Po zakończeniu czynności montażu i regulacji, glebogryzarka spalinowa jest gotowa do rozpoczęcia pracy.
UWAGA! Przed włączeniem silnika dokładnie sprawdzić czy glebogryzarka jest w dobrym stanie technicznym.
- Instrukcje silnika: Uważnie przeczytać instrukcje dołączoną do danego silnika.
- Sprawdzić czy ltr powietrza jest czysty.
- Przy pomocy lejka ltrującego napełnić zbiornik paliwem zalecanym w instrukcji obsługi silnika.
- Nie zmieniać kalibracji regulatora prędkości obrotowej silnika i nie dopuścić do przekroczenia dozwolonej prędkości.
- Umieścić widełki (Rys.2) w pozycji 1 (wolne), koło swobodnie obraca się na wale umożliwiając w ten sposób przemieszczanie maszyny.
- Przybliżyć do powierzchni ziemi do spulchniania.
- Umieścić widełki (Rys.2) w pozycji 2 (zablokowane), pozycja pracy.
- Upewnić się, że dźwignia zmiany biegów (Rys.8 szczegół 4 tylko dla wersji z prędkością 2+2) jest na luzie.
- Uregulować rękojeść na odpowiedniej do wykonywanej pracy wysokości.
- Rozruch silnika (Rys.8) Otworzyć pokrętło paliwa (tylko dla silników wyposażonych w taki element), przestawić drążek przyspieszenia znajdujący
się na rękojeści (szczegół 1) do połowy jego regulacji, jeśli silnik jest zimny, uruchomić rozrusznik na gaźniku, mocno chwycić uchwyt rozrusznika i
mocno go pociągnąć. Po rozruszaniu silnika i po jego pierwszych odgłosach, przenieść rozrusznik w pozycję spoczynku.
- Chwycić za uchwyt, wsadzić bieg (tylko dla wersji z prędkością 2+2) poz. A bieg wolny, poz. B bieg szybki. Rozpoczynając obsługę zaleca się pracę
w pozycji 1 bieg wolny.
- Bieg do przodu: (Rys.8) pociągnąć do oporu za dźwignię jazdy do przodu (szczegół 2), aby nie uszkodzić przekładni zębatej napędu.
- Bieg do tyłu: (Rys.8) zwolnić dźwignię jazdy do przodu (szczegół 2) i pociągnąć do siebie drugą dźwignię (3), podnosząc tylną część maszyny, by
wyciągnąć z gleby noże, aż do momentu, w którym maszyna zacznie się cofać.
- Zakończenie pracy: po zakończeniu pracy, aby zatrzymać silnik, należy przenieść dźwignię przyspieszenia (1 Rys.8) na najniższą pozycję lub użyć
wyłącznika stop na silniku.
Dla zagwarantowania dobrej pracy maszyny w stanie bezpiecznym, zwracać uwagę, czy wszystkie nakrętki, wkręty i śruby są dokręcone. Przed
odstawieniem do magazynu pozostawić maszynę do ostygnięcia, jednak nie przechowywać urządzenia w pomieszczeniu ze zbiornikiem zawierającym
paliwo, ponieważ opary mogą dotrzeć do ognia lub iskier. W celu zmniejszenia niebezpieczeństwa pożaru, utrzymywać silnik, tłumik i strefę
przechowywania paliwa w stanie wolnym od liści, trawy lub substancji smarnych.
Poniżej wymienione czynności należy przeprowadzać w zalecanych odstępach (określeniem “godziny” rozumiane są jako godziny pracy maszyny).
Skrzynka biegów (Rys. 9) Kontrola poziomu oleju: (Rys.9) Smar: używać olej SAE 80. Sprawdzać poziom oleju co 60 godzin: ustawić maszynę na
płaskiej powierzchni , odkręcić korek poziomu oleju(1) i sprawdzić czy olej sięga do dolnej krawędzi otworu, w razie potrzeby przywrócić jego poziom
dolewając oleju przez otwór odpowietrznika (2), aż olej będzie się przelewał przez otwór kontrolny (1). Dokręcić kołki.
Wymiana oleju: Wymieniać olej co 150 godzin. Spust oleju powinien być wykonywany przy rozgrzanej maszynie: odkręcić kołki (1 i 2), przechylić
maszynę opróżniając całkowicie zbiornik, następnie umieścić maszynę na płaskiej powierzchni, wypełnić olejem przez otwór odpowietrznika (2), aż
olej będzie się przelewał przez otwór kontrolny (1). Dokręcić kołki.
UWAGA. Zużyty olej jest materiałem szkodliwym i nie należy usuwać go razem z innymi odpadami, lecz zwrócić się do specjalnych punktów
zbiórki.
34
P O L I S H