Shimano SM-CR82 Dealer's Manual

Typ
Dealer's Manual

Ten podręcznik jest również odpowiedni dla

(Polish)
DM-FC0001-00
Podręcznik sprzedawcy
FC-M820 / FC-M825
SM-BB71 / SM-CR82
2
Poniższe instrukcje muszą być zawsze przestrzegane w celu zapobieżenia obrażeniom oraz uszkodzeniom wyposażenia i
otoczenia.
Instrukcje zostały sklasyfikowane zgodnie ze stopniem niebezpieczeństwa lub wielkością możliwych szkód, które mogą
wynikać z nieprawidłowego użytkowania produktu.
NIEBEZPIECZEŃSTWO
Niezastosowanie się do podanych instrukcji może skutkować śmiercią albo poważnymi obrażeniami.
OSTRZEŻENIE
Niezastosowanie się do podanych instrukcji może skutkować śmiercią albo poważnymi obrażeniami.
PRZESTROGA
Niezastosowanie się do podanych instrukcji może skutkować obrażeniami albo uszkodzeniami wyposażenia i otoczenia.
Ze względów bezpieczeństwa należy dokładnie zapoznać się z niniejszym podręcznikiem sprzedawcy
przed użyciem produktu i przestrzegać go podczas jego użytkowania.
WAŻNA INFORMACJA
Ten podręcznik sprzedawcy jest przeznaczony głównie dla zawodowych mechaników rowerowych.
Użytkownicy, którzy nie zostali profesjonalnie przeszkoleni do montażu rowerów, nie powinni samodzielnie zajmować się
montażem komponentów, używając tego podręcznika sprzedawcy.
Jeśli jakiekolwiek informacje umieszczone w tym podręczniku nie są zrozumiałe, nie należy kontynuować montażu. Aby uzyskać
pomoc, należy skontaktować się z punktem sprzedaży lub sprzedawcą roweru.
Należy przeczytać wszystkie instrukcje obsługi dołączone do produktu.
Nie wolno demontować ani modyfikować produktu w sposób inny, niż podano w informacjach znajdujących się w tym
podręczniku sprzedawcy.
Wszystkie podręczniki sprzedawcy i instrukcje obsługi można przeglądać w trybie online na naszej stronie internetowej
(http://si.shimano.com).
Należy przestrzegać odpowiednich przepisów i regulacji prawnych danego kraju lub regionu, w którym podmiot prowadzi
działalność jako sprzedawca.
3
ABY ZAPEWNIĆ BEZPIECZEŃSTWO
OSTRZEŻENIE
Podczas montażu komponentów należy pamiętać, aby przestrzegać procedur podanych w instrukcji obsługi.
Zaleca się korzystanie wyłącznie z oryginalnych części Shimano. Jeśli takie części jak śruby i nakrętki poluzują się lub zostaną
uszkodzone, może to spowodować nagły upadek z roweru i poważne obrażenia. Ponadto w przypadku nieprawidłowego
wykonania regulacji mogą wystąpić problemy, które spowodują nagły upadek z roweru i poważne obrażenia.
Przed wykonaniem czynności konserwacyjnych, np. wymiany części, należy założyć okulary ochronne, które będą
chronić oczy.
Po uważnym przeczytaniu niniejszego podręcznika sprzedawcy należy zachować go na przyszłość.
Należy również upewnić się, że użytkownikom przekazano następujące informacje:
Jazda dowolna (freeride) lub zjazdowa (downhill) na rowerze to czynności nieodłącznie związane z ryzykiem. Występuje
ryzyko związane z wypadkiem, który może spowodować poważną kontuzję, a nawet śmierć. Bardzo zalecane jest używanie
ochronnych kasków i ekwipunku oraz uważne sprawdzenie roweru przed jazdą, pod kątem bezpieczeństwa. Prosimy
pamiętać, że jeździ się na własne ryzyko i należy dokładnie upewnić się, czy posiadane doświadczenie i umiejętności są
wystarczające.
Przed jazdą na rowerze należy sprawdzić, czy ramiona mechanizmu korbowego nie są popękane. Jeżeli pojawią się
jakiekolwiek pęknięcia, może dojść do złamania mechanizmu korbowego i upadku z roweru.
Przedni mechanizm korbowy przeznaczony jest do jazdy downhillowej oraz do jazdy terenowej. Jednakże, w zależności od
warunków, na korbie lub osi suportu może wystąpić pęknięcie, co może spowodować awarię korby. Może to skutkować
wypadkiem, który może spowodować poważną kontuzję, a nawet śmierć. Należy okresowo sprawdzać, czy mechanizm korbowy
oraz oś mocowania mechanizmu korbowego nie są pęknięte.
Uważać, aby nie doszło w czasie jazdy do zahaczenia nogawek o łańcuch, ponieważ może to spowodować wywrócenie roweru.
Montaż na rowerze i konserwacja:
Jeśli wewnętrzna tuleja nie jest zainstalowana prawidłowo, oś może zardzewieć oraz zostać uszkodzona i może dojść do
wywrócenia roweru, co może spowodować poważne obrażenia.
Dwie śruby mocujące ramienia lewego mechanizmu korbowego powinny być dokręcane na przemian i stopniowo; nie należy
dokręcać każdej ze śrub całkowicie i jednorazowo. Aby sprawdzić, czy końcowe momenty dokręcenia mieszczą się w zakresie
od 12 do 14 Nm należy użyć klucza dynamometrycznego. Następnie, po przejechaniu około 100 km, za pomocą klucza
dynamometrycznego sprawdzić momenty dokręcenia. Ważne jest również okresowe sprawdzanie momentów dokręcania. Jeżeli
momenty dokręcania są zbyt małe lub jeżeli śruby montażowe nie były dokręcane stopniowo i na przemian, ramię lewego
mechanizmu korbowego może spaść i może dojść do wywrócenia roweru, co może spowodować poważne obrażenia.
PRZESTROGA
Należy również upewnić się, że użytkownikom przekazano następujące informacje:
Istnieje ryzyko powstania obrażeń spowodowanych przez zęby tarcz.
4
UWAGA
Należy również upewnić się, że użytkownikom przekazano następujące informacje:
Podczas używania dźwigni przerzutki należy kręcić korbą mechanizmu korbowego.
Przed jazdą na rowerze należy sprawdzić, czy nie ma luzu w połączeniu. Pamiętać również o okresowym dokręcaniu ramion
korby i pedałów.
Do czyszczenia mechanizmu korbowego i osi suportu używać neutralnego środka czyszczącego. Używanie środków zasadowych
lub kwasowych może spowodować odbarwienia.
Jeżeli pedały działają gorzej niż zwykle, należy dokonać ponownego sprawdzenia.
Nie wolno myć osi suportu za pomocą wodnych myjek ciśnieniowych. Woda może dostać się do części łożyskowej, powodując
jej przyleganie i nadmierny hałas.
Tarcze należy okresowo myć neutralnym środkiem czyszczącym. Ponadto czyszczenie łańcucha neutralnym środkiem
czyszczącym i smarowanie może być skutecznym sposobem zwiększenia trwałości tarcz i łańcucha.
Podczas jazdy nogawki ubrania mogą ulec zabrudzeniu.
Gwarancja produktu nie obejmuje uszkodzeń wynikających z takiego użytkowania, jak skoki w trakcie jazdy lub przewrócenie
roweru, za wyjątkiem awarii wynikających z użycia nieodpowiednich materiałów lub metod produkcji.
Gwarancja nie obejmuje naturalnego zużycia lub pogorszenia działania wynikającego z normalnego użytkowania.
W celu uzyskania maksymalnych osiągów, zalecamy stosowanie smarów i produktów konserwacyjnych Shimano.
Montaż na rowerze i konserwacja:
Przed zamontowaniem lewej i prawej miski należy je nasmarować i upewnić się, że zamocowano wewnętrzną tuleję.
Wprzeciwnym wypadku osłabione zostaną właściwości wodoodporne.
Przy mocowaniu pedałów, gwint pokryć niewielką ilością smaru, aby zapobiec klinowaniu się pedałów. Należy użyć klucza
dynamometrycznego, aby prawidłowo dokręcić pedały. Moment dokręcania: 35 - 55 Nm. Ramię prawego mechanizmu
korbowego posiada gwint prawy, natomiast ramię lewego mechanizmu korbowego posiada gwint lewy.
Jeżeli łańcuch w czasie użytkowania nadal spada z tarcz, wymienić tarcze i łańcuch.
W celu zapewnienia optymalnego działania pamiętać o stosowaniu tylko określonego typu łańcucha.
Jeśli słyszalne jest piszczenie w okolicach osi suportu i połączenia z lewym mechanizmem korbowym, nałożyć smar na
połączenie i dokręcić ją do zalecanego momentu.
W przypadku wyczucia jakiegokolwiek luzu w łożyskach, należy wymienić oś suportu.
Rzeczywisty produkt może różnić się od pokazanego na rysunku, ponieważ ten podręcznik służy głównie do wyjaśnienia
procedur użytkowania tego produktu.
5
Szerokość korpusu osi suportu
Montaż mechanizmu korbowego
* Informacje na temat montażu mechanizmu korby znajdują się we Wskazówkach dotyczących ogólnej obsługi w rozdziale
dotyczącym korby.
1.
Tarcza
2.
Nakrętka mocująca
3.
Śruba mocująca
Moment obrotowy dokręcania:
12 Nm
1 Zamocować
nakrętkę.
2 Przekręcić.
Śruba mocująca
MONT
Montaż tarczy mechanizmu
1.
Zamocować tarczę tak, aby strona z oznaczeniami znajdowała się na zewnątrz oraz tak, aby oznaczenie wskazywało na ramię
korby.
2.
Włożyć nakrętki mocujące do ramienia korby.
Zamocować nakrętki mocujące od dolnej lewej strony wykonując czynności 1 i 2 przedstawione na ilustracji.
3.
Zamocować tarczę za pomocą śrub mocujących.
Sposób montażu podkładki dystansowej
1.
Zmierzyć szerokość korpusu osi suportu w celu sprawdzenia rozmiaru.
6
FC-M820: Dla korpusu osi suportu o szerokości 92 mm
FC-M825: Dla korpusu osi suportu o szerokości 107 mm
Tuleja
FC-M820: Dla korpusu osi suportu o szerokości 89,5 mm
FC-M825: Dla korpusu osi suportu o szerokości 104,5 mm
Tuleja
Podkładka dystansowa 2,5 mm
* Informacje na temat narzędzi do elementów dopasowanych na wcisk (TL-BB12/13) znajdują się we Wskazówkach dotyczących
ogólnej obsługi w rozdziale dotyczącym narzędzi wciskowych.
2.
Następnie zamontować miskę, zgodnie z ilustracją poniżej.
1.
Zmierzyć szerokość korpusu osi suportu w celu sprawdzenia rozmiaru.
Szerokość korpusu osi suportu
Sposób montażu podkładki dystansowej
Mocowanie wciskowej miski osi supportu
Uwaga:
Jeżeli rama ma otwory wewnątrz mufy osi suportu, należy ją zamontować z tuleją, zapobiegając przedostawaniu się
zanieczyszczeń.
FC-M820: Dla korpusu osi suportu o szerokości 68 mm
FC-M825: Dla korpusu osi suportu o szerokości 83 mm
FC-M820: Dla korpusu osi suportu o szerokości 73 mm
Podkładka dystansowa 2,5 mm
Podkładka dystansowa 2,5 mm
Podkładka dystansowa 2,5 mm
2.
Następnie zamontować miskę, zgodnie z ilustracją poniżej.
FC-M820: FC-M960
FC-M825: FC-M805-3
FC-M820: FC-M960
FC-M825: FC-M805-3
Uwaga: w przypadku wprowadzenia ulepszeń dane techniczne mogą ulec zmianie bez powiadomienia. (Polish)
  • Page 1 1
  • Page 2 2
  • Page 3 3
  • Page 4 4
  • Page 5 5
  • Page 6 6
  • Page 7 7

Shimano SM-CR82 Dealer's Manual

Typ
Dealer's Manual
Ten podręcznik jest również odpowiedni dla