3
ABY ZAPEWNIĆ BEZPIECZEŃSTWO
OSTRZEŻENIE
• Podczas montażu komponentów należy pamiętać, aby przestrzegać procedur podanych w instrukcji obsługi.
Zaleca się korzystanie wyłącznie z oryginalnych części Shimano. Jeśli takie części jak śruby i nakrętki poluzują się lub zostaną
uszkodzone, może to spowodować nagły upadek z roweru i poważne obrażenia. Ponadto w przypadku nieprawidłowego
wykonania regulacji mogą wystąpić problemy, które spowodują nagły upadek z roweru i poważne obrażenia.
•
Przed wykonaniem czynności konserwacyjnych, np. wymiany części, należy założyć okulary ochronne, które będą
chronić oczy.
• Po uważnym przeczytaniu niniejszego podręcznika sprzedawcy należy zachować go na przyszłość.
Należy również upewnić się, że użytkownikom przekazano następujące informacje:
• Jazda dowolna (freeride) lub zjazdowa (downhill) na rowerze to czynności nieodłącznie związane z ryzykiem. Występuje
ryzyko związane z wypadkiem, który może spowodować poważną kontuzję, a nawet śmierć. Bardzo zalecane jest używanie
ochronnych kasków i ekwipunku oraz uważne sprawdzenie roweru przed jazdą, pod kątem bezpieczeństwa. Prosimy
pamiętać, że jeździ się na własne ryzyko i należy dokładnie upewnić się, czy posiadane doświadczenie i umiejętności są
wystarczające.
• Przed jazdą na rowerze należy sprawdzić, czy ramiona mechanizmu korbowego nie są popękane. Jeżeli pojawią się
jakiekolwiek pęknięcia, może dojść do złamania mechanizmu korbowego i upadku z roweru.
• Przedni mechanizm korbowy przeznaczony jest do jazdy downhillowej oraz do jazdy terenowej. Jednakże, w zależności od
warunków, na korbie lub osi suportu może wystąpić pęknięcie, co może spowodować awarię korby. Może to skutkować
wypadkiem, który może spowodować poważną kontuzję, a nawet śmierć. Należy okresowo sprawdzać, czy mechanizm korbowy
oraz oś mocowania mechanizmu korbowego nie są pęknięte.
• Uważać, aby nie doszło w czasie jazdy do zahaczenia nogawek o łańcuch, ponieważ może to spowodować wywrócenie roweru.
Montaż na rowerze i konserwacja:
• Jeśli wewnętrzna tuleja nie jest zainstalowana prawidłowo, oś może zardzewieć oraz zostać uszkodzona i może dojść do
wywrócenia roweru, co może spowodować poważne obrażenia.
• Dwie śruby mocujące ramienia lewego mechanizmu korbowego powinny być dokręcane na przemian i stopniowo; nie należy
dokręcać każdej ze śrub całkowicie i jednorazowo. Aby sprawdzić, czy końcowe momenty dokręcenia mieszczą się w zakresie
od 12 do 14 Nm należy użyć klucza dynamometrycznego. Następnie, po przejechaniu około 100 km, za pomocą klucza
dynamometrycznego sprawdzić momenty dokręcenia. Ważne jest również okresowe sprawdzanie momentów dokręcania. Jeżeli
momenty dokręcania są zbyt małe lub jeżeli śruby montażowe nie były dokręcane stopniowo i na przemian, ramię lewego
mechanizmu korbowego może spaść i może dojść do wywrócenia roweru, co może spowodować poważne obrażenia.
PRZESTROGA
Należy również upewnić się, że użytkownikom przekazano następujące informacje:
• Istnieje ryzyko powstania obrażeń spowodowanych przez zęby tarcz.