Dell 1815dn Multifunction Mono Laser Printer instrukcja

Kategoria
Wydrukować
Typ
instrukcja
Rozpakowywanie drukarki wielofunkcyjnej
1. Wybierzmiejsce,wktórymzostaniezainstalowanadrukarka.
l Należy pozostawićdostatecznąilośćmiejsca umożliwiającąotwarciepodajnika,pokrywy,drzwiczekidodatkówdodrukarki.Istotnejestrównież
pozostawienie dostatecznej ilościprzestrzeniwokółdrukarki w celu zapewnienia przepływu powietrza.
l Należy zapewnićodpowiednie środowisko:
l Równa,płaska powierzchnia
l Z dala od bezpośredniego ciągu powietrza z urządzeńklimatyzacyjnych,grzejnikówiwentylatorów
l Z dala od światła słonecznego, nadmiernej wilgotności lub dużych wahańtemperatury
l Miejsce czyste, suche i bez pyłu
2. Należy upewnićsię, czywopakowaniu,opróczlaserowejdrukarkiwielofunkcyjnej1815dnfirmyDell™, znajdująsięnastępujące elementy. W
przypadku braku jakiegośelementu, należy skontaktowaćsięz firmąDell:
a. Wygląd kabla zasilania i kabla telefonicznego może siężnićw zależności od kraju.
b. Dysk CD Drivers and Utilities zawiera sterowniki drukarki firmy Dell, sterowniki skanera, program narzędziowy konfiguracji drukarki, program Set
IP,sterownikdokomputeraMacintosh,sterownikdosystemuLinux,programDellTonerManagementSystem™,programDellScanCenter™,
program PaperPort
®
i Podręcznik użytkownika w formacie HTML.
c. Tenelementjestdostarczanytylkowniektórychkrajach.
3. Zachowaj karton i materiały pakunkowe na wypadek konieczności ponownego zapakowania drukarki.
4. Zdejmij taśmępakunkowąz przodu, tyłuizbokówdrukarki.
PRZESTROGA: Drukarkawymagaprzynajmniejdwóchosóbdojejbezpiecznegopodniesienia.
UWAGA: Drukarkęnależy pozostawićw opakowaniu ażdo chwili instalacji.
kaseta z tonerem
kabel zasilania
a
instrukcja użytkownika
przewódtelefoniczny
Dysk CD Drivers and Utilities
b
terminator
c
diagram konfiguracji
skróconypodrećznik (opcjonalny)
UWAGA: Należy użyćkabla telefonicznego dostarczanego wraz z drukarką. Jeśli zostanie użyty inny kabel, należy użyćkabla AWG nr 26 lub cieńszego o
długości maksymalnie 250 cm.
UWAGA: Przewódzasilający musi byćwłączony do uziemionego gniazda sieciowego.
5. Delikatnie pociągając, należy usunąćcałąetykietęz modułu skanera. Przełącznik odblokowania skanera automatycznie przesunie siędo przodu w
położenie odblokowane.
6. Napaneluoperatorajestmiejsceprzeznaczonenazamocowanieskróconegopodręcznika (opcjonalny) w celu ułatwienia do niego dostępu w każdej
chwili. Zdejmij taśmęsamoprzylepnąz tyłuskróconegopodręcznika (opcjonalny).
7. Zamocujskróconypodręcznik (opcjonalny) w przewidzianym do tego miejscu na panelu operatora.
Informacje o drukarce wielofunkcyjnej
Poniżejomówionogłówneczęści składowe drukarki. Na poniższych ilustracjach została pokazana standardowa drukarka Dell Laser MFP 1815dn z
podłączonym opcjonalnym podajnikiem 2:
Widok z przodu
UWAGA: Aby sprawdzićodblokowanie skanera, należy otworzyćpokrywęskanera i spojrzećprzez płytęszklanąw celu upewnienia się, że
niebieski zatrzask znajduje sięw położeniu odblokowanym ( ). Jeśli zatrzask nie jest w położeniu odblokowanym, sięgnij pod panel operatora i
pociągnij go do przodu.
UWAGA: Jeśli drukarka ma byćprzenoszona lub nieużywana przez dłuższy czas, należy przesunąćprzełącznik do tyłu w położenie zablokowane
zgodnie z ilustracją.
Abymócskanowaćlub kopiowaćdokumenty, skaner musi zostaćodblokowany.
Widok z tyłu
a. Jeśli łącznośćtelefoniczna w danym kraju odbywa sięszeregowo (tak jak w Niemczech, Szwecji, Danii, Austrii, Belgii, Włoszech, Francji i Szwajcarii), należy
wyjąćwtyk ze złącza telefonu i włożyćtam dostarczany terminator.
b. Można kupići zainstalowaćzespółblokujący w celu uniknięcia konieczności wyjęcia zainstalowanej karty pamięci.
Funkcje przycisku panelu operatora
Często używane klawisze
Klawiatura
Naciśnij:
Aby:
Powrócićdo menu wyższego poziomu.
Przejrzećdostępne opcje.
Potwierdzićwybórwyświetlany na wyświetlaczu.
Uruchomićzadanie.
W dowolnej chwili zatrzymaćoperacjęlubpowrócićdo głównegomenu.
Czcionki
Drukarka laserowa firmy Dell obsługuje następujące czcionki:
Instalowanie kasety z tonerem
1. Otwórzpokrywęprzednią.
2. Wyjmij kasetęz tonerem z opakowania i dokładnie potrząśnij jązbokunabok,abyrównomiernierozprowadzićtoner wewnątrz kasety.
Naciśnij:
Aby:
Wybrać/wprowadzićnumer lub wpisaćznaki alfanumeryczne.
Zapisaćczęsto używanenumeryfaksówwpamięci lub wyszukaćzapisanenumeryfaksówlub
adresy e-mail.
Umożliwiarównieżwydrukowanie listy książki telefonicznej.
Wstawićpauzędo numeru faksu w trybie edycji.
PRZESTROGA: Aby uniknąćuszkodzenia, nie należy wystawiaćkasety z tonerem na działanie światła przez okres dłuższy niżkilka minut.
3. Trzymając kasetęz tonerem za rączkę, wsuńjądo drukarki do chwili zatrzaśnięcia na miejscu.
4. Zamknij pokrywęprzednią.
Wkładanie papieru
Włóżdo 250 kartek zwykłego papieru (75 g/m
2
) do podajnika papieru.
Aby włożyćpapier:
1. Otwórzzasobnikpapieruiwyjmijgozurządzenia.
UWAGA: Jeśli toner zaplami odzież, zetrzyj go suchąściereczkąi wypłucz odzieżw zimnej wodzie. Użycie gorącej wody spowoduje utrwalenie
plamy na odzieży.
PRZESTROGA: Nie dotykaj zielonego spodu kasety z tonerem. Aby nie dotykaćtej powierzchni kasety, użyj rączki.
UWAGA: Po włożeniu papieru do podajnika ustaw rodzaj i rozmiar papieru Informacje o papierze używanym do kopiowania i faksowania można znaleźć
w sekcjach "Ustawianie rodzaju papieru" i "Ustawianie rozmiaru papieru", a o papierze używanym do drukowania w sekcji "Zakładka Papier".
2. Jeśli zostanie włożony papier dłuższy niżstandardowy (Letter lub A4), taki jak Legal, naciśnij i odblokuj prowadnicę, a następnie całkowicie wysuń
prowadnicędługości papieru w celu wysunięcia podajnika papieru na pełnądługość.
3. Zegnij lekko arkusze w obie strony, aby je poluźnić, a następnieprzekartkujje.Niezaginajaniniemarszczarkuszy.Wyrównajbrzegiarkuszyna
płaskiej powierzchni.
4. Włóżplik kartek do podajnika papieru, stronądo zadrukowania do dołu.
5. Nie należy przekraczaćmaksymalnej wysokości pliku wskazywanej przez znaczniki ograniczenia papieru na obu wewnętrznych ściankach bocznych
podajnika.
6. Wsuńprowadnicędługości papieru ażdelikatnie dotknie końca stosu papieru.
W przypadku papieru o rozmiarze mniejszym niżLetter dostosuj przedniąprowadnicędługości papieru, tak aby delikatnie dotykała stosu papieru.
UWAGA: Włożenie nadmiernej ilości papieru może powodowaćzacięcia.
7. Dociśnij papier prowadnicąwpokazanysposóbiprzesuńjąw kierunku pliku kartek papieru ażdelikatnie dotknie boku pliku.
8. Włóżi wsuńpojemnik na papier z powrotem do drukarki.
9. Ustaw rodzaj i rozmiar papieru. Patrz "Ustawianie rodzaju papieru"i "Ustawianie rozmiaru papieru".
Podłączanieprzewodów
Podłączanie linii telefonicznej
1. Podłącz jeden koniec kabla telefonicznego do gniazda linii telefonicznej (Line), a drugi koniec do gniazda w ścianie.
Aby podłączyćdo drukarki telefon i/lub automatycznąsekretarkę, wyjmij wtyk z gniazda telefonu zewnętrznego (EXT) ( ) i podłącz telefon lub
automatycznąsekretarkędo gniazda telefonu zewnętrznego (EXT).
Jeśli drukarka nie jest zablokowana wtykiem, należy bezpośrednio podłączyćtelefon lub automatycznąsekretarkędo gniazda telefonu zewnętrznego
(EXT) ( ).
UWAGA: Nieprawidłowewyrównanieprowadnicpapierumoże spowodowaćjego zacięcie.
UWAGA: Dodatkowe informacje można znaleźćw sekcji "Korzystanie z automatycznej sekretarki" lub "Korzystanie z modemu komputera".
Jeśli łącznośćtelefoniczna w danym kraju odbywa sięszeregowo (tak jak w Niemczech, Szwecji, Danii, Austrii, Belgii, Włoszech, Francji i Szwajcarii), należy
wyjąćwtyk ze złącza telefonu zewnętrznego (EXT) ( ), i włożyćtam dostarczany terminator.
Podłączanie kabla drukarki
Lokalne podłączanie drukarki
Drukarka lokalna jest to drukarka podłączona do komputera za pomocąkabla USB. Jeśli drukarka jest podłączona do sieci, a nie do komputera, pomińten punkt i
przejdźdo sekcji "Podłączanie drukarki do sieci".
Aby podłączyćdrukarkędo komputera:
1. Upewnij się, że drukarka, komputer oraz inne urządzenia peryferyjne sąwyłączone i odłączone od zasilania.
2. Podłącz kabel USB do portu USB drukarki.
3. Podłącz drugi koniec kabla do dostępnego portu USB komputera, ale nie do klawiatury USB.
Podłączanie drukarki do sieci
1. Upewnij się, że drukarka, komputer oraz inne urządzenia peryferyjne sąwyłączone i odłączone od zasilania.
2. Podłącz jeden koniec standardowego kabla sieciowego ze skrętki nieekranowanej (UTP) kategorii 5 do wyprowadzenia lub koncentratora sieci LAN, a
drugi koniec do portu sieci Ethernet z tyłu drukarki. Drukarka automatycznie dostosuje siędo szybkości sieci.
UWAGA: Kable USB sąsprzedawane osobno. Aby zakupićkabel USB, skontaktuj sięz firmąDell.
UWAGA: Do podłączenia drukarki do portu USB komputera potrzebny jest kabel USB z odpowiednim certyfikatem. Należy zakupićkabel zgodny z USB
2.0 o długości około 3 m.
Włączanie drukarki wielofunkcyjnej
Aby włączyćdrukarkę:
1. Podłącz jeden koniec kabla zasilania do gniazda zasilania z tyłu drukarki, a drugi koniec do prawidłowo uziemionego gniazdka.
2. Naciśnij przycisk zasilania, aby włączyćdrukarkę. Na wyświetlaczu zostanie wyświetlony komunikat Rozgrzewanie oznaczający, że drukarka jest
włączona.
Aby wyświetlićtekst na wyświetlaczu w innym języku, patrz "Zmiana języka interfejsu".
Funkcje menu drukarki Dell Laser MFP 1815dn
UWAGA: Po podłączeniu drukarki należy skonfigurowaćparametry sieciowe na panelu operatora. Patrz "Drukowanie strony konfiguracyjnej sieci".
PRZESTROGA: Obszar utrwalacza w tylnej części wnętrza drukarki nagrzewa siępo jej włączeniu.
PRZESTROGA: Dotykając tego obszaru, należy uważaćna gorące miejsca.
PRZESTROGA: Nie wolno demontowaćdrukarki, gdy jest ona włączona. W przeciwnym razie może dojśćdo porażenia elektrycznego.
1. Konfig. pap.
2. Ust. dom. kop.
3. Dom.ust. faksu
Format papieru
Typ papieru
# kopii
Powiekszenie
Kontrast
Jakosc
Wybierz zas.
Dupleks
Kontrast
Rozdzielczosc
Sygn. odbioru
Tryb odb.
Opoz. wyb.pon.
Proby wyb.pon.
Wiad. potw.
Raport autom.
Autom. zmniej.
Anuluj rozmiar
Kod odbierania
Tryb DRPD
Dupleks
4. Ust. dom.skan.
5. Zaaw.fun.faksu
6. Katalog
Rozmiar obrazu
Format pliku
Rozdzielczosc
Lim.skan.sieci
Wys. przekaz.
Odb. przekaz
Oszcz. impul.
Kon. faks.-sm.
Bezp. odbier.
Prefiks wyb.
Naz.stem.odb.
Tryb ECM
Szyb. modemu
Wylacz odb.
Ksiazka adr
E-mail
7. Raporty
8. Konfig. e-mail
9. Konfig. sieci
1. Naciśnij przyciski przewijania ( lub ), aby podświetlićopcjęMENU, a następnie naciśnij OK ( ).
2. Naciśnij przyciski przewijania ( lub ), aby podświetlićżądane ustawienie.
3. Naciśnij OK ( ) lub wybierz wyświetlane ustawienie.
Zmiana języka interfejsu
Aby zmienićjęzyk interfejsu wyświetlany na panelu operatora, wykonaj następujące czynności:
1. Naciśnij przyciski przewijania ( lub ), aby podświetlićopcjęMENU, a następnie naciśnij OK ( ).
2. Naciśnij przyciski przewijania ( lub ), aby podświetlićopcjęKonfig.urzadz., a następnie naciśnij OK ( ).
3. Naciśnij przyciski przewijania ( lub ), aby podświetlićopcjęJezyk, a następnie naciśnij OK ( ).
4. Naciśnij przyciski przewijania ( lub ), aby wyświetlićżądany język.
Dostępne sąjęzyki: angielski, francuski, niemiecki, włoski, hiszpański, czeski, iberyjski portugalski, holenderski, polski, norweski, szwedzki, fiński, duń
ski i
rosyjski.
5. Naciśnij OK ( ), aby zapisaćwybór.
6. Naciśnij Anuluj ( ),abypowrócićdo trybu gotowości.
Wybórkraju
Aby zmienićkraj wyświetlany na panelu operatora, wykonaj następujące czynności:
1. Naciśnij przyciski przewijania ( lub ), aby podświetlićopcjęMENU, a następnie naciśnij OK ( ).
2. Naciśnij przyciski przewijania ( lub ), aby podświetlićopcjęKonfig.urzadz., a następnie naciśnij OK ( ).
3. Naciśnij przyciski przewijania ( lub ), aby podświetlićopcjęWybierz kraj, a następnie naciśnij OK ( ).
4. Naciśnij przyciski przewijania ( lub ), aby wyświetlićżądany kraj, a następnie naciśnij OK ( ).
5. Naciśnij Anuluj ( ),abypowrócićdo trybu gotowości.
Ksiazka adr
Raport wys.
Raport odb.
Data system.
Zaplan.zadania
Wiad. potw.
Lista faks-sm.
Dziennik skan.
Raport e-mail
Serwer SMTP
Konfig. uzytk.
Wys. do siebie
Domyslny nad.
Domyslny temat
Przekaz.e-mail
Kontrola dost.
Ustaw haslo
Konfiguracja
Wyczysc ust.
Druk. dane sys
10. Dzwiek/Glosn.
11. Konfig.urzadz.
12. Konserwacja
Glosnik
Dzwonek
Przycisk
Dzwiek alarmu
ID urzadzenia
Data i czas
Tryb zegara
Jezyk
Oszcz. energii
Limit czasu
Osz.ener. CCD
Oszcz. toneru
Wybierz kraj
Dost. globalny
Importuj ust.
Eksportuj ust.
Wyczysc beben
Wyczysc ust.
Tryb oszczędzania toneru
Tryb oszczędzania toneru umożliwia drukarce zużycie mniejszej ilości toneru na każdąstronę. Uaktywnienie tego trybu wydłuża okres eksploatacji kasety z
toneremwporównaniuznormalnymtrybempracy,alepogarszajakośćdrukowania.
Aby włączyćtryb oszczędzania toneru:
1. Naciśnij przyciski przewijania ( lub ), aby podświetlićopcjęMENU, a następnie naciśnij OK ( ).
2. Naciśnij przyciski przewijania ( lub ), aby podświetlićopcjęKonfig.urzadz., a następnie naciśnij OK ( ).
3. Naciśnij przyciski przewijania ( lub ), aby podświetlićopcjęOszcz. toneru, a następnie naciśnij OK ( ).
4. Naciśnij przyciski przewijania ( lub ), aby podświetlićopcjęWl., a następnie naciśnij OK ( ).
5. Naciśnij Anuluj ( ),abypowrócićdo trybu gotowości.
Tryb oszczędzania energii
Tryb oszczędzania energii umożliwia drukarce zmniejszenie zużycia energii podczas bezczynności. Ten tryb można włączyć, określając czas, przez jaki
drukarka oczekuje po wydrukowaniu zadania przed przełączeniem sięw tryb zmniejszonego poboru energii.
1. Naciśnij przyciski przewijania ( lub ), aby podświetlićopcjęMENU, a następnie naciśnij OK ( ).
2. Naciśnij przyciski przewijania ( lub ), aby podświetlićopcjęKonfig.urzadz., a następnie naciśnij OK ( ).
3. Naciśnij przyciski przewijania ( lub ), aby podświetlićopcjęOszcz. energii, a następnie naciśnij OK ( ).
4. Naciśnij przyciski przewijania ( lub ), aby wyświetlićopcjęWl., a następnie naciśnij OK ( ).
5. Naciśnij przyciski przewijania ( lub ), aby wyświetlićżądane ustawienie czasu.
Dostępne opcje to 5, 10, 15, 30, 60 i 120 (minut).
6. Naciśnij OK ( ), aby zapisaćwybór.
7. Naciśnij Anuluj ( ),abypowrócićdo trybu gotowości.
Tryb oszczędzania energii urządzenia CCD (Charge-Coupled Device)
Lampa skanera pod płytąszklanąautomatycznie sięwyłącza, jeśli nie jest używana przez wstępnie ustawiony czas, w celu zmniejszenia zużycia energii i
wydłużenia okresu eksploatacji lampy. Lampa włącza sięautomatycznie i rozpoczyna cykl nagrzewania po naciśnięciu dowolnego klawisza lub otwarciu
pokrywy dokumentu, lub wykryciu dokumentu w APD.
Można ustawićczas oczekiwania lampy po wykonaniu zadania skanowania przed przejściem do trybu oszczędzania energii.
1. Naciśnij przyciski przewijania ( lub ), aby podświetlićopcjęMENU, a następnie naciśnij OK ( ).
2. Naciśnij przyciski przewijania ( lub ), aby podświetlićopcjęKonfig.urzadz., a następnie naciśnij OK ( ).
3. Naciśnij przyciski przewijania ( lub ), aby podświetlićopcjęOsz.ener. CCD, a następnie naciśnij OK ( ).
4. Naciśnij przyciski przewijania ( lub ), aby wyświetlićżądane ustawienie czasu.
Dostępne opcje czasu to 30, 60 i 120 (minut).
5. Naciśnij OK ( ), aby zapisaćwybór.
6. Naciśnij Anuluj ( ),abypowrócićdo trybu gotowości.
UWAGA: W przypadku drukowania z komputera możnarównieżwłączyćlub wyłączyćtryb oszczędzania toneru we właściwościach drukarki. Patrz
"Zakładka Grafika".
Ustawienie opcji Limit czasu
Można ustawićczas oczekiwania przez drukarkęprzedprzywróceniemdomyślnych ustawieńkopiowania lub faksowania, jeśli kopiowanie lub faksowanie nie
zostało rozpoczęte po ich zmianie na panelu operatora.
1. Naciśnij przyciski przewijania ( lub ), aby podświetlićopcjęMENU, a następnie naciśnij OK ( ).
2. Naciśnij przyciski przewijania ( lub ), aby podświetlićopcjęKonfig.urzadz., a następnie naciśnij OK ( ).
3. Naciśnij przyciski przewijania ( lub ), aby podświetlićopcjęLimit czasu, a następnie naciśnij OK ( ).
4. Naciśnij przyciski przewijania ( lub ), aby wyświetlićżądanąwartośćlimitu czasu.
Można wybrać15, 30, 60 i 180 (sekund). Wybranie Wyl. oznacza, żedrukarkanieprzywróciustawieńdomyślnych do chwili naciśnięcia Start ( ), aby
rozpocząćkopiowanie lub faksowanie, lub Anuluj ( ), aby anulować.
5. Naciśnij OK ( ), aby zapisaćwybór.
6. Naciśnij Anuluj ( ),abypowrócićdo trybu gotowości.
Ochrona drukarki za pomocąhasła
Do drukarki można przypisaćhasło w celu jej ochrony przed nieupoważnionym użytkownikiem.
Przypisywanie hasła
1. Naciśnij przyciski przewijania ( lub ), aby podświetlićopcjęMENU, a następnie naciśnij OK ( ).
2. Naciśnij przyciski przewijania ( lub ), aby podświetlićopcjęKonfig.urzadz., a następnie naciśnij OK ( ).
3. Naciśnij przyciski przewijania ( lub ), aby podświetlićopcjęDost. globalny, a następnie naciśnij OK ( ).
4. Naciśnij przyciski przewijania ( lub ), aby podświetlićopcjęUstaw, a następnie naciśnij OK ( ).
5. Wprowadźczterocyfrowe hasło i naciśnij OK ( ).
6. Naciśnij Anuluj ( ),abypowrócićdo trybu gotowości.
Uaktywnianie funkcji ochrony
1. Naciśnij przyciski przewijania ( lub ), aby podświetlićopcjęMENU, a następnie naciśnij OK ( ).
2. Naciśnij przyciski przewijania ( lub ), aby podświetlićopcjęKonfig.urzadz., a następnie naciśnij OK ( ).
3. Naciśnij przyciski przewijania ( lub ), aby podświetlićopcjęDost. globalny, a następnie naciśnij OK ( ).
4. Naciśnij przyciski przewijania ( lub ), aby przejśćdo Chron.
5. Naciśnij przyciski przewijania ( lub ), aby wyświetlićopcjęWl., a następnie naciśnij OK ( ).
6. Naciśnij Anuluj ( ),abypowrócićdo trybu gotowości.
Kopiowanie
Wkładanie papieru do kopiowania
Instrukcje dotyczące wkładania materiałówdrukarskichsątakie same, niezależnie od tego, czy wykonuje siędrukowanie, faksowanie czy kopiowanie.
Dokładniejsze informacje o wkładaniu papieru do podajnika można znaleźćw sekcji "Wkładanie papieru", a o wkładaniu papieru do podajnika przelotowego
w sekcji "Korzystanie z podajnika przelotowego".
Wybieranie podajnika papieru
Po włożeniu nośnikówdruku,naktórychmajązostaćwydrukowane kopie, należy wybraćpodajnik papieru używany do zadania drukowania.
1. Naciśnij przyciski przewijania ( lub ), aby podświetlićopcjęKOP., a następnie naciśnij OK ( ).
2. Naciśnij przyciski przewijania ( lub ), aby podświetlićopcjęWybierz zas., a następnie naciśnij OK ( ).
3. Naciśnij przyciski przewijania ( lub ), aby wyświetlićżądany podajnik papieru.
Można wybraćZasobnik 1, Zasobnik 2 (opcja) i Recznie. Jeśli nie zostałzainstalowany opcjonalny podajnik 2, pozycja menu Zasobnik 2 (opcja) może nie
zostaćwyświetlona.
4. Naciśnij OK ( ), aby zapisaćwybór.
5. Naciśnij Anuluj ( ),abypowrócićdo trybu gotowości.
Przygotowywanie dokumentu
Do włożenia oryginalnego dokumentu w celu skopiowania, zeskanowania lub wysłania faksu można użyćpłyty szklanej lub APD. Przy użyciu APD można włoży
ć
do50kartekdokumentówogramaturze75g/m
2
dla jednego zadania. Przy użyciu płyty szklanej można wkładaćpo jednej kartce naraz.
W przypadku używania APD:
l Nie należy wkładaćdokumentówmniejszychniż142 x 148 mm lub większych niż216 x 356 mm.
l Nie należypróbowaćwkładaćnastępującychtypówdokumentów:
kalki lub papieru z kalką,
papieru powlekanego,
peluru lub cienkiego papieru,
pofałdowanego lub pomarszczonego papieru,
pogiętego lub zwiniętego papieru,
podartego papieru.
Wkładanie papieru do kopiowania
Ustawianie opcji kopiowania
Wybieranie podajnika papieru
Korzystanie ze specjalnych funkcji kopiowania
Przygotowywanie dokumentu
Drukowanie kopii po obu stronach kartki papieru
Wkładanie oryginalnego dokumentu
Zmiana ustawieńdomyślnych
Kopiowanie
UWAGA: Aby uzyskaćnajlepsząjakośćskanowania,szczególniedlaobrazówkolorowychiwskaliszarości, należy użyćpłyty szklanej zamiast APD.
l Przed włożeniemdokumentównależy usunąćzszywki i spinacze.
l Przed włożeniemdokumentówdopodajnikanależy upewnićsię, że klej, atrament lub korektor na papierze jest całkowicie suchy.
l Nie należy wkładaćdopodajnikadokumentówzawierającychpapieroróżnych rozmiarach i gramaturze.
l Nie należy wkładaćbroszur,ulotek,foliilubdokumentówmających inne cechy odbiegające od normy.
Wkładanie oryginalnego dokumentu
Do włożenia oryginalnego dokumentu można użyćautomatycznegopodajnikadokumentów(APD)lubpłyty szklanej. Podajnik APD pozwala na jednoczesne
włożenie do 50 arkuszy papieru o gramaturze 75 g/m
2
. Przy użyciu płyty szklanej można wkładaćpo jednej kartce naraz.
Aby włożyćdokument do APD:
1. Umieśćdokument zadrukowanąstronądogórywAPDgórnąkrawędziądokumentu do przodu.
2. Dopasuj prowadnice szerokości dokumentu do rozmiaru dokumentu. Upewnij się, żedółplikudokumentówjestzgodnyzrozmiarempapieru
zaznaczonymwpodajnikudokumentów.
Aby uzyskaćszczegółowewskazówkidotyczące przygotowywania dokumentu oryginalnego, patrz "Przygotowywanie dokumentu".
Aby włożyćdokument na płytęszklaną:
1. Otwórzpokrywędokumentu.
UWAGA: Aby zeskanowaćdokument z płyty szklanej, należy upewnićsię, że w APD nie ma żadnego dokumentu. Jeśli w APD zostanie wykryty jakikolwiek
dokument, będzie on miałpierwszeństwo przed dokumentem na płycie szklanej.
UWAGA: Aby uzyskaćnajlepsząjakośćskanowania,szczególniedlaobrazówkolorowychiwskaliszarości, należy użyćpłyty szklanej zamiast APD.
2. Umieśćdokument stronązadrukowanądo dołu na płycie szklanej i dopasuj go do prowadnicy ustalającejwgórnymlewymrogupłyty.
Aby uzyskaćszczegółowewskazówkidotyczące przygotowywania dokumentu oryginalnego, patrz "Przygotowywanie dokumentu".
3. Zamknij pokrywędokumentu.
Kopiowanie
1. Włóżdokumenty do APD stronązadrukowanądogóryigórnąkrawędziądo przodu.
LUB
Połóżpojedynczy dokument na płycie szklanej stronązadrukowanąwdół.
Aby uzyskaćszczegółowe informacje na temat wkładaniadokumentów,patrz"Wkładanie oryginalnego dokumentu".
2. Dostosuj ustawienia kopiowania, w tym liczbękopii, rozmiar kopii, kontrast i jakośćobrazu, wybierając menu kopiowania i korzystajączprzycisków
panelu operatora. Patrz "Ustawianie opcji kopiowania".
Aby skasowaćustawienia, użyj przycisku Anuluj ( ).
3. W razie potrzeby można korzystaćzespecjalnychfunkcjikopiowania,takichjakAutomatycznedopasowanie,Duplikat,PlakatiKopiowaniedowodów
osobistych; patrz "Korzystanie ze specjalnych funkcji kopiowania".
4. Naciśnij Start ( ), aby rozpocząćkopiowanie. Na wyświetlaczu będąwidoczne informacje o postępie kopiowania.
UWAGA: Jeśli kopiujesz stronęz książki lub magazynu, unieśpokrywąażjej zawiasy zaczepiąsięo uchwyt, a następnie zamknij pokrywę. Jeśli
książka lub magazyn sągrubsze niż30 mm, kopiuj przy otwartej pokrywie.
UWAGA: Pozostawienie otwartej pokrywy podczas kopiowania może miećwpływ na jakośćkopii i zużycie toneru.
UWAGA: Do kopiowania nie jest konieczne połączenie z komputerem.
UWAGA: Zabrudzenia na szybie APD lub płycie szklanej mogąpowodowaćczarne pionowe linie lub czarne plamy na wydruku. Aby uzyskaćnajlepsze
wyniki, należy przed użyciem oczyścićszybęAPD i płytęszklaną. Patrz "Czyszczenie skanera".
UWAGA: Zadanie kopiowania można anulowaćw dowolnej chwili. Naciśnij Anuluj ( ), aby zatrzymaćkopiowanie.
Ustawianie opcji kopiowania
Menu kopiowania na panelu operatora umożliwia dostosowanie podstawowych opcji kopiowania: liczby kopii, rozmiaru kopii, kontrastu i jakości obrazu. Dla
bieżącego zadania kopiowania ustaw następujące opcje przed naciśnięciem Start ( ) w celu wykonania kopii.
Liczba kopii
Liczbękopii można wybraćz zakresu od 1 do 199.
1. Naciśnij przyciski przewijania ( lub ), aby podświetlićopcjęKOP., a następnie naciśnij OK ( ).
2. Naciśnij OK ( ), aby przejśćdo # kopii.
3. Wprowadźżądanąwartośćza pomocąklawiatury numerycznej.
Zmniejszona/Powiększona kopia
W przypadku kopiowania oryginałówzpłyty szklanej można zmniejszyćlub zwiększyćrozmiar kopiowanego obrazu w zakresie od 25 procent do 400 procent;
lub od 25 procent do 100 procent dla APD. Należyzwrócićuwagę, że dostępnywspółczynnik skalowania jest zależny od metody wkładania dokumentu.
Aby wybraćzdefiniowany wcześniej rozmiar kopii:
1. Naciśnij przyciski przewijania ( lub ), aby podświetlićopcjęKOP., a następnie naciśnij OK ( ).
2. Naciśnij przyciski przewijania ( lub ), aby podświetlićopcjęPowiekszenie, a następnie naciśnij OK ( ).
3. Naciśnij przyciski przewijania ( lub ), aby znaleźćżądane ustawienie rozmiaru, a następnie naciśnij OK ( ).
Aby dostosowaćrozmiar kopii:
1. Naciśnij przyciski przewijania ( lub ), aby podświetlićopcjęKOP., a następnie naciśnij OK ( ).
2. Naciśnij przyciski przewijania ( lub ), aby podświetlićopcjęPowiekszenie, a następnie naciśnij OK ( ).
3. Naciśnij przyciski przyciski przewijania ( lub ), aby wyświetlićopcjęInne (25-400) (z szyby dokumentu) lub Inne (25-100) (z APD), a nastę
pnie
naciśnij przycisk OK ( ).
4. Wprowadźżądanąwartośćza pomocąklawiatury numerycznej.
Kontrast
Dostosuj kontrast, aby uzyskaćkopięjaśniejsząlub ciemniejsząod oryginału.
1. Naciśnij przyciski przewijania ( lub ), aby podświetlićopcjęKOP., a następnie naciśnij OK ( ).
2. Naciśnij przyciski przewijania ( lub ), aby podświetlićopcjęKontrast, a następnie naciśnij OK ( ).
3. Naciśnij przyciski przewijania ( lub ), aby dostosowaćkontrast.
Jakość
Ustawienia jakości umożliwiająpoprawęjakości obrazu przez wybranie typu dokumentu dla bieżącego zadania kopiowania.
1. Naciśnij przyciski przewijania ( lub ), aby podświetlićopcjęKOP., a następnie naciśnij OK ( ).
UWAGA: Jeśli w trakcie ustawiania opcji kopiowania naciśniesz Anuluj ( ), wszystkie ustawienia określone dla bieżącego zadania kopiowania mogą
zostaćanulowaneipowrócićdo wartości domyślnych. Lub mogąonepowrócićdo wartości domyślnych po kopiowaniu.
UWAGA: W przypadku wykonywania kopii zmniejszonej, w dolnej części kopii mogąpojawićsięczarne linie.
2. Naciśnij przyciski przewijania ( lub ), aby podświetlićopcjęJakosc, a następnie naciśnij OK ( ).
3. Naciśnij przyciski przewijania ( lub ), aby wybraćtryb jakości obrazu, a następnie naciśnij OK ( ).
l Tekst: Użyjdladokumentówzdrobnymiszczegółami, takimi jak drobny tekst.
l Tekst i zdj.: Użyjdladokumentówzawierającychzarównotekst,jakizdjęcie/odcienie szarości.
l Zdjecie: Użyjdladokumentówzezdjęciem lub odcieniami szarości.
Korzystanie ze specjalnych funkcji kopiowania
Korzystając z menu Uklad, można ustawićnastępujące funkcje kopiowania:
l Wyl.: Wydruk w trybie normalnym.
l Kopia ID: Wydruk 2-stronnego oryginału na jednej kartce papieru. Patrz "Kopiowanie identyfikatora".
l Autom. dopas.: Automatycznie zmniejsza lub powiększa oryginalny obraz, aby dopasowaćgo do papieru aktualnie włożonego do drukarki. Patrz
"Kopiowanie z automatycznym dopasowaniem".
l Plakat: Drukuje obraz na 9 kartkach papieru (3 na 3). Można połączyćdrukowane obrazy, aby utworzyćjeden dokument o rozmiarze plakatu. Patrz
"Kopiowanie w trybie Plakat".
l Klonowanie:Wydrukwielukopiiobrazuzoryginalnegodokumentunajednejstronie.Liczbaobrazówjestautomatycznieokreślana na podstawie
obrazu oryginału i rozmiaru papieru. Patrz "Kopiowanie z duplikatem".
Kopiowanie identyfikatora
Aby skopiowaćidentyfikator:
1. Połóżdokument,którychceszskopiować, na płycie szklanej i zamknij pokrywę.
2. Naciśnij przyciski przewijania ( lub ), aby podświetlićopcjęKOP., a następnie naciśnij OK ( ).
3. Naciśnij przyciski przewijania ( lub ), aby podświetlićopcjęUklad, a następnie naciśnij OK ( ).
4. Naciśnij przyciski przewijania ( lub ), aby podświetlićopcjęKopia ID, a następnie naciśnij OK ( ).
5. W razie potrzeby dostosuj ustawienia kopiowania, w tym liczbękopii, kontrast i jakośćobrazu, za pomocąmenu kopiowania. Patrz "Ustawianie opcji
kopiowania".
6. Naciśnij Start ( ), aby rozpocząćkopiowanie.
Drukarka rozpoczyna skanowanie pierwszej strony.
7. Jeśli w dolnym wierszu zostanie wyświetlony komunikat Ustaw. tyl. str.,otwórzpokrywędokumentuiodwróćdokument drugąstronąwdół. Zamknij
pokrywędokumentu.
8. Ponownie naciśnij Start ( ).
UWAGA: Niektórefunkcjemogąnie byćdostępne w zależności od tego, czy dokument zostałwłożony na płytęszklaną, czy do APD.
Podczas kopiowania z użyciem tej funkcji drukarka drukuje jednąstronęnagórnejpołowie papieru i drugąstronęna dolnej połowie bez
zmniejszania rozmiaru oryginału. Ta funkcja jest przydatna w przypadku kopiowania małychdokumentów,np.wizytówek.
Jeśli oryginałjest większy niżzarezerwowany obszar druku,niektórefragmentymogąnie zostaćwydrukowane.
Tego specjalnego trybu kopiowania można używaćtylko wtedy, jeśli dokument zostałwłożony na płytęszklaną. Jeśli dokument zostanie
wykryty w APD, funkcja kopiowania identyfikatora nie będzie działać.
UWAGA: W przypadku kopiowania identyfikatora nie można dostosowaćrozmiaru kopii za pomocąmenu Powiekszenie.
UWAGA: Jeśli naciśniesz przycisk Anuluj ( ) lub jeśli przez około 30 sekund nie zostanie naciśnięty żaden przycisk, drukarka anuluje zadanie
kopiowaniaipowrócidotrybugotowości.
Kopiowanie z automatycznym dopasowaniem
Kopiowanie w trybie Plakat
Kopiowanie z duplikatem
Tego specjalnego trybu kopiowania można używaćtylko wtedy, jeśli dokument zostałwłożony na płytęszklaną. Jeśli w APD zostanie
wykryty dokument, automatyczne dopasowanie nie będzie działać.
Aby wykonaćkopięz automatycznym dopasowaniem:
1. Połóżdokument do skopiowania na płytęszklanąi zamknij pokrywędokumentu.
2. Naciśnij przyciski przewijania ( lub ), aby podświetlićopcjęKOP., a następnie naciśnij OK ( ).
3. Naciśnij przyciski przewijania ( lub ), aby podświetlićopcjęUklad, a następnie naciśnij OK ( ).
4. Naciśnij przyciski przewijania ( lub ), aby podświetlićopcjęAutom. dopas., a następnie naciśnij OK ( ).
5. W razie potrzeby dostosuj ustawienia kopiowania, w tym liczbękopii, kontrast i jakośćobrazu, za pomocąmenu kopiowania. Patrz
"Ustawianie opcji kopiowania".
6. Naciśnij Start ( ), aby rozpocząćkopiowanie.
UWAGA: Nie można dostosowaćrozmiaru kopii za pomocąmenu Powiekszenie, jeśli jest włączone kopiowanie z automatycznym
dopasowaniem.
Tego specjalnego trybu kopiowania można używaćtylko wtedy, jeśli dokument zostałwłożony na płytęszklaną. Jeśli w APD zostałwykryty
dokument, kopiowanie plakatu nie będzie działać.
Aby skopiowaćplakat:
1. Połóżdokumenty,którechceszskopiować, na płycie szklanej i zamknij pokrywę.
2. Naciśnij przyciski przewijania ( lub ), aby podświetlićopcjęKOP., a następnie naciśnij OK ( ).
3. Naciśnij przyciski przewijania ( lub ), aby podświetlićopcjęUklad, a następnie naciśnij OK ( ).
4. Naciśnij przyciski przewijania ( lub ), aby podświetlićopcjęPlakat, a następnie naciśnij OK ( ).
5. W razie potrzeby dostosuj ustawienia kopiowania, w tym liczbękopii, kontrast i jakośćobrazu, za pomocąmenu kopiowania. Patrz
"Ustawianie opcji kopiowania".
6. Naciśnij Start ( ), aby rozpocząćkopiowanie.
Oryginalny dokument jest dzielony na 9 części.Poszczególneczęści sąkolejno skanowane i drukowane w następującej kolejności:
UWAGA: W przypadku wykonywania plakatu nie można dostosowaćrozmiaru kopii za pomocąprzycisku menu Powiekszenie.
Kopiowania z duplikatem można używaćtylko po włożeniu dokumentu na płytęszklaną. Jeśli urządzenie wykryje dokument w APD, funkcja
kopiowania z duplikatem nie działa.
Aby wykonaćkopięz duplikatem:
1. Połóżdokument,którychceszskopiować, na płycie szklanej i zamknij pokrywę.
2. Naciśnij przyciski przewijania ( lub ), aby podświetlićopcjęKOP., a następnie naciśnij OK ( ).
3. Naciśnij przyciski przewijania ( lub ), aby podświetlićopcjęUklad, a następnie naciśnij OK ( ).
4. Naciśnij przyciski przewijania ( lub ), aby podświetlićopcjęKlonowanie, a następnie naciśnij OK ( ).
5. W razie potrzeby dostosuj ustawienia kopiowania, w tym liczbękopii, kontrast i jakośćobrazu, za pomocąmenu kopiowania. Patrz
UWAGA: W przypadku kopiowania z duplikatem nie można dostosowaćrozmiaru kopii za pomocąmenu Powiekszenie.
Drukowanie kopii po obu stronach kartki papieru
Można ustawićdrukarkędo automatycznego drukowania kopii po obu stronach kartki papieru.
1. Włóżdokumenty do skopiowania do APD.
2. Naciśnij przyciski przewijania ( lub ), aby podświetlićopcjęKOP., a następnie naciśnij OK ( ).
3. Naciśnij przyciski przewijania ( lub ), aby podświetlićopcjęDupleks, a następnie naciśnij OK ( ).
4. Naciśnij przyciski przewijania ( lub ), aby wybraćżądanąopcjęłączenia, a następnie naciśnij OK ( ).
l Wyl.: Wydruk w trybie normalnym.
l Dluga krawedz: Wydruk stron do czytania, jak książkę.
l Krot. krawedz: Wydruk stron do czytania, jak notes.
5. W razie potrzeby dostosuj ustawienia kopiowania, w tym liczbękopii, rozmiar kopii, kontrast i jakośćobrazu, za pomocąmenu kopiowania. Patrz
"Ustawianie opcji kopiowania".
6. Naciśnij Start ( ), aby rozpocząćkopiowanie.
Drukarka automatycznie drukuje na obu stronach papieru.
Zmiana ustawieńdomyślnych
Opcje kopiowania, w tym kontrast, jakośćobrazu, rozmiar kopii i liczbękopii, można ustawićdla najczęściej używanychtrybówpracy.Podczaskopiowania
dokumentu sąużywane ustawienia domyślne, o ile nie zostanąone zmienione za pomocąmenu kopiowania.
Aby utworzyćwłasne ustawienia domyślne:
1. Naciśnij przyciski przewijania ( lub ), aby podświetlićopcjęKOP., a następnie naciśnij OK ( ).
LUB
Naciśnij przyciski przewijania ( lub ), aby podświetlićopcjęMENU, a następnie naciśnij OK ( ).
2. Naciśnij przyciski przewijania ( lub ), aby podświetlićopcjęUst. dom. kop., a następnie naciśnij OK ( ).
3. Naciśnij przyciski przewijania ( lub ), aby przewinąćopcje konfiguracji.
4. Po wyświetleniuopcji,którąnależy ustawić, naciśnij OK ( ), aby uzyskaćdostęp do tej opcji.
5. Zmieńustawienie za pomocąprzycisówprzewijania ( lub ) lub wprowadźwartośćza pomocąklawiatury numerycznej.
6. Naciśnij OK ( ), aby zapisaćwybór.
7. Jeśli to konieczne, ponownie wykonaj czynności opisane w punktach od 3 do 6.
8. Naciśnij Anuluj ( ),abypowrócićdo trybu gotowości.
"Ustawianie opcji kopiowania".
6. Naciśnij Start ( ), aby rozpocząćkopiowanie.
UWAGA: Podczas ustawiania opcji kopiowania naciśnięcie Anuluj ( ) anuluje zmienione ustawienia i przywraca wartości domyślne.
Faksowanie
Konfigurowanie identyfikatora drukarki
W większościkrajówużytkownik jest prawnie zobowiązany do podania numeru faksu na wysyłanym faksie. Identyfikator drukarki, zawierają
cy numer telefonu
i nazwisko lub nazwęfirmy, może byćdrukowanyugórykażdej strony wysyłanej z drukarki.
1. Naciśnij przyciski przewijania ( lub ), aby podświetlićopcjęMENU, a następnie naciśnij OK ( ).
2. Naciśnij przyciski przewijania ( lub ), aby podświetlićopcjęKonfig.urzadz., a następnie naciśnij OK ( ).
3. Naciśnij OK ( ), aby przejśćdo ID urzadzenia.
4. Wprowadźnumer faksu za pomocąklawiatury numerycznej.
5. Naciśnij OK ( ), jeśli numer na wyświetlaczu jest prawidłowy. Na ekranie zostanie wyświetlony monit o podanie identyfikatora.
6. Wprowadźnazwisko lub nazwęfirmy za pomocąklawiatury numerycznej.
7. Znaki alfanumeryczne można wprowadzićz klawiatury, a w tym symbole specjalne, po naciśnięciu przycisku 1.
Aby uzyskaćszczegółoweinformacjenatematwpisywaniaznakówalfanumerycznychzapomocąklawiatury numerycznej, patrz "Korzystanie z
klawiaturynumerycznejdowprowadzaniaznaków".
8. Naciśnij OK ( ), jeśli nazwa na wyświetlaczu jest prawidłowa.
9. Naciśnij Anuluj ( ),abypowrócićdo trybu gotowości.
Korzystaniezklawiaturynumerycznejdowprowadzaniaznaków
Podczaswykonywaniaróżnych czynności trzeba wpisywaćnazwy i numery. Na przykład podczas konfigurowania drukarki należy wpisaćwłasne nazwisko lub
nazwęfirmyinumertelefonu.Podczaszapisywanianumerówfaksówwpamięci możnarównieżwpisaćodpowiednie nazwy.
l Jeśli pojawi sięmonit o wprowadzenie litery, naciskaj odpowiedni przycisk do chwili wyświetlenia prawidłowej litery.
Przykładowo, aby wprowadzićliteręO, naciśnij 6.
l Po każdym naciśnięciu 6 na wyświetlaczu jest wyświetlana inna litera: M, N, O, a na końcu 6.
l Aby wprowadzićdodatkowelitery,powtórzpierwszączynność.
l Naciskaj 1, aby wprowadzićspację, równieżnaciskaj 1, aby wprowadzićznaki specjalne.
l Po zakończeniu naciśnij OK ( ).
Konfigurowanie identyfikatora drukarki
Wysyłanie faksu
Korzystaniezklawiaturynumerycznejdowprowadzaniaznaków
Odbieranie faksu
Ustawianie godziny i daty
Automatyczne wybieranie
Zmiana trybu zegara
Inne sposoby faksowania
Ustawianie dźwięku
Dodatkowe funkcje
Tryb oszczędzaniaimpulsów
Wysyłanie faksu z komputera
Konfigurowanie systemu pracy faksu
UWAGA: W przypadku popełnienia błędupodczaswprowadzanianumerów należy nacisnąćlewy przycisk przewijania ( ), aby usunąc ostatniącyfrę.
1 / 1

Dell 1815dn Multifunction Mono Laser Printer instrukcja

Kategoria
Wydrukować
Typ
instrukcja