5
WATTMATIC 100.140.170
OPIS PRODUKTU
Gratulujemy wyboru, to urzadzenie zostało zaprojektowane z najwyższą starannością. Dla Państwa maksymalnej satys-
fakcji, radzimy dokładnie zapoznać się z instrukcją obsługi. Instrukcję należy zachować, aby w razie potrzeby móc ją
jeszcze raz przeczytać.
WATTMATIC są ładowarkami automatycznymi przeznaczonymi do ładowania ołowiowych akumulatorów rozruchowych
na elektrolity ciekłe lub żelowe:
- od 15Ah do 100Ah w 6V lub 12V dla WATTMATIC 100 (3 lub 6 ogniw 2V),
- od 20Ah do 150Ah w 6V lub 12V dla WATTMATIC 140 (3 lub 6 ogniw 2V),
- od 25Ah do 180Ah w 6V lub 12V dla WATTMATIC 170 (3 lub 6 ogniw 2V).
Krzywa ładowania: WUoU.
Krzywa ta zapewnia naładowanie 100% i utrzymuje poziom naładowania dzięki funkcji Floating.
PODŁĄCZENIE W TRYBIE ŁADOWARKI
Wstępne środki ostrożności
• Wybrać osłonięte pomieszczenie z odpowiednią przewiewnością lub odpowiednio wyposażone.
• Zdjąć korki z akumulatora (jeśli takie występują) i upewnić się, że poziom cieczy (elektrolitu) jest prawidłowy. W prze-
ciwnym razie dolać wody destylowanej. Oczyścić styki i zaciski akumulatora.
• Sprawdzić czy pojemność (w Amperogodzinach) i napięcie (w woltach) są kompatybilne z ładowarką.
Podłączanie i odłączanie
• Podłączyć zaciski (+ czerwony i - czarny) do terminali + i - akumulatora oraz zapewnić dobre połączenie w następującej
kolejności:
▪ Jako pierwszy należy podłączyć zacisk, który nie jest połączony z podwoziem pojazdu (terminal +).
▪ Następnie podłączyć zacisk do podwozia lub do terminala - akumulatora, w punkcie najbardziej oddalonym od aku-
mulatora i przewodu paliwowego.
▪ Na koniec, należy podłączyć kabel zasilania do gniazdka 230V 50/60Hz.
▪ Sprawdzić czy zapala się kontrolka.
• Po zakończeniu ładowania, należy odłączyć ładowarkę od zasilania i usunąć połączenie z podwozia, a na koniec usunąć
połączenie akumulatora, w dokładnie takiej kolejności.
Nadzór podczas ładowania
• 2 kontrolki pomarańczowa i zielona wskazują stan naładowania akumulatora:
▪ Kontrolka pomarańczowa świeci się, gdy nastąpi podłączenie akumulatora i wskazuje, że ładowanie jest w toku.
▪ Zielona kontrolka zapala się, gdy akumulator jest naładowany.
Jeśli urządzenie pozostaje w trybie ładowania dłużej niż 24h (zapala się pomarańczowa kontrolka), należy przerwać
ładowanie (patrz część zasiarczenie akumulatora).
ZABEZPIECZENIA
Państwa urządzenie zostało zaprojektowane z myślą o jak najlepszych zabezpieczeniach:
• Zaciski są izolowane.
• Odwrócenie polaryzacji nie powoduje żadnego zagrożenia. Ochronę zapewnia bezpiecznik samochodowy, który należy
wymienić w przypadku jakiegokolwiek błędu. Należy przestrzegać kalibra bezpiecznika wskazanego na produkcie.
• Urządzenie posiada zabezpieczenie nadprądowe, chroniące przed nadmiernym prądem, który może być wytworzony
przez wadliwe akumulatory lub w wyniku niewłaściwego użytkowania.
• Ochrona termiczna: transformator urządzenia jest chroniony za pomocą termostatu (chłodzenie: ok 15 minut).
Referencje bezpieczników używanych w urządzeniu:
Type PN
Wattmatic 100 10A – Automotive Small Blade Type 054530
Wattmatic 140 15A – Automotive Small Blade Type 054493
Wattmatic 170 20A – Automotive Small Blade Type 054509
ZASIARCZONE AKUMULATORY, ROZRUCH, ZASILANIE
• Te ładowarki WATTMATIC nie wykrywają zasiarczonych akumulatorów. Jeśli ładowarka pozostaje w trybie ładowania
(pomarańczowa kontrolka) więcej niż 24 godziny, akumulator jest mocno uszkodzony. W tym przypadku należy przerwać
ładowanie.
• Nigdy nie należy pozostawiać podłączonego urządzenia w pojaździe podczas rozruchu. To może spalić bezpiecznik.
PL
Tłumaczenie oryginalnej instrukcji