system komputera........................................................36
Odzyskiwanie systemu VAIO, jeśli nie można uruchomić
systemu Windows .....................................................................................37
Jak odzyskać system komputera z wykorzystaniem dysków
odzyskiwania po awarii......................................................................37
Jak odzyskać system komputera z partycji odzyskiwania po awarii ..........38
Zmiana rozmiaru partycji ........................................................... 39
Informacje o partycjonowaniu dysku twardego .................................................39
Tworzenie partycji dysku twardego ...................................................................39
Jak utworzyć partycję przy użyciu funkcji systemu Windows.....................40
Jak utworzyć partycję w trakcie procesu odzyskiwania po awarii..............41
Usuwanie wszystkich danych na dysku twardym ...................... 42
Usuwanie wszystkich danych na dysku twardym przy użyciu programu
Wipe and Erase Data (Ocieranie i wymazywanie danych) .......................42
5
RO
Introducere în acest ghid ...........................................................43
Depanare
Depanare ...................................................................................46
Ce ar trebui să fac în cazul în care computerul nu pornește? ................... 46
Ce ar trebui să fac dacă indicatorul luminos verde de alimentare
se aprinde, însă ecranul rămâne gol? ............................................... 47
Ce ar trebui să fac în cazul în care computerul sau aplicaţia
software nu mai răspund la comenzi?...............................................47
Ce ar trebui să fac dacă indicatorul luminos de încărcare
clipește rapid și computerul nu pornește? ......................................... 48
Ce ar trebui să fac dacă apare un mesaj care indică fie
incompatibilitatea, fie instalarea defectuoa
a acumulatorului și computerul intră în modul Hibernare? ................ 48
Ce ar trebui să fac dacă sistemul de operare Windows nu
acceptă parola și afișează mesajul Enter Onetime Password?......... 48
Ce ar trebui să fac în cazul în care nu îmi amintesc parola de pornire?.... 48
Cuprins
6
Recuperarea sistemului
dumneavoastră VAIO
Înainte de a utiliza computerul................................................... 50
Ce trebuie făcut mai întâi ..................................................................................51
Crearea propriilor discuri de recuperare............................................................52
Pentru a crea discuri de recuperare...........................................................53
Realizarea de copii de rezervă și restaurarea datelor utilizând Backup
and Restore Center (Centru Copiere de rezervă și restaurare)................55
Pentru a realiza o copie de rezervă a datelor ............................................55
Pentru a crea un punct de restaurare ........................................................59
Crearea de copii de rezervă și restaurarea datelor cu aplicaţiile
software VAIO...........................................................................................61
Pentru a realiza o copie de rezervă a datelor cu Rescue Data
(Recuperare de date).........................................................................61
Pentru a restaura datele cu ajutorul VAIO Data Restore Tool
(Instrument de restaurare a datelor VAIO) ........................................63
Restaurarea aplicaţiei software preinstalate sau a driverelor software.............64
Pentru a utiliza Reinstall Programs or Drivers
(Reinstalare programe sau drivere) ...................................................64
Descoperirea soluţiilor în caz de defectare a computerului....... 65
În cazul în care computerul nu funcţionează adecvat .......................................65
Dacă pornește Windows ............................................................................66
Dacă nu pornește Windows .......................................................................67
Recuperarea sistemului dumneavoastră VAIO ......................... 68
Înainte de a începe procesul de recuperare......................................................68
Recuperarea sistemului VAIO atunci când puteţi porni Windows .....................70
Pentru a restaura unitatea C ......................................................................70
Pentru a restaura întregul sistem al computerului......................................71
Recuperarea sistemului VAIO atunci când nu puteţi porni Windows ................72
Pentru a recupera sistemul computerului utilizând discurile
de recuperare ....................................................................................72
Pentru a recupera sistemul computerului de pe partiţia de recuperare .....72
Modificarea dimensiunilor partiţiei ............................................. 73
Despre partiţionarea hard disk-ului ...................................................................73
Crearea unei partiţii de hard disk ......................................................................73
Pentru a crea o partiţie utilizând funcţia Windows .....................................74
Pentru a crea o partiţie în timpul procesului de recuperare .......................75
Ștergerea completă a hard disk-ului.......................................... 76
Ștergerea tuturor datelor de pe hard disk cu ajutorul
Wipe and Erase Data (Ștergere și eliminare date) ...................................76
7
PL
Wprowadzenie do podręcznika
W niniejszym podręczniku opisano następujące ważne tematy:
Rozwiązywanie problemów
Niniejsza sekcja zawiera rozwiązania problemów innych niż te, które można
napotkać podczas codziennej obsługi komputera. Patrz „Rozwiązywanie
problemów” na str. 10.
W przypadku problemów, które nie zostały opisane w tej sekcji, należy
zajrzeć do sekcji Rozwiązywanie problemów w ekranowej wersji
Podręcznika użytkownika.
Więcej tematów dotyczących rozwiązywania problemów można znaleźć na
stronie pomocy technicznej firmy Sony pod adresem http://www.vaio-link.com.
Zanim skontaktujesz się z bezpośrednio z VAIO-Link lub lokalnym sprzedawcą
produktów Sony, przeczytaj niniejsze informacje.
Aby znaleźć więcej informacji, możesz także skorzystać z opcji Pomoc
i obsługa techniczna systemu Windows. Pomoc i obsługa techniczna
systemu Windows to kompletne źródło praktycznych porad, samouczków
i prezentacji pomagających w nauce obsługi komputera. Użyj funkcji Szukaj,
Indeks lub spisu treści, aby przejrzeć wszystkie zasoby pomocy systemu
Windows, również te znajdujące się w Internecie.
Aby uzyskać dostęp do Pomocy i obsługi technicznej systemu Windows,
kliknij przycisk Start i wybierz opcję Pomoc i obsługa techniczna lub
naciśnij i przytrzymaj klawisz Microsoft Windows i naciśnij klawisz F1.
Odzyskiwanie systemu komputera VAIO po awarii
Istotnym aspektem używania komputera jest umiejętność odzyskiwania
systemu i aplikacji po awarii. W tej sekcji opisano wszystkie istotne kwestie
dotyczące odzyskiwania systemu po awarii. Tę sekcję należy koniecznie
przeczytać przed rozpoczęciem pracy z komputerem i za każdym razem
przed próbą odzyskania po awarii. Patrz sekcja „Przed użyciem komputera
VAIO” na str. 14.
W zależności od zakupionego modelu komputer może być wyposażony nie w dysk twardy,
lecz dysk półprzewodnikowy. Jednak w niniejszym podręczniku wszystkie wbudowane urządzenia
pamięci masowej są nazywane dyskami twardymi.
Rozwiązywanie problemów
PL
10
Rozwiązywanie problemów
Co należy zrobić, jeśli komputer się nie uruchamia?
Upewnij się, że komputer został prawidłowo podłączony do źródła
zasilania, jest włączony i świeci się wskaźnik zasilania.
Upewnij się, że akumulator* jest prawidłowo zainstalowany i naładowany.
Odłącz wszystkie podłączone urządzenia USB, a następnie ponownie
uruchom komputer.
Usuń wszelkie dodatkowe moduły pamięci zainstalowane od czasu
zakupu komputera, a następnie ponownie uruchom komputer.
Jeśli komputer jest podłączony do listwy zasilania lub zasilacza
awaryjnego (UPS), upewnij się, że listwa lub zasilacz są podłączone do
źródła zasilania i są włączone.
Jeśli korzystasz z monitora zewnętrznego, upewnij się, że jest podłączony
do źródła zasilania i jest włączony. Upewnij się, że kontrast i jasność są
prawidłowo ustawione. Więcej informacji na ten temat można uzyskać
z podręczników dostarczonych wraz z monitorem.
Odłącz kabel zasilania lub zasilacz i wyjmij akumulator*. Odczekaj
3–5 minut. Ponownie zainstaluj akumulator, podłącz kabel zasilania lub
zasilacz, a następnie naciśnij przycisk zasilania lub przesuń włącznik
zasilania, aby włączyć komputer.
Kondensacja pary wodnej może spowodować awarię komputera. Jeśli
istnieje ryzyko wystąpienia kondensacji, nie używaj komputera przez
przynajmniej godzinę.
Sprawdź, czy używasz dostarczonego w komplecie kabla zasilania lub
zasilacza sieciowego firmy Sony. Ze względów bezpieczeństwa używaj
tylko oryginalnego akumulatora* i kabla zasilania lub zasilacza firmy
Sony dostarczonych z modelem komputera VAIO.
* Przeznaczony wyłącznie do komputerów przenośnych.
Rozwiązywanie problemów
11
PL
Co należy zrobić, jeśli wskaźnik zasilania świeci się na
zielono, ale ekran jest pusty?
Kilkakrotnie naciśnij kombinację klawiszy Alt+F4, aby zamknąć okno
aplikacji. Mógł wystąpić błąd aplikacji.
Naciśnij kombinację klawiszy Ctrl+Alt+Delete, kliknij strzałkę obok
przycisku Zamknij, a następnie wybierz opcję Uruchom ponownie.
Naciśnij i przytrzymaj przycisk zasilania (lub przesuń i przytrzymaj
włącznik zasilania) przez ponad cztery sekundy, aby wyłączyć komputer.
Odłącz kabel zasilania lub zasilacz i odczekaj około pięciu minut, nie
podłączając go ponownie. Następnie podłącz kabel zasilania lub zasilacz
i ponownie włącz komputer.
Wyłączenie komputera przy użyciu kombinacji klawiszy
Ctrl+Alt+Delete
lub przycisku/włącznika
zasilania może spowodować utratę niezapisanych danych.
Co należy zrobić, jeśli komputer lub oprogramowanie
przestają reagować?
Jeśli komputer przestaje reagować podczas działania aplikacji, naciśnij
kombinację klawiszy Alt+F4, aby zamknąć okno aplikacji.
Jeśli kombinacja klawiszy Alt+F4 nie zadziała, kliknij menu Start,
a następnie strzałkę obok przycisku Zablokuj i opcję Zamknij,
aby wyłączyć komputer.
Jeśli komputer nie wyłączy się, naciśnij kombinację klawiszy
Ctrl+Alt+Delete i kliknij strzałkę obok przycisku Zamknij, a następnie
wybierz opcję Zamknij.
Jeśli wyświetlone zostanie okno Zabezpieczenia systemu Windows,
kliknij opcję Zamknij.
Jeśli komputera nadal nie można wyłączyć, naciśnij i przytrzymaj przycisk
zasilania lub przesuń i przytrzymaj włącznik zasilania, aż komputer się
wyłączy.
Wyłączenie komputera przy użyciu kombinacji klawiszy
Ctrl
+
Alt
+
Delete
lub przycisku/włącznika
zasilania może spowodować utratę niezapisanych danych.
Odłącz kabel zasilania lub zasilacz i wyjmij akumulator*. Odczekaj
3–5 minut. Ponownie zainstaluj akumulator, podłącz kabel zasilania lub
zasilacz, a następnie naciśnij przycisk zasilania lub przesuń włącznik
zasilania, aby włączyć komputer.
Spróbuj zainstalować oprogramowanie ponownie.
Skontaktuj się z wydawcą oprogramowania lub wyznaczonym usługodawcą
w celu uzyskania pomocy technicznej.
* Przeznaczony wyłącznie do komputerów przenośnych.
12
Co należy zrobić, jeśli wskaźnik ładowania szybko miga,
a komputer nie uruchamia się?
Może to wynikać z nieprawidłowej instalacji akumulatora. Aby rozwiązać
ten problem, wyłącz komputer i wyjmij akumulator. Następnie ponownie
zainstaluj akumulator w komputerze. Szczegółowe informacje na ten
temat można znaleźć w ekranowym Podręczniku użytkownika.
Jeśli po wykonaniu tej procedury problem nadal występuje, oznacza to,
że zainstalowany akumulator nie jest zgodny z komputerem. Wyjmij
akumulator i skontaktuj się z VAIO-Link.
Co należy zrobić, jeśli pojawi się komunikat z informacją
o niezgodności lub nieprawidłowej instalacji akumulatora,
a komputer przejdzie do trybu hibernacji?
Może to wynikać z nieprawidłowej instalacji akumulatora. Aby rozwiązać
ten problem, wyłącz komputer i wyjmij akumulator. Następnie ponownie
zainstaluj akumulator w komputerze. Szczegółowe informacje na ten
temat można znaleźć w ekranowym Podręczniku użytkownika.
Jeśli po wykonaniu tej procedury problem nadal występuje, oznacza to,
że zainstalowany akumulator nie jest zgodny z komputerem. Wyjmij
akumulator i skontaktuj się z VAIO-Link.
Co należy zrobić, jeśli system Windows nie przyjmuje
mojego hasła i wyświetla komunikat Enter Onetime
Password?
Jeśli wprowadzisz nieprawidłowe hasło startowe trzy razy z rzędu, pojawi się
komunikat Enter Onetime Password, a system Windows nie zostanie
uruchomiony.
Naciśnij i przytrzymaj przycisk zasilania (lub przesuń i przytrzymaj włącznik
zasilania) przez ponad 4 sekundy, aby sprawdzić, czy zgaśnie wskaźnik
zasilania. Odczekaj około 10 do 15 sekund, a następnie ponownie włącz
komputer i wprowadź prawidłowe hasło.
Przy wprowadzaniu hasła upewnij się, że nie świecą się wskaźniki Num lock
i Caps lock. Jeśli świeci się jeden ze wskaźników lub oba, przed
wprowadzeniem hasła naciśnij klawisz Num Lk (Num Lock) lub Caps Lock,
aby wyłączyć wskaźnik.
Co należy zrobić, jeśli nie można przypomnieć sobie
hasła startowego?
W przypadku zapomnienia hasła startowego należy skontaktować się z
VAIO-Link, aby je zresetować.
Za tę usługę pobrana zostanie opłata.
Odzyskiwanie systemu
komputera VAIO po awarii
PL
14
Przed użyciem komputera VAIO
W tej sekcji znajdują się informacje na temat tego, jak rozwiązywać problemy,
tworzyć kopie zapasowe danych oraz odzyskiwać system komputera
Sony VAIO
®
po awarii, używając następującego oprogramowania VAIO oraz
funkcji systemu Windows.
VAIO Recovery Center (Centrum odzyskiwania VAIO)
Obejmuje następujące oprogramowanie VAIO, narzędzia oraz funkcje
systemu Windows:
Rescue Data (Ratowanie danych)
Umożliwia utworzenie kopii zapasowej danych zapisanych na dysku
twardym.
Wipe and Erase Data (Ocieranie i wymazywanie danych)
Umożliwia wymazanie wszystkich danych na dysku twardym.
VAIO Hardware Diagnostics (Diagnostyka sprzętu VAIO)
Umożliwia sprawdzenie sprzętu stosowanego w komputerze
(procesora, modułu pamięci, dysku twardego itp.).
Reinstall Programs or Drivers (Ponowna instalacja programów
i sterowników)
Umożliwia przywrócenie wstępnie zainstalowanego oprogramowania
lub sterowników do stanu fabrycznego.
Restore C: Drive (Przywracanie dysku C)
Umożliwia przywrócenie dysku C w komputerze do stanu fabrycznego.
Restore Complete System (Przywracanie całego systemu)
Umożliwia przywrócenie całego systemu komputera do stanu
fabrycznego.
Create Recovery Discs (Tworzenie dysków odzyskiwania po awarii)
Umożliwia utworzenie własnych dysków odzyskiwania po awarii,
służących do odzyskiwania systemu komputera po awarii.
Backup and Restore Center (Centrum kopii zapasowych
i przywracania)
Funkcja tworzenia kopii zapasowych systemu Windows, która
Umożliwia korzystanie z mechanizmów tworzenia kopii zapasowych.
Przed użyciem komputera VAIO
15
PL
VAIO Data Restore Tool (Przywracanie danych VAIO)
Umożliwia odzyskiwanie danych po awarii na podstawie kopii zapasowych
utworzonych przy użyciu oprogramowania Rescue Data (Ratowanie
danych).
Aby wyświetlić okno aplikacji VAIO Recovery Center
(Centrum odzyskiwania VAIO) przy uruchamianiu
systemu Windows
Kliknij kolejno opcje Start, Wszystkie programy, VAIO Recovery
Center (Centrum odzyskiwania VAIO) i VAIO Recovery Center
(Centrum odzyskiwania VAIO).
16
Co zrobić najpierw
Aby przygotować się do sytuacji takiej jak atak wirusa, awaria komputera lub
przypadkowe skasowanie plików, wykonaj następujące czynności:
1 Utwórz dyski odzyskiwania po awarii
Dyski odzyskiwania po awarii należy koniecznie utworzyć bezpośrednio
po przygotowaniu komputera do użycia. Wynika to z faktu, że wraz
z komputerem nie są dostarczane żadne dyski odzyskiwania po awarii.
Aby dowiedzieć się, jak utworzyć dyski odzyskiwania po awarii, zobacz
sekcję „Tworzenie dysków odzyskiwania po awarii” na str. 17.
Dyski odzyskiwania po awarii można też zakupić. Dane kontaktowe dla danego kraju/regionu
znajdują się w witrynie pod adresem www.vaio-link.com.
2 Utwórz kopię zapasową danych
Odzyskanie systemu po awarii spowoduje skasowanie wszystkich danych
przechowywanych na dysku twardym. Koniecznie utwórz kopię zapasową
danych przed odzyskaniem systemu.
Aby dowiedzieć się, jak utworzyć kopię zapasową danych, zobacz sekcję
„Tworzenie kopii zapasowych i odzyskiwanie danych przy użyciu aplikacji
Backup and Restore Center (Centrum kopii zapasowych i przywracania)”
na str. 20.
Przed użyciem komputera VAIO
17
PL
Tworzenie dysków odzyskiwania po awarii
Dyski odzyskiwania po awarii pozwalają odzyskać pierwotny stan systemu
komputera po awarii. Dyski odzyskiwania po awarii można utworzyć za
pomocą aplikacji VAIO Recovery Center (Centrum odzyskiwania VAIO).
Odzyskanie systemu komputera jest konieczne w następujących przypadkach:
Komputer został zainfekowany wirusem komputerowym.
Komputer działa niestabilnie.
Występują problemy z działaniem komputera, których nie można
rozwiązać.
Dysk C komputera został przez pomyłkę sformatowany.
W zależności od stanu komputera, do odzyskania systemu po awarii mogą
być konieczne dyski odzyskiwania po awarii.
Dyski odzyskiwania po awarii są zgodne z komputerem, za pomocą którego zostały utworzone.
Dysków odzyskiwania po awarii z jednego komputera nie można użyć w przypadku innego
komputera.
W opisanych poniżej przypadkach może nie być możliwe odzyskanie systemu komputera
z partycji odzyskiwania po awarii. Wynika to z modyfikacji partycji odzyskiwania po awarii.
Użyte zostało oprogramowanie, które spowodowało modyfikacje partycji odzyskiwania
po awarii.
Zainstalowano system operacyjny inny niż wstępnie zainstalowany na komputerze.
Sformatowano twardy dysk przy użyciu oprogramowania innego niż
VAIO Recovery
Center
(Centrum odzyskiwania VAIO).
W tych przypadkach do odzyskania systemu komputera konieczne są dyski odzyskiwania po
awarii. Jeśli nie zostały one utworzone, należy je zakupić lub naprawić komputer na własny koszt.
Dane kontaktowe dla danego kraju/regionu dotyczące zakupu dysków odzyskiwania po awarii
można znaleźć w witrynie pod adresem www.vaio-link.com.
18
Jak utworzyć dyski odzyskiwania po awarii
1 Należy pamiętać, aby zawczasu dysponować czystymi dyskami.
Jako dysków odzyskiwania po awarii nie można użyć nośników Blu-ray Disc™, DVD-RAM,
CD-R ani CD-RW.
Aby sprawdzić, jakiego rodzaju nośniki są obsługiwane przez napęd optyczny,
zapoznaj się z ekranowym
Podręcznikiem użytkownika
.
Nie dotykaj ani nie zabrudź powierzchni dysku. Odciski palców i kurz na powierzchni dysku mogą
powodować błędy odczytu/zapisu.
Przed utworzeniem dysków odzyskiwania po awarii zaleca się pobranie i zainstalowanie na
komputerze najnowszych aktualizacji za pomocą opcji
VAIO Update
.
Aby było możliwe pobranie i zainstalowanie aktualizacji na komputerze, musi on być podłączony
do Internetu. Więcej informacji na temat podłączania komputera do Internetu można znaleźć
w ekranowej wersji
Podręcznika użytkownika
.
2 Jeśli komputer nie jest wyposażony we wbudowany napęd optyczny,
podłącz zewnętrzny napęd optyczny (niebędący częścią zestawu).
3 Uruchom aplikację VAIO Recovery Center (Centrum odzyskiwania
VAIO) (patrz str. 15).
4 Kliknij kolejno opcje Create Recovery Discs (Utwórz dyski
odzyskiwania po awarii) i Start.
Jeśli pojawi się okno Kontrola konta użytkownika, kliknij przycisk
Kontynuuj.
Jeśli jesteś zalogowany(-a) na komputerze jako zwykły użytkownik,
może pojawić się monit o wprowadzenie identyfikatora i hasła
administratora.
5 Przeczytaj uważnie instrukcje wyświetlone na ekranie, a następnie
kliknij przycisk Dalej.
W oknie
Choose your media
(Wybierz nośniki) można sprawdzić, jaka liczba nośników jakiego
typu będzie konieczna do utworzenia dysków odzyskiwania po awarii.
6 Wybierz dysk, który ma zostać użyty.
Zaznaczając pole wyboru na dole okna, można sprawdzić w końcowym etapie procedury,
czy dysk odzyskiwania został utworzony prawidłowo. Jest to zalecane, mimo że wydłuża czas
wykonywania procedury.
Przed użyciem komputera VAIO
19
PL
7 Postępuj zgodnie z instrukcjami wyświetlanymi na ekranie.
Wyświetlenie bieżącego stanu wykonania procedury może trochę potrwać.
Dysków odzyskiwania po awarii nie można utworzyć, jeśli na dysku twardym jest za mało miejsca.
Nie naciskaj przycisku wysuwania dysku na napędzie optycznym podczas tworzenia dysku
odzyskiwania, ponieważ proces ten może zakończyć się niepowodzeniem.
Po utworzeniu dysków odzyskiwania po awarii postępuj zgodnie z instrukcjami wyświetlanymi
na ekranie, aby zapisać nazwy dysków na ich etykietach. W tym celu należy używać tylko
miękkich pisaków z tuszem olejnym, np. flamastra. Twarde pisaki mogą powodować uszkodzenia
powierzchni dysku.
20
Tworzenie kopii zapasowych i odzyskiwanie
danych przy użyciu aplikacji Backup and
Restore Center (Centrum kopii zapasowych
i przywracania)
Aplikacji Backup and Restore Center (Centrum kopii zapasowych
i przywracania) umożliwia utworzenie kopii zapasowych danych, odzyskanie
danych z tych kopii oraz utworzenie punktu przywracania.
Jak utworzyć kopię zapasową danych
Tworzenie kopii zapasowej danych jest bardzo ważne. Jeśli nie utworzysz
kopii zapasowej, w wyniku niespodziewanych wydarzeń lub ataku wirusa
utracisz dane zapisane na dysku twardym, na przykład dokumenty lub obrazy.
Zaleca się tworzyć kopię zapasową codziennie.
Kopię zapasową danych można utworzyć na trzy sposoby.
Przy użyciu kreatora Back Up Files (Tworzenie kopii zapasowych plików).
Kopię zapasową danych można zapisać na dysku CD, DVD lub na nośniku
wymiennym, np. na zewnętrznym dysku twardym.
Aby dowiedzieć się, jak korzystać z tego kreatora, zobacz sekcję
„Jak utworzyć kopię zapasową pliku przy użyciu kreatora Back Up Files
(Tworzenie kopii zapasowych plików)” na str. 21.
Przy użyciu funkcji Windows Complete PC Backup and Restore
(Tworzenie pełnej kopii zapasowej i przywracanie komputera z systemem
Windows) (dostępnej tylko w modelach z systemem operacyjnym
Windows Vista Ultimate lub Windows Vista Business).
Funkcja ta pozwala utworzyć kopię zapasową wszystkich danych
w komputerze, w tym programów, ustawień systemu i plików. System
można przywrócić do stanu sprzed utworzenia takiej kopii zapasowej.
Aby dowiedzieć się, jak korzystać z tej funkcji, zobacz sekcję „Jak
utworzyć kopię zapasową pliku przy użyciu funkcji Windows Complete PC
Backup and Restore (Tworzenie pełnej kopii zapasowej i przywracanie
komputera z systemem Windows)” na str. 22.
Tworząc punkt przywracania.
Komputer może zacząć działać niestabilnie lub powoli po zainstalowaniu
nowego oprogramowania lub zmianie ustawień systemu operacyjnego
Windows. W takich wypadkach można użyć punktu przywracania,
aby przywrócić komputer do poprzedniego stanu.
Aby dowiedzieć się, jak utworzyć punkt przywracania, zobacz sekcję
„Jak utworzyć punkt przywracania” na str. 24.
Jeśli w komputerze nie ma zainstalowanego napędu optycznego, do utworzenia kopii zapasowej
danych konieczny jest zewnętrzny dysk twardy lub zewnętrzny napęd optyczny. Inną opcją jest
utworzenie nowej partycji przez zmianę wielkości dysku C.
Aby dowiedzieć się, jak utworzyć partycję dysku twardego, zobacz sekcję „Tworzenie partycji
dysku twardego” na str. 39.
  • Page 1 1
  • Page 2 2
  • Page 3 3
  • Page 4 4
  • Page 5 5
  • Page 6 6
  • Page 7 7
  • Page 8 8
  • Page 9 9
  • Page 10 10
  • Page 11 11
  • Page 12 12
  • Page 13 13
  • Page 14 14
  • Page 15 15
  • Page 16 16
  • Page 17 17
  • Page 18 18
  • Page 19 19
  • Page 20 20
  • Page 21 21
  • Page 22 22
  • Page 23 23
  • Page 24 24
  • Page 25 25
  • Page 26 26
  • Page 27 27
  • Page 28 28
  • Page 29 29
  • Page 30 30
  • Page 31 31
  • Page 32 32
  • Page 33 33
  • Page 34 34
  • Page 35 35
  • Page 36 36
  • Page 37 37
  • Page 38 38
  • Page 39 39
  • Page 40 40
  • Page 41 41
  • Page 42 42
  • Page 43 43
  • Page 44 44
  • Page 45 45
  • Page 46 46
  • Page 47 47
  • Page 48 48
  • Page 49 49
  • Page 50 50
  • Page 51 51
  • Page 52 52
  • Page 53 53
  • Page 54 54
  • Page 55 55
  • Page 56 56
  • Page 57 57
  • Page 58 58
  • Page 59 59
  • Page 60 60
  • Page 61 61
  • Page 62 62
  • Page 63 63
  • Page 64 64
  • Page 65 65
  • Page 66 66
  • Page 67 67
  • Page 68 68
  • Page 69 69
  • Page 70 70
  • Page 71 71
  • Page 72 72
  • Page 73 73
  • Page 74 74
  • Page 75 75
  • Page 76 76
  • Page 77 77
  • Page 78 78
  • Page 79 79
  • Page 80 80

Sony VGN-Z4 Annex

Typ
Annex

w innych językach