ABY ZAPEWNIĆ BEZPIECZEŃSTWO
4
ABY ZAPEWNIĆ BEZPIECZEŃSTWO
OSTRZEŻENIE
•
Podczas montażu produktu należy przestrzegać procedur zawartych w instrukcji.
Używać wyłącznie oryginalnych części SHIMANO. Jeśli element lub część zapasowa zostanie nieprawidłowo zamontowana, może to spowodować
usterkę elementu bądź utratę panowania nad rowerem i wypadek.
•
Podczas przeprowadzania prac konserwacyjnych takich jak wymiana elementów należy mieć na sobie zatwierdzone okulary ochronne.
Należy również przekazać użytkownikom następujące informacje:
•
Łańcuch należy czyścić regularnie, używając odpowiedniego środka do czyszczenia łańcucha. Odstępy między konserwacjami zależą od użytkowania i
warunków jazdy. Nigdy nie stosować rozpuszczalników zasadowych lub kwasowych, np. środków do usuwania rdzy. Użycie takiego rozpuszczalnika
może spowodować zerwanie łańcucha i w konsekwencji poważne obrażenia.
•
Przed jazdą na rowerze sprawdzić, czy ramiona mechanizmu korbowego nie są popękane. Jeżeli pojawią się jakiekolwiek pęknięcia, może dojść do
złamania mechanizmu korbowego i upadku z roweru.
•
Sprawdzić, czy łańcuch nie jest uszkodzony (odkształcenia lub pęknięcia), czy przeskakuje lub czy występują inne nieprawidłowości, np. samoistna
zmiana przełożeń. W przypadku występowania jakichkolwiek problemów należy skontaktować się ze sprzedawcą lub punktem sprzedaży. Łańcuch
może się zerwać, powodując upadek rowerzysty.
•
Uważać, aby nie doszło w czasie jazdy do zahaczenia odzieży o łańcuch, ponieważ może to spowodować wywrócenie roweru.
Montaż na rowerze i konserwacja:
2-częściowy mechanizm korbowy
•
Upewnij się, by prawidłowo zamontować wewnętrzną osłonę. Jeśli wewnętrzna osłona nie jest zamontowana prawidłowo, oś może zardzewieć oraz
zostać uszkodzona. Może to doprowadzić do wywrócenia roweru, co grozi poważnymi obrażeniami.
•
Podczas dokręcania śrub mocujących ramię mechanizmu korbowego, należy używać klucza dynamometrycznego z określonym momentem dokręcania.
Po przejechaniu około 100 km, za pomocą klucza dynamometrycznego ponownie sprawdzić siłę dokręcenia. Jeśli ramię mechanizmu korbowego jest
używane, gdy moment dokręcania jest słaby, to ramię mechanizmu korbowego może się odłączyć i spowodować przewrócenie się roweru.
PRZESTROGA
Należy również przekazać użytkownikom następujące informacje:
•
Uważać, aby nie przyciąć części ciała ostrymi zębami tarcz.