KTM SX-E 5 2020 Instrukcja obsługi

Typ
Instrukcja obsługi

Niniejsza instrukcja jest również odpowiednia dla

INSTRUKCJA OBSŁUGI 2021
SX‑E 5
Nr art. 3214207pl
SZANOWNY KLIENCIE KTM
*3214207pl*
3214207pl
05/2020
SZANOWNY KLI ENCIE KTM
Serdecznie gratulujemy nabycia motocykla firmy KTM. Stałeś się właścicielem nowoczesnego pojazdu sporto-
wego, który sprawi Tobie i Twojemu dziecku długotrwałą satysfakcję, jeżeli będziesz o niego odpowiednio dbał.
Życzymy Twojemu dziecku zawsze przyjemnej i bezpiecznej jazdy!
Wpisz tutaj numery seryjne swojego pojazdu.
Numer identyfikacyjny pojazdu ( str. 14) Pieczątka dealera
Numer silnika ( str. 14)
Należy uważnie czytać instrukcję obsługi, zachowywać ostrożność podczas jazdy motocyklem i w razie jakich-
kolwiek wątpliwości zgłosić się do autoryzowanego warsztatu KTM.
Niniejsza instrukcja obsługi zawiera ważne wskazówki techniczne, wyjaśnia ważne kwestie związane z bezpie-
czeństwem i przedstawia poglądowo najważniejsze funkcje. Niniejsza instrukcja obsługi jest przeznaczona dla
klienta prywatnego. Niniejsza instrukcja obsługi nie dotyczy osób wykonujących działalność komercyjną.
W chwili oddawania do druku niniejsza instrukcja obsługi opisywała najnowszą wersję tej serii. Nie można jed-
nakże całkowicie wykluczyć niewielkich zmian, wynikających z dalszego rozwoju konstrukcyjnego.
Wszystkie informacje niewiążące. Firma KTM Sportmotorcycle GmbH zastrzega sobie prawo do wprowadza-
nia zmian danych technicznych, cen, kolorów, kształtów, materiałów, usług handlowych i serwisowych, zmian
konstrukcyjnych, wyposażenia itp. bądź do całkowitego zlikwidowania jednego z tych punktów bez uprzedzenia
i bez podawania przyczyn, do dopasowywania wymienionych punktów do uwarunkowań lokalnych, a także do
zaprzestania produkcji danego modelu bez uprzedzenia. Firma KTM nie ponosi odpowiedzialności za możliwo-
ści dostawy, wystąpienie różnic w stosunku do ilustracji i opisów oraz za błędy drukarskie i pomyłki. Przedsta-
wione na ilustracjach modele mogą zawierać wyposażenie dodatkowe, niewchodzące w seryjny zakres dostawy.
© 2020 KTM Sportmotorcycle GmbH, Mattighofen Austria
Wszelkie prawa zastrzeżone
Przedruk, zarówno w całości, jak i we fragmentach, jakiekolwiek rozpowszechnianie dozwolone wyłącznie za
pisemną zgodą autora.
ISO 9001(12 100 6061)
Zgodnie z międzynarodową normą zarządzania systemami jakości ISO 9001 firma HTM stosuje
procesy zapewniania jakości, gwarantujące najwyższą jakość produktów.
Wydane przez: TÜV Management Service
KTM Sportmotorcycle GmbH
Stallhofnerstraße 3
5230 Mattighofen, Austria
Niniejszy dokument obowiązuje dla następujących modeli:
SX‑E 5 (F3001U6)
SPIS TREŚCI
2
SPIS TREŚCI
1 ŚRODKI PREZENTACJI................................... 5
1.1 Używane symbole................................. 5
1.2 Użyte style formatowania...................... 5
2 WSKAZÓWKI DOTYCZĄCE
BEZPIECZEŃSTWA ......................................... 6
2.1 Przeznaczenie użytkowanie zgodne
z przeznaczeniem................................. 6
2.2 Nieprawidłowe użytkowanie.................. 6
2.3 Wskazówki i ostrzeżenia....................... 6
2.4 Stopnie zagrożenia ............................... 6
2.5 Ostrzeżenie przed manipulacjami......... 7
2.6 Bezpieczeństwo eksploatacji................ 7
2.7 Upadek lub wypadek ............................ 8
2.8 Odzież ochronna................................... 8
2.9 Praca przy pojeździe, silniku i
akumulatorze litowo-jonowym............... 8
2.10 Ochrona środowiska............................. 9
2.11 Instrukcja obsługi .................................. 9
2.12 Niebezpieczeństwo pożaru................... 9
3 WAŻNE WSKAZÓWKI.................................... 10
3.1 Gwarancja producenta, rękojmia........ 10
3.2 Materiały eksploatacyjne, materiały
pomocnicze......................................... 10
3.3 Części zamienne, akcesoria............... 10
3.4 Serwis ................................................. 10
3.5 Ilustracje.............................................. 10
3.6 Obsługa klienta ................................... 10
3.7 Zasilanie napięciem ............................ 11
3.8 Eksploatacja w niskich
temperaturach..................................... 11
4 WIDOK POJAZDU .......................................... 12
4.1 Widok pojazdu od przodu z lewej
strony (widok symboliczny)................. 12
4.2 Widok pojazdu od tyłu z prawej
strony (widok symboliczny)................. 13
5 NUMERY SERYJNE ....................................... 14
5.1 Numer identyfikacyjny pojazdu........... 14
5.2 Tabliczka znamionowa ....................... 14
5.3 Numer silnika ...................................... 14
5.4 Numer katalogowy widelca ................. 14
5.5 Numer katalogowy amortyzatora........ 15
5.6 Numer identyfikacyjny akumulatora.... 15
6 ELEMENTY OBSŁUGOWE ............................ 16
6.1 Dźwignia hamulca ręcznego............... 16
6.2 Manetka gazu ..................................... 16
6.3 Przycisk wł./wył................................... 16
6.4 Wyłącznik elektromagnetyczny na
kierownicy ........................................... 16
6.5 Wyłącznik elektromagnetyczny pod
kanapą ................................................ 17
6.6 Dźwignia hamulca nożnego................ 17
6.7 Podstawka wtykana ............................ 18
6.8 Wtyk diagnostyczny ............................ 18
7 WSKAŹNIK WIELOFUNKCYJNY ................... 19
7.1 Wskaźnik wielofunkcyjny .................... 19
7.2 Przycisk trybu jazdy ............................ 19
7.3 Wskaźnik trybu jazdy .......................... 20
7.4 Lampka kontrolna usterki.................... 20
7.5 Wskaźnik stanu naładowania ............. 20
7.6 Ograniczenie mocy ............................. 21
8 URUCHOMIENIE ............................................ 22
8.1 Informacje dotyczące pierwszego
uruchomienia ...................................... 22
9 INSTRUKCJA UŻYTKOWANIA ...................... 24
9.1 Sprawdzanie i konserwacja przed
każdym uruchomieniem...................... 24
9.2 Uruchamianie pojazdu........................ 25
9.3 Ruszanie............................................. 25
9.4 Hamowanie......................................... 26
9.5 Odzysk energii .................................... 26
9.6 Zatrzymywanie, parkowanie ............... 26
9.7 Transport............................................. 27
10 HARMONOGRAM CZYNNOŚCI
SERWISOWYCH ............................................ 28
10.1 Dodatkowe informacje ........................ 28
10.2 Prace obowiązkowe............................ 28
10.3 Zalecane prace ................................... 29
11 ZESTROJENIE PODWOZIA........................... 30
11.1 Kontrola podstawowych ustawień
podwozia odpowiednio do wagi
kierowcy.............................................. 30
11.2 Zawieszenie pneumatyczne
XACT 5235 ......................................... 30
11.3 Tłumienie dobijania amortyzatora....... 31
11.4 Ustawianie tłumienia dobijania
Lowspeed amortyzatora ..................... 31
11.5 Ustawianie tłumienia dobijania
Highspeed amortyzatora..................... 32
11.6 Ustawianie tłumienia odbijania
amortyzatora....................................... 32
11.7 Określanie wymiaru dla
odciążonego koła tylnego ................... 33
11.8 Sprawdzanie ugięcia statycznego
amortyzatora....................................... 34
11.9 Sprawdzanie ugięcia amortyzatora
podczas jazdy ..................................... 34
11.10 Ustawianie naprężenia wstępnego
sprężyny amortyzatora .................... 35
SPIS TREŚCI
3
11.11 Ustawianie ugięcia podczas
jazdy ................................................ 36
11.12 Sprawdzanie ustawienia
podstawowego widelca....................... 36
11.13 Ustawianie ciśnienia powietrza
widelca................................................ 37
11.14 Ustawianie tłumienia odbijania
widelca................................................ 38
11.15 Pozycja kierownicy ............................. 39
11.16 Regulacja pozycji kierownicy .......... 39
12 WYSOKOŚĆ SIEDZENIA ............................... 41
12.1 Możliwości ustawień wysokości
siedzenia............................................. 41
12.2 Ustawianie wysokości siedzenia na
amortyzatorze ................................. 41
12.3 Ustawianie wysokości siedzenia na
widelcu ............................................ 42
12.4 Ustawianie wysokości siedzenia na
ramie ............................................... 43
13 PRACE SERWISOWE PODWOZIE............. 46
13.1 Podnoszenie motocykla na stojak ...... 46
13.2 Zdejmowanie motocykla ze stojaka.... 46
13.3 Odpowietrzanie goleni widelca ........... 46
13.4 Czyszczenie kapturków
przeciwpyłowych goleni widelca ......... 47
13.5 Demontaż osłony widelca ................... 47
13.6 Montaż osłony widelca........................ 48
13.7 Demontaż goleni widelca ................ 48
13.8 Montaż goleni widelca ..................... 48
13.9 Demontaż dolnej półki widelca ........ 49
13.10 Montaż dolnej półki widelca ............ 50
13.11 Sprawdzanie luzu na łożysku główki
ramy.................................................... 52
13.12 Ustawianie luzu na łożysku główki
ramy ................................................ 53
13.13 Smarowanie łożyska główki ramy ... 54
13.14 Demontaż tabliczki na numer
startowy............................................... 54
13.15 Montaż tabliczki na numer startowy.... 54
13.16 Demontaż błotnika przedniego ........... 55
13.17 Montaż błotnika przedniego................ 55
13.18 Demontaż amortyzatora .................. 55
13.19 Montaż amortyzatora ...................... 56
13.20 Zdejmowanie kanapy.......................... 56
13.21 Montaż kanapy ................................... 56
13.22 Sprawdzanie stopnia zabrudzenia
łańcucha.............................................. 57
13.23 Czyszczenie łańcucha ........................ 57
13.24 Sprawdzanie naprężenia łańcucha..... 58
13.25 Regulacja naprężenia łańcucha.......... 59
13.26 Sprawdzanie łańcucha, koła
łańcuchowego, zębatki łańcuchowej
i prowadnika łańcucha ........................ 59
13.27 Regulacja prowadnika łańcucha ..... 62
13.28 Sprawdzanie ramy .......................... 62
13.29 Sprawdzanie wahacza .................... 62
13.30 Sprawdzanie rączki gumowej ............. 63
14 UKŁAD HAMULCOWY.................................... 64
14.1 Sprawdzanie luzu dźwigni hamulca
ręcznego ............................................. 64
14.2 Regulacja luzu dźwigni hamulca
ręcznego ............................................. 64
14.3 Regulacja położenia wyjściowego
dźwigni hamulca ręcznego ................. 64
14.4 Sprawdzanie tarcz hamulcowych ....... 65
14.5 Sprawdzanie poziomu płynu
hamulcowego hamulca koła
przedniego .......................................... 66
14.6 Uzupełnianie płynu hamulcowego
w hamulcu koła przedniego ............ 67
14.7 Sprawdzanie okładzin hamulcowych
w hamulcu koła przedniego ................ 68
14.8 Wymiana okładzin hamulcowych
hamulca koła przedniego ................ 69
14.9 Sprawdzanie luzu dźwigni hamulca
nożnego .............................................. 71
14.10 Regulacja luzu na dźwigni hamulca
nożnego .......................................... 72
14.11 Regulacja położenia wyjściowego
dźwigni hamulca nożnego ............... 72
14.12 Sprawdzanie poziomu płynu
hamulcowego w hamulcu koła
tylnego ................................................ 73
14.13 Uzupełnianie płynu hamulcowego
w hamulcu koła tylnego ................... 73
14.14 Sprawdzanie okładzin hamulcowych
w hamulcu koła tylnego ...................... 75
14.15 Wymiana okładzin hamulcowych
hamulca koła tylnego ...................... 75
15 KOŁA, OPONY................................................ 79
15.1 Demontaż koła przedniego ............. 79
15.2 Montaż koła przedniego .................. 79
15.3 Demontaż koła tylnego ................... 80
15.4 Montaż koła tylnego ........................ 81
15.5 Sprawdzanie stanu opon .................... 82
15.6 Sprawdzanie ciśnienia powietrza w
oponach .............................................. 83
15.7 Sprawdzanie naprężenia szprych....... 83
16 POWERPACK LV, PROSTOWNIK................. 85
16.1 Przegląd prostownika ......................... 85
16.2 Stawianie prostownika........................ 85
16.3 Ładowanie akumulatora
Powerpack LV..................................... 86
SPIS TREŚCI
4
17 CHŁODZENIE ................................................. 90
17.1 Chłodzenie.......................................... 90
18 CZYSZCZENIE, KONSERWACJA.................. 91
18.1 Czyszczenie motocykla ...................... 91
19 PRZECHOWYWANIE ..................................... 93
19.1 Przechowywanie................................. 93
19.2 Uruchamianie po zakończeniu
przechowywania ................................. 93
20 LOKALIZACJA USTEREK .............................. 94
21 DANE TECHNICZNE ...................................... 96
21.1 Silnik ................................................... 96
21.2 Podwozie ............................................ 96
21.3 Instalacja elektryczna ......................... 97
21.4 Opony ................................................. 97
21.5 Widelec ............................................... 97
21.6 Amortyzator......................................... 98
21.7 Momenty dokręcania elementów
podwozia............................................. 98
22 MATERIAŁY EKSPLOATACYJNE................ 101
23 MATERIAŁY POMOCNICZE......................... 102
24 NORMY ......................................................... 103
25 SŁOWNICZEK............................................... 104
26 SPIS SKRÓTÓW........................................... 105
27 SPIS SYMBOLI ............................................. 106
27.1 Żółte i pomarańczowe symbole ........ 106
INDEKS ................................................................. 107
ŚRODKI PREZENTACJI 1
5
1.1 ywane symbole
Poniżej objaśniono znaczenie określonych symboli.
Oznacza oczekiwaną reakcję (np. operacji roboczej lub funkcji).
Oznacza nieoczekiwaną reakcję (np. operacji roboczej lub funkcji).
Wszystkie prace, oznaczone tym symbolem, wymagają wiedzy specjalistycznej i technicznej.
Dla własnego bezpieczeństwa należy zlecać wykonywanie tych prac w autoryzowanym warsz-
tacie KTM! Tam motocykl znajdzie się pod optymalną opieką specjalnie wyszkolonych specja-
listów posługujących się koniecznymi do tego specjalnymi narzędziami.
Oznacza odsyłacz do numeru strony (na podanej stronie można znaleźć dodatkowe informa-
cje).
Oznacza treść z dodatkowymi informacjami lub poradami.
Oznacza wynik po zakończeniu etapu kontroli.
Oznacza koniec danej czynności, z uwzględnieniem ewentualnych korekt.
Oznacza pomiar napięcia.
Oznacza pomiar prądu.
1.2 yte style formatowania
Poniżej wyjaśnione zostało znaczenie użytych stylów formatowania.
Nazwa własna Oznacza nazwę własną.
Nazwa
®
Oznacza zastrzeżoną nazwę.
Marka™ Oznacza markę stosowaną w obrocie handlowym.
Podkreślone terminy Odnoszą się do szczegółów technicznych pojazdu lub oznaczają fachowe
słownictwo, objaśnione w katalogu słownictwa specjalistycznego.
2 WSKAZÓWKI DOTYCCE BEZPIECZSTWA
6
2.1 Przeznaczenie ytkowanie zgodne z przeznaczeniem
Pojazd ten został tak zaprojektowany i skonstruowany, aby był odporny na typowe obciążenia, występujące przy
regularnej jeździe po torach wyścigowych, o ile będzie zachowana maksymalna waga ciała kierowcy.
Informacja
Pojazd ten służy wyłącznie do eksploatacji na zamkniętych trasach, poza publicznym ruchem drogowym.
Akumulatora litowo-jonowego używać wyłącznie w pojeździe.
2.2 Nieprawidłowe użytkowanie
Użytkować pojazd tylko zgodnie z przeznaczeniem.
Użytkowanie niezgodne z przeznaczeniem może skutkować zagrożeniami dla osób, materiału i środowiska.
Wszelkie stosowanie pojazdu wykraczające poza zakres użytkowania zgodnego z przeznaczeniem stanowi nie-
prawidłowe użytkowanie.
Nieprawidłowe użytkowanie obejmuje ponadto stosowanie materiałów eksploatacyjnych i pomocniczych, które
nie spełniają specyfikacji wymaganych w konkretnym zastosowaniu.
2.3 Wskazówki i ostrzeżenia
Należy bezwzględnie przestrzegać podanych wskazówek i ostrzeżeń.
Informacja
Na pojeździe umieszczone zostały różne naklejki informacyjne i ostrzegawcze. Nie usuwać żadnych
naklejek informacyjnych i ostrzegawczych. W przypadku ich braku możesz sam lub inne osoby mogą
przeoczyć zagrożenia i przez to odnieść obrażenia.
2.4 Stopnie zagrożenia
Ostrzeżenie
Informuje o zagrożeniu, które w razie braku odpowiednich środków ostrożności może prowadzić do
śmierci lub ciężkich obrażeń ciała.
Ostrożnie
Informuje o zagrożeniu, które w razie braku odpowiednich środków ostrożności może prowadzić do lek-
kich obrażeń ciała.
Wskazówka
Informuje o zagrożeniu, które w razie braku odpowiednich środków ostrożności powoduje poważne uszkodzenia
maszyny lub szkody materialne.
Ostrzeżenie
Informuje o zagrożeniu, które w razie braku odpowiednich środków ostrożności powoduje zanieczyszcze-
nie środowiska.
WSKAWKI DOTYCZĄCE BEZPIECZSTWA 2
7
2.5 Ostrzeżenie przed manipulacjami
W pojeździe nie wolno przeprowadzać żadnych modyfikacji mechanicznych, elektrycznych ani elektronicznych,
gdyż w przeciwnym razie nie byłaby zapewniona bezpieczna praca.
Przykłady niedopuszczalnego manipulowania i dokonywania zmian:
1 Otwieranie akumulatora litowo-jonowego (Powerpack LV) lub silnika.
2 Użytkowanie pojazdu lub akumulatora litowo-jonowego w niewłaściwym stanie konserwacji.
3 Użytkowanie pojazdu lub akumulatora litowo-jonowego poza ustalonym zakresem przeznaczenia.
4 Użytkowanie uszkodzonego akumulatora litowo-jonowego.
2.6 Bezpieczeństwo eksploatacji
Ostrzeżenie
Niebezpieczeństwo wypadku Niedostateczna sprawność fizyczna lub umysłowa dziecka stanowi duże
ryzyko.
Dzieci często mogą lekceważyć niebezpieczeństwo albo go nie rozpoznawać.
Dziecko musi umieć jeździć na rowerze.
Dziecko musi umieć samodzielnie podnieść pojazd po upadku.
Dziecko musi rozumieć, że musi się ono bezwzględnie stosować do Twoich poleceń lub do poleceń
innych opiekunów.
Poinstruować dziecko, że pod żadnym pozorem nie może prowadzić pojazdu bez opiekuna.
Wybrany tryb jazdy powinien być dostosowany do umiejętności jazdy dziecka.
W razie konieczności zablokować tryb jazdy, wyjmując wyłącznik elektromagnetyczny pod kanapą.
Nie stawiać dziecku zbyt wysokich wymagań.
Dopiero po osiągnięciu odpowiedniej kondycji, opanowaniu techniki jazdy i kondycji można myśleć
o udziale w zawodach.
Pozwolić dziecku prowadzić pojazd tylko pod warunkiem, że jest ono fizycznie i umysłowo predyspo-
nowane do jego prowadzenia.
Ostrzeżenie
Niebezpieczeństwo poparzenia Podczas eksploatacji pojazdu niektóre jego elementy mocno się
nagrzewają.
Nie dotykać takich części, jak silnik, akumulator litowo-jonowy, amortyzatory i układ hamulcowy,
zanim części te nie ostygną.
Przed przystąpieniem do pracy zaczekać, części pojazdu przestygną.
Niniejszy pojazd jest motocyklem elektrycznym wyposażonym w akumulator niskonapięciowy. W związku z tym
należy przestrzegać kilku wskazówek bezpieczeństwa i informacji o czyszczeniu, istotnych w użytkowaniu sil-
nika elektrycznego.
Po zamknięciu manetki gazu, gdy nie będzie aktywny odzysk energii ( str. 26), motocykl toczy się bez więk-
szej zwłoki. Prędkość zmniejsza się w zależności od oporu toczenia oraz oporu powietrza.
Ten pojazd nie posiada skrzyni biegów, w związku z czym nie musi mieć sprzęgła.
Jak w konwencjonalnym napędzie z silnikiem spalinowym, temperatura robocza wzrasta wraz z czasem eks-
ploatacji oraz w zależności od temperatury otoczenia i stopnia zanieczyszczenia powierzchni chłodzących. Gdy
temperatura silnika, akumulatora litowo-jonowego lub elektroniki przekroczy dopuszczalną temperaturę robo-
czą, następuje wyraźny spadek mocy. W ten sposób system jest chroniony przed szkodami spowodowanymi
przegrzaniem. Krótko przed ograniczeniem mocy miga wskaźnik aktywnego trybu jazdy. Przy aktywnym ogra-
niczeniu mocy świecą się wszystkie trzy wskaźniki trybu jazdy. Gdy wszystkie elementy osiągnął z powrotem
normalną temperaturę roboczą, po rozruchu silnika w pojeździe będzie dostępna ponownie pełna mocy.
2 WSKAZÓWKI DOTYCCE BEZPIECZSTWA
8
Pojazd można użytkować wyłącznie w stanie jego pełnej sprawności technicznej, zgodnie z jego przeznacze-
niem, a także pamiętając o przestrzeganiu zasad bezpieczeństwa i ochrony środowiska.
Usterki, które mają wpływ na bezpieczeństwo, muszą zostać niezwłocznie usunięte w autoryzowanym warszta-
cie KTM.
Zwracać uwagę na naklejki informacyjne/ostrzegawcze na motocyklu.
2.7 Upadek lub wypadek
Gdy pojazd będzie leżał na boku, po upływie pięciu sekund przełączy się ze stanu gotowości do jazdy na stan
gotowości do eksploatacji. By pojazd ponownie przełączyć na stan gotowości do jazdy, postawić go prosto na
kołach i zamknąć manetkę gazu poza położenie wyjściowe.
Po upadku lub wypadku sprawdzić pojazd, jak przed każdym uruchomieniem.
2.8 Odzież ochronna
Ostrzeżenie
Niebezpieczeństwo obrażeń Brak lub niewystarczający ubiór ochronny zwiększa ryzyko niebezpie-
czeństwa.
Podczas każdej jazdy upewnić się, że dziecko nosi zawsze odpowiednią odzież ochronną, taką jak
kask, buty z cholewami, spodnie i kurtkę z protektorami.
Używać zawsze dla Twojego dziecko ubioru ochronnego, będącego w nienagannym stanie i spełnia-
jącego wymagania ustawowe.
Prowadząc motocykl bądź przykładem dla dziecka i noś odpowiedni ubiór ochronny.
2.9 Praca przy pojeździe, silniku i akumulatorze litowo-jonowym
Ostrzeżenie
Niebezpieczeństwo obrażeń Podczas prac przy częściach pod napięciem występuje niebezpieczeń-
stwo porażenia prądem elektrycznym.
Prace przy częściach pod napięciem wymagają odbycia odpowiednich szkoleń, a także nabycia sto-
sownych kwalifikacji i posiadania właściwych narzędzi.
Wszystkie prace, które nie zostały opisane ani objaśnione, powierzać wyłącznie przeszkolonym pra-
cownikom autoryzowanych warsztatów KTM.
Nie otwierać silnika elektrycznego ani akumulatora litowo-jonowego (Powerpack LV).
Ostrzeżenie
Niebezpieczeństwo obrażeń Pojazd pracuje bardzo cicho także w stanie gotowości do jazdy.
Pojazd ruszy w niekontrolowany sposób, gdy w czasie prac przypadkowo dojdzie do dotknięcia manetki
gazu.
Przed przystąpieniem do jakichkolwiek prac przy pojeździe bezwzględnie wyłączyć pojazd przyci-
skiem wł./wył. i zadbać o to, by nie nastąpiło jego ponowne włączenie.
Przed przystąpieniem do prac przy pojeździe wyjąć wyłącznik elektromagnetyczny z uchwytu.
W czasie przeprowadzania prac przy pojeździe nie mogą mieć do niego dostępu niepowołane
osoby.
WSKAWKI DOTYCZĄCE BEZPIECZSTWA 2
9
2.10 Ochrona środowiska
Aby sport motocyklowy w przyszłości mógł cieszyć się dobrą reputacją, użytkuj pojazd zawsze zgodnie z pra-
wem i unikaj konfliktów oraz problematycznych sytuacji.
Podczas utylizacji zużytych olejów, części jak i innych materiałów i środków pomocniczych należy bezwzględnie
stosować się do odpowiednich wytycznych, obowiązujących w danym kraju i przestrzegać prawa.
Podczas utylizacji akumulatora litowo-jonowego (Powerpack LV) należy bezwzględnie stosować się do odpo-
wiednich wytycznych, obowiązujących w danym kraju, i przestrzegać prawa.
Bezpłatną i zgodną z przepisami o ochronie środowiska naturalnego utylizację akumulatora Powerpack LV prze-
prowadza autoryzowany przedstawiciel KTM.
Ponieważ motocykle nie podlegają dyrektywie UE dotyczącej recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji,
nie ma zatem żadnych ustawowych regulacji co do utylizacji motocykli. Twój autoryzowany przedstawiciel KTM
chętnie udzieli Ci pomocy.
Urządzeń elektrycznych, takich jak prostowniki, nie wyrzucać razem z odpadami domowymi. Urządzenia elek-
tryczne należy oddawać do specjalistycznych punktów zbiórki odpadów. Zwrócić się w tej sprawie do najbliż-
szego urzędu gminy lub autoryzowanego przedstawiciela KTM.
2.11 Instrukcja obsługi
Przed pierwszym wyjazdem dziecka należy bezwzględnie uważnie przeczytać całą instrukcję obsługi. Instruk-
cja obsługi zawiera wiele informacji i rad ułatwiających obsługę i korzystanie z motocykla i jego obsługę przez
Ciebie i Twoje dziecko. Tylko w ten sposób dowiesz się, jak najlepiej dopasować pojazd, aby chronić siebie i
dziecko przed obrażeniami.
Przechowuj instrukcję w łatwo dostępnym miejscu, aby w razie potrzeby zawsze móc z niej skorzystać.
W celu uzyskania bardziej szczegółowej informacji o pojeździe lub w razie wystąpienia jakichkolwiek niejasno-
ści, prosimy o kontakt z autoryzowanym przedstawicielem KTM.
Instrukcja obsługi stanowi ważny element pojazdu. W przypadku jego odsprzedaży instrukcja musi koniecznie
zostać przekazana nowemu właścicielowi.
Instrukcja obsługi jest ponadto dostępna do pobrania u autoryzowanego dealera KTM i na stronie internetowej
KTM.
Ogólnoświatowa strona WWW KTM: http://www.ktm.com
2.12 Niebezpieczeństwo pożaru
Ostrzeżenie
Niebezpieczeństwo pożaru Uszkodzone akumulatory litowo-jonowe mogą stanowić niebezpieczeń-
stwo powstania pożaru.
Z powodu silnego uszkodzenia mechanicznego może nastąpić zwarcie wewnątrz ogniw i samozapłon.
W wypadku silnego uszkodzenia mechanicznego akumulatora litowo-jonowego niezwłocznie skon-
taktować się z najbliższym serwisem KTM.
Sprawny akumulator litowo-jonowy (Powerpack LV) nie stanowi żadnego szczególnego ryzyka zapalenia się
pojazdu.
Gdy pojazd mimo to zapali się, zawiadomić straż pożarną o pożarze pojazdu elektrycznego wyposażonego w
akumulator litowo-jonowy.
3 WAŻNE WSKAZÓWKI
10
3.1 Gwarancja producenta, rękojmia
Prace podane w harmonogramie serwisowym mogą być wykonywane wyłącznie przez autoryzowany warsztat
KTM, który musi potwierdzić ich wykonanie w KTM Dealer.net, ponieważ w przeciwnym razie tracą ważność
wszelkie prawa do roszczeń z tytułu gwarancji. Gwarancja producenta wygasa w przypadku uszkodzeń i szkód
następczych, spowodowanych przez manipulacje i/lub modyfikacje pojazdu.
3.2 Materiały eksploatacyjne, materiały pomocnicze
Należy stosować tylko podane w instrukcji obsługi materiały eksploatacyjne i pomocnicze (np. oleje i smary)
i zgodne ze specyfikacją.
3.3 Części zamienne, akcesoria
Dla bezpieczeństwa dziecka stosować wyłącznie części zamienne i akcesoria dopuszczone i/lub zalecane przez
firmę KTM. Ich montaż należy powierzać autoryzowanemu warsztatowi KTM. Firma KTM nie ponosi żadnej
odpowiedzialności za inne produkty i spowodowane przez nie szkody.
Niektóre części zamienne i akcesoria zostały podane przy określonych opisach w nawiasach. Zapytaj o poradę
najbliższego autoryzowanego przedstawiciela KTM.
Aktualne KTM PowerParts do Twojego pojazdu znajdziesz na stronie internetowej KTM.
Ogólnoświatowa strona WWW KTM: http://www.ktm.com
3.4 Serwis
Warunkiem bezawaryjnej eksploatacji i zapobiegania przedwczesnemu zużyciu jest terminowe wykonywanie
prac serwisowych, pielęgnacyjnych oraz regulacyjnych, zgodnie z wymaganiami podanymi w instrukcji obsługi.
Nieprawidłowe zestrojenie podwozia może spowodować uszkodzenia lub pęknięcia podzespołów podwozia.
Użytkowanie pojazdu w utrudnionych warunkach, np. w piachu, na bardzo błotnej i mokrej trasie/terenie może
spowodować nadmierne zużycie podzespołów, na przykład układu napędowego lub hamulcowego lub amor-
tyzatora. Z tego powodu może być konieczna kontrola lub wymiana niektórych części jeszcze przed kolejnym
terminem przeglądu.
Należy bezwzględnie przestrzegać wymagań dotyczących terminów serwisowania. Ich dokładne przestrzeganie
przyczynia się w znaczący sposób do zwiększenia żywotności motocykla.
W przypadku terminów uwzględniających przebieg i czas, decydujący jest termin, jaki nastąpi jako pierwszy.
3.5 Ilustracje
Zawarte w tej instrukcji ilustracje przedstawiają częściowo także wyposażenie dodatkowe.
W celu lepszego zilustrowania lub objaśnienia niektóre części mogą być wymontowane lub nieprzedstawione.
Demontaż nie musi być jednak zawsze konieczny. Zwracać uwagę na opis tekstowy i stosować się do niego.
3.6 Obsługa klienta
W razie jakichkolwiek pytań, dotyczących pojazdu lub firmy KTM, prosimy o kontakt z autoryzowanym przedsta-
wicielem KTM.
Listę autoryzowanych przedstawicieli KTM znajdziesz na stronie internetowej KTM.
Ogólnoświatowa strona WWW KTM: http://www.ktm.com
WAŻNE WSKAZÓWKI 3
11
3.7 Zasilanie napięciem
M01613-10
W pojeździe zainstalowany jest akumulator litowo-jonowy
1
(Powerpack LV).
Powerpack LV dostarcza napięcie do silnika elektrycznego
2
i wskaźnika wielofunkcyjnego
3
.
Powerpack LV jest przykręcony na stałe do ramy i silnika.
3.8 Eksploatacja w niskich temperaturach
W trosce o ochronę akumulatora Powerpack LV, sterownik silnika przy niskich temperaturach podzespołów
ogranicza moc.
Gdy temperatura akumulatora Powerpack LV będzie zbyt niska, miga wskaźnik aktywnego trybu jazdy. Eks-
ploatacja pojazdu jest możliwa bez żadnych komplikacji. Ograniczenie mocy nie powoduje w żadnym stopniu
uszkodzenia akumulatora Powerpack LV.
W czasie eksploatacji pojazdu akumulator Powerpack LV nagrzewa się. Gdy temperatura akumulatora
Powerpack LV przekroczy wartość progową, po ponownym rozruchu pojazdu ponownie będzie dostępna pełna
moc.
4 WIDOK POJAZDU
12
4.1 Widok pojazdu od przodu z lewej strony (widok symboliczny)
M01690-10
1
Wyłącznik elektromagnetyczny na kierownicy ( str. 16)
2
Szybkozłącze kanapy
3
Uchwyt podstawki wtykanej
4
Gniazdo ładowania
WIDOK POJAZDU 4
13
4.2 Widok pojazdu od tyłu z prawej strony (widok symboliczny)
M01691-10
1
Szybkozłącze kanapy
2
Wskaźnik wielofunkcyjny ( str. 19)
3
Wyłącznik elektromagnetyczny na kierownicy ( str. 16)
4
Manetka gazu ( str. 16)
5
Dźwignia hamulca ręcznego ( str. 16)
6
Numer identyfikacyjny pojazdu ( str. 14)
7
Przycisk wł./wył. ( str. 16)
8
Dźwignia hamulca nożnego ( str. 17)
9
Wizjer płynu hamulcowego z tyłu
5 NUMERY SERYJNE
14
5.1 Numer identyfikacyjny pojazdu
401945-10
Numer identyfikacyjny pojazdu
1
jest wybity po prawej stronie
główki ramy motocykla.
5.2 Tabliczka znamionowa
402154-10
Tabliczka znamionowa
1
jest przymocowana do rury ramy z
przodu.
5.3 Numer silnika
H03863-10
Numer silnika
1
znajduje się po prawej stronie silnika pod aku-
mulatorem Powerpack LV.
5.4 Numer katalogowy widelca
401947-10
Numer katalogowy widelca
1
jest wybity od strony zewnętrznej
końcówki goleni widelca.
NUMERY SERYJNE 5
15
5.5 Numer katalogowy amortyzatora
H01186-10
Numer katalogowy amortyzatora
1
jest wybity na dole amorty-
zatora po prawej stronie.
5.6 Numer identyfikacyjny akumulatora
M01631-10
Numer identyfikacyjny akumulatora Powerpack LV (BIN)
1
znaj-
duje się na naklejonej na nim naklejce.
6 ELEMENTY OBUGOWE
16
6.1 wignia hamulca ręcznego
M01656-10
Dźwignia hamulca ręcznego
1
jest umieszczona na kierownicy
po prawej stronie.
Za pomocą dźwigni hamulca ręcznego uruchamiany jest hamulec
koła przedniego.
6.2 Manetka gazu
M01656-11
Manetka gazu
1
jest umieszczona na kierownicy po prawej stro-
nie.
Pojazd po włączeniu nie reaguje od razu na ruch manetką gazu,
co zapobiega ewentualnemu pomyłkowemu przyspieszeniu.
Żeby aktywować dodawanie gazu, manetkę gazu należy przy-
mknąć poza położenie wyjściowe.
Dopiero potem pojazd przełącza się na stan gotowości do jazdy.
6.3 Przycisk wł./wył.
M01673-10
Przycisk wł./wył.
1
znajduje się po prawej stronie na akumulato-
rze Powerpack LV.
Możliwe stany
Pojazd wyłączony W tym trybie pracy pojazd jest wyłą-
czony.
Pojazd gotowy do eksploatacji W tym trybie pracy pojazd
jest włączony.
6.4 Wyłącznik elektromagnetyczny na kierownicy
M01657-10
Uchwyt na czerwony wyłącznik elektromagnetyczny
1
przymo-
cowany jest po lewej stronie kierownicy.
Możliwe stany
Wyłącznik elektromagnetyczny zamontowany na kierow-
nicy Gdy na kierownicy zamontowany będzie wyłącznik
elektromagnetyczny, można włączyć pojazd i ruszyć nim.
Wyłącznik elektromagnetyczny zdemontowany z kierow-
nicy Gdy z kierownicy został zdemontowany wyłącznik
elektromagnetyczny, nie można włączyć pojazdu ani ruszyć
nim.
ELEMENTY OBUGOWE 6
17
Ostrzeżenie
Niebezpieczeństwo obrażeń Gdy po upadku wyłącznik
elektromagnetyczny pozostanie w uchwycie, pojazd nie
wyłączy się od razu.
Linka wyłącznika elektromagnetycznego musi
być dobrze przymocowana do kombinezonu lub
nadgarstka, by po upadku spowodować oderwanie
wyłącznika elektromagnetycznego od uchwytu.
Po oderwaniu się z uchwytu czerwonego wyłącznika elektroma-
gnetycznego na kierownicy, np. w wyniku upadku, pojazd wyłącza
się.
Poprzez oderwanie czerwonego wyłącznika elektromagnetycz-
nego na kierownicy pojazd w każdym stanie pracy może się
szybko wyłączyć.
Czerwonego wyłącznika elektromagnetycznego
na kierownicy nie można zamieniać z
szarym wyłącznikiem elektromagnetycznym pod kanapą
( str. 17).
6.5 Wyłącznik elektromagnetyczny pod kana
M01674-10
Uchwyt na szary wyłącznik elektromagnetyczny
1
przymoco-
wany jest pod kanapą.
Poprzez zdemontowanie szarego wyłącznika elektromagnetycz-
nego pod kanapą uniemożliwia się zmianę trybu jazdy.
Zablokowanie możliwości zmiany trybu jazdy znajduje uzasad-
nienie, gdy doświadczenie motocyklisty nie pozwala jeszcze na
pewną jazdę na bardziej zaawansowanych trybach wykorzystują-
cych większą moc i moment obrotowy.
Możliwe stany
Wyłącznik elektromagnetyczny zamontowany pod kanapą
Gdy pod kanapą będzie zamontowany wyłącznik elektro-
magnetyczny, można zmieniać tryb jazdy.
Wyłącznik elektromagnetyczny zdemontowany Gdy pod
kanapą nie będzie zamontowanego wyłącznika elektroma-
gnetycznego, nie można zmieniać trybu jazdy.
Szarego wyłącznika elektromagnetycznego
na kierownicy nie można zamieniać z
czerwonym wyłącznikiem elektromagnetycznym na kierownicy
( str. 16).
6.6 wignia hamulca nożnego
H03810-10
Dźwignia hamulca nożnego
1
znajduje się przed prawym pod-
nóżkiem.
Za pomocą dźwigni hamulca nożnego uruchamiany jest hamulec
koła tylnego.
6 ELEMENTY OBUGOWE
18
6.7 Podstawka wtykana
402581-10
Mocowanie podstawki wtykanej
1
znajduje się na ramie po
lewej stronie pojazdu.
Podstawka wtykana służy do stawiania motocykla.
Informacja
Przed jazdą należy usunąć podstawkę wtykaną.
6.8 Wtyk diagnostyczny
H03809-01
Wtyk diagnostyczny
1
znajduje się pod siedzeniem kierowcy.
  • Page 1 1
  • Page 2 2
  • Page 3 3
  • Page 4 4
  • Page 5 5
  • Page 6 6
  • Page 7 7
  • Page 8 8
  • Page 9 9
  • Page 10 10
  • Page 11 11
  • Page 12 12
  • Page 13 13
  • Page 14 14
  • Page 15 15
  • Page 16 16
  • Page 17 17
  • Page 18 18
  • Page 19 19
  • Page 20 20
  • Page 21 21
  • Page 22 22
  • Page 23 23
  • Page 24 24
  • Page 25 25
  • Page 26 26
  • Page 27 27
  • Page 28 28
  • Page 29 29
  • Page 30 30
  • Page 31 31
  • Page 32 32
  • Page 33 33
  • Page 34 34
  • Page 35 35
  • Page 36 36
  • Page 37 37
  • Page 38 38
  • Page 39 39
  • Page 40 40
  • Page 41 41
  • Page 42 42
  • Page 43 43
  • Page 44 44
  • Page 45 45
  • Page 46 46
  • Page 47 47
  • Page 48 48
  • Page 49 49
  • Page 50 50
  • Page 51 51
  • Page 52 52
  • Page 53 53
  • Page 54 54
  • Page 55 55
  • Page 56 56
  • Page 57 57
  • Page 58 58
  • Page 59 59
  • Page 60 60
  • Page 61 61
  • Page 62 62
  • Page 63 63
  • Page 64 64
  • Page 65 65
  • Page 66 66
  • Page 67 67
  • Page 68 68
  • Page 69 69
  • Page 70 70
  • Page 71 71
  • Page 72 72
  • Page 73 73
  • Page 74 74
  • Page 75 75
  • Page 76 76
  • Page 77 77
  • Page 78 78
  • Page 79 79
  • Page 80 80
  • Page 81 81
  • Page 82 82
  • Page 83 83
  • Page 84 84
  • Page 85 85
  • Page 86 86
  • Page 87 87
  • Page 88 88
  • Page 89 89
  • Page 90 90
  • Page 91 91
  • Page 92 92
  • Page 93 93
  • Page 94 94
  • Page 95 95
  • Page 96 96
  • Page 97 97
  • Page 98 98
  • Page 99 99
  • Page 100 100
  • Page 101 101
  • Page 102 102
  • Page 103 103
  • Page 104 104
  • Page 105 105
  • Page 106 106
  • Page 107 107
  • Page 108 108
  • Page 109 109
  • Page 110 110
  • Page 111 111
  • Page 112 112

KTM SX-E 5 2020 Instrukcja obsługi

Typ
Instrukcja obsługi
Niniejsza instrukcja jest również odpowiednia dla